Jihočeskému kraji se do velké soutěže na motorovou trakci přihlásily jen České dráhy
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
O patnáctiletou smlouvu v předpokládané hodnotě 3,5 miliardy na provoz motorových vlaků v jižních Čechách se žádný lítý boj nekoná.
Nerozumím tomu. To jako Jančura nebude jezdit , nebo co.
Jančura vyhrál v Ústeckém kraji. Jižní Čechy jsou na druhé straně…
Ono tohle ježdění se sezónní kapacitou a vozy, které se jen tak dnes nevyrábí a neprodávají, ještě by museli někde zbytek roku stát, bude vždy dost specifické, mám to ale brát tak, že do těch polovičních hytláků a pater bude přicházet klimatizace?
Nezapomněl jste náhodou na zbrusu nové m.v.ř. 816? Na Šumavě jimi bezezbytku plní zadání smlouvy jeden dopravce, jehož brilantně zvládaný sezonní provoz dokonale vyvrací Vaše defétistické,až protitržně laděné myšlenky! Nebýt odvážného činu bývalého hejtmana, vozí tam strašlivými komunistickými vagóny lidi jak dobytek dodnes!
Škoda. Po bezvýhradném úspěchu gw na Šumavě, kdy jsou zpoždění, neochota, malá kapacita, nekvalita již minulostí.. Kdo mi dá za pravdu?:)
nikdo 🙂
Já souhlasím.
Jel jsem v zimě. Teď znovu. Nemohu si stěžovat. Jsem rád, že jsou místa, kde člověk nepotká na lokálce žlutý mor.
Pořád posloucháme, jak soukromí dopravci jsou schopni ze dne na den převzít veškerou osobní dopravu v ČR… hlavně Leoš se 4 vlakama. Teď se bude zase řvát, že to vyhrály ČD na 15 let. Ono to s tím zájmem soukromých dopravců nebude tak žhavý – v praxi možná získají pár linek v několika krajích a tím to hasne. Vlak není BUS, který pořídíte podstatně levněji a řidiče vezmete přinejhorším z Ukrajiny. Tak jako ČD nemají na to, aby provozovaly v odpovídající kvalitě celou železniční síť v ČR, tak soukromníci nemají na to, aby jezdili všude. Jsou to jen velkohubé kecy… Číst vice »
Bavíte! Mám vám zajít udělat fotečku hajzlu v béčku, kterým zrovna jedu? 21 století podle ČD…
Jste ve vlaku, kde nemáte možnost přesednout do lepšího, nebo kde si to Béčko někdo neobjednal?
To nevím, jestli si béčko někdo objednává, možná je to pod rozlišovací schopností objednatele. 😀
Mám možnost přesednout do Arrivy, ale jestli tam WC není jsem nikdy nezkoušel, třeba tam fakt není, když to pan To píše na internet.
Tak všude kde lze potkat Arirvu, tak si to Béčko někdo objednává, nebo se dá přesednout do lepšího vozu, pokud není místo, tak vás ale lituji. Arriva má jeden záchod na jednotku, asi narážka na to, jak se dělaly zastávky a zvyšovalo zpoždění kvůli přestávkám na záchod ve stanicích, nebo v místě krátké vzdálenosti mezi stanicemi přecházelo do druhé jednotky, když se jezdí ve dvou, třech do Nitry.
Soutezene tratě v Jihočeském kraji pro motorovou trakci jsou kapacitně pro 810 a tolik jich maji jen ČD. Jediná výjimka je České Velenice – Veselí a Tábor – Razice, kde jezdi zpravidla regionovy. Zajímavější bude až elektrická trakce.
Zvládaní těch turistických špiček a sezónních kapacit s patry asi taky nemusí být jen tak.
