Kraje vybraly pro jindřichohradecké úzkokolejky dopravce Gepard Express
JHMD, nádraží Jindřichův Hradec (únor 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost Gepard Express nabídla nižší nabídkovou cenu za vlakový kilometr a nižší celkovou kompenzaci pro rok 2024.
Sice hezké, ale kdo se postará o technický stav tratí, aby se mohlo vůbec jezdit, když bude sice jak a čím …..
Dobrý den.
Chtěl bych se optat na jednu věc: Vyskytují se v Jhmd – tedy v nějaké funkci přímo související s případným provozem pánové Čajánek, a některý z jeho synů ? Nemyslím to nijak špatně – jen se neorientuji. Děkuji za případnou info.
Kauzu úplně detailně nesleduji; už je jasné, kdo bude provozovatel dráhy?
Není – a myslím, že právě to bude nakonec největší „ořech“, žádný pouhý „oříšek“: i šotouši, kteří by měli zájem (aspoň po nějakou dobu, než se jim to začne zajídat) provozovat dopravu, skoro „zadarmo“ (jen z nadšení) se jistě najdou, ale ani na tom nejde postavit ani dlouhodobé provozování dopravy, a hlavně to stejně vůbec neřeší provozování dráhy, pro které jsou stanoveny m.j. i dost tvrdé legislativní podmínky.
Je to už rok, co zkoušeli jednat právě s gepardem. Už dříve měl gepard zájem a nějak to upadlo. Jsem rád že se do soutěže přihlásili. Tak snad to vyjde a nějaký vlak pojede.
Tahle jihočeská oblast (Česká Kanada a okolí) byla vždycky „zájmovou“ pro Brňany (podobně jako třeba Jeseníky), takže se nelze divit, že i Fikáčkovi možná není cizí ani „mimodrážně“, a ostatně i Honza Píšala je původem z Brna – takže by to obsazení mohlo třeba přinést nějaký synergický efekt
Si myslím že se dokážou lidí vždycky nějak domluvit Jak v JHMD tak v Gepardu sou lidí kteří tu úzkou chtějí provozovat tak že nakonec se domluví a ty vozidla si pronajmou a chlapi v dílnách budou mít zase co dělat. Ať už opravy nebo repase. Držím jim palce ať to všechno dobře dopadne
Lidi můžou být jaký chtějí. Rozhodne jen majitel nebo správce.
A kde vezmou úzkorozchodná vozidla? Osoblažka nevlastní žádné nadpočetné které by jim mohla pronajmout a JHMD nebude podporovat konkurenci- to radši prodá vozidlový park do starého železa. Ještě mě napadají sousední rakouské úzkokolejky- ale nevím jestli mají stejný rozchod.
Prostě a jednoduše bude na základě nějakého smluvního vztahu spolupracovat s tím co zbylo z JHMD. Co by asi JHMD s tou technikou dělalo ?
No jiste není nic.. já bych od JHMD nic nechtěl ..stojí to a bude to šrot..
Vy jste humorista. A to si myslíte, že někdo někde sežene jiná schválená vozidla pro sezónní provoz? To fakt myslite, že by to mohlo být reálné? Je otázkou, zda by se vůbec nějaká vozidla našla, ale i pokud ano, nikdy by se nedokázala zaplatit. Doporučuji návrat na zem..
Humorista ? Snad realista.. to není jak koupit si dodávku a jezdit s ní.
Tak jestli tam prodá Hašišbedny, tak bych to viděl jako jeden z úspěchů reorganizace. 🙂
Šroťák to zase velice rád prodá někomu, kdo dá o trochu víc.
Tak to jsem zvědavej s čím a jestli vyjedou.
Asi 4 funkční tůčka, 2 nebo 3 funkční hašišbedny a 2 párovky. Výběr na sezónní jízdy poměrně velký. A ne, JHMD si opravdu ve své situaci nemůže diktovat, že jim nepůjčí ani kolo.
Ale notak, firma je přece od toho, aby soused zkrachoval se mnou!
A všechno má potřebný revize a papíry ? I trať ?
JHMD mělo původně spor s kraji, neboť tyto jim nechtěly kompenzovat použití dopravní cesty.
Pokud tomu rozumím správně, v novém schématu dopravce bude platit provozovateli dráhy za použití dopravní cesty. V ceně, kterou tedy Gepard předložil, by tedy měl být tento poplatek zahrnut?
Ano, je tam zahrnuta cena za nájem vozidel, za použití dopravní cesty, výběr jízdného nebo třeba cena za personál a další náklady.
Koleje vytrhat, nadělat cyklostezky a vyřešeno.
……a po čuni
…..to je citace z jisté knihy.
Zabalte to Vy, Vy cyklosteskaři…. A podle Vašeho kostely přebudovat na paneláky s byty pro Ty chudáky-mladé, co nemají kde bydlet….atd…. No jo no. Tak fajn. Já se těším a s vnukem, pojede li něco jistě zavítám!!!
