Jihočeský kraj si za vlaky připlatí, ČD dostanou výrazně víc než soukromník
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Na zastupitelstvo Jihočeského kraje míří po dlouhé přípravě smlouvy s Českými drahami na zajištění vlaků od nového jízdního řádu na
Zajímavé v dalším článku , je jak Královéhradecký kraj vybral autobusového dopravce, a v diskuzi nic. Ovšem jak se jedná o vlaky diskuze se může protrhnout.😀😀😀😀😀😀😀
A ještě na to vybírají od sousedních krajů, dle poznámky 99 a 98 na „pohraničních“ tratích v návrhu GVD 2019/2020.
Vybírají nebo spíše vydírají? Železnou oponu nahradila opona železniční. Trapné, kterak se bafuňáři, papaláši důležití, vesměs z koaličně vládních stran nejsou schopni dohodnout na takové provinční záležitosti. Zase nám diktují čím musíme jezdit. Už zas nás glajchšaltují!
To už si každý musí doplnit sám, co nám tím chtějí sdělit.
Joo, to je ta slavná liberalizace. Ne že bych s ní nesouhlasil, ale je to celé prostě udělané špatně, jako spousta dalších věcí u nás. Samozřejmě je super, že se trh otevřel, ale všechno se mělo začít dít cca o 5 let dříve, aby se soukromí dopravci mohli připravit, ČD by to určitě nakoplo k větším investicím a hlavně by se ušetřilo, jelikož tam kam se nepřihlásil soukromník, tak si ČD řekly o vyšší cenu a ve finále na to vydělaly. Některá vozidla mohou poslat do šrotu, mohou koupit nová a z krajů se jim posypou větší peníze než dosud.… Číst vice »
Vcelku souhlas, ale náklady se budou zvyšovat i kvůli tomu, že kraje budou vyžadovat vyšší kvalitu – dosud se spokojily s plecháčema a klasikou, teď budou mít pantery atd, to ptostě něco stojí. Já jako významný přínos liberalizace vidím fakt, že kraje (i MDČR) se začnou víc starat o to, co za své peníze od dopravců dostávají.
Tak ono se začalo už před x lety, ale politickými čachry se vv podstatě šechna výběrka postupně zarazila a dostaly to ČD na 10 let. Regionovy, soupravy strých krámu, to vše mohlo pěkně zůstat v provozu a stát cáloval. Teď se situace částečně opakuje, na druhou stranu si asi začínají uvědomovat, že datum úplně liberalizace se nezadržitelně blíží a ČD se oddalovací taktikou dostaly do stavu, kde třeba nebudou schopní konkurovat nabídkám soukromníků (ani vozidly ani cenou).
Aneb jak nevyužít dost dlouhé přechodné období k pečlivé přípravě na konkurenční boj.
Tohle je skutečně brilantní shrnutí
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2524633-zeleznicni-dopravci-v-cesku-bojuji-o-zakazky-jiz-trinact-let-plany-vsak-byly
Nabízí se srovnání 814,810 samozřejmě se spásnou klimatizací a fiwi a 20-30 let starých motoráků s tím, když evidentně docela nemalou část motorové trakce převezmou velké úplně nové motoráky?
Jsou někde k mání kompletní podmínky? Například sankce za náhrady elektrických jednotek (aktuálně zřejmě nejsou žádné), případně co se stane, když do tří let dopravce nedodá těch dalších 7 plzeňských zázraků?
A za chybějící klimatizaci?
Tady: https://www.kraj-jihocesky.cz/ku_usneseni/0?id=60&akce=navrhy
Sjeďte trochu dolů, je to materiál 285 ZK 19, jestli to prostudujete, tak jste hrdina 🙂
Takže ojeté šroty a ještě za přemrštěnou cenu pro objednatele + přemrštěné jízdné pro cestující.
