LOT 3a leaderboard

Poslední naděje padla: Kraj odmítl převzít starý železniční most přes Orlík, půjde k zemi

Železniční most přes Orlík. Pramen: Jihočeský krajŽelezniční most přes Orlík. Pramen: Jihočeský kraj

Jihočeský kraj chce prověřit možnost zbudování lávky pro pěší a cyklisty na novém mostu

Zpět na článek
193 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk

V souvislosti s diskutovaným mostem se neodbytně vtírá otázka, proč byla u tohoto dítka kapitalistického v poválečné době tak důsledně uplatňována „socialistická péče“, která jej nutně přivedla do současného, „vybydleného“ těžko opravitelného stavu, tak typického pro danou dobu, zatímco u o pár kilometrů vzdálenějšího mostového mladíka (v porovnání s mostem červenským) byla nosná konstrukce tohoto za svoji dosavadní krátkou existenci již dvakrát kompletně opískována a opatřena protikorozním nátěrem – tedy u dítka socializmu údržba přímo „kapitalistická“ ! Čím to ???

PanDa

pohled racionalisty, který porovná pro a proti, zisky a ztráty je tento – pokud je situace taková jaká je (viz zprávu o zoufalém stavu nosné kontrukce a bohužel i původních pilířů) je řešením nový most – a když už nový most tak takový, který 1) neznásilní vzhled vltavského údolí (což obloukový most splňuje, jakkoliv jde o ryze subjektivní kritérium), 2) bude doplněný lávkou pro pěší resp. pumpičkáře, 3) nebude zasahovat do plavební dráhy
—- a nechat oba dva mosty vedle sebe – nein danke

lakes

Dodnes se oprávněně kritizuje minulý režim za odstřelení nádraží na Těšnově. Nyní se chováme k mnohým památkám stejně. Necháme zdevastovat, pak se prohlásí, že to opravit nejde. Podobně most pod Vyšehradem, Ivančický viadukt apod. Ne všechno lze zachovat, ale mimořádné stavby by se měly zachovat příštím generacím. Vše je otázka priorit a kulturní úrovně.

Jiří

V Praze železniční dopravu úplně zatloukli. Těšnovské nádraží zbouráno komunisty, Hlavní nádraží dostavba s magistrálou, Smíchovské nádraží po náletu zbouráno a nahrazeno jednou budovou, Masarykovo nádraží česká představa Dubaje bez moře. Minimalismus v Kolíně, Schlimpova budova zbourána a nahrazena malou budovou a tak bychom mohli pokračovat dlouho. Skutečně kulturní úroveň v Čechách chybí. A do toho pak jde developer, skupuje pozemky a staví levné domy a mnohde se neštítí i zničit kvalitní zástavbu. Památková ochrana funguje jenom částečně a tak u státem chráněných památek stojí klidně panelák.

Karl vB.

Divím se, že vám ještě nezačal vadit objekt Bílé Labutě v ulici Na Poříčí.
https://www.youtube.com/watch?v=8MpAl3b1poo&t=20s
Možná byste se měl vypravit (až to Corona dovolí) na výlet kousek za Šumavu. Možná byste přišel na to, že tak militantní památkovou ochranu, jako je v Česku, byste někde jinde těžko hledal. Skutečně si myslíte, že vámi popisovaná situace je česká specialita? A co říkáte těmto obrázkům?
https://www.google.com/maps/@48.7740545,9.18161,3a,60y,243.33h,98.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sexlOr1WT93l8qNq3qOGiSg!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
nebo https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/Landstra%C3%9Fe_27-29_%28Linz%29_I.jpg

Jiří H.

Nic. Protože ukazujete válkou zničené Německo. U nás to dopadnout nemuselo. Pokud by se nedělaly zbytečně demolice a nebyla snaha po tom, aby to u nás vypadalo jako v Německu. Myslím, že jistým lidem u nás kape na maják.

Jiří H.

Chci tedy říct, že srovnávat Německo, které utrpělo za války obrovské škody a vydávat za moderní příklad jejich snahu o rychlou zástavbu, která je stoprocentně přechodná a je rovna úsilí generace lidí a jejich finančním možnostem, s Českou republikou, kde válečné škody byly minimální a kde se spousta kvalitní zástavby demolovala či záměrně narušovala v rámci pětiletého plánu, je absurdní. Naopak mohli bychom si vzít příklad z toho jak se Německo stará o stav tratí a i kdybychom se snažili jenom tak, jak se Němci snažili v meziválečných letech, železnice u nás by měla naprosto nesrovnatelnou úroveň v porovnání se… Číst vice »

Alibaba

Srovnáváte nesrovnatelné. Nádraží Těšnov klidně mohlo sloužit, protože parametry domu tady svému účelu vyhovovaly. ty mosty, které jmenujete svými parametry nevyhovují a zpravidla takové ocelové konstrukce jsou navrženy na 100 let. Má-li železnice v daném místě dál fungovat, je potřeba konstrukci vyměnit za novou. A ty mosty nevím proč považujete za mimořádnou stavbu, za takovou stavbu považuji třeba Petřínskou rozhlednu, Negreliho viadukt, Karlův most, aj.

Ondřej Šimek

Je vidět že o mostu toho příliš nevíte. Tak zrovna s Petřínskou rozhlednou most klidně srovnat lze.
Je to podobná nýtovaná konstrukce, o několik let starší než Petřínská rozhledna. V době vzniku byl druhý nejvyšší v Rakouském mocnářství a první montovaný letmou metodou – proti sobě z obou břehů bez využití lešení..

Je to jako kdyby zbourali Golden Gate bridge 🌉 nebo v Praze most Legií..

Alibaba

Jenže tenhle most má prostě odsloužíno. Potřebujete, aby tam jezdily vlaky co maj 22,5 t/náprava, a nato ani nebyl navrhovaný. Nýtované konstrukce prostě nejsou vhodné, jsou náročné na údržbu. Petřínská rozhledna nemá žádné velké požadavky na změnu zatížení, lidi zas tak za 100 let nepřibrali. Golden Gate bridge je navržen vzhledem k velikosti a důležitosti na delší životnost, jestli si myslíte, že bude nekonečná, já vám to rozmlouvat nebudu.

Ryk Mat

Uctívači „zdechlin” nechápou pojmy jako trhliny, natož aby vůbec dokázali vyslovit pojem dynamické namáhání atd. Oni se jen nimrají v minulosti a řvou: „STÁTE ZAPLAŤ!!!” Několikrát denně. Zatím mi žádný z nich nedokázal vysvětlit, čím je petřínská věž, kterou se tolik ohánějí, výjimečná a to jak v kontextu doby výstavby, tak v současnosti. Mimochodem Aulického věž na Žižkově si turisté pamatují, zatímco z té petřínské si pamatují jen výhled.

