Jihočeský kraj přidá letišti 18,4 milionu, celková letošní dotace tak bude 100 milionů
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Již nyní je ale jasné, že budeme létat opravdu každý den, od pondělí do neděle, uvedl ředitel letiště.
Ok, takze dotace 10000 Kc / pasazer / cesta.
Nevyšlo by to daňového poplatníka levnějc kdyby každému dovolenkáři zaplatil cestu soukromym taxikem CB Praha Letiste VH?
Za ty prachy by mohla existovat privátní taxislužba pro každýho Jihočecha na předplatní kupón. 😄
Kdyby ty peníze dali do silnic. Stejně jako KV letiště. Dodělat D3 a D6, aby byli na Ruzyni za chvilku.
Myslíte, že problém D3 jsou peníze? Jednak dálnice financuje stát a ne kraje, jednak chybějící D3 v Posázaví je o odporu místních.
Taková blbost a takovejch plusů…
Vy fakt nikdy nezklamete. Otázka stavby D3 není zcela jistě nedostatek financí.
Tyhle provinční pseudopravičáky musí člověk prostě milovat.
Kdyby se mělo zmodernizovat několik škol, zahustit příměstská doprava nebo někde stabilizovat nemocnice, tak to bude samá „rozpočtová odpovědnost“ a „stát dostatečně nepřispívá“, ale jakmile se má zafinancovat zbytečné ztrátové letiště, létají prachy jako v stripklubu ve Vegas.
Ono této jihočeské zrůdnosti ale na svět pomáhali a pomáhají prakticky všichni krajští politici napříč politickým spektrem, zleva i zprava.
Však jsou to taky všechno morčátka z terária pana Dlouhého, že…
V létě jsme jeli ze Slavonic do Veselí. Když jsem chtěl v buse (jedou v neděli celý dva) lístek do Veselí, dozvěděl jsem se, že to nejde prodat dál než do Nový Bystřice. V Bystřici na autobusáku jsme si všichni vystoupili, popošli o dvě stání dál, počkali deset minut, nastoupili do stejného busu, koupili lístky do Jindřicháče a vyrazili. V Jindřicháči 3 minuty na přestup na vlak, takže asi proto bus vyklápí lidi hned na začátku autobusáku co nejdál od vlakového nádraží. Doběhli jsme vlak a hned se na nás vrhla průvodčí a začala loudit příplatek, protože stanice je přece… Číst vice »
Jste si nemohli koupit lístek na vlak v aplikaci Můj vlak ?
Jízdenky si online (v PC nebo v aplikaci v mobilu) kupuje možná tak půlka cestujících.
Znám hodně lidí, kteří sice smartphone mají, ale neporadí si s většinou toho, co v telefonu mají. Třeba i proto, že to nepotřebují nebo to potřebují jen někdy.
Moji přátelé jsou třeba udivení, že nechci používat WhatsApp, ale jen málokdo z nich by si v mobilu poradil s nákupem jízdenek na vlak nebo na městskou dopravu. Prostě to nepotřebují znát.
Já jsem fotograf. Fotím ale zrcadlovkou a vůbec nepotřebuji znát možnosti foťáku v mobilu.
To chápu, ale je to stejné jako stěžovat si, že banka chce poplatek za platbu na přepážce, když přes internetové bankovnictví je to zdarma.
Navíc pán si stěžuje, že si nemohl koupit integrovaný lístek ze Slavonic do Veselí. Ten by mu byl při nestihnutí vlaku k čemu? Stejně jako jizdenka v internetové aplikaci – použil by ji k jízdě dalším spojem.
Nestěžuju si na nic (což je, chápu, pro mnoho šotoušků něco nepochopitelného), pouze konstatuju, jak vypadá průměrné cestování VHD po kraji, kterej sice nemá peníze ani mentální kapacitu vedení na nějakej standardní systém integrovaný dopravy (což je věc, kterou zvládaj dokonce i na severní Moravě či v Ústí), zato má 100 milionů ročně na letiště, ze kterýho odlítne za rok 5000 lidí, tedy nikdo. Jestli vám to přijde v pořádku, je to samozřejmě vaše věc, do hlavy vám nevidím a popravdě řečeno ani vidět nechci. Nicméně strčte si někam tu vaši dosti chatrnou snahu dokázat tu, že problém je v… Číst vice »
Já si lístky online normálně kupuju, ale holt poslední den čundru je nabitej smartphone sci-fi. Což je holt pro lidičky typu tady Páji Toufarů za hranicema představitelnýho.
