Jihomoravský kraj chce obnovit linku do Mnichova, bude hledat dopravce

Letiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihomoravský kraj se po nedávném krachu letecké společnosti British Midland regional (BMI regional) nevzdává myšlenky na linku Brno – Mnichov.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Capitann

jsme pro zruseni vsech letist na morave! moravakum staci autobus nebo vlak beztak jsou imr vere nadraný tim kyselym moravskym patokem:))

Prngr

Měsíčně 52 letů tam, 52 letů zpět – a 2200 cestujících???

Gremli

Hodila by se hlavně linka, která by měla především dobré vazby na přestupy dál po Evropě či po světě a zároveň i s těmito přestupy poskytla na ve výsledku podobnou cenovou relaci jako Praha či Vídeň… Ono je téměř jedno jestli cíl bude Mnichov, Frankfurt, Berlín, či něco jiného…bez návazných letů dál se těžko letadlo zaplní. Nic jiného se prostě neuživí.

Vojta

AirFischer, kde jsi? Brno tě potřebuje!

mfr

Už toho Vaška nechte na pokoji nebo opravdu přijde…

R2R2

Z Brna je to co by kamenem dohodil na letiste do Vidne, Prahy a Bratislavy, nevim, jak je na tom presne Bratislava, ale Praha a Viden jsou letiste s pomerne sirokou nabidkou linek. Nevidim zadny smysl v tom dotovat spojeni brnenskeho letiste s nejakym mezinarodnim letistem, napriklad v Mnichove, vetsina jihomoravanu stejne nepotrebuje do Mnichova, ale budou tam prestupovat, cekanim na prestup ztrati casto vice casu, nez kolik usetri na ceste do Prahy nebo Vidne. Podle me je to zbytecne vyhazovani penez danovych poplatniku za sluzbu, kterou temer nikdo nepotrebuje.

karel

Vy myslím sám moc často nelítáte, že? Já lítám z VIE častěji, než je mi milé, z PRG moc ne, na BTS jsou hlavně nízkonákladovky. Přes MUC je to často absolutně nejpohodlnější, jen to doposud bylo neuvěřitelně drahé, pokud jste si koupili letenku Lufthansy. Lufthansa na to nasadila úplně absurdní cenovou politiku (cca 2x), a přesto toho mnoho lidí využívalo. Pokud by ceny byly obdobné, jako jiné přestupní lety po Evropě, troufnu si tvrdit, že linka má potenciál k dvojnásobnému růstu. Tvrdit, že linku nikdo nepotřebuje hloupost. nehledě k tomu, že každá společnost, která v Brně zvažuje umístit něco víc… Číst vice »

V.N.

Proberme si české regiony. Jaké má letecké spojení se světem Plzeň a okolí ? Jaké má Liberec a okolí ? Jaké má Ostravsko ? Žádné v případě Ostravska takřka žádné. Přesto to jsou pro investory velice atraktivní lokace.

Luke

Plzeň má PRG do hodiny po souvislé a obvykle dobře průjezdné dálnici. Z Brna na PRG jsou to hodiny nejmíň tři, a to jenom pokud má člověk stěstí na D1. Vlak plus MHD je taky minimálně na 3 a půl hodiny. Z Brna na VIEjedete chvíli po dálnici, pak musíte projet zácpami a dvacítkou po kolabujícim mostě na Nových Mlýnech, pak Mikulovem, pak hezkou rakouskou dálníci a pak ještě Vídni a pak ješte kus výpadovkou z Vídně. Opět záleží na štestí, tudíž opět nespolehlivé a proto nutno vyrážet se značnou rezervou. Navíc pokud přijede businessman, investor, obchodník nebo manager, tak… Číst vice »

Richard P.

Kdyby kraj prispel z rozpoctu 1-2miliardy rocne, to by mozna ukecali i Emirates na rotaci Brno-Muc?? 🙂 mozna by stacil bus z Brna na Swechat v intervalu 2hod…

čecháček

Jestli by bus linka na Schwechat nevyšla náhodou levnějc…

karel

Bejde o to lítat BRQ-VIE, ale musel by mít hlavní rakouský dopravce AUA zájem o sdílení kódu. jinak je to na nic. AUA ovšem zájem nemá…

Nekdo

A neslo by tentokrat zkusit FRA?

karel

Proč ne, ale důležitější by bylo přesvědčit DLH, aby nasadila na přestupní lety z BRQ cenovou politiku jako z jiných letišť. Ne dvojnásobek.

Nicky

Asi chtějí trumfnout ty Kanáry za 5 Euro co měl z Vídně Laudamotion.

marty-t2

No hlavně ať tu linku lítá LH nebo třeba Adria ve WetLeasu pro LH a ne nějaký looser typu BMI, který občas musel kvůli interním problémům zrušit i plně obsazený let s cesťáky co jim firma za jednosměrnou letenku z Brna do Mnichova zaplatila i 12000kč… Jediný výsledek – cesťáci i firmy nasrané a příště už vždy letěli jen z VIE. Ta linka pokud by byla provozovaná spolehlivým dopravcem s C/S s Lufthansou by nemusela muset požírat dotace moc dlouho – podle mne by se mohla velice rychle během 1-2 let při vhodně volených frekvencích a časech překlopit do zisku…

Radek

No, zrovna Adria má svých starostí až nad hlavu…

V.N.