Milej poručíku Troníku, zástupce pro věci politické, jízdný, s výjimkou komerčních nabídek, neurčuje dopravce…
Nevím, zástupcem pro jaké věci jste vy, ale mýlíte se. Jízdné, pokud nepočítám IDS nebo budoucí státní tarif, si určuje dopravce sám.
TR10 je vydáváno MD kupříkladu.
Hele a proč teda MD vydalo pro Šumavské tratě (resp. všechny tratě obsluhované GW) o čtvrtinu nižší jízdné než pro tratě obsluhované ČD? Zvlášť u té většiny tratí provozovaných v netto režimu, kde jdou tržby za dopravcem?
MD nestanovuje tarif pro soukromé dopravce.
Takže pro Arrivu ho stanovuje?
A nedochází k určité regulaci cen ze strany státu u objednávané dopravy? V TR10 se píše „8. Flexi základní jízdné je obyčejné jízdné ve smyslu regulace cen dle výměru Ministerstva financí ČR.“
K určité regulaci dochází – třeba, že studenti a důchodci mají 75% slevu nebo že po ujetí 100 km smím přerušit jízdu. Ale konkrétní výše jízdného ve výměru není.
Ohledně citovaného bodu 8 – výměr zavádí pojem obyčejné jízdné, ČD si zavedlo pojem flexi základní jízdné. Ten bod jenom říká, že tyto dva pojmy znamenají totéž.
Díky. Ten zákon/předpis (nebo co to je) neznám a studovat se mi ho úplně nechce. Předpokládal jsem ale, že existuje nějaké rozmezí, které stanovuje možnou výši ceny. Nicméně pokud tomu tak není, tak díky za informaci.
Já se jen podivuji nad tím, jak mohly soutěže zkrachovat. Pokud mám nereálná očekávání a nikdo se nepřihlásí, tak upravím podmínky soutěže a toto opakuji, dokud se tedy někdo skutečně nepřihlásí. Proč najednou rezignovat na soutěže a udělat to stylem „tak my vám to necháme a ještě vám za to bohatě zaplatíme“?
Za vším tam hledejte politiku – peníze – moc. Všechno okolo, včetně „soutěžení“ slouží pouze k navození dojmu jakési férovosti. Kolik myslíte, že existuje celkem smluv kraj – skupina GW? Co smlouva, to jiný originál, jiné podmínky, dírky, dírečky, kudy se rozkutálejí. Opravdu stále někdo věří těm 88,- kačkám?
Jako ano, máte pravdu, že to tak funguje. Ale nebylo by pěkné, kdyby se politika stala konečně transparentnější? Bylo by na škodu, kdyby se politici začali zajímat o to, jestli nakládají s veřejnými penězi účelně? A zároveň byli k tomu tlačeni, protože je může veřejnost lépe kontrolovat?
A kampak se rozkutálí 145 Kč za vlakový kilometr dávno odepsané a mizerné Regionovy?
Na soutěže v jiných krajích, kde ČD dají podnákladovou cenu i za ty prachmizerné a dávno odepsané 810 s přívěšákem.
Podívejte se, kolik celkem skupina GW obdrží od kraje každým rokem. Tam se toho schová. Všem kteří s předáním Šumavy nesouhlasili to bylo jasné, těch 88-90 je sice psaných, ale nárůst z jiné (benevolentnější) smlouvy bilanci dorovná, ba co více, zlepší. Vlk se nažral, koza zbyla, jiný šuplíček odkud cinkají kulaťoučké zůstává skryt….. Porovnejte, co za to v busech vyjezdí v porovnání jiným krajem a budete koukat a divit se strašlivé JČ veřejné dopravě, za ty prachy přece musí a musela být zlatá 😉
Třeba na zálohu na nová vozidla. jak to zde píší.
Jeden problém je, že všechny soutěže v celém státě probíhají najednou a na poslední chvíli – alternativci nemají kapacity a asi ani zásoby ojetých mototáků nejsou bezedné.
Druhá věc je požadavek na elektrickou trakci, kde jsou nová vozidla výrazně dražší a cena za kilometr to musí nějak zohlednit.
