Jihočeský kraj otevřel 5,5 kilometru Vltavské cyklostezky za téměř 93 milionů

Nová cyklostezka Loučovice - Vyšší Brod vede i téměř stoletým vodním náhonem. Pramen: Jihočeský krajNová cyklostezka Loučovice - Vyšší Brod vede i téměř stoletým vodním náhonem. Pramen: Jihočeský kraj

V úseku dlouhém asi 250 metrů pojedou cyklisté přímo vnitřkem přívodního železobetonového kanálu.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
novák

ceny cyklostezek , různých obchvatů apod jsou neskutečné.Někdy jeden kilometr obchvatu stojí 2x tolik jak jeden km dálnice .O cyklostezkách a rozhlednách ,školících střediscích škoda mluvit.Náš stát rozházel stovky miliard za zbytně věci a to důležité nám jaksi vypadlo.A když to děláte třicet let je výsledek takový jaký je.

Tomas

Celá cyklostezka bude mít 188 km. 5,5 km stalo 93 mega. Nezblaznili jsme se už?

Vlastimil Kocurek

Ono to někdy vypadá, jako kdyby každý náš občan byl kolařem nebo lyžařem. Je třeba si uvědomit, že je to jen segment obyvatelstva, a investice za 90 mil, se mi zdá proto až dost velká.

Miloš Zikmund

Příliš velká cena!!!

zdenek

No jsem zvědav, jestli hodlají asfaltovat tam, kde je to součást pěší trasy jako třeba mezi Dívčím kamenem a Boršovem. Letos jsem to šel a je to krásná pěší trasa po nezpevněných cestách kolem řeky. Asfaltování těchto tras je bohužel zvěrstvo…

Karel

Ano přesto, že jsem taky cyklista, tak tomu, kdo schvaluje a utrácí tyhle částky za něco takového bych napařil 10 let na tvrdo a zaplatit škody. To je jasné korupční jednání, protože jediný kdo z takových kravin těží jsou stavební firmy.

Vladimír

To je údolí které bych rád navštívil ještě před stavbou cyklostezky, protože to celé údolí naprosto změní, za mě k horšímu.. Jsem turista i cyklista a asfaltování takovýchto cest je dle mě opravdu špatně. Cyklostezka by měla vést jinudy. Ono i pro toho člověka co jde pěšky je rozdíl jít 10km po asfaltu vs. po „měkkém“.

KIV

Ti kteří to tam znají stejně zůstanou na levém břehu, kde je již léta luxusní trasa, která vede v části přímo po břehu Vltavy, v části v souběhu se železnicí.
Pro mne, který si jezdí o víkendech na kole z Lipenska do Budějc, naprosto zbytečně vyhozené peníze. Betonovým korytem jezdit nebudu.

Asd

Chválihodný počin. Nestaví se jinde za takové peníze regulérní silnice?

Krysa350

To už je na cykloztezkovou známku. Za kolik bude roční a týdenní? Budou elektrokola platit víc? …

Jan

Až tam pojedu, každých 50 metrů si představím milion…

Milan Dvořák

15.5.2013 slavnostně otevřena 26 km dlouhá cyklostezka Hradec Králové – Kuks, celkové náklady projektu 67,4 mil. Kč vč. DPH. Pravda, přívodním železobetonovým kanálem se tam nesvezete…

Twix

A kolik se toho muselo na této cyklostezce nově postavit?

fous55

Z toho betonového kanálu stačilo vybagrovat a odvézt kůru a další odpad z papíren, kterým ho v šedesátkách a sedmdesátkách zavezli až po okraj.

firon

„…posouvat zájem turistů z Lipna do dalších lokalit, jako jsou Loučovice či Vyšší Brod, aby i tato městečka mohla zlepšit svoji ekonomiku prostřednictvím cestovního ruchu… uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.“

Ve Vyšším Brodě to nepotřebují, svoji ekonomiku si už dávno zvedli. Když jsem tam byl loni, chtěli v hospodě za samotný smažák bez přílohy přes 200… 😉

Josef

A nově bez platby kartou, vše jen hotově bez účtu. Nejsem volič ANO, ale zrušením evidence se nahrálo opět tomuto ojebávání… Když přijedu v Polsku do Tater, turistické oblasti, zaplatím karrou všude, bez diskuze..

Pepa z Depa

Na vánočním trhu to dneska tak dva stánky zkoušely only cash.

Tak jsem se přeptal, zda to myslí vážně (mysleli) a řekl jim, že spolu kšeft neuděláme.