Jiří H.

No a. O co jiného jde na rozhledně. Ta Žižkovská sra.ka mě tak se.e a odpuzuje, že se nedivím, že si ji každý pamatuje. Nic odpudivějšího jsem neviděl.

Ryk Mat

Jak na tohle slušně reagovat? Čím se most složený z příhradových trámů může srovnávat s Golden Gate Bridge? Anebo s Forth Bridge, ať jsme tematicky blíž?

lakes

Máte zcela pravdu – ty mosty ze statického – tzn. fyzického, ale i morálního stavu dnes neobstojí. Obecně – mladé „památky“ jsou na tom s uctíváním, uznáváním, obdivem nejhůře. Ale jde mi spíše o to, co naši dědové, pradědové dokázali vybudovat. I v evropském měřítku. Jsou to vrcholná díla na našem území (zde konkrétně výškou). Zakonzervovat je a využívat třeba jiným způsobem (cyklostezka) už není tak finančně náročné. Za x let se z díla může stát zajímavý historický artefakt, který může být i finančním přínosem (pokud jen přepočítáváme na peníze). Jen nyní nedokážeme určit neznámou x.

Alibaba

A jsme tak bohatý, abychom toho zakonzervovávali tolik?
A kdo tu konzervaci a přestavbu na cyklostezku zaplatí? Ministerstvo kultury umí jen památky vyhlašovat a pak vlastníky při opravách buzerovat.

lakes

S tou buzerací máte naprostou pravdu. Myslím, že v Německu mají fond, kdy jedná-li se o památku, stát (obec) přispívá určitou finanční částkou – to je pak jiná motivace. U nás jsou někdy požadavky památkářů tak nerealistické, že investor a) provede rekonstrukci načerno, b) objekt spadne.

Jiří H.

Spousta viaduktů je taky nádherná. S betonem se to nedá srovnat. Jenom když se podíváte na viadukt v Chýnově nebo v Novině a mnoho dalších jak jsou zasazené do krajiny a hlavně tam přirozeně zapadnou.

Luděk

Nelze než souhlasit, současný stav mostu nenastal najednou, ale cílevědomým a soustavným „udržováním socialistickou péčí“ tak typickou pro někdejší „zlaté časy“, a jelikož se tak „uspořilo“ na „zbytečné“ údržbě, bylo v této „úsporné“ formě pokračováno i v době postkomunistické a jelo se tedy až do podstaty a dotyčný most je tak zřejmě „vymostovaný“ jako byla řada paneláků „vybydlena“ !

františek

po 89 je moda se nejdříve na vše vykašlat, nechat zdevastovat ,pak zničit a nechat kamaráda za velké peníze postavit nové to Vážně chce někdo argumentovat že něco od nova postavené bude levnější než rekonstrukce ??Kolik asi bylo rozhozeno milionu mezi zastupiteli

Alibaba

A před rokem 89 se soudruzi o vše vzorně starali? A teď tu o Popelce…

roman

Problémy z údržbou mostů vzniklý už před rokem 1989

Ryk Mat

Trhliny.

Vlastimil Kocurek

Slyšel jsem, že most nakonec převezme Klub pro záchranu zrezivělých mostů, starých ledniček a praček.

Jiří

Spíš je to tak, že někdo dostane pěkný balík za stavbu nového mostu. Jak jinak si vysvětlit argumentaci o pozemcích.
Na nový most bude potřeba mnohem víc pozemků a tady v nejhorším stačí vyměnit konstrukce. Tak proč si SŽ vzala do hlavy, že most zbourá a postaví nový na jiném místě? Autoři článku si na logiku a fakta příliš nepotrpí.

Vašek

Nový most nebude zasahovat do plavební dráhy… Je to i požadavek Státní plavební správy. Vše v článku uvedeno.

PeterC.

Ved tam nebude plavat vyletne lode velkosti Costa Concordia 🙂

Asdfg

To máte fuk. Oni loďaři stále věří třeba ve vozbě kontejnerů po Labi do Pardubic. Jsou to hodně vlhký sny.

medical_examiner

To mají tedy divoké halucinace, když Labe teče…úplně jinam – do Mělníka a Děčína…

Jiří

Opět velmi zajímavý postřeh. Doteď to nikomu nevadilo a najednou jako z udělání bude zasahovat do plavební dráhy, přestože tam místa je dost.

Flinta19

Jenže pozemky pro nový most bude platit Správa železnic a pozemky pro napojení starého mostu na síť cyklostezek by musel platit kraj a ten to odmítl.

Jiří

Co SŽ brání dohodnout se s krajem? Ušetřila by peníze za pozemky.

Petr H.

Prosadit názor peticí občanů je jednodušší tehdy, když každý z těch co podepsali petici na konkrétní účet poslali alespoň 1000,-Kč. To u nás nějak není zvykem. Povídat umím taky, ale taky umím v řádu tisíců korun podpořit ty projekty, na kterých mi záleží.

pkajetan

žel spržel…

Jarda Š.

Prostě Dobrá Správa ten most přivedla do stavu, že je neopravitelný. Pochopitelně by ho bylo možné restaurovat, ale restaurování by bylo podstatně dražší a trvalo by několikanásobně déle než výstavba nového mostu.

Jiří

A co by jste chtěl na něm restaurovat?

Vlastimil Kocurek

O tom rozhodují statici a experti na přepjatý beton, nedá se to určit pohledem.

nýtař

Já jsem pohledem určil, že tam žádný přepjatý beton nevidím.

LKB

Já tedy nejsem stavař, ale nebývá ten beton nikoli přepjatý, ale předpjatý?

Flinta19

Tady se hlavně jedná o příhradovou konstrukci nikoli o betonovou.

Vlastimil Kocurek

Přiznávám, že tento k můj koment byl hodně z cesty :):).

medical_examiner

Restaurování je obecně nákladný podnik.
Z mého oboru jmenovitě varhany v Manětíně. Tam restaurování převýšilo cenu nového nástroje…

Jiří H.

Tak jste se měl nabídnout, že vyrobíte kopii. Vyšlo by to levněji.

mojam

Kdo financoval opravu mostu v Pńovanech, tady jezdí určitě víc vlaků Písek Tábor. Do Bezdružic jen šukafon Regionova, tam se vyrobil úplně stejný duplikát mostu a překlápěl se starým mostem

Alf

To překlápění není aplikovatelné zde, jde o úplně jinou konstrukci.

Alibaba

Duplikát do není, pouze schodný typ.