Ten požadavek na zábavní systém pro blatenské lokálky od počátku ukazoval, že soutěž má zkrachovat a osvědčený dopravce přijde jako záchrana bez soutěže.
Jak správně píšete, hlavním důvodem nezájmu dopravců byly nesmyslné požadavky zadavatele a krátké termíny. Jen je otázkou, zda to ze strany JČ kraje byl záměr nebo hloupost.
Šikovně napsaný nadpis, klobouček. Každý má cenu, kterou si vysoutěží. Když to chce soukromník vyhrát s podseklou cenou, tak je to jeho věc. Další věc je, že za ojetý německý šrot se zoufalou kapacitou cestujících a směšnou kapacitou na přepravu kol, je ta cena ještě moc vysoká.
A jakou cenu si vysoutěžily České dráhy přímým zadáním?
Opět jste prokázal svoji neznalost a mystifikujete lidi. Na začátku bylo nabídkové řízení, kterého se účastnil i LEO EXPRESS a ve chvíli kdy zjistil, že nemá potřebné kapacity na splnění požadavků tak odstoupil. Tohle mi přijde nezodpovědné od LE, když na začátku věděli, že nebudou schopni nároky kraje splnit.
Za ojetý šrot jménem Regína by cena měla být poloviční proti GW.
A proto s tou Reginou jezdí i GW co? A zajímavé je, že cestující mají z vozidel GW tu strašnou Reginu nejradši 😀
A vůbec nejlepší je, že o tom, které vozidlo GW je lepší nebo horší píšou ti, kteří s GW nikdy v životě nepojedou, protože tam neplatí režijka.
Kamaráde, vzhledem k tomu kde bydlím, mi bohužel nic jiného než využívat služeb GW nezbývá 😉 Fascinuje mne, že bych podle tebe měl mít režijku, ta by se sice hodila, ale věř mi, nemám problém si za vlak zaplatit. Horší je, že stále častěji musím použít auto…
Trondo, ty si vážně z těch Černých baronů. Mám režijku, ale cestu si klidně zaplatím. V GW regině byl ale docela chlív a info systém mimo provoz, paráda…a to nemluvím, že skoro každý den něco lehne …
Trondo, máte problém s pochopením textu „7 nových motorových jednotek pro 120 lidí“? Kde tam vidíte nějakou Regínu?
Vypadlo vám tam to nejdůležitější: ‚do tří let‘.
Na tomhle příkladu je jasně vidět, že ze soutěže vycházejí mnohem výhodnější ceny pro zadavatele než z přímého zadání. Fakticky všechny kraje se ale bohužel svou nečinností, neschopností či schválně vmanipulovaly do role prosebníka u Českých drah a nezbývá jim nic jiného, než přijmout ceny, které přijdou z nábřeží. Kdyby už před pěti lety kraje spustily tržní konzultace, před čtyřmi lety vypsaly soutěže, tak by věci vypadaly úplně jinak. A pokud jde o vámi zmíněnou „směšnou kapacitu na přepravu kol“: minulý týden v sobotu jsem z depa téměř celý den pozoroval vlaky mířící z Budějovic na jih a dvě jednotky… Číst vice »
Aby byl naplněn smysl soutěže, tak se musí přihlásit víc dopravců, jinak je to o ničem. Proč se tedy v tomto případě nepřihlásil nikdo, zejména z těch velkohubých (Žlutej, Paštikář), nebo krajem ještě nedávno protežovaných a teď již nepříliš oblíbených (Krigar), nebo „soukromníků“ typu DB nebo FS? Je to opravdu jen vina krajů? V tomto státě (nejen na stránkách Zdopravy) se celá léta a do značné míry úspěšně vytváří dojem, že zástupy „hodných a levných soukromníků“ jsou okamžitě připraveny převzít téměř vše a že jen díky házení klacků pod nohy stávajícím dopravcem k tomu ještě nedošlo, ale realita je někde… Číst vice »
Opakuji znovu, nelze vypisovat soutěž rok nebo dva před vyjetím. A nejde jen o soukromníky, podívejte se do Norska, jak se tam pěkně ujaly Švédské dráhy s nižší cenou. Jde primárně o veřejné rozpočty.