Na vlak, který ani nevíte, jestli stihnete? Vtipné…
Co je na tom vtipného? Z J. Hradce směr Veselí jede vlak každou hodinu a jízdenka (pokud nekoupíte vázanou) platí 24 hodin.
No to jsem si tedy nemohl, když jsem vylezl ve Slavonicích po 4 dnech z lesa s tlačitkovým telefonem v ruce.
Každopádně jasně, celej problém popsané situace spočívá v tom, že já jsem idiot, co si neumí koupit lístek přes Můjvlak, jinak je všecno v cajku.
A víte, ve vší slušnosti k vám, mi tak připadáte?
Ale zase to bere Juraji tak, že za 100 milonů opravíte tak jednu školu, když to půjde dobře. A jedna škola, to je 2*9*30 žáků, tedy jen 540 dětí, která navíc ani nemají volební právo. Oproti tomu tady subvencujete celých 5000 lidí, tedy dvojnásobek a lze realisticky předpokládat, že cca 1/2 z nich volebním právem disponuje. Logia je tedy neůprosná: Více letů, ať to stojí, co to stojí (konec sarkasmu)
Jen pro info, Exim uz tez prodava zajezdy z CB.
Vzdy o krok pozadu oproti cedoku
Jsem zvedav kdy Emirates otevre linku do DXB 😀
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý.
Jen škoda, že tam nikdo nechce létat 🙂
No já opravdu ne. Žiji na Šumavě a žít v té smradlavé hlučné placce bych nechtěl ani trochu.
Třeba ve městě má automobilová doprava výraznou přednost před chodci. U nádraží třeba hodně dlouho čekáte na zelenou a pak na ni leckdo ani nestihne dojít dál, než na ostrůvek uprostřed silnice. A podchod bude pravděpodobně úplně zrušen.
“…Kromě mě!”
Česká republika by si vystačila pro velký provoz s jedním letištěm. Prachy, který polykají bezvýznamný letiště by mohly kraje nalejt do kvalitní obslužnosti letišť, která lidé skutečně využívají.
České Budějovice jsou zlej každýho investora s IQ nad 80.
Pro velký provoz možná, v Ostravě se usídlily opravny a cargo – vahazujte je a v Brně zase lítají školící lety. Bez nich…
Brno je solidně vytížený celou sezónu, ještě teď je tam vcelku solidní provoz (na regio letiště). Plus cargo a letecké školy. Linka do Londýna celoroční a uživí se. Takže bych nechal PRG, BRQ a OSR.
A k nim směřovat meziregionální dopravu (á la CPK)…
Dotace cca 20000 na jednoho cestujícího, to je fakt hnus, hlavně že si stěžují, že nejsou peníze na opravy silnic a chtějí více přisypat ze zadlužené státní kasy. Za tohle by ti, kteří to schválili zasloužili nakopat do pr….!
Zrovna Jihočeský kraj si nestěžuje. Pardubický a Jihomoravský ano, tak poraďte jim.
Ředitel letiště v rozhovoru pro Drbnu hovoří o jedné, dvou, nebo třech linkách každý den. Jsou jen dvě možnosti. Buď lže, nebo je ředitel budějovického letiště takový diletant, že mu splývají letecké linky a charterové lety. Pokud se tyto dvě věci pletou zde v diskusi laikům, tak se to dá pochopit. Ale řediteli mezinárodního letiště by tyto věci měly být jasné.
Děkuji za odkaz. Článek jsem si přečetl a jsem v šoku. Máte pravdu, to je tedy úroveň…
1-3 je taky dost rozdil. Proste postavili jsme letiste, zkusme to.
Je to zvlastni svet ten Jihocesky kraj. Ja to nazyvam Planeta Jizni Cechy. Nikdy nevite, klasicke byznys modely tu nebudou fungovat a vyloupne se z toho neco noveho. Myslete pozitivne. Treba to bude maly zazrak..Verejne penize se cpaly do jinych pi*ovin, kdy vsichni drzeli hubu a krok. I „experti“, co tu pravidelne prispivaji, se uz tolikrat spletli..
