Další kraj chce soutěžit vlakového dopravce. Jihočeši se u motoráků spokojí i se staršími vozy

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeský kraj se po šumavských lokálkách rozhodl zadat v soutěžích i ostatní vlakové linky. Aktuálně finalizuje podmínky dvou nabídkových řízení.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Předpokladem je, že motoráky vyhraje GWTR (České Budějovice – Písek, Tábor – Písek – Ražice, České Velenice – Veselí nad Lužnicí, Tábor – Horní Cerekev, Protivín – Písek – Březnice, Březnice – Blatná – Strakonice, Blatná – Nepomuk). V podstatě na všech tratích stačí vlaky s kapacitou 65 lidí, s tím, že poslední 4 tratě v pohodě kapacitně obslouží s rezervou 810. Elektrickou trať České Velenice – České Budějovice – Strakonice obsluhují jednotky Regiopanter, kde je smlouva s ČD někdy do roku 2029 z důvodu pořízení nových souprav. Ostatní tratě České Budějovice – Rybník – Horní Dvořiště, Rybník – Lipno,… Číst vice »

jan

Jeden průšvih nestačil. Tipuji vítěze a nastavení kritérií.

Franta Jouda

Takže Zimolovo kámoši z Jihotransu, tedy GW Train dostanou vydělat…

T

„Pro případ, že se to nepodaří, prodlouží kraj smlouvu Českým drahám provizorně o dva roky.“

Nechci se zastávat ČD, ale být nimi, tak se Jikordu na toto vyprdnu a ať si seženou dopravce, kde chtějí… dokud nebude vyřešeno uznávání jízdenek, je to trapné a veřejná doprava na jihu bude dále upadat. Navíc mě štve trochu tento přístup – pokud nemohu sehnat soukromého dopravce, tak mi je státní dopravce dobrej, pak ho vykopnu se vším všudy.

Luboš Lakatoš

Jenže to je řekl bych krajská politika. Kraj objednává vlaky primárně pro svoje občany, co jezdí na nějakou krajskou IDS jízdenku (i když v Jihočesku snad IDS ani není) bez ohledu na dopravce, a na někoho kdo přijede z jiného kraje sere pes.

T

To máte pravdu, ale ČR je natolik malá, že by se tohle asi dít nemělo… ujedete pár desítek km a jste už v jiném kraji. Veřejná doprava je ve veřejném zájmu, takže by se měl zohlednit obecně veřejný zájem a ne aby se na hranicích krajů tvrdlo třeba 20 min a nebo se zbytečně přestupovalo

Aslanex

A není to proto, že je to dosavadní dopravce, spíš než státní dopravce?

železničář v důchodu

Luboš Lakatoš: V JčK (bohužel) zatím žádný IDS nefunguje a pokud vím, žádný se ani dosud nechystá – jediné, co tam z pohledu jakýchsi tarifních „vylepšení“ už přes 2 roky existuje, je jednodenní krajská papírová jízdenka „JIKORD plus“ za 250 Kč, platná ve veřejné dopravě na území Jihočeského kraje (s určitými omezeními = neplatí např. na JHMD) + na železnici s přesahem do Nepomuku, Březnice, Olbramovic a Kostelce u Jihlavy + na (nyní už jen sezónní letní) mezistátní autobusové lince WA15 Telč – Dačice – Slavonice – Raabs an der Thaya, kterou provozuje rakouský dopravce Dr. Richard Niederösterreich Verkehrsbetrieb GmbH… Číst vice »

jan

Taky bych neskákal jak si pískají. Ať si JČ kraji chodí třeba chodí pěšky. Jestli ČD zruší o 2 roky dříve nebo později je už jedno.

petr.r

Od čeho nesou název státní dopravce víte.?

Jan H.

petr.r Nejsou státní dopravce, ale národní dopravce. A už několikrát opakuji, že České dráhy NEJSOU státní podnik.

železničář v důchodu

Jan H.:
Název „národní dopravce“ je z principu pitomost: jakému národu patří?
ČD jsou fakticky „státním“ dopravcem, protože jsou sice akciovou společností, ale ve stoprocentním vlastnictví „státu“ a s provozem fakticky garantovaným (a i „dotovaným“) státem (a forma vlastnictví je pro tuto skutečnost vlastně jen vhodně zvoleným řešením).

Martin

Těch 20% pro GW Train je správně? Jestli jo tak nechápu koho uplatnili. Aby tři vcelku bezvýznamné lokálky sebraly pětinu peněz. No nevím…

Mates

To je vyšší matematika. 20% peněz za pětinu výkonů. Ten nepoměr přímo mlátí do očí 😀

železničář v důchodu

A hlavně jízdní řád regionální dopravy v JčK připomíná „noty na buben“ – nebýt rychlíků, které objednává „stát“, tak by se tam mnohdy leckam nedalo rozumně dojet. Navíc: když se sousední kraje nedovedou mezi sebou dohodnout na mezikrajových spojích, vyhání to z vlaků i lidi, kteří by jich jinak použili, a malá frekvence je pak pro krajské úředníky (včetně těch z JIKORDu) vítaným argumentem k další redukci regionální železniční dopravy. A pro autora: v textu mi chybí jakákoli zmínka o tom, zda v „tendrech“ budou i nějaké podmínky týkající se tarifního odbavení cestujících = třeba povinnost vzájemného nabízení a uznávání… Číst vice »

Michal

Tak to asi není dotaz na autora jako na Jikord. A i ten úkol zajistit jízdné platící aspoň v rámci kraje není úkolem pro dopravce, ale pro Jikord samotný.

železničář v důchodu

„Tak to asi není dotaz na autora jako na Jikord.“
Jistě – já jsem jen naznačoval, že už když autor píše o aktivitě JIKORDu, měl by o ní psát komplexněji – co mu bránilo (či brání) se na to zeptat a text o příslušné informace doplnit ? Proto jsem ostatně také napsal, že „v textu mi chybí jakákoli zmínka …“, nikoli že se na to ptám autora …