Jo a platil byste za to jizdne nekolik stovek, jako se slusi na skanzen a nebo jen par korun a maji se skladat na vas vylet okolini obce?
Já a spousta dalších lidí si klidně pár stovek za zajímavou jízdu zaplatím.
Zbytečjný. Jim to nevysvětlíte. Nepochopí to.
Záleží ovšem na tom, jak dlouho taková statečnost vydrží: můžete uspořádat sázky, zda to bude platit aspoň jednou do roka, …
Jednou. Ale bez pravidelnýho provozu to bude vcelku k ničemu.
A Vy bydlíte v těch okolních obcích nebo proč máte takovou péči?
Ty okolní obce a podnikatelé v nich jasně deklarovali, že u nich došlo po zastavení provozu JHMD k citelnému poklesu zisků. Ta železnice totiž přitahuje další turisty a tím generuje následné zisky.
Je ovšem propastný rozdíl mezi jasnou deklarací výsledků něčeho a faktickým zajišťováním a financováním existence toho něčeho.
upřímně ony ty motivační prvky v RUD zase tak velké nejsou, tedy obcím příjem moc nepoklesne.
Ano platil a budetese asi divit, takových je spoustu….je to prostě zážitek a za ten já rád zaplatím. nemusím se přežírat, hulit, chlastat a vozit si zadek Superbem…. Život je o něčem jiném, třeba o tom, svézt se historickým vlakem a za to svezení normálně slušně zaplatit…..apropó, tak by to mělo bý i s normálním jízdným v ČD vlacích. Již dávno nejsme společnost chudáků, jestli jste si nevšiml….
Hezká teorie, ale jste si opravdu jistý, že její zastánci opravdu stačí udržet to, co hlásá, a že jejich „svaté nadšení“ v krátké době stejně neskončí?
Proč na byty? Navrhuji kostely upravit na úschovny pro kola, to se u Vas určitě potká s pochopením.
Je to docela omyl, také jezdím na kole, nemusím si sice na sebe navlíknout ten barevný prezervativ a většinou se jen prezentovat a vyvalovat na zahrádkách restaurací, stejně tak ve svém věku nemusím na kole strávit celou dovolenou, ale každému, co jeho jest….. I stárnout se má důstojně….ale třeba rád s vnukem vyrazím na historickou železnici. Myslím, že jezdit na kolech se dá i bez těchto likvidací a přestavováním na cyklostezky.
Pokud SFDI odmítne financovat údržbu, tak k tomu může dojít.
Pokud bude doprava v režimu služby ve veřejném závazku, což bude, jinak by kraje nevybrali Gepard Exptes, tak SFDI nekdmitne. Nesmí.
Ještě vám v tom schématu chybí provozovatel dráhy, jemuž by to SFDI mělo platit.
Má to moc úzký rochod, cyklostezka na tom postavit nepůjde.
A že v Rakousku nebo třeba ve Frýdlantu (ještě užší) to jde…
Ve Frýdlantu už je kolostezka? Taková ta, co měla zamezit případným vlakům z Heřmanic do Dětřichova, aby byly navázány na další vlaky právě ve Frýdlantu? Aby se vlakem jezdilo pro jízdu a na kola auty?
A Vy tu cyklostezku budete používat?
Ne budu nad ní lítat vzducholodí. Ty tam budeš jezdit tou hašišbednou?
Vytrhat tebe
Borecký, likvidátor železnic 2.0
Takové ARLZ na Český způsob ne? Co nezničili ani komunisti tak zničíme my, to se ti kteří se na tom lopotili musí obracet v hrobě.
Nechcete jít mávat transparentem na Výtoň a nebo třeba do Ústí nad Orlicí?
To se obávám, že to po dnešním rozhodnutí kraje mají obě úzkokolejky spočítané … Pochybuji o tom, že to bude fungovat jako SŽ a dopravci … v tomto případě společnost kolem p. Kysely a Gepard Expres …
A proč ty pochybnosti máte? Vzdyť tento způsob fungování právě připravuje i ten p. Kysela! A u soudu tu druhou firmu měl prezentovat pouze jako možného dopravce – nikoliv jako jediného, a na konci tohoto článku odkazovaném dnešním rozhovoru uvádí, že výběr dopravce není na něm, ale právě objednavatelych dopravy – tedy krajích!
Tak doufejme, že máte pravdu a že do dopadne dobře …
Čekal sem teda že vyhraje Good thing po tom dnešním rozhovoru. Doufejme že se kraj rozhodl dobře a snahy o reorganizaci dopadnou. Záchraně moc fandím, na úzkou vzpomínám rád, ostatně vyrůstal jsem pár km od..
Tak doufejme že to nebude důvod k tomu to celé zabalit…
Za čím nizsi náklady bude ochotný kdokoliv zajistit provoz drazni dopravy, tak tím snad právě musí být větší zisk z tržeb na platby za pronájem vozidel a užití tratě
A ten zisk teda připadne komu?
Pokud vůbec nějakej bude.