Pink

Pokud se nepletu, tak most stojí od roku 1890+-. Nespadl. Lávka přes Vltavu v Tróji spadla asi po třiceti, čtyřiceti létech.

Odpadlík

Tak to je obecně známá nevýhoda všech mostů z předepjatého betonu. Prostě do něj nevidíte a nevíte v jakém stavu je ocelová výztuž.

Jiří Kocurek

Lávka v Tróji byla stavěná na 20 tun na nápravu, s tím, že tam něco takového projede cca 10x denně? Ale valstně co, to je jedno podíl vlastní váhy a zatížení přece nerozhoduje o trvanlivosti nezatěžované kontrukce.

Jarda Š.

Pád lávky v Tróji by důsledkem kombinace šlendriánu při výstavbě a při údržbě, kdy si za ta léta nikdo nevšiml zatékání, které mělo příčinu už v nedodržení technologického postupu při provádění izolace kanálů pro nosná lana..

libor

Pokud někdo volá po zachování historie, tak já bych prosím odstranil VD Orlík, Kamýk, Slapy a vrátil bych stav jako před, obnova mlýnů, jezů atd… děkuji. PS. Pražané ať se jezdí koupat na Lhotku nebo Macháč…

Jiří Šrámek

Ani Mácháč není původní.

medical_examiner

Oni ti pražáci nemají ve svých kotcích koupelny?

Leipaer

Takže se budou rozebírat i pilíře?

libor

no jasně, tady není špatné jen železo, ale i beton…

Novomír

Zajímalo by mě, jestli to staré železo prodají do normálního šrotu, nebo ho výhodně prodají výrobcům laboratorních přístrojů. O ocel vyrobenou před jadernýma výbuchama je enormní zájem.

Xaver

To mě zajímá. Co je špatně s ocelí po jaderných výbuších?

Novomír

Á, tak to se omlouvám, to jsem zapomněl, že to muselo být někde schované, to je docela logické.
Jinak mostu je samosebou škoda.

ZdendaP

Je ozářená. Ale podle mě je ozářený i ten most. Aby nebyl, musel by během těch výbuchů v 40. až 60. letech ležet někde hluboko pod vodou. Jako například vraky lodí z druhé světové války.

Viz. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/asie-vraky-lode-2-svetova-valka-ocel-radiace.A171103_131010_zahranicni_ert

ABC

Tak nemyslím že by ty výbuchy dosvítily až k nám. Kolik je toho již vyrobená ocel schopna absorbovat ze vzduchu je asi otázka. Ale samozřejmě to potopený železo bude nejčistější.

Paja

A spad z Černobylu tu taky nebyl?

ZdendaP

Samozřejmě že to „dosvítilo“ až k nám. Po velkém počtu atomových výbuchů, se prostě dlouhodobě zvýšila úroveň radioaktivity na povrchu celé planety. Kdyby to na půl planety „nedosvítilo“, tak by ta neozářená ocel nebyla tak vzácná a drahá.

ABC

Ano, dlouhodobě se zvýšila úroveň radioaktivity na povrchu celé planety a ta se tak dostává ze vzduchem při výrobě i do nově vyrobené oceli. V tom je ten problém. Jak je na tom ocel vyrobená dříve, ale vystavená spadu z atmosféry, to nevím.

ZdendaP

Veškerá ta ocel je ozářená spadem z atmosféry. I ta nově vyrobená, i ta dříve vyrobená. To že ty lodě ležely na dně oceánu je naprosto klíčové. Šrot z mostu, který byl celou tu dobu na povrchu, bude mí úplně stejnou cenu, jako jakýkoliv jiný ocelový šrot. Ledaže by na té oceli byla nanesena vrstva olova.

ABC

Přečti si aspoň tu wikipedii

„Modern steel is contaminated with radionuclides because its production uses atmospheric air.“ T

ABC

Ostatně, to tu ukradenou ocel z vraků ještě pod vodou zalejou do olova nebo betonu? Vždyť jak ji vytáhnou ven tak musí být taky hned ozářena spadem z atmosféry, ne?

Jiří Kocurek

Teoreticky ba na tom měla být hůř. Neboť železná ruda přikrytá mnohametrovou vrstvou horniny by měla být odstíněná … kdyby do ní nešel radon zespodu.

ZdendaP

Přesně tak. Vůbec nechápu, jak by mohla ta „nově vyrobená“ ocel být více ozářená než ta, která byla celou tu dobu na povrchu.

ABC

Svatá prostato.

„V roce 1856 si nechal Henry Bessemer patentovat nový zkujňovací postup, po něm pojmenovaný jako tzv. bessemerování. Provádělo se v tzv. konvertorech oxidací uhlíku profukováním roztaveného železa vzduchem.“

no a přitom profukování se kontaminuje nuklidy z atmosféry.

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDroba_oceli

666

Hlavně dojde ke kontaminaci v celém objemu. Ocel vyrobená v předatomovém období je v nejhorším případě kontaminována na povrchu, což je odstranitelné.

Václav

Nejde o to, jestli je ocel ozářená – jde o to, nakolik je sama radioaktivní (významnější aktivaci, tedy vyvolání radioaktivity ozářením, lze způsobit v podstatě jen neutrony, tedy v jaderném reaktoru nebo velmi blízko jadernému výbuchu). Příčinou radioaktivity oceli je hlavně „vnitřní kontaminace“, která nastává už při výrobě. Spad z jaderných výbuchů by do nezkorodovaného vnitřku kovu proniknout neměl.

Gwann

a teď jste někomu zkazil kšeft 🙂

K.S.

Deja vu…
Myslím že u přístrojů je problém s radiací uvnitř materiálu a ta případná povrchová kontaminace tolik nevadí, neměla by být součástí toho materiálu.

libor

já se Jčk vůbec nedivím, ona to fakt můžu být slušná past na peníze a ty argumenty jsou fakt normální. Každá věc časem stárne a je potřeba i třeba vyměnit… každý furt pláče, že se kácí staré stromy, bourají mosty, no a co? často ty stromy někdo vysadil, mosty postavil a časem doslouží, tak se prostě zbourají .

Jiří

To myslíte vážně? Něco takového by bylo možné pokud by se nejednalo o pouhou výměnu konstrukce po více než 120 letech provozu. Typické pro SŽ je, vyzkoušet co to udělá když navrhnou demolici. A aby se nedalo říct, že pro záchranu nic neudělali, tak to nabídli kraji.
Ale proč by kraj měl platit za desítky let neudržování konstrukce? Všude se konstrukce natírají, u nás to byla zbytečnost.

libor

co by bylo možné, pokud…?