Kdybyste měl pravdu , už tu linku někdo létá na svoje podnikatelské riziko bez jakýchkoliv dotací od státu či kraje….

Marty-t2

Tohle mne pobavilo. To je něco jako když v Praze byla před 2-3 lety premisa – přímá linka do Číny by se neuživila a buch najednou se dá z Prahy letět na čtyři místa. Proč asi ? Protože vývoj není lineární ale skokový. Prostě dokud z Brna nikdo do velkého hubu nelítá, tak nemá ani LH zapotřebí pohnout zadkem a zavést konkurenční linku. Podobné to bylo kdy linku do MUC zavedla na své podnikatelské riziko před BMI společnost Cirrus – za ceny 15-20 tisíc. Přesto se cesťáci našli. Proto tehdy ČSA zareagovala a zavedla 4 denní rotace včetně nocování –… Číst vice »

V.N.

Jenže ČSA ty linky nikdo nedotoval. Ani ze začátku..

Ondra

Dotace 833Kč z veřejného rozpočtu na let jednoho cestujícího. A i ten počet 2200 cestujících měsíčně bude nadsazený, takže fakticky bude příspěvek v přespočtu na cestujícího ještě vyšší.

V.N.

A teď ještě, kdo je typickým cestujícím. Já dokážu pochopit, že kraj platí autobusovou linku do nějaké bezvýznamné vesnice . Ale leteckou linku ?

karel

Chcete v Brně hlavně investice do skladů a montoven, nebo i lepší pracovní místa?

V.N.

Nesmysl. O tom to není.

Karel

Aha 🙂

V.N.

Tak nějak mi nejde na rozum „Vaše“ definice tzv. lepších pracovních míst. Pokud bude v Brně 100 volných šikovných ajťáků nebo nějakých vývojářů , nějaký investor je zaměstná bez ohledu na nějakou leteckou linku. A když bude letecká linka , 100 volných šikovných ajťáků tato linka nevygeneruje :-)…

Radek

A proč ne? V principu se jedná o zajištění dopravní obslužnosti a Brno je z tohoto pohledu (v kontextu letecké dopravy, aby si to někdo nevyložil špatně!) do určité míry „bezvýznamná vesnice“. Takže jde spíše o to, zda a v jaké výši má být osobní doprava obecně dotována. A pokud se shodneme, že ano, tak proč vyřazovat, resp. znevýhodňovat celý jeden segment? Pozemní veřejná doprava nás stojí miliardy ročně a nikomu to příliš nevadí, ale jakmile se má dát pár miliónů do letecké, tak s tím má spousta lidí problém. A přitom jde v podstatě o stejnou záležitost. Kolik vlakových… Číst vice »

Ondra

U jiných druhů veřejné dopravy jsou zřejmě o dost nižší dotace v přepočtu na jednoho cestujícícho. A navíc cestování do zahraničí snad ani dotované není.

V.N.

Pokud nebude v provozu autobusová linka do bezvýznamné vesnice , nedostanou se lidi odsud do zaměstnání , škol ani k lékaři. Zkrátka ta vesnice bude odsouzená k zániku. Pokud nebude létat letecká linka z Brna do Mnichova , nestane se vůbec nic. Apropos… nevšiml jsem si , že by díky absenci této linky se Brnu dříve dařilo nějak špatně… a po jejím zavedením extra dobře…

Skydiver

Tak ten obrázek v titulu se fakt vydařil……..

Vlada

2200 cestujicich to je dost malo. Nechapu tyhle dotace.blbost.

Tomas

Nezapomente, ze to ale letalo letadlo se sedackovou kapacitou pro 35 cestujicich :D…

Martin V.

A létali do Brna víc s EMB-135 pro 37 cestujících nebo s větším EMB-145 pro 49 cestujících? Z těch čísel vychází zhruba 25 cestujících na jeden let.

Pokud by ty dotace byly dočasné na „rozlítání“, tak to smysl rozhodně dává. Dotovat takovou linku z veřejných rozpočtů trvale mi ale přijde problematické. Brno není ostrov v pustině…

V.N.

Zbytečné vyhazování peněz. Nedaly by se využít v rámci kraje jinak ? Vždyť na Schwechat je to co by kamenem dohodil…

Luke

Je to 190 km. Z toho významná část není po dálnici, ale po vesnicích, Mikulově a kolabujícim mostě přes přehrady, kde se jezdí 20 kmh. Není to teda až tak blízko jak se může zdát.

V.N.

Je to 150km. Chápu , že pro Čecha je to velká vzdálenost. Ale pro Němce či Francouze je to „za rohem“. 150 km pro ně neznamená takřka nic….

Luke

autem 190 km, zkuste jakoukoliv navigaci.

Martin V.

Zkusil jsem mapy.cz a vyšlo mi 145 km (1:41 h) přes Mikulov, 157 km (1:47 h) přes Poštornou a 188 km (1:48 h) přes Bratislavu. To musíte bydlet až v Útěchově a ještě cestou bloudit.

Butrusik

V letecké dopravě je 150 km co by kamenem dohodil.