Vsak kdyby ony CD nemely ty zastarale vozy a vosumsetdesitky s reginama, tak by pri takovem rozsahu pozadovane dopravy taky nedokazaly za ty prachy jezdit do roku 2034. Protoze nakup pozadovanych vozidel dle soucasnych TSI je pro takove lokalky naprostou utopii. Takze jedina cesta pro zachovani provozu na teto siti je vzit vosumsetdesitky, reginy, hydry a qatra a narvat do nich klimatizaci, vakuovy hajzliky, wifinu, zasufky pro notasy a usb pro chytraky. Dale vymenit okna za determalni, vymenit dvere, nebo je predelat na cudliky, pripadne zmodernizovat trakci.
Tak 842, 843 ještě mají modernizační potenciál.
842 jsou již modernizované.Mužou se koupit nová vozidla i díky této 15leté smlouvě.
Ale nemají třeba tu klímu.
Nemají ony by to ty motory nedaly.
Než se pustíte do komentářů, doporučuju všem se napřed podívat do zadávací dokumentace: https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/seznamDokumentu.jsf?id=184926
Pak Vám třeba dojde pár zásadních důvodů, proč se žádný jiný dopravce nepřihlásil.
Stejně je to zvláštní. Někteří diskutující nás neustále utvrzují v tom, jak všichni hrajou malou domů atd. A teď tohle.
Jakpak jim zase ublížili, nechce se mi to číst…
Musím říct že T448 má pravdu, ta zadávací dokumentace je opravdu zajímavé čtení, zajímalo by mne zda ji na ČD vůbec někdo četl, a už se nedivím že se nikdo další nepřihlásil (i když i to je třeba důvod proto aby se po Žemličkovsku lépe rušilo). Jeden příklad: Dopravce se zavazuje k dodržování stanovené včasnosti jízdy, tj. že v daném kalendářním měsíci devadesát pět (95) procent vlaků regionální dopravy pod pokutou 10000 za každé započaté procento pod stanovenou hranici ale hned další položka: Dopravce se zavazuje, že všechny stanovené přípojné vazby v součtu budou dodrženy alespoň v devadesátipěti (95) procentech… Číst vice »
Gwtr má včasnost na 99,993%. Tomu se ČD neblížili ani dalece:):) Nezapomenutelný Jirka Chatař Zimola kdysi se skromností jemu vrozenou prohlašoval, že budou jiným krajům za vzor ve VŘ pro vlakovou dopravu. Měl pravdu.;)
prosím vysvětlete ty důvody, moc mě to zajímá, ale nemám čas celé číst.Děkuji
Stačí si přečíst přílohy 7a, 7b a 16. Obzvlášť 7a je hotové drážní porno, jeden bezkontaktní automat a jeden na peníze v každé soupravě i v případě obsazení průvodčím, přeprava 2 invalidních vozíků tří kočárků a patnácti kol, minimálně dvoje dveře široké min. 1300 mm minimálně u 50% sedadel zásuvka na 230V a vrcholem je osazení ECTS Level 2, to jsou investice v řádu miliónů na jediné vozidlo která se na starší vozidlo nevyplatí a nové vozidla jsou investice v řádu miliard při požadovaném počtu vozidel.
Ještě doplnění: objednavatel má jistě právo výše popsané požadovat, ale při takových požadavcích bude muset také podstatně navýšit úhradu.
díky
Požadavky na dveře jsou jenom pro typ 1 – to asi opravdu bude muset být něco nového. Do zbytku se v pohodě vejdou regíny (typy 3 – 5) nebo kvatro s vlekem (typ 2).
ETCS je u starších vozidel požadováno až tehdy, až to bude vyžadovat SŽDC, tedy na předmětných tratích na svatého Dyndy (s výjimkou typu 2, kde to asi bude časem potřeba pro zajíždění do Tábora – nicméně to se holt nedá nic dělat i bez výběrka).
No já bych viděl hlavní problém v tom, že výběr dopravce může proběhnout až někdy na jaře. A kdo pak stihne sehnat do prosince cca 15 vozidel?
Jako na většině míst, smluvní úpravou, která vyměří jak dlouho se od začátku provozu bude smět nedodržovat parametr bez pokut i s jiným vozidlem.
Oni s tím počítají, jsou tam myslím dva nebo tři roky kdy nemusíte mít vozidla podle zadání.