Jihočeský kraj pošle budějovickému letišti přes 76 milionů
Nový terminál Jihočeského letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České Budějovice
Kraj je jediným akcionářem letiště, město České Budějovice už nechtělo nést břímě rostoucích dotací
Budějovické letiště je něco podobného jako stavba tunelu Blanka.
Švejk aeroport náhodou v některých letošních měsících co do počtu letů a cestujících téměř dohnalo Prahu 🙂
“ Do Českých Budějovic by chtěl letět každý “ parafrázují klasika ….😀😀
Byl jste nekdy v Budejovicich?!
Město Budějovice udělalo moc dobře, že se toho břemene zbavilo, i když za babku.
Tak dnes se to tak jeví. Uvidíme jak tomu bude po covidu. Z turistického hlediska má Jihočeský kraj a celá Šumava opravdu potenciál.
Každopádně vždy to bude jen turistické letiště. Nikdy z toho hub nebude.
Když né hub, aspoň houby…
Na elektrické jednotky nejsou peníze, ale na modernizace letiště za 700 milionů peníze jsou.
Hlavně v dnešní době České Budějovice letiště žádné nepotřebují. Socane proinvestovali, ale starat se a dále investovat nechají jiným. Jak zbabělé. Hlavně socane nikdy neuměli přemýšlet ekonomicky.
Kraj vlastní – kraj platí provozní náklady. Že zkolaboval cestovní ruch (asi z toho chtěli těžit), je to podnikatelský riziko. Třeba za rok můžou být památky zas v kraji turisty zaplněny díky letišti. Kdoví, co nás ještě čeká a nemine !
Jenže na letadla typu Boeing 747, či 787 létající z Číny, Které a Japonska nemá zatím letiště oprávnění. A zahraniční turisté ze zemí v Evropě zpravidla využívají jiný druh dopravy.
Praha, Brno a Ostrava. Ty ostatní polní letiště vrátit svazarmu, nebo zaorat a miliony dát na silnice 2. a 3. třídy.
..no zrovna v ostrave mas Job air tam to ma asi nějaký smysl držet, otázkou je zda je potřeba pro JOB air 24/7 provozní doba
Nevím v jaké době žijete, že mluvíte o vracení letiště Svazarmu….já bych chtěl spíš říct že polní letiště slouží k účelům amatérských letců a ti za využívání těchto letišť platí, takže nevidím důvod k nějakému “zaorávání” malých letišť….
Předat jim do užívání za provozní náklady a jestli se jmenují svazarm, nebo tunel je v globále jedno. Furt si hrajeme na to, že vzduch je naše moře a jsme jen prdem vzduchu a prdem zůstaneme.
Jen těžko hledám zbytečnější dopravní stavbu, než tuto…
DOL. I na pouhém papíře udělala dost velkou sekeru.
Oni už s DOL pokročili dál, než pouhým vyhrožováním?😮
Různé studie, rezervy v územních plánech, návaznost na protipovodňová opatření…
Velebnosti, jdu blejt…
Kechlibarova „Cerna dira v cervenych cislech“
Pokud nesledujete, co se děje v Jihočeském kraji, tak chci jen uvést, že spolu s vybudováním dálnice D3 jako obchvatu Českých Budějovic a Jižní tangenty jako silnice II. třídy se tangenta fakticky napojí novou dálnici i na nově zbudované mezinárodní letiště v Plané přes stávající silnici I/3. V areálu letiště chce kraj mimo jiné zřídit i servisní centrum pro kamionovou dopravu. Tak alespoň zmírní dopady na leteckou dopravu. Dále záleží, zda nebudou chtít provozovat veřejné logistické centrum i nákladní leteckou dopravu, když silniční napojení na dálniční síť bude. Také letecká záchranka se vrátila zpět z Bechyně. Bohužel si vybrali špatnou… Číst vice »
Nejde o špatnou dobu, ale egománii a populismus a hloupost.
Koupíš si lva a pak se divíš, že jen spí a žere. Tak si k němu postavíš ještě celou zoologickou zahradu, abys ho měl z čeho živit…
Ne, to není dobou. Budějovické letiště byla díra na prachy od začátku. Teď se to snaží nějak přeměnit na logistické centrum pro pozemní dopravu, aby alespoň zaplatili provoz.
Pokud nebude dostavěná dálnice D3 až do Prahy a ne , že končí u Miličína, tak letiště v ČB je naprosto neprovozovatelné.
Ne, letisti fandim, ale nedotovat. To je kravina!!! Radeji postavit smysluplnne obchvaty nebo zrychlit vlaky
Jó to je ta Kubova šikovná firmička? 😀
Né, to jen čistý Zimolův (ČSSD) tunel
Nemůžu se zbavit pocitu, že kdyby to místo letiště ČB prodávali jako letiště Český Krumlov, tak by se nějaké linky ze zahraničí možná i objevily.
Hlavně z východu
To je nesmysl. Viz třeba belgické Bruggy.