Prosím, uveďte podobně velký nesmysl v jehož hodnocení se sem přispívající experti spletli. Předem děkuji.
Srry, ja vam zpetne prohledavat prispevky na foru nebudu. Vec se ma tak, ze co cech, to nazor. A neni to jen klise, skutecne to tak je. Navic cesi maji zvlastni vlastnost kecat do veci, kterym vubec nerozumeji a povazovat se za experty. Tyto „experty“ jsem mela na mysli zejmena..
Tam ještě poteče peněz.
A poteče tam různými směry. Jednak do tohoto nesmyslného letiště a pak zejména do kapes různých místních politiků.
Pak si člověk přečte na netu nebo vidí v bedně jak chybí doktoři v jihočeském kraji (a nejen tam), jak slouží 94letý praktik, který teprve nedávno našel svýho nástupce a tahle politická sebranka řeší lítání pro pár koupáků, tak to by se jeden poblil.
A kraj nasype do nesmyslu 100 mega v době krize. Neskutečný.
Ti politici, kteří rozhodují, rozhodně o žádné krizi nevědí.
Ona tedy ani zatím žádná není, to nás teprve čeká v budoucnu.
Jo, to jsem tam přesně očekával, že po takzvaném „rozlétání“ ztráty ještě dále dramaticky stoupnou.
Ježíš to jsou vemena🙈
A to se vyplatí!
Ještě by za ty prachy udělali něco užitečného, ale dopadlo to jako obvykle….. teda chtěl sem napsat dobře
Jedinou užitečnou věc, kterou mohli udělat je o těch 100 milionů snížit daně, cokoliv jiného je rozhazování cizích peněz, které si nevydělali.
Nebo splatit dluhy.
Ještě by byla zajímavá informace, kolik stojí stát provoz tamějšího hraničního přechodu…
Proč má pan Dostal ty mínusy? Zaměstnanci příslušných úřadů snad zabezpečují odbavení cestujících ze zahraničí a do zahraničí ve svém volném čase? Možná malá ale také část sumy, která do tohoto tunelu zahučí z našich daní.
Přesně tak. Hraniční kontroly pro neschengenské lety, které zajišťuje Policie ČR (cizinecká policie).
A to ještě za chvíli začnou pomalu přicházet stížnosti na hluk, jelikož se tento rok zpravidla odlétalo nad obydlenými částmi ČB a okolí – Rožnov, Nové Roudné, Hodějovice, Dobrá Voda, Planá…
Tak při tamní intenzitě leteckého provozu bych se stížností na hluk fakt neobával…
To byste se divil, na co jsou lidi schopni si stezovat
stížnosti jsou i na samotná hluková pásma
Josef Švejk International Airport Těžké Budějovice v praxi všední ho dne…. Nic než bezedná díra na krajské peníze. K čemu má letiště 12 členů dozorčí rady a představenstvo k tomu? Aby se po zahájení provozu zjistilo, že něco neodpovídá požadavkům a provozu? Kristova noho!!! 🙂 Takže vedení i DR jsou nekompetentní telata neschopná dozoru a vedení, ale odměny brát budou? .-)
Takové letiště Praha má představenstvo o 4 lidech. !!
To je přece jasné, čím menší provoz, tím více je třeba to kontrolovat… PED je v závěsu 😂
To mě nenapadlo, teda pane Wachmajstr voni jsou hlava… :-))
Dle odkazovaného rozhovoru v Budějovické drbně pan ředitel osobně kontroluje odlet každého letadla. Není tedy divu, že při této míře pečlivosti musí být v i dozorčí radě dvanáct členů.
Jestli jsem slysela dobre, tak tito lide jsou clenove predstavenstva letiste bez naroku na honorar ci odmenu.. Jezismarja, tak jim to prejte, tem klukum usatym hlubockym.
Takže když nic neberou budou to letiště řídit jak mateřskou školku jo? Tak proč tam ti kašpárci jsou? 🙂 12 členů nehonorovaných v DR kteří ničemu nerozumí a nic nedělají je větší zlo než 3 honorovaní, odborně a profesně zdatní…. Žijeme v kapitalismu, takže si ten subjekt na sebe má vydělat, vč. honorářů pro vedení, místo plkání oni tam sice jsou ale voni nic neberou… .-)
To ja jen doplnuji info pro rozsireni obozoru.. Plkani tu vidim u jinych
Při tomto počtu letů a provozu se jedná o vyhozené peníze daňového poplatníka.