Vám (a mnohým dalším zde diskutujícím) o veřejné rozpočty jistě jde, to je chvályhodné, ale nejsem si jistý, že o totéž vždy jde i krajům nebo státu (teď se nebavím jen o VHD). Vždy přece primárně šlo a jde o to, aby veřejné zakázky dostal ten, kdo je dostat má, a nedostal ten, kdo je dostat nemá…
Jinak si dovolím vyslovit pochybnost, že výsledek by byl až tak odlišný, kdyby se začalo soutěžit dříve. Ale samozřejmě máte pravdu v tom, že kraje by si určité věci měly ujasnit dostatečně dlouho předem a ne to řešit na poslední chvíli.
Co také čekat v dominiu knížete Pavla z Hluboké :-((.
Ten řeší jiné problémy. Poněkud osobní.
Opravdu ? Poslední dobou o něm není vůbec slyšet.
A copak se neurodilo? Nebo bylo odneseno? Nebo chce odejít?
“ I tak se v Jihočeském kraji nabízí srovnání se šumavskými lokálkami“
No to je srovnání jablek s bramborami.Srovnání se nabízí např. s firmou RJ v Ústeckém kraji,která nasadí nové el. jednotky PESA na tratích Ústí-Most-Žatec a některých dalších za cenu 149 Kč/km.
Myslíte na Bechyňce?
„Myslíte na Bechyňce?“
Opravdu nemyslím.Ústecký kraj je na sever od Prahy a tam soukromník bude jezdit s porovnatelnými jednotkami za 149 Kč/km.
Ale to se nehodí,protože je to málo manipulativní. 🙂
Jojo, tentokrát je třeba nasazování ojetých šrotů za nehoráznou cenu nějak specificky zdůvodnit.
Ok, ale v motorovej trakci bude mať ČD 132 Kč za km, so starými vozmi. Toto môžme porovnávať s GW a ich 88Kč?
ČD nakoupí 7 nových motorových jednotek, to jsi nečetl? Druhá věc je že těch 88 Kč dávno není reálná suma. A když k tomu přičteš nikým neřešené nedodržování smlouvy, kdy GW nasazuje co zrovna má všechna kola a absolutně neřeší, jestli je to nízkopodlažní, jezdí to 100 km/h, tak dojdeš k závěru, že z toho GW vychází celkem dobře…
V motorové trakci nasadí dráhy v kraji do tří let sedm nových motorových jednotek pro 120 lidí; dopravce je zatím nemá vysoutěžené. Takže tam bude jak nové jednotky tak starší 842 (po modernizaci takže tam odpisy také běží) tak 814 kde běží dle mého také částečně odpisy
Teď jsem nedohledal důležitý detail: RJ v Ústeckém kraji je také „netto“?
Ten kapacitně nedostačující šrot z Německa bez klimatizace a průvodčího snad nesnese srovnání.
Regionova na Bechyňce má klimatizaci a jde o nové, moderní vozidlo?
Bechyňka se se Šumavou nedá srovnávat v délce trati a vytíženosti, tedy i v tržbách z jízdného.
2-3 měsíce v roku je na Šumavě nával, ale jinak to bude možná větší bída než Bechyňka…
Bechynka je úplně mimořádná trať na kterou se fakt nikdo nehrne hlavně kvůli trakci. Nejezdí tam jen Regionova ale i unikátní a v řadě ohledů dost problematicke elektriky ale proč je neporovnat s čistě motorovou trakci, že?
Myslíte desítky let odepsané žehličky společně s ultramoderními patry, že?)
Regína je horší nežli diskutabilní kostitřasy do Krumlova? Kdy jste se s tím svezl? A porovnával?
