Jihočeský kraj se chce ujmout podtunelování kolejiště u nádraží v Budějovicích
Mánesova ulice v Českých Budějovicích. Pramen: Swietelsky
Kraj a město se dostaly do sporu o podobu tunelu pod kolejištěm u nádraží v Českých Budějovicích.
Kuba, na rozdíl od jiných konšelů, má na dopravu dost jasný názor a můžeme děkovat, že se o problém začal zajímat. O tunelu pod nádražím se plkalo asi od přelomu století a výsledek?
Stačí se zajímat o historii propojení ulic Strakonická a Horákové…, na adresu města mně napadají expresivní výrazy, které zde neradno psát.
Když ta stavba nemá zatím ani platné ÚR, tak v r. 2024 určitě hotová nebude. (Reálný, kdyby teď šlo všechno hladce, by mohl být tak II.Q/2026)
Nějak mi v té debatě „expertů“ chybí cílové vyústění na východě. Dálnice daleko, tak kudy? Co vy na to, z Budějic? Já jsem u vás jen chvíli poctivě učil.
Doufám, že hejtman úředníky je pořádně ohodnotí. Podělali to. Bohužel to bude další srandička = spodní voda . Kolik domů se „houpne „? Zaráží mne neznalost (když stavěli poblíž Autobusové nádraží, tak kvůli vodě měli problémy).
Jenomže poblíž dnešního Mercury tekl kdysi potok. Možná proto tam byly problémy s vodou.
A k té neznalosti … možná byste měl poučit město a kraj, jak se staví tunel tak, aby „nebyly problémy s vodou“.
Mercury je přeci jenom o něco hlouběji, než ten plánovaný podjezd. Ten bude z velké části v navezeném drážním tělese, oproti 2 podzemním patrům Mercury.
U rovných tubusů nevidím problém, u esíčka je ale zásadní, pokud jde o zahloubení na spodní vodu. Celé Budějice jsou postaveny na bývalé bažině a vrací se nám vodné roky. Prognózy suchařů nějak vybledly.
Hahaha, to si pěkně naběhli, jako projektanta si vybrali lidi, kteří se projekčně dokonale podepsali pod tunelem Pohurka, kvůli nim bude mít teď dálnice D3 několik let zpoždění. Z původní firmy je za tu hrůzu, co předvedli na Pohurce, ihned vyrazili, oni se přesunuli do Afry a tam teď páchají opět nenapravitelne škody. Vůbec nechápu, jak si investor může vybrat za projektanty taková nemehla, na západě by si už nikde ani neskrtli. Co jsme komu my Budějovicaci provedli, že nás trestas takovyma amaterama.
Haha pane 🙂 Neberte to zle, ale vy teda „Budějovičák“ určitě nejste 🙂
Přistěhovalci jsou méněcenní, když nemají v hlavě prázdno?
Házet vinu na jednoho člověka v případě systémového selhání projekční firmy v oblasti řízení projektu, koordinace a KONTROLY prací je to nejjednodušší, co může bývalý zaměstnavatel udělat. Firma, která je držitelem ISO na kvalitu by neměla připustit pochybení jednotlivce. Čili buď nemají být držitelem ISO nebo to nebylo selhání jednotlivce. I kdyby udělali chybu právě a jen oni, system v profesionální firmě i zkušeného investora musí být nastaven tak, aby takové chyby odhalil a napravil včas. Poněvadž projekt dálnice kupodivu nedělá jeden člověk a i tunel se projektuje na základě podkladů, které někdo jiný připraví. A taky tam investor v… Číst vice »
A že by průjezd centrem zpoplatnili nebo rovnou zakázali, to je nenapadlo?
S dokončeným obchvatem by to mělo být samozřejmé.
Neblbněte, to by naštvali autíčkářského boha.
Jasně, zakázat je nejlevnější. A nedá to ani moc práce. Ale co to zkusit bez zákazů?
Tady nejde o obchvat. Tady je o pomstu ze závisti.
Ze závisti k čemu? 😀
To totiž přesně vyřeší problém aut, který potřebujou jet z Dlouhý louky na Dobrovodskou 🙂 A pardon, ale Mánesova není centrum, ale městký okruh.
„Nádražní s Rudolfovskou třídou, která je zřejmě nejvytíženější v krajském městě.“
V Budějcích je nejvytíženější křižovatkou ta na Dlouhé louce (Husova třída x Na Dlouhé louce)
Co se týče počtu aut, tak ano, ale křižovatka u viaduktu je na mnohem menším prostoru a proto je méně propustná. A počtem aut mnoho nezaostává.
Křižovatkou u viaduktu (Rudolfovská x Nádražní) projede cca. 40.000 aut v pracovní den. Křižovatkou Na Dlouhé louce projede v pracovní dny cca. 65.000 aut.
Ano, jenže to je taky kapacitní křižovatka s minimálně 2×2 pruhy v hlavních směrech. Na rozdíl od Viaduktu.
Vytíženost křižovatky se posuzuje podle počtu projetých vozidel, ne podle počtu jízdních pruhů
Osobně si myslím, že propojení Mánesovy ulice na Nádražní vznikne varianta k viaduktu na Rudolfovské, ale nemyslím, že to nějak zásadně pomůže přetížené Dobrovodská a Nádraží, zejména po otevření úseku D3 Hodějovice – Třebonín v roce 2022, když tunel se možná otevře v roce 2024, kdy se má otevřít úsek Třebonín – Kaplice nářadí.
Samozřejmě že to pomůže, protože bude alternativa k Viaduktu pro všechny co jedou z východu na Sucháč, Dobrou Vodu nebo na Srubec a dál.
Takže pak před Nádražím budou stát jen ti, co chtějí jet na Rudolfovskou (a i ti budou moct jet tunelem)