Jiří

pokud by se nejednalo o pouhou výměnu ocelové konstrukce

libor

jako v případě použití mostu pro stezku? nějak tomu pořád nerozumím…

Jiří

pro železnici i stezku

libor

jako jeden most pro železnici a druhý pro stezku? no to nabízejí, ale kraj to odmítl, pokud by třeba nějaký spolek měl zájem, třeba by mu to prodali, pak tam může vybírat mýtné 10kč pěší, 20kč kolo, důchodci 50%sleva. otázkou, zda by třeba přívoz na pořízení nevyšel levněji, co? ono ten starý most (železo i beton) může fakt vyžadovat dost zásahů a nikdo asi nebude chtít riskovat, že by provozoval most ve špatném stavu, což?

Jiří

jeden most, na co dva, by asi budete ze SŽ, proto jsou tu ty komentáře o zbourání a naprosto žádné snaze

libor

tak to nakonec bude tečka. jeden most stačí…

Vašek

SŽ postaví nový most, proč by tedy měla vrážet i Vaše peníze do toho starého? Vy, když si koupíte nové auto, udržujete stále to staré? A být radní, převezmete odpovědnost za starý most v havarijním stavu? Pak to spadne a budou všichni chytří, že se měl most zbourat. A všechno má svojí životnost. Já měl před mnoha lety starou Octávii a zrezla mi, i když jsem ji tehdy poctivě udržoval.

Jiří

To nejsou jejich peníze a není to můj most. A protože nový most bude stát mnohem víc než výměna konstrukce a jeho životnost nepřesáhne 40 let tak rozhodně nejsem pro žádné hloupé a ukvapené rozhodnutí. Hospodárnost není pro SŽ příznačná.

Jiří Kocurek

Ahá, takže víme, že nový most bude špatně. A víme to na základě staromilství a dojmů.

bkv

“ A protože nový most bude stát mnohem víc než výměna konstrukce a jeho životnost nepřesáhne 40 let“
A to jsi jistě schopen doložit, jinak tě mám za ubohého lháře.

Alibaba

A jak víte, že se ty konstrukce dají jednoduše vyměnit?
A co pilíře pod vodou, ty se dají v pohodě opravit?
Navíc tam je socialistické obetonování.
Jaká konstrukce nepřesáhne 40 let?

Karl vB.

Tak si ten most pane Jiří kupte, natřete si ho, opravte si pilíře, nechte si zpracovat statický posudek a provozujte si tam sám placený přístup pro pěší a cyklisty na druhou stranu. Můžete to třeba nabídnout filmařům, jestli by měli zájem tam natočit novou verzi filmu „Přejezd Kassandra“
V situaci, kdy JČ kraj omezuje kvůli rozpočtu veřejnou dopravu, není dobrý nápad udržovat z veřejných peněz prastarý, nefunkční most.

MartinS.

V tomto článku to není výslovně napsáno, ale pilíře v době výstavby mostu nebyly pod vodou. Pod vodu se dostaly až po 60 letech existence mostu při výstavbě Orlíku. Pod vodou je zhruba polovina jejich výšky, cca 35 metrů. Takže je otázkou, kdyby se opravila konstrukce, jestli se za 10 let nepřijde na to, že problém je s pilíři. To přece není jen o natírání konstrukce.

libor

někde jsou snad i staré filmy o výstavbě a přípravě před napuštěním…

Jiří

Celá věc je o postupné přestavbě mostu na viadukt. Přitom by se samozřejmě zkontroloval i stav pilířů mostu. Pokud postavíte dlouhé kamenné nájezdy dostatečně široké, aby se na ně vešla jak železnice tak stezka, zdvihnete je o 10 – 15 metrů kvůli terénu, budete muset poslední oblouk nájezdu opřít o pilíře, z toho vyplývá nutná úprava těchto pilířů. Na tyto pilíře se usadí prozatím již pouze jedna ocelová konstrukce s postranně vedenou stezkou. Na samém konci rekonstrukce by se pilíře proměnily v opěru oblouku. Oblouk mezi nimi může být i ze železobetonu, ale v tomto rozpětí může být i kamenný.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jezíte žebřiňákem jako Amišové? Jestli ne, tak tady kážete vodu a chlastáte víno.
Na ten kamenný most máte výpočet nebo jste si to vycucal z prstu?

asdfr

No co pan Jiří je absolvent statiky na vysokej skole zivota.

medical_examiner

A je to absolvent graduální, nebo i postgraduálního studia? 😂

Alibaba

Pokud by se mohla niveleta zvýšit o 10-15 m, jak navrhujete, tak je úplně nejlepší přetrasovat celé křížení železnice – Vltava. Nový most pak může být klidně i s nějakou lávkou pro pěší/cyklisti.
Kamenný most vám nikdo pro pracnost, rozpětí a umístění nad vodou dneska dělat nebude. Ve své podstatě žádné kammené hutě už u nás neexistují.

bkv

Problém je i s pilíři…

ABC

Z hlediska možnosti opravy se jedná o neopravitelnou poruchu, kterou lze vyřešit pouze výměnou celého prvku. Omezení koroze v místě poruchy nelze jakkoli snížit, protože oprava protikorozní ochrany není účelně proveditelná.

Tak to by se možná mělo chránit jako památka toho jak se to nemá dělat….

Jméno

Nepřekvapuje mě, že lze napsat posudek, že most je v havarijním stavu a brzy spadne. Rovněž mě nepřekvapuje, že most, který je tam 150let, najednou vadí v plavební dráze.
Pokud má být nový železniční most na jiném místě, úplně by stačilo s tímto nedělat nic, pouze jej natřít. On by cyklostezku dalších pár desítek let v klidu unesl.

medical_examiner

Ano…takových 300 kg by hravě unesl…

K.S.

Pokud vím, tak ten most se bude stěhovat maximálně desítky metrů. A pilíře tam mohou vadit co je Orlík Orlíkem, jenom nebylo účelné na to přemístění vydávat prostředky.

Vašek

A kdo to ,, Jenom “ natření zaplatí? A koho zavřít, až neudržovaný most spadne? Já bych se pod to nepodepsal a vy, pokud máte rozum, také ne.

Jerry

Jasné že tomu mostu nic není.. ale to nikdo nevydělá když tam zůstane.. a nebudou žádné úplatky

Jiří Kocurek

Tak si vemzi na triko pusn s plně naloženou soupravou přes ten most a jestli se tam někomu něco stane, tak si dáš 10 roků v chládku. Korozi želze nezakážeš.

Paja

Myslím že to vyjádření Povodní Vltavy bude spíš o tom, že když se starý most zbourá, aby se SŽ namáhala taky odstranit ty pilíře a nenechali je tam navěky.