Svezl jsem se s oběma. A pokud chcete porovnávat subjektivní parametry, zaměřte se na ty objektivní. Třeba za kolik se jezdí s 814 teď a v jiných krajích po roce 2019.
Nojo, jenže cestujícího spíše zaujmou ty subjektivní (mnou vyslechnuté pojmy a dojmy z „nového“ vozidla.: Drncání, skákání, klepání, lomoz, kvílení, smrad, v zimě zima, v létě nevyvětratelno, úzké dveře, vysoko schody) . A kvůli cestujícím ten vlak jezdí?! Za kolik se kde a čím jezdí je pro něj pouhá politická informace, vhodná do hospody, kde se to pak probírá v jednom ranci s letištěm a chatami čelných politiků kraje. Protože tam jezdím obden, tak mám asi více negativních zkušeností, nežli Vy.
Vidíte, já slyšel zase ty pozitivní.
Moje letitá zkušenost v těchto případech je,že každý slyší co chce,případně si informaci vyloží,jak mu vyhovuje…….
Plus nějaké „důvody“ neslyší vůbec – v případě (nejen) GWTR se hlavní „neslyšení“ týká (ne)platnosti mimotarifních jízdních výhod ČD. Pokud by se odstranila tato „příčina“, tak by mnoho „slyšeného“ jako zázrakem pominulo…
Leda tak od sebe. GW mi nevadí, jejich vozidla ano. Je to šrot, který je v jednom kuse před smrtí, následně nestíhá jízdní doby a ve Strakonicích pak dochází k ujíždění přípojů. Z hlediska kultury cestování je to totální děs – drncání, skákání, klepání apod. popisované výše tu bylo i za ČD v 810. To by se asi dalo pochopit, ale prezentovat tuhle kraksnu jako nějaké extra moderní Německé vozidlo, které tu jezdí díky soukromému dopravci je prostě blbost. Horší než popisované neřesti je skutečnost, že za jízdy se nedá mluvit s vedle sedícím kolegou, protože v tom kraválu není… Číst vice »
Nevím, kde jste vzal, že ve Strakonicích se ujíždí. Na trati z Volar byl upraven jízdní řád, takže do Strakonic se přijíždí dříve, zároveň ČD přehodnotily svůj postoj a na zpožděné vlaky GWTR zpravidla čekají. Rozhodně ty přestupy fungují mnohem lépe než v minulém roce.
Kde jsem to vzal? Ze svojí zkušenosti, když jezdím do Plzně. V jednom ale máte pravdu, jízdní řád je skutečně upraven a dává smysl – už nedochází k tomu, že ráno se vlak z Šumavy potkal s rychlíkem na Plzeň na zhlaví. Za to je chválím 🙂
Mimochodem, k přehodnocení postoje ČD ohledně čekání na vlaky GWTR došlo na základě četných stížností cestujících a také i mediální kritiky právě na tomto webu.
Důležité je, že po nehodě všechny vozy Šumavského Dopravce dostaly generální stop, loňský 3. květen se tedy nemůže opakovat. A kapacitně nedostačující? Odjezd vlaku jedoucího z ČB okolo osmé fikaně posunuli tak, aby rozvázali přípoje. Všechna vozidla dle Smlouvy (nízkopodlažní), klimatizace (rovněž ve všech vozidlech) generující taková kvanta chladu, že cestující prosí obsluhu, aby ji ztlumila! A to všechno za zlomek ceny oproti ČD a.s.
Jste si asi nevšiml, že článek je o jiných tratích než o Šumavě, takže teď se můžete rozčilovat nad chybějící klimatizací do Milevska nebo Třeboně.
Ohledně posunu vlaku si pletete důvody, proč k tomu došlo. GWTR na tento ranní vlak nasazuje soupravu 2x 628, která kapacitně stačí. Mimochodem, tato souprava je kapacitní ekvivalent dvou vozů Bmto.
