Jihočeský kraj bude zajišťovat čtyři autobusové linky pro lyžaře
Lyžařský areál na Lipně, ilustrační foto. Pramen: Lipno.info
Za zimními radovánkami se lze v jižních Čechách dopravit i pravidelnými vlaky GW Trainu a Českých drah.
Linka Tábor Kvilda není sezónní ani její spoje, jezdí po celý rok.
Ten odpolední nepřípoj ve Vimperku mezi linkami do Tábora a Českých Budějovic je snad naschvál. Zvlášť, když se to ráno tváří, že přestup bude.
A četl jste i poznámky? Ze Zadova lze vyrazit o něco dříve spojem vedeným po jiné lince a na něj počká spoj do Tábora až 10 minut.
Přiznám se, že nečetl. Děkuji za upozornění.
Musíš se učit. Zvýšeným pitím piva lepší svět nevybudujeme!
To je sice pěkné, ale obecně je zajištění veřejné dopravy v JČK prabídné. Ve všední dny autobusy jakžtakž jezdí, ale např. dostat se vůbec nějak z Prachaticka a Strakonicka v sobotu do Prahy je skoro nemožné (v neděli to je o málo lepší, ale jen odpoledne). Autobusy asi dva za celý den, jinak zbývá „luxusní“ oklika vlakem s přestupem v Plzni za dobré tři hodiny. Já vím, že je to ponechané volné ruce trhu, ale s tímto přístupem k veřejnému zájmu ty lidi na hromadnou dopravu opravdu nepřejdou.
Jsem z Volar a pokud potřebuji jet do Prahy, tak už mnoho let jezdím raději vlakem. Jezdí to v podstatě každou chvilku, je to výrazně pohodlnější, než v autobuse, většinou s jedním přestupem v Budějovicích. A časově to vyjde asi o hodinu delší, což opravdu neřeším.
V Jihočeském kraji je šílené, že se dlouhé roky vůbec nikdo nenamáhá vymyslet tu integrovanou dopravu. Ale co se týká dálkových spojů, tak je to díky vlakům myslím úplně bez problémů.
Z Volar jezdí přímý vlak do Českých Budějovic?
Nemyslím tedy ty dva ranní vyhlídkové přes celé jižní Čechy, ty jaksi definici ježdění každou chvíli nesplňují.
Jezdí dva, ty další jsou ještě s přestupem v Černém Kříži, ale to nikoho rozhodně nezdrží.
Ale máte samozřejmě pravdu – má slova „většinou s jedním přestupem“ jsou chybná. Většinou je to s dvěma přestupy, přesto to zůstává spolehlivým pohodlným spojem.
Přes Černý Kříž, do Českých Budějovic jezdí něčí z Volar a něco z Nového Údolí.
V sobotu vám z Prachatic jede přímý spoj do Prahy např. 5:30, v 7:00. Ale je to skoro nemožné, já vím…
Do Prachatic se ale v sobotu ráno tak brzy nedostanu. To je ale pohopitelné, tím spojem by nikdo nejezdil.
No právě, ono to „nějak“ vždycky jde a alespoň ten vlak to jistí. Ale dlouhodobý přístup kraje k veřejné dopravě je za mě trestuhodný.
Ale to nemá co dělat s dálkovým linkami. To, že víkendové spoje například na Pisecku vůbec neznají to je chyba kraje, ale to souvisí s tak dlouho odkládanou věcí, jako zavedení celokrajského IDS, že teď už to bude hodně drahá sranda, aby to fakticky nefungovalo jen Po-Pá.
IDS se už pomalu dere na svět. V létě tohoto roku došlo k přečíslování autobusových linek a jejich trojmístnému označení na vozech a vývěsných jízdních řádech. Nyní došlo i k označení vlakových linek, např. S1, S2, S3 atd. Příští rok by mělo dojít na tarif a grafickou změnu jízdních řádů.
Opravdu jsem se snažil ale to číslování vlakových linek jsem nenašel. Na webu IDSJK najdu mapu zón bez označení linek, pak je tam i takové vyhledávání spojení, ale to hlavně slouží k zobrazení potřebných zón. Spoje tam jsou, ale u vlaku je číslo tratě a číslo vlaku, například 190 8003. To moc jako linka IDS nevypadá.