Jihočeský kraj zavede sezonní spoje od lineckých expresů do Novohradských hor

Reklama na jihočeskou integrovanou dopravu. Pramen: GW BusReklama na jihočeskou integrovanou dopravu. Pramen: GW Bus

Jihočeský kraj a jeho organizace Jikord zavede nové sezonní autobusové spoje do Novohradských hor. V Kaplici nádraží budou navazovat na

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Parodie na IDS promluvila.

Souprava

Co bude delat železničar v duchodu,kdyz na to neplati režimka? Tákové spoje jsou k ničemu.

železničář v důchodu

Co to je, prosím, „režimka“ – to je snad nějaká průkazka, která platí vám do Bohnic či Kosmonos a podobných zařízení se speciálním režimem, financovaných těm nešťastníkům z odvodů (i zdravých občanů) na zdravotní pojištění?
Jako každý jiný senior, pokud by tam vyjel, zaplatí i železničář v důchodu v klidu jízdné se zákonnou „Babišovou slevou“, které považuje za zcela přijatelné, ačkoli v některých jiných státech by cestoval ještě levněji nebo už zcela zadarmo – a v duchu přitom polituje ty, které z těch „seniorských výhod“ soustavně „berou čerti“.

Souprava

Potrefená husa se ozvala…

železničář v důchodu

Nikoli potrefená, ale hloupým provokatérem neprávem osočená – v tom je dost podstatný rozdíl.

pepin

a samozřejmě „vysoutěžit“ dopravce na této autobusové lince, ne jen tak to hodit GW, že?

PetrB

Jednu linku soutezit nemusite. Muze se priklepnout rovnou jednomu dopravci. Neco jineho je soubor linek nebo cela oblast. Tak to rika zakon…

pepin

Ještě by nebylo od věci spojení protáhnout do Krumlova a přípoj na toto spojení od (Třeboně) Svinů a Borovan?

PetrB

Nejlepsi by bylo mit celou linku Trebon – Borovany – Sviny – Velesin – Krumlov. Propojeni linkou dvou turisticky atraktivnich mist.

-MS-

Je to dobrá myšlenka, navést návštěvníky Třeboňska do Novohradek, stejně tak protažení do ČK. Na letošní rok byla snaha mít nízkorozpočtovou variantu, která může být na další období protažena 1) z ČK a 2) nová linka z Třeboňska (spíše z Třeboně přes Chlum a Suchdol) do Novohradek.

Tomáš Záruba

Tomu říkám dobrá zpráva. Kdyby se do budoucna podařilo udělat zastávku (točnu) v Pohoří na Šumavě, bylo by to úplně perfektní. Pak by ale asi bylo vhodné rozdělit linku na dvě, a oblast Hojné Vody řešit samostatně od vlaků v Nových Hradech.
Docela doufám, že se to ujme, v téhle oblasti je opravdu krásně, a přitom je VHD prakticky nedostupná.

Obtloustlý Travolta

Tam je vhd nedostupných oblastí… Jeden příklad z mnoha – okolí Jistebnicka – ukázkový případ zpackání a zcela neumětelského rozvrtání fkčního systému….

Ušatá

Kdyby jen to, zkuste se dostat pohodlně do lázní ve Vráži u Písku. To je horor. Návaznosti autobusů nejsou, R ve Vráži nestaví, od nádraží z Čimelic to také nejde a z Čížové také ne. při dotazu na Jikordu bylo doporučeno jet dálkovým autobusem z Prahy do Písku a odtud se vrátit zpět zase dalším autobusem do Vráže. Skutečně geniální, rychlé, pohodlné. Jinak bylo soukromě doporučeno tam jezdit autem. Člověk se nestačí divit. Přitom např. ve Vráži je u nádraží otočka pro autobusy, takže návaznost jednoduchá a obsluha okolí také (v dávné minulosti to fungovalo). Jen se nechce. A do… Číst vice »

PetrB

Od 60. let 20 stoleti dochazelo k postupnemu zpretrhani vszenzmezi linkami autobusu a vlaku. Do vzniku CSAD provozovaly autobusy predevsim drahy. Ty rozhodne nrmely zajem samy sobe konkurovat, a tak byly autobusove linky provozovany vyhradne jako napajece linky k nejblizsi zeleznicni stanici, kde se strikne prestupovalo na vlak. To respektovali i soukromi dopravci a autobusove linky nevedli v soubehu s vlaky, protoze takove linky nebyly pro ne vydelecne. Tento system fungoval i po vzniku CSAD, kdy probihaly koordijscni porady s CSD (dnes CD), kde se projednavaly navaznosti mezi zeleznicni a autobusovou dopravou. Od 60. let to vsak prestava platit. V… Číst vice »

Souprava

Nevím jak v JČ, ale lidem z např. Kamýka nad Vltavou se fakt nedivím, že chtějí jezdit do Prahy přímým busem a ne aby je bus vezl jen ke vlaku v Příbrami či na Dobříši. A docela si dovedu představit, že to tak je v hodně obcích. Na nějaký návoz k lokálkám a pomalým vedlejším tratím vám kaká pes, tím lidi jen vyženete do aut, protože prodloužíte jejich cestu časově k nepoužitelnosti a přidáte přestupy. Tohle může fungovat tak leda u rychlých koridorů, jinak o takový návoz nikdo nestojí a o tom, zda je bus poloprázdnej či plnej rozhoduje právě… Číst vice »

PetrB

Vás zase baví provokovat, asi Vaše dennodenní zabavička nebo to jste opravdu natolik frustrovaný, že chodíte do diskuzí se vybíjet pasivně agresivní formou?

jirka

Autobusová linka do Pohoří? Víte, ono v takovejchhle oblastech je to hezký právě proto, že tam nic nejezdí. 🙂

Tomáš Záruba

Až na ta auta a cyklisty a náklaďáky se dřevem. Jasně, to by ten (malý?) autobus 2-3x denně úplně zásadně zhoršil. 🙂

jirka

To je fakt div, že do lesa jezděj lesáci. Jinak by tam měl bejt zákaz vjezdu vyjma dopravní obsluhy, protože se tam z toho stává slušnej jarmark. Přijedem na místo, koupíme si předraženou marmeládu od Milfajtový, necháme tam (v lepším případě v koši, v normálním případě kdekoli) obaly od toho, co jsme si přivezli a zase hurá pryč. Taková ta klasická tupá konzumní turistika, která je asi tolerovatelná na Kárlštejně či Hluboký, ale místo, jehož kouzlo spočívá v odlehlosti a nedostupnosti, takovýhle nápady spolehlivě zničej.

Tomáš Záruba

A to se jako způsobí tím autobusem? To asi nebude úplně ten typický dopravní prostředek „klasické tupé konzumní turistiky“, což…

Kuba

No a kdo by teda měl tím autobusem jezdit? Nejsou náhodou vhodnější místa na obsluhu veřejnou dopravou, než osada se šesti domy a jedním spadlým kostelem, kde nikdo trvale nežije? Turista, pokud je hoden toho jména, si tam dojde/dojede na kole.

-MS-

zde je myšleno, aby tam zajížděl malý autobus o kapacitě cca 15 – 20 osob s vlekem na 10 kol, nic většího tam neprojede, autobus by mohl jet např. dvakrát/třikrát denně, dohromady by přivezl cca 40 – 60 lidí za ten den, což se tam ztratí, navíc v sezóně je stejně plné parkoviště…