Praha a Vídeň tak daleko nejsou.
a Linec, Salzburk a Mnichov už vůbec ne.
A sakra, kdo by to byl řekl, že Mnichov je o 100 km dál z Budějek než Vídeň?!
A Salzburk je dál taky, to jsem myslel, že znám mapu.
Divím se že zrovna hejtman Kuba, člen ODS, podporuje takto masivní dotace pro zbytné věci. A podruhé se divím, že mu to zastupitelé jednohlasně schválí. To jim fakt takové utrácení připadá normální nebo z toho něco mají?
„… nebo z toho něco mají?“
Tato varianta je pravděpodobnější.
no ono když seš u moci, tvoje peníze to přímo nejsou, prostě je to erár, stejně se někde utratí, tak toto pak vypadá, že myslíš lid v regionu, že jim prostě dopřeješ. Je jasné, když někdo umí počítat, tak snadno zjistí, že za ty prachy bys těm lidem v regionu mohl zaplatit pěkný kus dovči. Ale mnoho lidí to tak nevnímá… Konzum!
Ropa musí téci proudem, bude pak potřeba i více zdravotnictví, o to jde. 🙂 A ovšem, i více válek o zdroje…
V jihočeský realitě je stranická příslušnost jenom nepodstatnej detail
Chápu to tedy správně, že Jihočeský kraj defacto zasponzorval každému z těch pěti tisícům lidí dovolenou částkou cca 20 000? Já jen, že poslat je vlakem do Lince/nebo Prahy by je vyšlo výrazně levněj, a to i kdyby se plácli přes kapsu a zaplatili jim první třídu včetně večere v jídelním voze…
20 tisíc na hlavu, to je několikrát horší kupování si hlasů než Babišovi důchodci (kteří to aspoň utratí v místním obchodě) a to ho vůbec nemám rád. Kdyby tak platil základní dopravní obslužnost každému obyvateli kraje, taxík nebo dodávku na zavolanou každý týden by vyšlo kraj levněji.
Babišovi úplatky pro důchodce ale šli mnohem více lidem a opravdu se nejednalo jen o „rouškovné“. Tam ty náklady jsou v řádech miliard
Dotace 20 000 na zpáteční cestu je fakt úlet, když se do těchto/podobných destinací dostanete z Prahy/Vídně bez problému za pár tisíc bez dotace… Pokud se to výrazněji rozlétá oběma směry (tzn. i turisté do Budějic, Krumlova, Třeboně…) a dotace klesne třeba pod 1 000 na zpáteční cestu + budou profitovat jihočeská města z dodatečných/bohatších turistů (a hlavně ne jen Krumlov), tak ještě dejme tomu, ale moc tomu nevěřím a asi ani nefandím…
Z jakych dodatecnych turistu? Mimo koupaku tam zadny provoz neni a realne ani nebude. Incomingovy potencial tam realne zadny neni, respektive tezi z nej PRG. Z celkem logickych duvodu..
Tak pokud tam není incomingový potenciál a jedinou motivací politiků je 1) tunel, 2) pomník a 3) případné voličské hlasy dovolenkářů, tak je to ještě horší zpráva. Věřím, že tam nějaký potenciál je, i když uznávám, že UNESCO hunters chtějí stejně přes Prahu, Holanďani pojedou spíš obytňákem a zbytek turistů to má blízko autem/vlakem nebo je jich příliš málo…
ještě bych uvedl možnosti lodí 😉 ČB mají i přístav!!!
Dodateční bohatší turisté. A když nebudou, tak se zvýši daně, aby bylo na dotace a krajští plátci daní si mohli dovolit letenky i přes vyšší daně z bydlení? Ano, šel okolo Joseph Heller.
Přesně tak.
Se divím, že se uvažuje (když už tedy to letiště funguje a asi už tedy navěky nějak fungovat bude) pouze v kontextu českých koupáků – co třeba vytěžit nějaký incomingový potenciál regionu jižních Čech, který je spolu s Prahou a jižní Moravou nejatraktivnější v ČR? Nějaká ta linka Ryanairu např. na Stansted nebo do Eindhovenu (Lipno je holandská destinace) atp.