Co na to říct… ukočírujte si to pane Kuba
Jo, takže na veřejnou dopravu tady prachy nemají, že prý je integrovaná doprava pro kraj této velikosti moc nákladná. Ale vyhazovat miliony za letiště pro pár vyvolených, což obyvatelům kraje nějak nepomáhá, na to si peníze najdou. Je to kraj z jednou nejméně kvalitních systémů krajských doprav, vlaky zde jezdí prázdné a tak se ruší. A kdo by tady také žil a pracoval, když tady nic nefunguje a jízdné do okolí kvůli chybějícímu IDS systému stojí až někdy 4000tis. měsíčně, ale 76 miliónů na letiště duchů to si zdejší ODSka vždy najde.
Asi jste obeznámen s jejich plánem útlumu veřejné dopravy. Ten psali v době, kdy lidé ze západu dováželi levná ojetá auta a vypadalo to, že s veřejnou dopravou nikdo nepočítá. Že je to vývoj logický, oprávněný směřující k vyšší pohodlnosti auty dojíždějících. Zároveň byli tehdy lidé žijící ve městech vůči autům poměrně tolerantní a nebyly velké problémy s parkováním. Jenomže doba se mezitím změnila, náhled městských obyvatel na nápory aut též. Odpovědní politici kraje však stále činí rozhodnutí dle přežitých tezí podpořených zhusta lživými argumenty stále té jedné, původní koncepce útlumu. Docela nerozumím dalším a dalším novým silničním stavbám, které… Číst vice »
„Odborně“ to zcela jistě vedou stále stejní lidé, tak jako v Brně.
Buď 4 tisíce nebo 4000 ale 4000tis. Je sakra 4 miliony !!! To jezdíte RR s řidičem ?
Nechci tady předpovídat, ale podle mě to bude prostě další letiště Pardubice co bude prodělávat deseti miliony ročně, bude mít jednu dotovanou linku Ryanairu a odbaví max 50 000 lidí ročně, ale uvidíme co tohle letiště přinese.
Pardubice se z toho už naštěstí pomalu, ale jistě dostávají. V současnosti to vypadá na 3 pravidelné linky celý rok (SkyUp a Wizzair do Kyjeva a Lvova) a jednu pravidelnou linku dle letního letového řádu (Ryainair do Allicante). Plus samozřejmě letní chartery pro české CK.
Vypadat to může, ale skutečnost bude asi jiná.
no tak hlavně PED je hodinu vlakem z Prahy, kousíček z Hradce, mají přímé vlakové spojení do Brna a Ostravy, tudíž pro letiště naprosto jiný spádový region než Č. Budějovice – to je prostě díra po granátu….
A to staci? Co tam vlastne ti zamestnanci delaji? Jakou mzdu a praci tam dela clovek na handlingu nebo na pasovych kontrolach apod? Vzdyt tam je minimum letu…
Víte co? Co kdybyste se tam nechal zaměstnat, abyste neměl čas na vymýšlení nemožných konspiračních teorií. Mohl byste nám podat svědectví z první ruky. 😉
Co tak odpovědět? 🙂
Petre, ptal jsem se na mzdu a na vytizenost. Nechapu, jestli ty lidi tam opravdu makaji na HPP, tak co delaji tech 40 hodin tydne. A za kolik?
Myslím že tři linky co vydrží tak max 3 roky jim nevydělají ty sta miliony, co prodělali v předchzích deseti letech
Rád bych se mýlil, ale podle mě Pardubice budou proti tomuhle nesmyslu hodně slabý odvar.
Pardubice jsou vojenské letiště se statutem civilního mezinárodního letiště. Takže tam je civilní letecká doprava, řekněme, vedlejší.
Asi souhlasim
Budějice nejsou Pardubice (ačkoli by tam chtěl žít každý). Tady na jihu totiž chybí lidi, kteří bydlí okolo a letiště by využívali. A po dobudování vlakového koridoru je to zhola zbytečná stavba.
Měli tam raději postavit lunapark. Alespoň by tam přitáhli i Rakušáky s dětmi. Podobně perspektivní letiště je Linec, ale ten má být oproti Budějovicím výhodu, že má kompletní certifikaci na mezinárodní provoz, leží v bohatém Rakousku a přesto tam i v době leteckého boomu moc letadel nelétalo.
Přesně tak. kdyby udělali každé 3 hod linku busu do lince na letiště pro majitele letenek zdarma vyšlo by to na méně a ještě by měli hezké spojení do Lince a kraj méně starostí.
Půlku letiště Hörsching má armáda, nejčastěji tam vídám C 130. Dále tam sídlí společnost, která provozuje bizzjety.
V Českých Budějovicích i Pardubicích je proti tomu nula celá nula nula prdlajz.
Dálnice, dálnice. A vlaky nic? Plýtvání generující plýtvání…
Tady se bavíme o letišti, mlho!
Napojení vlaku na letiště. 😉
Vlečka je 900 m od haly.
Koho bys tam chtěl, Plho, vozit ?
Tohle letiště není letiště, ale prostě tunel!
ano, tunel převlečen za letiště…