Jihočeský kraj uzavřel pětiletou smlouvu s JHMD, připlatí si a dostane nové vlaky
Drsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMD
Jihočeský kraj a Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) uzavřely v pondělí smlouvu o provozu na úzkorozchodných tratích na dalších pět let.
Kraj se zachoval velkoryse, co provede JHMD ? Zrušit takový unikát by byla škoda.
JHMD mají tu výhodu, že mohou jezdit bez jakýchkoliv záloh, protože na úzkém rozchodu je šotoušci z ČD fans nevyžadují. Tak až pořídí ta nová vozidla, přesně na turnusový počet, mohou vše ostatní poslat do šrotu.
ČD mají výhodu z rozsahu, to je regulérní konkurenční výhoda. Až Dráhy ve výkonech dotáhne jiný dopravce, bude na tom stejně. Ale na úzkokolejce nikdo takovou výhodu nemá, ani ČD.
Chceme zachovat tradici….
A proto na trať(jejíž význam je z většiny turistický) nacpeme hnusné Stadlery nebo hruzu typu ponorky…..
Jihocech: turistická je především trasa Jindřichův Hradec – Nová Bystřice. Do Kamenice nad Lipou by při zvýšení traťové rychlosti a rychlejším jednotkám mohla mít trať zajímavý potenciál.
Jakápak úzkokolejná technika má představovat onu modernizaci? Reko BALMů asi těžko… Jinak Mjölk udělal solidní práci a soudím, že by si Nautilus zasloužil delší provozní život, pokud není proti základní technický stav.
Jel jste tím někdy? V mrazu? Ve vedru? Vzhled je u toho vozidla ten nejmenší problém.
Funguje perfektně, V Mraz je v něm zima, v létě hyc, takže se jedná o vrcholně ekologické vozidlo, které absencí klimy a topení minimalizije svou uhlíkovou stopu.
…..a ty sedačky bez opěradel z trolejbusu, které by mohli sloužit možná tak jako jídelní židle na chatě, tomu nasazují korunu
A já si pořád myslím, že jako atrakci by ho měli zachovat. Až budou mít ty nové motoráky, tak tohle vozidlo při nějakém srandovním polepu a lehké úpravě interiéru by skutečně mohlo evokovat ponorku a kdyby prodávali i jízdenku na ponorku třeba během nějakých speciálních akci, tak by to bylo opravdu originální 😉
„Jinak Mjölk udělal solidní práci“
„Nautilus by si zasloužil delší provozní život“
Tak dobře jsem se už dlouho nezasmál 🙂 🙂 🙂 .
V Mjolku si dali trochu toho hašiše a začali malovat. Třeba ta ohromná světelná rampa, kterou tam původně měli…
A jak se čertili, když jim to JHMD hodily na hlavu s odkazem na nějaké normy.
A zase bez výběrového řízení. 🙂
A na co byste chtěl dělat výběrové řízení? JHMD vlastní vozidla i dopravní cestu, takže jiný provozovatel nepřichází v úvahu.
Není absolutně žádný problém dělat výběrové řízení na trať JHMD. Pokud by se někdo přihlásil, klidně mohl s JHMD soutěžit. Ale zajímalo by mě kdo má úzkorozchodná vozidla, funkční nová a za dobrou cenu. Víte o někom?
Stadler?
kluci ze Zastávky nebo z Mladějova.
A o co by měl s JHMD soutěžit? Koleje patří JHMD, soukromému subjektu! Jak chcete vynutit, aby soukromý subjekt (JHMD) poskytl svoji železniční trať jinému subjektu?
Je to dané zákonem o drahách, trať je veřejná, takže se nic vnucovat nemusí. Něco jiného je, kdyby to byla vlečka (a to ještě bez zapojené jiné vlečky), tam si vlastním může sám určovat.
Samozřejmě případný jiný dopravce (než JHMD) by platil za dopravní cestu vlastníku (provozovateli dráhy).
Ta pokud bude výběrové řízení vyhlášeno včas a na dostatečně dlouhou dobu, tak by se snad mohl přihlásit jakýkoliv železniční dopravce, která by zvládl si vozidla někde nakoupit nebo nechat vyrobit.
Hele Kájo, vždyť přece můžeme být rádi, že úzká vůbec jezdí, jsou tam aspoň nějaká provozní vozidla a víc se v tom nerejpat, resp. jinak může klidně většinu jezdit místo vlaků NAD. Přece tak vztekle lomcuješ ve vedlejší diskuzi.
vozidla bude stejně kupovat nová a na dopravní cestu může za poplatek a v rámci kapacity každý ne? nebo to platí jenom pro SŽDC?
Předpokládám, že na soukromou trať si asi nemůže vynutit vjezd každý. SŽDC je státní organizace organizující provoz na státem vlastněné železniční infrastruktuře.
Ale prd, JHMD je subjekt regulovaný zákonem o dráze a trasy publikuje k dispozici.
Taky z tohoto titulu přijímá poměrně velké prostředky ze SFDI, které jsou podstatou podnikání JHMD – pár náhodných výstřelů za stovku na kilometr nikoho samozřejmě neuživí…
Je sice v soukromém vlastnictví, ale regionální, neboli veřejná.
Před dvěma měsíci jsem se tu pozastavoval nad neslučitelností pětileté smlouvy a nových vlaků; změnilo se od té doby něco? Z článku to neplyne – jsou nové vlaky součástí smlouvy, nebo se jen jedná o nějaké očekávání kraje, které se případně bude řešit další smlouvou?
Kubrt: Z článku bohužel vyplývá, že se s případnými dodavateli stále jedná, takže výsledek poptávkového řízení a následné výroba bude zřejmě v řádu tak dvou až tří let.
To ano, ale není zřejmé, zda podmínka nových vozidel od roku 2022 je zasmluvnena, tedy vymahatelna sankcemi, výpovědí, nebo je to jen v úrovni oralnich slibů JHMD a když vlaky nebudou, nic se nestane a TU budou dál frcet krajinou.
Pánové z článku je podle mě dost patrno že nákup nových vozidel je smluvně podmíněn viz věta v článku.: Smluvní podmínkou je proto nákup nových vozidel.