Jihočeský kraj zahájil územní řízení pro budějovický úsek koridoru NemaŠe
Přejezd na IV. koridoru v Českých Budějovicích bude nahrazen podjezdem, kterým povede severní spojka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Úsek je z drtivé většiny veden v nové stopě. Odhadované náklady už přesáhly 20 miliard.
To je legrace! Jak je to dávno, když opakovaně nevycházela ekonomika? Kolik že to mělo tehdy stát? 6 miliard? 8? Dneska mluvíme o 20, reálně to bude za 30-40.
Skvělá komedie.
Tak to funguje. Tunal na Beroun taky přišel před pár lety všem nesmyslně drahý a dneska jede příprava i když bude ještě dražší.
Však se říká, že nejdražší stavba (silnice, dálnice, železnice) je ta co nestojí.
No a za první republiky by to postavili za pár milionů. Pokud se to nepřepočítává s inflací, tak čistě nárůst ceny v průběhu let nic neříká. Taky nemáte po 20 letech stejnou výplatu jako tehdy, to samé je výběr do rozpočtu.
Vy jste ale zlý, že Zyrthečkoj kopete do báboviček!
Snad to naprojektuji tak aby se razilo metodou TBM. Co vím tak mají být dva dvoukolejne tunely. tak snad se to změní a každá kolej budeme mít svůj tubus .. I cena by klesla a když by se razily 4 naráz tak i čas by se ušetřil.. 8 let? Si dělaj prdel snad.
4 koleje? Opravdu? Já jako příznivce megalomanských staveb bych to považoval za přehnané. Jinak jeden tbm štít co razil ejpovické tunely leží někde ve skladu, razit najednou 4 tubusy znamená mít 4 štíty a stejně je samotná ražba jenom menší část stavby, vystrojení tunelu taky dost trvá.
Neeeee 4 koleje jako 4 kolena trať… ale když máte dva dlouhé tunely na dvou kolejne trati a každá kolej by měla svujj tubus tak máte možnost razit 4 naráz. Sice ne úplně vedle sebe ale až první vyrazí tak 300m tak může začít i druhý vedle.. A takhle když to uděláte i s druhým tunelem tak to musí být ficak a za 5 let není co řešit
Už mi to došlo, to je tak když si člověk sedí na vedení….
Kde jste z myho příspěvku vyčetl že mluvím o 4 kolejne trati?
Razící štít razil Ejpovický tunel. Byl prodán do Německa. 4 koleje je nesmysl. Myslím si, že to chtěl napsat. Každém tubusu razil razící štít. Znamená to. Přibudou dva tunely. Jeden tunel má dva tubusy. Byla potřeba 4 razící štíty. Mohlo zkrátit termín dokončení stavby.
Ten štít byl z Německa předtím zakoupen, takže jeho prodej není nezvratný osud. Zcela jistě lze zakoupit jiný razící štít potřebných parametrů.
A vyrazit tunel je ta menší část? Vážně? To je To co trvá nejdýl gord jestli se to bude dělat metodou NRTM…
Změna řešení na dva jednokolejné tunely, by znamenala změnu územního rozhodnutí. Vzhledem k tomu jak dlouho ho SŽ získávalo,tak do toho určitě nepůjdou.
Mrkněte na tento starší článek: https://www.zelpage.cz/clanky/tunel-chotycany—varianty-technickeho-reseni-a-zpusobu-razby?lang=cs
Je tam srovnání různých variant tunelů, přičemž dvoukolejný tunel vyšel nejlevněji
No jo pane, ale razit 4 naráz? Že by na to kupovali 4 štíty? Vždyť i u Ejpovic byl štít jen jeden a otáčel se nebo se pletu?
Neotáčel se, vracel se zpět
Tady to můžete razit ze 4 míst (4 čelby), pokud se vyřeší logistika odvozu rubaniny z každého místa.
Metoda ražení je hlavně odvislá od geologických podmínek oblasti.
Bohužel tím, přijde Hluboká nad Vltavou o jedno ze svých nádraží…
Na druhou stranu rychlíky tam nestaví a těch cca několik párů osobních vlaků to nevytrhne. Zejména, když je tam velmi časté spojen MHD a linkovými autobusy stavícími přímo v obci.
MHD na Hlubokou nejezdí již několik let.
To, že těch Os vlaků je jen několik párů, je podivná věc sama o sobě – takto v blízkosti velkoměsta.
ceske budejovice nejsou zadne velkomesto a smer na hlubokou je relatvne ridce osidlena zemedelska krajina…
Relace Budějovice – Hluboká jsou nejvytíženější relací v Jihočeském kraji.
to tak docela dobre byt muze, ale trati 220 se to nikterak netyka.
Jak jste na takovou hovězinu přišel? Vytížená relace to bude leda kvůli učňáku, kterej ale není na Zámostí. Vytížený možná může být směr z ČB na Hlubokou, ale to je hlavně kvůli Zlivi a Číčenicům/Protivínu/Písku a ne kvůli Hluboké.
O. K., proto bych chápal nějakou přiměřenou obsluhu stylem 2h takt celodenně + posílení na 1h takt v době přepravní špičky.