Odpadlík

No nevim jak vy, ale já bych se po něm (po přečtení toho posudku) neprojel ani kdyby byl natřenej

filip

Nojo, nač levně něco opravit, když se dají vyhodit stamiliony za „lávku“. za opravu by takové provize nebyly ….. 🙁 A ty kamenné pilíře jsou také rezavé?

Paja

Co si představujete pod pojmem „levně opravit“? Dát novou mostovku je levná oprava?

Jiří Kocurek

Asi si představuje opískování a natření. Čímž toho materiálu ještě ubyde….

Gwann

zde žádná únava mostní konstrukce dynamickým zatěžováním…ale prostě zrezavel protože se nenatiral…a to máme už po konci bolševika 31let. takže….

jan

No. Já si myslím, že než takový plech prorezaví..

Jiří Kocurek

Tak má stále stejnou nosnost, ikdyž profil je již o 1/3 menší. Nebo ne?!

jan

Spíš je to o předpo.. statutárních orgánu z čehokoliv. Díky odpovědnosti.

jan

Ale je to komické. Nekoupíme plechovku s barvou. Tak ho radši nákladně zbouráme a postavíme nový…

Jiří Kocurek

Tenhle natírali poctivě: https://www.youtube.com/watch?v=8w5Fjouvma8

ABC
medical_examiner

Zkrátka – absence údržby…

Alibaba

Teďka ale ve které době zanedbaly údržbu. Mnoho mostů nebylo natřeno v éře socialistické ČSD, a pak natřením rezatého už moc nezachráníte, obzvlášť u nýtované konstrukce.

On.

Tak šup jestli jste si jistý a máte důkazy že je na vině pouze nedostatečná údržba a ne i věk nýtované konstrukce, splňte svou občanskou povinnost a podejte trestní oznámení že SŽ nekoná s péčí řádného hospodáře. Jestli je nemáte a jen kecáte a nic nevíte, tak raději mlčte aby jste nemusel podávat vysvětlení Vy.

medvěd

Památka nepamátka – nelze nutit vlastníkovi aby udržoval to co nechce provozovat. Mohli chtít u lávku jako u Pňovan na železničním mostě. To by možná Jihočeský kraj skousl a přispěl.

Gwann

ale může chtít udržovat. samozřejmě, dle zakona

Ruda

Škoda toho mostu

Martin Chovanec

Asi dává větší smysl mít most jeden pro vlaky i pěší a cyklisty. Ale už vidím, jak se toho Správa železnic ujme s argumentem, že ji zajímají jen koleje

pohledem realisty

A proč by měla SŽ(DC) financovat něco navíc pro kraj, co sama nepotřebuje? Když kraj zaplatí ty náklady navíc, pak budiž, ale jít do toho sama nemá důvod, zejména když se kraj staví k celé situaci tak, jak se postavil.

Alibaba

Tak od toho si ji stát SŽ zřídil, aby ji zajímaly koleje. Pokud politici mají pocit, že by SŽ mělo zajímat i něco jiného, tak by to měly dát najevo někde v zakládací listině SŽ a pak i penězma na to jiné.

jan

A před tím to uneslo nákladní vlaky a nyní to neunese cyklistu?
Sranda jak tady „nejsou prachy.“
A to tady v ČR bouráme most za mostem. Protože mají politici najednou bobky.
V ČR se vždy neopravovaly děravé silnice. A opravovaly ty co nebyly třeba. Atd.

Jiří

Likvidace je nejjednodušší přístup jak se zbavit odpovědnosti za stav, ke kterému došlo přístupem státu.

MKzB

Nechci sejčkovat, ale prach opravdu nebudou. Faktorů je několik:
1. snížení vývěrů daní díky Covidu.
2. snížení výběru daní díky v souvislosti se zrušením superhrubé mzdy a celkovým snížení danění.
3. covidové reparace a následná platba ušlých výdělků kvůli tomu, že nouzový stav byl vyhlášen v rozporu s legislativou. Stane se tak poté, co nějaký hoteliér vyhraje soud a spustí se lavina žalob.

Pajos

Takže kvůli něčemu co bude trvat tak max dva roky ale spíše méne už nikdy nebudou prachy jo. Nebo ty dva roky je tak dlouhá doba že už nejde počkat?
Nedělejte z covidu konec existence lidstva.

K.S.

No prachy budou, jenom se prvně bude muset zalepit ta díra, nebo rozvalit růst HDP naplno. Jo a v roce 2024 naskočí dluhová brzda.

Pajos

A co to podle vás je taková dluhova brzda?

K.S.

www. mfcr. cz/cs/aktualne/v-mediich/2019/cr-jiz-zavedla-dluhovou-brzdu-do-sveho-p-35236

Mechanismus který by měl zabránit předlužení státu.

Pajos

A myslíte že v době kdy došlo velmi nečekaně bez nějaké chybí při řízení ekonomiky k tak velkému nárůstu zadlužení že další vláda se nebude snažit ta kritéria upravit třeba jen proto aby mohla nadále zařídit financování státu?
Na toto narazí prakticky všechny státy v EU kterym pravidla EU říkají maximální zadlužení a už před covidem ta pravidla porušovali. Takže teď na tom budou ještě hůře. Prostě ta pravidla s covidem nepočítala. A to platí o národních i EU pravidlech.

K.S.

Záleží na tom kdo bude vládnout. Pokud někdo normální tak ta pravidla bude dodržovat. Pokud AB, tak to poohýbá tak že stát definitivně dorazí. Můžeme buď hrát tu hru, které se říká stát, takže si nebudou vlády měnit účelově pravidla jak se jim hodí, nebo si může každý dělat co chce a jak se mu to hodí, ale pak ať se nediví že lidi budou dělat to stejné. Pak se nám to ale všechno propadne a rozpadne. A co se týče toho „nepřičinění“ tak AB za těch let rozházel, pokud se dobře pamatuji cca 80 miliard přebytků, ty se nepoužily… Číst vice »

Pajos

O vládnutí AB píšu níže, v tom se prit rozhodně nebudu.
Ale co se týče dluhové brzdy tak tam si každá vláda bude must položit otázku jestli limity upravit či ne. Ono totiž striktně se domluvit může být kontraproduktivní.
Ale to už je těžká polemizace.

K.S.

Ta dluhová brzda je tu z důvodu možnosti přijetí Eura (podle mne se mělo přijmout už dávno). A hýbat s ní je dost nebezpečné.

Dá se její aktivaci zabránit dvěma způsoby, buď se zvednou daně, srazí výdaje. A nebo se nastartuje vysoký ekonomický růst, to je něco co pořád neumíme protože trváme na zastaralé koncepci ekonomiky, máme zastaralé a nevyhovující dopravní sítě a tak.