To by nejspíš musel JČ kraj přidat ještě na dotacíh Ryanu :))
Jen tak pro kontext: letiště 100 mega, krajský rozpočet na závazkovou železniční dopravu miliarda, linkové autobusy 900 mega. Ale když pro podporu letiště hlasovalo celé zastupitelstvo, tak je to asi v pořádku a voliči s tím nemají problém.
Volici s tim veskrze problem maji. Ale vzhledem k tomu, kdo vsechno pro tunel hlasoval, s tim dost tezko neco udelaji.
Voliči skoupili zájezdy z odlety z Českých Budějovic a příští léto se očekává šedesát tisíc cestujících, podle toho, co je potvrzeno nebo v jednání, tedy cca 5 % voličů kraje.
A porovnejte to s tím, kolik voličů využívá regionální železniční dopravu v rámci kraje do zaměstnání na denní bázi. To si troufám odhadnout, že bez rychliku není ani dvacet tisíc cestujících denně.
No, já tedy nevím, ale tady kousek, v Mošnově je letiště, ktré odbavilo kolem 250 tis, cestujících a mi se zdá, že kdyby nebylo cargo, tak je nad námi klid ani nevíme, že nějaké letiště za humny existuje. Takže i hypotetických 60 tis. cesujících , jsou hodně nesmyslně vyhozené prachy daňových poplatníků.
Budějovické letiště bylo plánované na 80 000 cestujících za rok (přílet a odlet). Takže bude sotva na polovině předpokládané kapacity.
Proč srovnáváte jablka a hrušky? Proč železnice na denní bázi a letiště na roční? To jako když někdo jede vlakem 5x do roka, tak se nepočítá?
V kontextu počtu voličů a jejich volebního chování a preferencí to noerfovo srovnání dává smysl (ačkoliv při počítání přepravního výkonu by to takto byl samozřejmě fail).
Protože do práce se obvykle chodi (jezdi) denně, na dovolenou obvykle jednou nebo dvakrát do roka. To bylo pro srovnání, že pravidelní cestující využívající vlaky v objednávce jihočeského kraje tvoří cca 2 % potencionálních voličů v krajských volbách a letadlem na dovolenou přes letní sezónu odletí zhruba 3 % potencionálních voličů. Takže rozhodnutí o provozu letiště může být pro voliče zajímavější než regionální železniční doprava.
když porovnávat roční obraty, tak porovnávat roční obraty.
Cestující se v roce 2021 svezli MHD v 57 691 000 případech . V porovnání s rokem 2019 to bylo téměř o 10 milionů cest méně (67 576 000), oproti prvnímu pandemickému roku 2020 pak o téměř 6 milionů méně (61 755 000).
https://www.dpmcb.cz/o-nas/novinky/srokem-2022-se-zacali-do-mhd-lide-vracet-atraktivni-pro-ne-jsou-elektronicke-jizdenky-682.html
Jasně, ale MHD je standard, který je všude, letiště je bonus, který volič vidí. Když těch 100 mil. rozpustíte v oněch cca 2 mld. vydávaných na veřejnou dopravu v kraji, nikdo si toho moc nevšimne
Netroufal bych si tvrdit, že v jižních Čechách je hromadná doprava standard, který je všude :). V tom kraji dodnes panuje přesvědčení že dopravní obslužnost znamená dostat se nějak do háku a zpátky (přičemž výklad toho pojmu „dostat se“ bývá hodně variabilní), takže třeba takovej turistickej cíl jako je Landštejn obsluhuje v sezóně o víkendu celý jeden pár autobusů (to jen jeden příklad za všechny“). Což je stejnej stav jak za Klausovo úspornejch balíčků v roce 1998. Naopak si myslím, že hromadná doprava a její integrace by mohlo v lokální realitě bejt pro voliče docela zajímavý téma, neb Jihočeskej kraj… Číst vice »
Ono u nás v Jihočeském kraji je úplně jedno, koho na krajský úřad zvolíte. Bez výjimky všichni krajští zastupitelé ze všech kandidátek na své voliče prostě kašlou.