Jihočeský kraj připravuje stavbu mostu přes Vltavu ze silnice od Č. Krumlova
České Budějovice, Dlouhý most, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Šlo by o čtvrtý most přes Vltavu v Českých Budějovicích.
Šlo by o čtvrtý most přes Vltavu v Českých Budějovicích.
To by mě zajímalo,jak most v Papírenský pomůže dopravě, když Lidická je každé ráno ucpaná až do Rožnova. Problém je jeden jízdní pruh na Lidické kolem Samsonu a propustnost křižovatky Lidická a Mánesova. To zase vymýšlel nějaký chytrolín.
Teď bude limitem nová světelně řízená křižovatka u Litvínovic, na Lidické u Papírenské a Papírenské s Boženy Němcové.
Pomoct by mělo to, že kamiony do Mondi nebudou muset po Lidické, auta do nemocnice nebudou muset po Lidické, nebo aspoň ty co jedou po Dlouhé louce a od jihu.
Původně se mluvilo o tom, že most umožní rychlý příjezd z centra na letiště. Ale slovo letiště už v Budějovicích nevyvolává to správné nadšení. 🙂
Očekával bych, že tudy pak prodlouží až za řeku nějakou linku MHD (minimálně trolejbus = k letišti, nebo možná nějaké ty „venkovské“ autobusové) – lepší vést MHD městem, než tou spíše oklikou a „skoropustinou“ po levé straně Vltavy (kde kdysi dokonce bývala i pionýrská železnice …).
A jaký interval by měla ta linka na letiště?
1x ročně v červenci k nějakému charteru? Ale musí být smůla rok čekat, když vynechá spoj. 🙂
Já bych zase až takový pesimista nebyl: i když chápu rostoucí odpor vůči rozšiřování letecké dopravy kvůli jejím negativním dopadům na život na Zemi, jižní Čechy kromě nabídky relativně rychlého spojení s Prahou budou v dohledné době odjinud dostupné pořád jen dost pomalu, takže bych tam celoroční provoz letiště minimálně jako výhledovou záležitost určitě nezatracoval – a ten most přece také nebude stát už zítra. A nemusí přece všude létat jen Jumba.
Počítalo se s tím,že na letiště,bude jezdit vlak. Koleje jsou tam tažené, takže předpokládám,tě se to třeba někdy i naplní.
Byl jste tam? To bych fakt nechtěl jít s kufrem k odbavovací hale. Ty koleje tam jsou z doby vojenské posádky.
Vlak na letiště znamená z Českých Budějovic do Boršova nad Vltavou a odsud uvrati na letiště. Aktuálně má linka MHD zastavku kousek od původní brány letiště, ale vcelku daleko od terminálu. K terminálu jezdí v létě svozové autobusy (viděl jsem loni dva nové autobusy Crosway, ale kdo je provozuje a objednavá netuším).
Proč by musel z Boršova úvratí?
Za řekou je leda tak letiště. Že by odklonily linku 19 z Homole?
Dojde ke zrušení točny v Papírenské a všechny zde končící spoje tak budou zajíždět na letiště.
Všechny spoje končící teď v Papírenské vést až k letišti, to může být tak leda „vlhký sen“ hejtmana, ale průběžně tak jednou za hodinu, to bych si představit dokázal – i když tolik lidí, jako když to letiště sloužilo jako vojenské, už se v té oblasti nikdy nenahledá (= kdeže ty doby jsou …). Ale když teď jsou docela v kurzu „parciály“, tak by tam mohla jezdit třeba i nějaká „složená“ linka s prokladem konců Mokré / letiště / Homole / Boršov (základ všude jednou za hodinu) a přes město by to na nějaký přijatelný „městský“ interval vydalo. Točnu v… Číst vice »
Na letišti má být Park & Ride. Takže pak bude mít konečná na letišti smysl i v intervalech třeba 15 minut.
Dobře, ale to snad nebude až u terminálu, nebo jo? To by bylo přes kilometr bokem od silnice a pak MHD zpátky.
A budou se natahovat dráty nebo budou bateriové trolejbusy? 😉
Mapu v článku o Českých Budějovicích by chtěl mít každý…
Mapa v tiskové zprávě nebyla, tak co byste chtěl 😀
Mapu v článku! 😀 Pro člověka znalého problematiky je naklikání v mapy.cz otázka 10s…
Nejsou články primárně pro lidi, kteří nejsou znalí problematiky?
… tedy kromě mě 😉
V územním plánu
https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/javascript/upd/?uj=%C4%8Cesk%C3%A9%20Bud%C4%9Bjovice&j=Zm%C4%9Bna%20%C4%8D.%2099%20%C3%9APnM%20%C4%8Cesk%C3%A9%20Bud%C4%9Bjovice&o=Kryc%C3%AD%20listy%20lokalit%20-%20%C3%BApln%C3%A9%20zn%C4%9Bn%C3%AD%20po%20zm%C4%9Bn%C4%9B%20%C4%8D.%2099&pr=1
vidím přemostění dvě – první od Litvínovického kruháče k parkovišti nemocnice a druhé přes garáže Papírenská někam k autobazaru na I/3. Druhá varianta už je i v zásobníku dopravních staveb JčK:
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs/propojeni-silnice-i3-se-silnici-iii00354-lidicka-trida-vcetne-premosteni-vltavy
Tak by mě zajímalo, kdy bude stát ten pátý… mezi Pražským sídlištěm (Plzeňská) a sídl. Vltavou (J. Boreckého)
Okolo roku 2008 jsem viděl studií, kde byl most přes Vltavu, který by rozdělil Výstaviště na dvě poloviny a navázal by na ulici Husova. Ale to zřejmě zastavili.
To na obrázku vypadá jen jako lávka pro pěší.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/naplavka-1320×733.jpg
Aktuálně je tam v planu pouze lávka a ta tam aktuálně je ze?
Pátý most bude na severní spojce. I když časově to bude spíše tak, že ten bude čtvrtý a ten z Papírenské až pátý.
Vcelku by mne zajímalo s jakými hodnotami hodnotami dopravniho zatížení kraj počítal. Předpokládám, že tranzitní dopravu odvede dálnice D3 a větší část vozidel směřuje na současné I/3 směrem ke křižovatce u Výstaviště. Provoz po Mánesově ulici je hlavně v rámci městské dopravy.
Ale každý most přes Vltavu je dobrý.