Pajos

Vidíte to mě nikdy vlastně nenapadlo že tu dluhovou brzdu máme kvůli „limitu na euro“. Asi proto že u nás není vůle jít směrem k euru. Já si myslím že zvyšovat daně by byla chyba, ta cesta musí jít přes start ekonomiky pomocí smysluplných investic, zvyšování důvěry v budoucnost a tím se zvýší ochota lidí utrácet a neskudlit (rozumně samozřejmě) a v neposlední řadě ve snížení zátěže států co se týče zbytných výdajů, tedy snížení neefektivity, ale to se nikdy žádné vládě nepodařilo tak k tomu jsem skeptický. O přijetí či nepřijetí eura se bavit nechci aby nevznikl zbytečný rozbroj… Číst vice »

K.S.

No vidíte, já bych Euro po minulé dekádě chtěl. I když ono je to zvláštní s ním. Na jednu stranu se prý ČNB daly pravomoce které má jenom pár bank, ale nevím, v tom se nevyznám. Na druhou pokud se bude s korunou šibovat podle politických cílů, tak to není dobré. Nevím jak dosáhnout stavu aby byla na úrovni třeba Švýcarského Franku, takže asi raději to Euro. Ono by se tedy Euro dalo přijmout a nepřijmout zároveň tím že se to udělá jako v Dánsku kde se dal pevný kurz. Švédi to tam mají asi taky. Myslím že Sedláček mluvil… Číst vice »

Pajoš

ČNB má jako jeden z hlavních úkolů svými kroky udržovat inflaci na předem stanovené úrovni. Je to měnová politika která se provádí nákupem/prodejem valut a ve chvíli kdy by bylo přijato euro nebyla by ČNB takový úkol provádět z logiky věci.Což je určitě mínus. ČNB zásadně nepracuje podle vládní politiky. Nevím co znamená pevný kurz u Eura. Jednou euro přijmete a na začátku se stanoví kurz k národní měně. Od té doby už s tím nejde nic dělat. Máte na výplatu eura, cenovky jsou v eurech. Nic s tím nejde dělat. (pokud vím) Nelze státu nepůjčovat na rozhazování. Vládní politika… Číst vice »

K.S.

Vy si nepamatujete jak držela kurz koruny dole aby to pomáhalo jenom části ekonomiky, zrovna té co je protežovaná vládou? Některé státy mají zákonem daný pevný kurz k euru i když pořád mají vlastní měnu. Tady se to zkusilo na pár let, neoficiálně. Ale bohužel ne úplně ideálním. Na Euro je z těch větších měn napevno navázána právě Dánská koruna a Chorvatská kuna. Samozřejmě, zvýšení/snížení daně nemusí mít přímý vliv, ale myslím že se můžeme velmi snadno pohybovat v nějakém rozumném okolí nějakého bodu, tak to vliv mít bude. Díval jsem se na daň z piva a ta je u… Číst vice »

Pajoš

Díky za tu informaci o navázání např. dánské koruny na euro. to si nastuduju abych věděl jak to funguje.

Příklady s daněmi byly jen teoretické příklady.

Převod ekonomiky na služby a finální výrobky je jistě náš cíl. Kéž by se to podařilo.

A teď to nejdůležitější … daň na pivo. Vláda která by v česku zdražila pivo by ještě ten den musela odstoupit kvůli rozsáhlým nepokojům na celém území ČR : – D

Hezký večer

K.S.

Ano, příklady s daněmi jsou jen teoretické. Ale je to rychlé řešení, navíc by to pomohlo s problémy, které máme. Doufám. Problém je že se u nás pro převod ekonomiky nic moc nedělá, ale zato se, jak to tak sleduji, možná je to subjektivní názor, dělá všechno možné proto aby tu prosperoval starý a subdodavatelský průmysl. Tak to musíte udělat rychle a nenápadně. Pokud i Polsko a Slovnesko mají vyšší daň z piva, tak tu je něco špatně. Popravdě se mi to dělat hospodu půlce Evropy moc nelíbí. Ale daň z piva jde přes dva buffery – pivovary a hospody,… Číst vice »

MartinS.

U nás k tomu dochází bez chyby při řízení ekonomiky? Opravdu myslíte, že když jsme byli několik let v růstu a přitom jsme měli schodkové rozpočty, že to nebyly chyby při řízení ekonomiky? A ono tedy řízení epidemických opatření vs. řízení ekonomiky v době pandemie také vykazuje celkem dost chyb.

Pajos

Ale to zas ne. Trošku jsem čekal že se někdo ozve že ekonomika byla řízena špatně už před covidem. O tom polemizovat vůbec nechci.
Ale hlavní příčina současných deficitu a tím narůstajícího dluhů je prostě covid. Ano můžete spekulovat že jiná vláda by si vedla lépe, proč ne, možné to je, ale do menších či větších deficitu by se dostala vláda každá … To je ta hlavní myšlenka. Bezhlavou obhajobu současné vlády u mě nečekejte 🙃

K.S.

Opravím Vás. Ne COVID, ale reakce vlády na výskyt nového viru kdy navíc zároveň šlape na plyn a brzdu. Mohly jsme dělat třeba třítýdenní umrtvení společnosti jednou za dva měsíce, pokud by počet případů byl malý, dalo přes vánoce se dalo udělat na měsíc. Daly se dělat cílená opatření. Nebo se to mohlo udělat tak že by se prostě na měsíc až dva nechal zdravotní systém zkolabovat, R by bylo někde na 2-3, ale bylo by to rychle pryč. Jenže ne, tady se najelo promořování, pak zase že nebude, pak zase že bude, pak zase že nebude. A mezi tím… Číst vice »

Pajos

Do diskuze co bylo správné z epidemiologického hlediska udělat se pouštět nebudu. Neberte to osobně, není to tak myšleno, ale před rokem jsme netušili co je epidemie a dnes má tento národ 10milionu epidemiologů. Já si přiznám že tomu nerozumím a taky se smířim s tím že i ti nejpovolanejsi občas tapou. Ať je to jak chce ať tahle vláda zmatkuje či ne, tak je vidět že ani jiné státy nejdou dokonalou cestou. Média nas zásobují zprávami o tom jak se to u nás dělá blbě a že jinde rozvolňuji a za pár týdnů už píší o tom že se… Číst vice »

K.S.

Taky se nebudu přít o tom co je správně, nebo ne. Problém je chaos. A taky to že se celý mnoharozměrný problém redukoval jenom na jednu jeho osu.

