Jihočeský kraj vyhlásil architektonickou soutěž na most Kosmonautů přes Malši
Současný most Kosmonautů přes Malši v Českých Budějovicích. Pramen: Jihočeský kraj
Stavět se podle kraje může až po dokončení dálničního obchvatu města a dalších dopravních staveb, aby Mánesovu ulici bylo možné objet.
Tleskám za architektonickou soutěž
Místo jako dělané pro jednoduchý funkční most, takové by se měly stavět podle nějakého opakovaného projektu, pokud je to možné. A bez humbuku okolo toho. Na to stačí výběrové řízení typu „vyprojektuj a postav“.
A předčasně bych netleskal, protože architektonická soutěž zpravidla končí nějakou blamáží.
😀 😀 tak určitě
Která architektonická soutěž v Budějcích nebo v Jihočeském kraji skončila naposledy blamáží? Dlouhý most také vzešel z architektonické soutěže. Kdo projektoval Barrandovský, Nuselský nebo Libeňský most v Praze? Architekti. Tenhle paskvil typu „vyprojektuj a postav“ či spíše prefabrikace veřejného prostoru je něco odporného, nevkusného a levného na první pohled. Ostatně to je vidět nejen na železnici (např. prefabrikované betonové čekárny), ale i na zastávkách MHD či městském mobiliáři po celé ČR. Za mě je tedy fajn, že i na takovou věc jako je most se vypisuje architektonická soutěž. Proto ty architekty máme. Jinak rovnou můžeme zrušit FA ČVUT/VUT/TUL.
V dopravních stavbách v Budějovicích zatím všechno celkem klaplo, ale třeba u rekonstrukce kulturního domu Slavie po dlouhém otálení vybrali v soutěži snad tu nejhorší variantu a soutěž na sportovní halu, no škoda slov.
Vybraná varianta Slavie je opravdu to nejhorší, ale to dělalo město. Tohle dělá kraj.
Kraj tady nepostavil nic, co by mělo nějakou úroveň, stačí se podívat na tu oranžovou chaloupku Hejtmanství, ta vypadá jako bytovka na vesnici.
Podle mne nemáte pravdu vůbec v ničem. Dlouhá most sice vzešel ze soutěže, ale byla realizována jeho úsporná varianta. Tzv. Ježek nebyl realizovaný vůbec. Etc. To byste se divil.
Tento most je čistě dopravní stavba v místě, kde se nejedná o víceúčelový veřejný prostor. Intenzita dopravy je tam tak silná, že se ani nedá mluvit o veřejném prostoru, ale čistě o dopravní stavbě.
Je to prostě jen dopravní trasa, a taková místa nikdy nebudou městotvorná. Tím spíše že se jedná o most přes řeku s velmi malým průtokem i šířkou.