To druhé jmenované tam však zavedeno není.
Když jsem se sem před 4 lety přestěhoval, opravdu jsem koukal, jak veřejná doprava absolutně v okolí ČB a JČ kraji nefunguje.. Osobáky na hlavní trati po pěti hodinách atd.. 🙂
Dopadlo to tak, že kupuju auto a dělám si řidičák (do teď jsem jezdil veřejnou dopravou, 45 let).
Je to tak, podle pouček platných v Praze se nedá žít na venkově. O Brně to platí taky, jen tu chybí metro a po kolejích jezdí šaliny. To na lontě neexistuje a normální člověk to chápe.
Přeju hodně zdaru a co nejméně nepříjemných překvapení.
Na jižní Moravě se třeba bez auta obejdete úplně v pohodě
No právě. Jenže jenom tam. IDS JMK je pravý opak IDS v JČ (kterej v podstatě žádnej není).
Nechcete do Budějic půjčit Scheinherra? 😀
Ale webovky mají pěkný, nápady skvělý, a ředitele dobře placenyho! Co víc jako chcete?
Vítejte v jižních Čechách 🙂 Kolik dospělých v domácnosti, tolik aut.
Tak na to člověk může docela dobře přijít i ještě předtím než se tam přestěhuje 🙂 Ale pokud už tam 4 roky žijete a ten řidičák pořád ještě nemáte, nejspíš jste nevybral úplně nejhorší lokalitu 🙂
Tak přestal jsem zde např. chodit na výlety a fotit po práci. Když to nešlo tak to nešlo. Teď s autem to půjde líp.
Velkoměsta? Ehm, větší vesnice o velikosti menší městské čtvrti. …
Pokud si dobře pamatuju, tak koleje z ČB do Hluboké-Zámostí zůstanou zachovány. Minimálně pro nákladní dopravu, ale asi nic nebrání tam v případě zájmu kraje posílat i osobáky.
Nepamatuji si přesně, mohu se mýlit, šel někde jsem že registroval, že by se cast tratě do nynější ŽST Hluboká nad Vltavou Zámostí měla změnit na vlečku.
Ať již ano, či nikoliv. Patrně ten úsek bude již bez osobni dopravy. Být se na Hluboký stále ještě staví, nádraží nemá vhodnou docházkovou polohu a a navíc je do do kopce 😉
Požadují vůbec kraj nebo obce možnost zachování osobní dopravy do Hluboké?
Nepožaduje.
Proč také, když dlouhodobě směřuje k ‚nahrazování‘ vlaků autobusy. A stát mu v tom jedině rád vyjde vstříc…
ano, jen jelita jako ty zapominaji dodat, ze to je energeticky i ekonomicky efektivnejsi, nemluve o vyrazne kratsich dochazkovych vzdalenostech…
ale to jelita bydlici v praze v panelaku a snici vlhke sny o lokalkach asi nepochopi.
Naprostá většina lidí co odchází z vlaků, odchází do aut ne do autobusů.
Co (nejenom) způsobuje, že jsou České Budějovice každý všední den neprůjedné mezi 07-08 a mezi 15-17 hodinou?
Protože tady téměř neexistuje osobní vlaková doprava. Vídám tady třeba lokomotivu s jedním kupátkovým vozem, jak jede po hlavní trati na Prahu jako jeden z mála osobních vlaků za den.. to opravdu cestující nepřitáhne a dál budou jezdit auty a autobusy.
jeden z mála… no opravdu jste se neobtěžoval podívat do jízdního řádu.
na trati 220 je dvouhodinovy takt – ktery na jednu stranu je uzivatelsky k nicemu, na druhou stranu pro tu frekvenci je to az moc… koho chcete vlakem vozit mezi veselim a budejovicemi?
To není pravda. V posledních letech vlaků spíš přibývá, třeba více spojů z ČB do Písku, Sp z Tábora do Strakonic, hodinový interval do Bechyně… není to žádná hitparáda ale oproti té předcházející bídě to rozhodně není nahrazování vlaků autobusy. A ani předtím se tohle prakticky nedělo, autobusy mají často „tradiční“ jízdní řády ála 80. léta, rozvíjí se akorát turistické linky. Samozřejmě je třeba zohlednit i to, že MD za posledních pár let hodně navýšilo objednávku rychlíků v kraji, které také slouží regionálnímu spojení, takže nepotřebuju hustý takt osobáků z ČB do Veselí nebo Protivína.
Protože tam nikdo nejezdí 🙂 Zámostí je na kopci za městem a v okolí jsou jen nové baráky a vily. Tam opravdu velká poptávka po ježdění vlakem není. A zastávka Hosín na tom není lépe.
to jste si dovolil moc. ke kazdemu nadrazi se prece da dojit a lide tak radi ucini, aby se odvezli soupravou bt+plechac, nebo kvatrem.
To víte, dieslový motor z roku 1962 je ekologičtější než Euro V autobus, protože je osazen v kolejovém vozidle. A 35 litrů na 100 km je méně než 27, protože se propálí na železnici. A cestujícím je potřeba vnutit přestup na vlak, ikdyž by přímá MHD byla rychlejší. A o i v případě, že MHD zajišťuje (parciální) trolejbus.