Pajos

To jste vystihl trefně 👍

Gwann

jo, jenže naše láska ke koruně se nám krutě nevyplatí. pokud tu díru v rozpočtu nedáme do pořádku pěkně rychle, tak nám hrozí řecko okořeněné tím, že nemáme euro, takže se na nás EU zcela vykašle

K.S.

Instead of government, we had a stage
Instead of ideas, a prima donna’s rage
Instead of help, we were given a…

Kdo zná zná ;). no je hrozné že to sedí i na ČR…

Pajos

Než tady začněte psát něco o tom že se rychle blížíme řeckému scénáři tak by asi bylo dobré se nejdříve podívat na to jaký dluh to Řecko mělo než prasklo že ještě navíc lžou o ekonomické situaci … Tomu se neblizime ani kdyby byl covid ještě příští rok.
Nehledě na to že teď se prostě budou muset všechna měřítka trochu upravit protože všechny státy v EU ale i jinde se teď zadlužení, tudíž vycházet ze situace kdy o covidu nikdo ani netušil nejde.

Jiří

To jsou řeči. Pokud by SŽ zpracovala projekt, který by zahrnoval prodloužení nájezdů, zvýšení o 10 – 15 metrů případně i lávku pro pěší, peníze by se našly. Při takovém přístupu by tam zůstala pouze jedna ocelová konstrukce a tím by se lišil od mostu nad Hracholuskou přehradou. Likvidace je ale nejjednodušší řešení.

Jiří Kocurek

Zvýšení pilíře o 10 až 15 metrů znamená postavit ho znova. Nastudujte si vzpěrný tlak: http://fast10.vsb.cz/lausova/vzp%ECr_2018.pdf

Alibaba

Tady jsou taky 3 konstrukce, ale statické schéma je jiné než v Pňovanech, takže třeba výměna stylem Pňovany nejde udělat, tady jsou dvě převislé konstrukce a uprostřed je jedna mezi nima. Navyšování pilířů a jejich rozšiřování pod vodou kvůli vámi zvýšení taky nebude žádná jednoduchá věc.

ABC

Prachy se natisknou

Jiří

Ano, protože to byl skutečně jediný hospodárný přístup. Celkově by se most připravil na proměnu ve viadukt s průběžným ložem. Je to trochu jiný přístup než ho zbourat a postavit nový most, který bude mít stěží životnost 40 let.

Georg9

Ty bys potřeboval ležet se silným covidem na chodbě špitálu bez pomoci

K.S.

Kéž by daně vyvěraly 😉 Jenom nevím jestli máme děkovat COVIDu nebo zrušení superhrubé mzdy. Spíš by se mi tu hodilo kvůli než díky… A ta lavina se rozjede jenom co se bude dát trochu fungovat a budou sečteny škody. Osobně si myslím že jedna z prvních věcí které další vláda udělá, je zvednutí DPFO někam přes 20%. Poroste možná spotřebka na alkohol a cigarety Proč být hospodou Evropy? V současné zdravotní krizi nám to dost uškodilo. https://cdn. hikb. at/charts/local-beer-price-map/europe-local-beer-price-map. png (rezerva asi 26 centů na půl litra, celkově tedy asi 720 milionů Euro) Další na řadě by mohly být… Číst vice »

Gwann

zvedne se DPH.
daň z příjmu není politicky průchozí přes modré straky

K.S.

Myslím že když na to dojde, tak by to jít mohlo. Záleží ale jak bude rozložená sněmovna. Ale ten daňový systém bude chtít tak jako tak reformu. Máme daně na jejichž výběr je vynaloženo více prostředků než se vybere. Máme systém u kterého to ani pro celkem dobře vzdělaného člověka není „přijdu a vidím“. Moje představa by byla taková že se sepíší všechny příjmy které člověk má, s tím že jenom příjmy ze živností budou třeba počítány separátně, a z toho se pak spočtou všechny odvody. Rozdíl mezi tím co zaplatí jednotlivý zaměstnavatelé za daného člověka a co se spočte… Číst vice »

medical_examiner

A nakonec to bude automatický počítačový systém, který pak člověku přes systém elektronické identity sdělí přesnou částku…👺

ABC

Co udělá náš dobře známý samopal vzor 24, když ho ponecháme na větru a dešti? No? Zrezaví, ne vole? Zrezaví, správně. A co hlavně? No koroduje, vy tupci!

Paja

Kdy „před tím“? Na ten most už léta nemůžou velký mašiny, třeba Bardotka. To se ví a je to jeden z argumentů proč je potřeba náhrada, aby po té trati mohli jezdit nákladní vlaky.

noerf

Je škoda likvidovat technickou památku. Ale jsme ve 21. století a provozovat pravidelný provoz na železnici je nutné v podmínkách této doby – nosnost mostu, traťová rychlost, nikoliv v podmínkách 19. století, to bychom se více a více stávali skanzenem

Jiří

Není pravda, že most by se musel likvidovat kvůli nosnosti či rychlosti.
Pokud jste dobře četl je zanedbaný z důvodu přístupu státu k údržbě.
Žádný most nevydrží víc než 100 let bez oprav a to platí o tom novém , který tam bohužel vznikne stonásobně. Stát nestaví dobře a SŽ si z variant možností vybrala opět demolici. Před ní se ovšem pokusila hodit náklady na údržbu a opravy, což v tomto případě znamená výměnu mostní konstrukce, na kraj.

noerf

Na mostě je maximální rychlost 30 km/hod, v okolí tratě 65 km/hod, maximum na trati je 80 km/hod. Takže tam propad rychlosti je. Navíc by se mohli upravit v budoucnu navazující úseky na vyšší rychlost, aby železnice konkurovala autu.

KocourM

Na mostě je již od ledna 20 km/h.

medical_examiner

Takhle kdyby to bylo 80…to by už bylo něco jiného…

Paja

Most se nemusí likvidovat kvůli nosnosti? A proč přes něj už léta nesmí jezdit velký mašiny? A SŽ tím sama argumentuje, že trať je kvůli tomu nepoužitelná pro nákladní dopravu?

Karl vB.

Pane Jiří, občas se tady v diskusi zjevuje pan Luboš, který (mimo jiné) naopak prohlašuje, že vše, co vzniklo dříve, než v roce 1990 stojí za starou belu. Škoda, že má u tohoto článku absenci, mohl by Vám ve vaší argumentaci být zdatným soupeřem.

Alibaba

Je nelogické prohlašovat za technickou památku něco co má sloužit běžnému provozu a k tomu běžnému provozu to nemá potřebné parametry.
A technická památka to není, památková ochrana byla sňata (dle článku) v roce 2016.

