Jihočeský kraj připravuje stavbu mostu přes Vltavu ze silnice od Č. Krumlova

České Budějovice, Dlouhý most, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářČeské Budějovice, Dlouhý most, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Šlo by o čtvrtý most přes Vltavu v Českých Budějovicích.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Chrt

To by mě zajímalo,jak most v Papírenský pomůže dopravě, když Lidická je každé ráno ucpaná až do Rožnova. Problém je jeden jízdní pruh na Lidické kolem Samsonu a propustnost křižovatky Lidická a Mánesova. To zase vymýšlel nějaký chytrolín.

Vasek

Teď bude limitem nová světelně řízená křižovatka u Litvínovic, na Lidické u Papírenské a Papírenské s Boženy Němcové.

berousek.h

Pomoct by mělo to, že kamiony do Mondi nebudou muset po Lidické, auta do nemocnice nebudou muset po Lidické, nebo aspoň ty co jedou po Dlouhé louce a od jihu.

Radko Křivánek

Původně se mluvilo o tom, že most umožní rychlý příjezd z centra na letiště. Ale slovo letiště už v Budějovicích nevyvolává to správné nadšení. 🙂

pamětník

Očekával bych, že tudy pak prodlouží až za řeku nějakou linku MHD (minimálně trolejbus = k letišti, nebo možná nějaké ty „venkovské“ autobusové) – lepší vést MHD městem, než tou spíše oklikou a „skoropustinou“ po levé straně Vltavy (kde kdysi dokonce bývala i pionýrská železnice …).

Radko Křivánek

A jaký interval by měla ta linka na letiště?
1x ročně v červenci k nějakému charteru? Ale musí být smůla rok čekat, když vynechá spoj. 🙂

pragmatik

Já bych zase až takový pesimista nebyl: i když chápu rostoucí odpor vůči rozšiřování letecké dopravy kvůli jejím negativním dopadům na život na Zemi, jižní Čechy kromě nabídky relativně rychlého spojení s Prahou budou v dohledné době odjinud dostupné pořád jen dost pomalu, takže bych tam celoroční provoz letiště minimálně jako výhledovou záležitost určitě nezatracoval – a ten most přece také nebude stát už zítra. A nemusí přece všude létat jen Jumba.

Helter

Počítalo se s tím,že na letiště,bude jezdit vlak. Koleje jsou tam tažené, takže předpokládám,tě se to třeba někdy i naplní.

M19

Byl jste tam? To bych fakt nechtěl jít s kufrem k odbavovací hale. Ty koleje tam jsou z doby vojenské posádky.

noerf

Vlak na letiště znamená z Českých Budějovic do Boršova nad Vltavou a odsud uvrati na letiště. Aktuálně má linka MHD zastavku kousek od původní brány letiště, ale vcelku daleko od terminálu. K terminálu jezdí v létě svozové autobusy (viděl jsem loni dva nové autobusy Crosway, ale kdo je provozuje a objednavá netuším).

Václav

Proč by musel z Boršova úvratí?

M19

Za řekou je leda tak letiště. Že by odklonily linku 19 z Homole?

Vasek

Dojde ke zrušení točny v Papírenské a všechny zde končící spoje tak budou zajíždět na letiště.

pamětník

Všechny spoje končící teď v Papírenské vést až k letišti, to může být tak leda „vlhký sen“ hejtmana, ale průběžně tak jednou za hodinu, to bych si představit dokázal – i když tolik lidí, jako když to letiště sloužilo jako vojenské, už se v té oblasti nikdy nenahledá (= kdeže ty doby jsou …). Ale když teď jsou docela v kurzu „parciály“, tak by tam mohla jezdit třeba i nějaká „složená“ linka s prokladem konců Mokré / letiště / Homole / Boršov (základ všude jednou za hodinu) a přes město by to na nějaký přijatelný „městský“ interval vydalo. Točnu v… Číst vice »

Ajznbony

Na letišti má být Park & Ride. Takže pak bude mít konečná na letišti smysl i v intervalech třeba 15 minut.

Jiří Kocurek

Dobře, ale to snad nebude až u terminálu, nebo jo? To by bylo přes kilometr bokem od silnice a pak MHD zpátky.

M19

A budou se natahovat dráty nebo budou bateriové trolejbusy? 😉

Sova

Mapu v článku o Českých Budějovicích by chtěl mít každý…

Gablenz

Mapa v tiskové zprávě nebyla, tak co byste chtěl 😀

Sova

Mapu v článku! 😀 Pro člověka znalého problematiky je naklikání v mapy.cz otázka 10s…

Jan Novák

Nejsou články primárně pro lidi, kteří nejsou znalí problematiky?

Mory
TrBus

Tak by mě zajímalo, kdy bude stát ten pátý… mezi Pražským sídlištěm (Plzeňská) a sídl. Vltavou (J. Boreckého)

noerf

Okolo roku 2008 jsem viděl studií, kde byl most přes Vltavu, který by rozdělil Výstaviště na dvě poloviny a navázal by na ulici Husova. Ale to zřejmě zastavili.

Karl vB.

To na obrázku vypadá jen jako lávka pro pěší.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/naplavka-1320×733.jpg

Tomariero

Aktuálně je tam v planu pouze lávka a ta tam aktuálně je ze?

Václav

Pátý most bude na severní spojce. I když časově to bude spíše tak, že ten bude čtvrtý a ten z Papírenské až pátý.

noerf

Vcelku by mne zajímalo s jakými hodnotami hodnotami dopravniho zatížení kraj počítal. Předpokládám, že tranzitní dopravu odvede dálnice D3 a větší část vozidel směřuje na současné I/3 směrem ke křižovatce u Výstaviště. Provoz po Mánesově ulici je hlavně v rámci městské dopravy.
Ale každý most přes Vltavu je dobrý.