Problém ovšem byl s nakládkou jízdních kol po cestě. 30, 40 kol za 1 minutu ve stanici naložit nelze. Největší nástup cyklistů byl vždy ve stanicích Černá v Pošumaví, Horní Planá a Nová Pev. Než se naložila všechna kola do vlaku, nabralo se zpoždění i 30 a více minut. V Černém Kříži se tak nestíhal přípoj do Volar, který má ve Volarech další návaznosti.
K těmto cenám je ještě třeba přičíst dosyp od MD.
Nesmysl, slevy za jízdné už v tom jsou.
Nepíšu o slevách za jízdné, ale dosypu od MD krajům.
To už je v tom také započteno. Ten dosyp dle memoranda není nic navíc oproti smlouvám
Tak to je zmatek nad zmatek, nikde žádný pokrok. Ostudné. GW zcela nevyhovující kapacitně, tam stojíte na jedné noze, takže na internet stejně nemáte pomyšlení. To se jihočeskému kraji, jako obvykle, moc nepovedlo. Ostuda. Bezradnost. Neschopnost. Ale uznávám, že lidé, kteří otom rozhodují ještě nikdy nejeli vlakem, z okénka limuzíny všechno vypadá jinak.
V elektrické trakci se dnes jezdí jen na trati 190 (České Budějovice – Strakonice/Písek), na trati 199 (České Budějovice – České Velenice) a na trati 195 (Rybník – Lipno nad Vltavou). Na ostatních elektrifikovaných tratí: 220 (České Budějovice – Tábor), 202 (Bechyně – Tábor), 225 (Veselí nad Lužnicí – Počátky-Žirovnice) jezdí bohužel Regionovy… Honba za co nejméně platit dopravcům se nakonec Jihočeskému kraji prodraží… A taková zajímavost z návrhu jízdního řádu 2019/2020 na trati 190 v úseku Dívčice – České Budějovice jsou v tomto úseku vedeny vlaky, oproti dnešku by se měli zkrátit intervaly, jenže na co? Dívčice mají 550… Číst vice »
Tak ano, na některých tratích je trakční vedení, ale jel jsem onehda pod ním takovou motorovou rachotinou, že jsem myslel, že se vlak rozpadne. (Č Budějovice – Omlenice) a před rokem na elekltrifikované trati Rybník – Lipno, totéž.
Chtělo by se říct: Náš milý kraji vzpamatuj se, ale asi to není množné, jistě bych dostal vysvětlení proč to nejde, na to jsou tam asi odborníci, ale mne zajímá, aby to šlo.
A to nemluvím o tom, že většina vlaků na trati 220 (České Budějovice – Tábor) byla nahrazena autobusovou dopravou – linkami 390820 390821
Ano. Provedli to v roce 2014, rozhodnutí rady padlo v lednu, provoz os. vlaků snížený o 7 párů začal okamžitě , od změny jř. Prostředky byly již na kraj alokovány (dosyp, jak zde někdo píše) a zároveň probíhalo ekonomické posouzení úseku Ševětín – Nemanice. Zabili tak dvě mouchy jednou ranou. Což je obzvláště pikantní vzhledem k pozdějšímu polit. vývoji na úřadě.
Na druhou stranu, v následujícím GVD je na 220 přidáno docela dost os vlaků, takže se to vrací na stav před rokem 2014 který byl způsoben modernizací tratě.