Dominik

To říkám celou dobu, Martinice, Ústí nad Orlicí, atd… Kvůli této památkové ochraně, si z železnice dělané skanzen.

xyz

Ústí nad Orlicí bylo zmodernizováno s ohledem na památkovou ochranu příslušné budovy, tzn. mimoběžné tvrzení.

medical_examiner

A kvůli tomu musí všechny ty přebujelé rychlíky a expresy jezdit…taky mimo…

Dominik

Jo, ale za cenu snížení maximální rychlosti, a budova tam akorát tak bez využití stojí a překáží.

Jaaa

O 5 km/h, fakt katastrofa.

Alibaba

Není to mimoběžné tvrzení. V jiném vláknu tu někdo narážel třeba na nevhodné umístění posledního nástupiště, které by ve variantě bez ostrovní budovy nemuselo být.
Nižší rychlost viz Dominik.

Jiří

To mi vysvětlete z jakých důvodů si dělají skanzen taky francouzské železnice. Proč ještě na Gare du Nord či Gare de l’Est nestojí moderní sra.ka.
A proč Gare de Lyon má stále stejnou historickou budovu i když z něj odjíždí TGV. Podobné je to i v jiných zemích.
Lidé se neradi vzdávají těch krásných budov kvůli pseudomoderním paskvilům.

Dominik

Ono vždy záleží zda je budova využívána Praha hl.n., Plzeň, Pardubice, atd… Když ta budova má využití, a nebrání modernizaci, tak ať si stojí, ale to v Ústí neplatí, jen zhoršila modernizaci a pro potřeby provozu taky není využitelná.

Jiří

Jakým způsobem? Trať na Letohrad se zřejmě využívat pro expresy nebude a státní dráha je v rovině. Naopak ve staré budově by mohla být restaurace nebo kavárna. Historické budovy jsou útulné, o těch moderních se to říct nedá, ale chce to investice.
Kdyby jste se náhodou dostal do Paříže, dojděte se podívat na Gare de Lyon / Lyonské nádraží / a najděte si restauraci Le Blue Train / Modrý vlak /.
A z té nádhery si sednete na zadek a neuvěříte, že jste na nádraží.

Dominik

Vznikl tím zbytečně oblouk, zbytečně je odsunut poslední perón, a tedy i nižší maximální rychlost. Mohla být, mohla být, však už se tam pár podniků vystřídalo (po rekonstrukci), ale žádný se dlouho neudržel, holt to je slepá ulička. Restaurace? A kdo do ní bude chodit? Do města daleko, aby si tam někdo skočil jentak na pivo, a cestující to moc nevyužijí není to bůhví jak velký uzel a při přestupech se tam cestující dlouho neudrží (do 10 minut). A prostorově to bylo, jako čekárna, docela stísněné, malé prostory, nová budova je příjemnější. U Ústí nad Orlicí si aktivisté vymysleli vzdušné… Číst vice »

Jiří Kocurek

Protože po střeše toho nádraží nejezdí vlaky?

Gwann

ospalá stanice Martinice může jet na mechanikách klidně navždy, ej to jen otázka toho, že tam budete platit pár vyhýbkářu navíc. zda je levnější dát desítky milionů za přestavbu stanice na hnus a ušetřit za vyhýbkáře nebo platit vyhýbkáře ještě nidko hodnověřně nespočítal

UnO – škoda je, že se budova nevyužívá, s tím by měli vlastníci pohnout. každopádně je dobře, že je zachována. snížení rychlosti o pár km/hod se asi přežije (o 5-10, ne?). navíc, kdyby dobrá správa nebyla tak naštvaná na to, že nádraží nesměli zbourat, tak by se dalo používat a nemusel se stavět ten skleník.

Dominik

Jenže ony ty mechaniky do budoucna znemožňují jakékoliv zvýšení rychlosti při jízdě do boku, na určité koleje, ve všech případech bude muset být stejná rychlost, za další, znemožnění zapojení na dálkovinu. A co sypané perony? Jinde je kritizujeme, zde nevadí? A v neposlední řadě předpisy, kvůli jedné stanici udržovat i znalost mechanických návěstidel? Ano, není to nic hrozného, je to jen pár stránek, ale stejně je to blbost. Ještě že takovýto aktivisti nežili dříve, to bychom tu měli ještě i tratě s košovými návěstidly. A v neposlední řadě jde i o bezpečnost. Mechaniky patří do muzea a ne do pravidelného… Číst vice »

Alibaba

Právě že se při dálkovině počítá ušetřený personál, to by jste viděl.
Pokud si teda památkáři vymiňují tohle provedení, měl by tyto lidi taky platit ministerstvo kultury.
V Ústí se celou dobu počítalo se zbouráním budovy, protože prostě její uspořádání nevyhovovalo potřebám provozu a bylo by náročné proto upravit interiéry. Snížení rychlosti se přežije, ale třeba to taky znamená plýtvání energiemi, kdy vlak musí brzdit dřív než by třeba musel, a pak se znova rozjíždí.

Bram

Most mohl být klidně technickou památkou i nadále, ovšem ne s využitím pro železniční provoz. Jako cyklostezka s vyloučením provozu (vyjma složek IZS) mohl sloužit i nadále. Opravdu nechápu, proč most nemůže být po opravě zachován. Prostě prachy:-).

Paja

Ten most může být zachován. Absolutně nepochybuju, že SŽ by ho tam ráda nechala dokud by sám nespad. Protože to je levnější než dělat demolici (a to včetně pilířů). Takže ten argument s prachama moc nechápu. Tohle je dražší varianta.

Jiří Kocurek

Budete platit partu geodetů, aby to 4x do roka zatížili a proměřili. A když ten dvoumilimetrový průhyb navíc proti minulému měření někdo vyhodnotí jako poruchový stav, plus průhyb bude už překračovat normovou hodnotu … co potom?
Tohle není kočár Karla IV, aby se na něm měnilo zteřelé dřevo za nové, přičemž bude klimatizované místnosti, aby vůbec vydržel.

Alibaba

To je ale záležitost politická, jestli bude či nebude zachován. SŽ by to musela dostat rozkazem, nebo kdo ten most bude udržovat?
Technicky pro cyklostezku asi vyhoví. Jak by se tam IZS dostávalo, to nevím, ale asi po cyklostezce, kterou by bylo náročné k mostu přivést (ale to je zase otázka pro kraj).
P.S.: Je tam zase spousta nehezkých detailů pro opravy a údržbu.

Jarda Š.

I pro cyklostezku by se to zchátralé monstrum muselo opravit za víc jak 100 mil. Kč. Proto ho kraj nechce.

Alibaba

A úprava prvkové mostovky na plochu pro pojíždění taky nebude zadarmo.