Akorát do Veselí bude v tomto řešení nutné jet přes Budějice, což opět podpoří autodopravu – jako u všech takových nepropojených cancourů. I tak lepší než nic.
No tak tam místo 80t lokomotivy se třemi 40t vagony pojede 12t autobus. Energeticky to vyjde líp, než těch 200 tun po kolejích. A jako bonus zastaví v Chotýčanech a Vitíně, nikoliv ale 20 minut (1,5 km) pěšky od středu obce, ale přímo v obci. A může to zajet i do Dobřejovic a v Ševětíně k nádraží (a dál do Lomnice nad Lužnicí)
Což ten vlak neobslouží a než by někdo jel z Chotýčan do Lomnice vlakem, tak pojede autem. Ovšem to nesmí být jeden fanatik a z veřejné dopravy vyřadit autobus z ideologických důvodů.
To jsem navrhoval taky, ale jiný komentátor mi vysvětlil, že ta vlečka nebude sjízdná bez úvratě přímo do Budějic na hlavní, muselo by se jet přes Nemanice jak je kontejnerové překladiště.
Koleje zachovány nebudou. JČK odmítl objednávat dopravu na tomto apendixu (logicky) a vlečka v Zámostí je úředně zrušená. Takže potřeba kolejového napojení je nulová.
No samozřejmě. Staré věci musí ustupovat novým. Hluboká bohužel nezapadá do moderního konceptu.
Hluboká je v pohodě. To jen to Zámostí ztratilo víceméně nepoužívanou zastávku.
Mohli by zbourat i ten plesnivej cirkus, bo co tam je a postavit tam kasíno nebo bramborárnu, což?
Jo, jednou jsem tam z Prahy jel. Naprosto perfektní spoj, nádraží kdesi na kopci za posledními baráčky a potom luxusní 40 minutová procházka do centra, protože v JČK nějakou kvalitní návaznou dopravu fakt čekat nelze.
Tak pod Zámostským nádražím vyrostlo celkem solidní osídlení, nicméně tyto paneláky naležato jsou zpravidla vybaveny dostatečným počtem osobních vozidel. Pro obsluhu samotné Hluboké je toto nádraží zcela nepoužitelné.
Jen pak Budějice řeší místo veřejné dopravy „potřebu“ všech tam zaparkovat.
jedno ze dvou, pricemz obe jsou naprosto k prdu
Bodejť, autobusy je potřeba honit paralelně s vlaky, ne aby navazovaly. A obsluhu ostatních míst pak zásadně auty. Nu, a to chceme trvale levné energie, jimiž současně plýtváme, a žasneme nad terorem ropných diktatur, který tímto zároveň štědře sponzorujeme.
no obsluha musi byt predevsim pohodlna a rychla pro uzivatele, coz kokotiny, ktere vy vymyslite, jednoduse nejsou.
Jsně, postavíme se terororu ropných diktatura místo autobusu poženeme lidi pod pohrůžou do 810 která žere o 1/3 více nafty.
Kdyby se chtělo, mohly se takového odlehlejší a novou tratí nenahraditelné úseky – zvláště v tolik podporované příměstské dopravě – nechávat pro místní obsluhu. Ale proč, když můžeme nadále zvyšovat podíl silniční dopravy, třeba až někam k 90 %…
zeleznicni trat do hluboke s poptavkou ctyri lidi za den, pricemz dva z tech ctyr je vypravci? to jako vazne?
i kdyz jste neprilis duvtipny jedinec, mohl byste se prosim nekde dovzdelat jake jsou objemy dopravnich proudu pro kolejovou dopravu?
Nevím, proč máte tolik mínusů.. Bohužel Zámostí je obydleno bývalými fotbalisty a kamarády pana Dlouhého, takže vlaky tam skončí, aby nikoho nebudily ze zaslouženého odpočinku 🙂
Díky za info.. tam někdy ráno zajedu jim ve čtyři udělat budíček 🙂
to bude jiste ten duvod, a vsechny ty davy budou muset zustat ve meste a jezdit do budejovic tim fujfuj autobusem…
Do Zámostí zůstanou koleje i dál, právě jako příměsto, nebo to alespoň bylo v plánu.
a bude tam jezdit jeden sukafon za 4 hodiny, nebo jak?
Jihočeský standard 😀
Při té přepravní poptávce spíš drezína na zavolání.
Nemáte pravdu, koleje budou sneseny.
Vzhledem k tomu, že nádraží Hluboká – Zámostí na trati 220 je mimo město, pěšky z náměstí je to 3 km/ 50 min., lze předpokládat, že moc lidí kvůli té ztrátě asi brečet nebude.
Pro neznalé místních reálií připojuji link s mapou Hluboké/V.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4462517&y=49.0538632&z=15&l=0
Hluboká má dvě vlaková nádraží. Nádraží Hluboká a Hluboká Zámostí, které je i daleko od centra a o to i Hluboká přijde. Neviděl bych to jako problém ve spojení Hluboká – ČB
Hluboká má sice dvě nádraží, ale obě od centra 3 km.