Martas

Bohužel problém EET byl v tom, že už v době pozastavení za covidu to nebylo kvůli lidem a podnikatelům, ale protože HW i SW byl na odpis. Tzn. kdyby se to chtělo po covidu znovu spustit, znamenalo by to několik miliard, jako když se to zavádělo.

mgr.pavel

Počkejte, to jako ten HW i SW vydrží jen pár let..?

Protože EET začalo v prosinci 2016.

Martas

Trochu OT, tak jen zjednodušeně 🙂 Jakýkoliv HW máte odepsán do 5 let (i auto). Samozřejmě můžete dokázat více (hlavně doma), ale třeba disky mají životnost obecně okolo 5 let neustálého běhu. Portál občana se spouštěl o 2 roky později a převod na novou platformu letos trval několik víkendů (v jak špatném stavu to muselo být). A pak tu máte SW. Pokud by tam byly např. i nějaké Windows Server (řešení bylo převážně od IBM, ale i tak se tam mohl vyskytnout), tak v roce 2016 jste na pomezí verzí Windows Server 2012 a 2016. Jelikož bych předpokládal nějakou dobu… Číst vice »

bydleni_fanousci.0t

Věc obchodníka, jak on chce…stát nemusí vše kontrolovat, stejně tak oligopol Visa/Mastercard…

Pepa z Depa

To bych nekoupil už z principu. A ještě bych se těm zlodějům vysmál.

Vlastimil Kocurek

Tak to jste trefil hodně špatnou hospodu. My byli v té největší, dobré ceny i jídlo, vysoká návštěvnost. Vše velmi dobré. Příště si vyhledejte recenze.

pavel

5 km za 100 mega no pozdrav pánbu.

mimochodem

#setrime

Jen si zkuste predstavit tu snizenou uhlikovou stopu podporou mikromobility luftaku!
Jo ze by jejich stopa byla jeste mensi, kdyby tam vubec nejeli? 🙂

ušatá

To už tam mohla být železnice.

fous55

Ta je na druhém břehu dole a kolem ní vede už dávno mnohem hezčí cyklostezka, než je tahle nová. A za 20 MKč/km nedávno Poláci obnovili trať do Swieradova Zdroj v Jizerkách.

staňa

Takovou bychom potřebovali ke Skalnímu Mlýnu na Macoše z Lipůvky do Blanska!!!

Honza

Mám radost z každého kilometru cyklostezek, který se v ČR otevře.
1/přinese to prachy do místních samospráv.
2/cyklisti se nebudou potkávat s motoristy, tím se sníží riziko střetu.
3/ zvyšuje se potenciál pro pohyb v přírodě (zdravý životní styl,bla bla bla, pohyb, běh, brusle).
Již brzy se otevře cyklostezka u Labe kolem Neratovic, tamní obyvatelé (Mlékojedy)z toho radostí neskáčou, ale zvyknou si.

staňa

A je poteba, aby na sebe navyzovaly a nekončily na půl cesty na kole!

Honza

Navážou v další etapě, to je jako s dálnicí D3, ani do Prahy, ani do Estrajchu…

Dantex

hodně přírody je v tom železobetonovém kanalu

nedulezite

Z mého pohledu je to bezpečnostně rizikový prostor – nelze střet cyklistů snadno řešit jejich vzájemným vyhnutím se (snadné zrušení potenciálně kolizní trajektorie je nedostupné), v katalogu památek se mi kanál nepodařilo najít (takže mi nejí jasné, proč ho zachovali i s bočními stěnami) a celkově mi to vychází jako špatné zadání (zadávající samospráva/OVM ví co po cyklostezce chtít ale není to schopna zadat srozumitelně). Ve výsledku tam dojde ke střetům, ty budou popularizovány v bedekrech a oficiálně očekávaný výsledek se nedostaví. Peníze daňových poplatníků samozřejmě utraceny budou.

Bartoloměj

Už jste tam jel, že to všechno tak dobře víte?

milan

– já kolem toho vybetonovaného dnes již historického koryta náhonu vidím les = rozhodně víc přírody než někde ve městě!

mgr.pavel

Nojo, ale od té přírody vás odděluje betonová zeď..

mimochodem

Pokud to od te prirody oddeli i flasky a obaly od tech spesl tycinek, co Podavaci Sportovnich Vykonu konzumuji a na miste okamzite zahazuji, protoze zastavenim u kose by se jim zhorsil cas, ma to smysl.