Jihočeský kraj vypsal tendr na tři úseky vltavské cyklostezky za 121 milionů

Cyklostezka podél Lipna. Foto: Lipno.czCyklostezka podél Lipna. Foto: Lipno.cz

Nejnáročnější stavbou bude 2,1 kilometru dlouhý úsek cyklostezky podél náhonu v Loučovicích, na který budou mít stavbaři 180 dnů.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Cyklostezky potřebujeme jak sůl, ale, že by bota tlačila zrovna v šumavských hvozdech, když např. z ČB do Třeboně se na kole dá dojet jen celou cestu po silnici…

Míra

Jel jste někdy na kole dál než do nejbližšího supermarketu?

Míra

Takže Třeboň – Rožmberk – rybník Potěšil – kousek přes Lomnici – Smržov – Dvořiště – Velechvín – Jelmo – Libníč – Borek – Hrdějovice – závlahy – stezka – Budějovice. Provoz na těch pár místech naprosto zanedbatelný. Ale lepšolidi musí mít cyklodálnici na těch jejich 500km ročně.

Tomariero

To spíš Třeboň-Domanín-Spolí-Vlkovice-Zvíkov-Hlincovka-Budějce, takhle to tedy občas jezdím já

Zbyněk

Zkusil jsem si to najít, nabízíte trasu o 20km delší než autem po státovce (26km). Přesto je nezanedbatelná část po silnici II. třídy.

Pro dospělého zdravého turistu za sucha možná zajímavé, pro dopravu na kole to není. O jízdě s dětmi, důchodcích nebo natěžko nemluvě.

Pavel Toufar

Mezi Vyšším Brodem a Lipnem už cyklostezka je. Není kdovíjaká, ale je. Zatímco v řadě úseku úplně chybí a zbývá jen silnice (např. kolem Rožmberka) – začal bych tam.

medvěd

To myslíte ten přílepek k pěší trase zelená TZ (část) + k silnici (část) od Loučovic k Vyššímu Brodu. Tady jasně dali najevo, že cyklotrasa je „někým“ považována za cyklostezku. Jinak snahu kraje nalákat lidi na cyklostezku chápu, penízky z turistů k nám šupem.

David

„Nejnáročnější stavbou bude 2,1 kilometru dlouhý úsek cyklostezky podél náhonu v Loučovicích, na který budou mít stavbaři podle zadávací dokumentace 180 kalendářních dnů. Tento úsek je také nejdražší, předpokládaná cena činí 78 milionů korun.“

souhlas… od Lipna do Vyšáku se dá v poho dojet… dokonce je tam možnost výběru přes kořeny podél vody nebo po normálnější cestě.. takové hezké, šumavské.. o to víc nechápu kde má být tenhle úsek 🙂

David

asi dostu po proudu, že? https://mapy.cz/s/fekezabene tam je náhon čertova mlýna (nyní elektrárny)

Kebab

Paráda, takhle bych si ten green deal představoval. Největší problém u cyklostezek bývají pozemky, ne peníze. Zařazení cyklostezek a smíšených stezek mezi veřejně prospěšné stavby by ho vyřešilo, ovšem změna se zatím nejspíš nechystá.

zdenek

Ví někdo znalý, zda cyklostezce padnou za oběti nezpevněné turistické stezky? To je dost silný nešvar stavby cyklostezek, že často vedou tam, kde nezpevněné cesty používané pro pěší turistiku.

rtep

Po šotolině se chodí docela dobře, asfalt je samozřejmě o dost horší. Tady bude obojí.
Jak tomu je a bude na této velkolepé stezce, to netuším. Ale často to může být kompromis. Je určitě lepší, když se občas zpevní stávající pěší trasa, než kdyby se o kus dál budovala úplně nová komunikace.

dantex

asfalt, náspy, zářezy, hlavně aby to nevedlo moc do kopce a cyklisti se nenadřeli

Míra

Já se nadřu rád. Tenhle amorální nesmysl sloužící k utracení ukradených prachů neuznávám.

Petr

Nemyslím si, vede to ke konfliktům pěší vs cyklisti. Např. úsek Boršov – Dívčí Kámen. Je tam krásná turistická cesta, po asfaltu nebo 3m siroke dalnici ze sotky netouzim.

rtep

Ke konfliktům mezi cyklisty a pěšími vede pouze jejich vlastní naprostá bezohlednost, nic jiného.

medvěd

Souhlas. Bezohlednost některých „cyklistů“ jedoucích tam, kde nemají vyvolává v majitelích pozemků nevoli a rušení turistických pěších tras .