Ano, modernizací tratě to zdůvodňovali. Také je jiná situace, lidi se z aut možná sami vykopou a vrátí k vlaku, protože v ČB se rychle mění – zhoršuje možnost parkování. Nový park. režim má do konce roku nastat na pravém břehu Vltavy a v přípravě jsou další dvě oblasti. Už dnes nenajdete volné místo v oblasti Výstaviště a to je do centra více než 15 minut chůze. A také již neexistuje Mao Ce tung Jihočeské dopravy se svým Velkým Skokem Vpřed (v podobě archaicky protlačované preference IAD) a nadšení z jeho ideologií pomalu a tiše vyprchává pod tíhou politicko-mocenských změn… Číst vice »
Jenze pokud omezite vlaky, cestujici vam zacnou utikat do aut. A pokud se vlaky vrati zpet trva az 5 let nez se dostanete na pocet cestujicich pred jejich zrusenim. Ja vim, ze ten usek Veseli – Budejce neni dvakrat stastny (stanice/zastavky jsou ve vetsine pripadu v tomto useku ve velke vzdalenosti od obci: Hosin (dostupnost je desna -daleko a pres les po lesni ceste z/do kopce) Hluboka n. Vlt.-Zamosti (v silenem kopci a obsluhuje jen mestskou cast Zamosti, dostupnost je zajistena i busem, ale pouze tri spoji ve vsedni den a o vikendech dvema spoji – linka 320060), Chotycany (daleko… Číst vice »
Víte o tom že 320170 nahrazuje přímo linku MHD č.4 a je na ní částečně postavena i obsluha Hrdějovic, to by Vás pěkně hnali kdyby vůbec do té oblasti nezajížděla. A jak správně píšete ta oblast je mimo Ševětín liduprázdná a po dostavbě NemaŠe se vyhne i Hluboké. A pokud jsem správě postřehl tak se plánuje zastavování R11 v Ševětíně po dostavbě NemaŠe a pak už OS vlaky mezi ČB a Veselím potřeba už určitě nebudou.
A vite ze do Hrdejovic mimo 170 jezdi i linka 6? Takze spoje linky 170 by sly nahradit linkou 6. Hosin by sel obsluhovat parciálnimi trolejbusy z Borku (linka 2). Mimochodem tech spoju na lince 170 vedene pres Hrdejovice je opravdu po skrovnu.
Ano, trať je potřeba postavit tak, aby vyhovovala uživatelům co nejméně, a současně k obcím přitáhnout dálnici, aby ten sjezd autem nebyl moc dlouhý. 😉 Takhle se to plánuje…
5 let, minimálně. Ale i na to existuje lék – autm dojedou na parkoviště nejbližší zastávky a odtud vlakem. Jako již činí v normálním území – Nepomuku, Blovicích, Rokycanech, Káznějově. Města v Jižních Čehách jsou nucena tolerovat,absorbovat a řešit dojíždějící auty právě z důvodů dlouhotrvající svévole ze strany objednatele, kdy si rušili vlaky, když někdo na něco zrovna potřeboval prachy, naprosto bez ohledu na pozdější škody. Takže i za těch 5 let, kdy to bude jezdit prázdné může kraj.
Ivan nemusí daleko – na Plzeňsku to co popisujete jede ve velkém, záchytná parkoviště, autobusové točky u nádraží, informáky pro cestující. I na tratích, které bývalý hejtman, rozumbrada, Zemkův kámoš odepisoval…. Stačí docela málo, jenom chtít. Ale ono se na jihu nechce.
Nemá Plzeňsko o trochu víc obyvatel i jejich hustotu?
Hustota? Co je to probůh za diskriminační parametr? KDo jej použil v souvislosti s veřejnou dopravou je přinejmenším hloupý. Cestujícího zajímá, zda se dostane tam kam potřebuje a ne hustota. Hustota je (myšleno v souvislosti s veřejnou dopravou) vymyšlený parametr, kterým se zdůvodňuje její likvidace.
Je to diskriminační parametr …. ale v hustějším se to samozřejmě zajišťuje lépe.
Já tento účelový parametr dlouhodobě zaznamenávám pouze a jen v souvislostech potřeby zrušení nějaké trati. Do plyšáku tím třeba zdůvodili Kamenici, Lovečkovice, Svor. Potom jsem si ho všiml až na webu JČ kraje, tam je s ním bravurně a hustě mácháno, jako s mečem ve Hvězdných válkách. Zajímavé je v této souvislosti kupř. to, že u potřebnosti zprovoznění letiště v Plané již nebývá parametr hustoty osídlení zmiňován.
Blbost. Jediným platným argumentem pomalu začíná být snížení zatížení auty v cílové destinaci většiny.