Jihočeši chtějí lodě až do centra Budějovic, Vltava se má změnit za pět miliard v turistickou tepnu
Plavební komora na Hněvkovické přehradě je druhá nejvyšší v republice. Autor: Zdopravy.cz
Zástupci Jihočeského a Středočeského kraje se na pátečním setkání dohodli na společném postupu při prosazování dalšího splavňování Vltavy. Cílem je
A kdy bude hotová dálnice D3 do Rakouska?
A pak že nejsme bohatý stát, když na takové nesmysly jsou miliardy. Asi není do čeho investovat!
Nedá mi to a musím napsat něco, co snad ani redakce nebude považovat za vulgární urážku, protože nikoho nejmenuji: slepice co nejrychleji zavřít do dobře odhlučněného kurníku, aby jejich kvokání nebylo slyšet ven.
Je 10:48 hodin, tak jsem zvědav zda a jak dlouho tady ten můj návod vydrží …
Teď už vím, koho Zeman myslel, když hřímal „Tahle země je naše“. Myslel jachtaře, kterým se za peníze ostatních postaví všude kanály, aby mohli brázdit republikou…
No to má logiku. Silnice sem nevedou, železnice taky ne, tak si stavíme letiště a přístavy. V Českých Budějovicích by chtěl žít každý, ale jezdit sem, to je jen pro otrlé.
Shrnutí: Snížený srážkový úhrn ohrožuje především zásoby podzemní pitné vody a následně zemědělskou produkci potravin i chov zvířat. Proto je součástí vládní strategie zvýšení absorbční schopnosti půd, posílení přírodě blízkých opatření v povodí vodotečí a celkově zcela adekvátní úsilí zadžet vodu v krajině. naptori tomu se patra komerčních vodáků neustále snaží přivést více vody do řek a tam je udržet na úkor vody v krajině a v podzemí. Vyzývám ctěné obecenstvo, aby se vyjádřilo k tomu, co je nám více potřeba – pitná voda, stabilní zemědělství a vitální krajinné biosystémy nebo doprava substrátu po řekách? Podle toho i volme. Národně… Číst vice »
To je pane pěkná pitomost. Asi nikdo nezpochybňuje nutnost udržet vodu v krajině. Voda do řek stejně doteče, čím pomaleji to bude, tím lépe. Nikdo nestojí o to, aby se déšť ihned spláchnul do řeky a byly povodně. Jinak přehrady, jezy a rybníky také zadržují vodu v krajině a zvyšují hladinu podzemní vody v okolí.
Tak úprava Labe za Děčínem pro celoroční plavbu, která má celkem nějaký ekonomický smysl je problém, ale hrabat se v řece, po které to dál jak k Šumavě stejně nikdy nepůjde, na to by se peníze našli. Dohrabte raději tu D3 do Rakouska a ku Praze, tam to smysl má, řeku nechte řekou, protože názorný příklad toho jak si upravené koryto stejně najde svojí cestu byl 2002 v Kralupech n/Vlt.
Problém s jezem v Děčíně není ve financích, ale v obstrukcích ekoteroristů.
Úpravy na řece nad Prahou jsou z turistického hlediska, nikoliv z hlediska nákladní dopravy.
A úpravy řeky a okolí nad ČB k Lenoře jsou pro vodáky a cyklisty.
Pokud nenajdou způsob jak v krajině nad Orlíkem zadržet cca 500-700 milionů kubíků, tak jim ten výtah bude časem k ničemu, protože se bude muset vybabrat voda z Orlíku vůbec pro výrobu elektřiny a udržení průtoků.
V jižních Čechách by napřed mohli vyřešit současné kempy. Jídlo jenom do plastových talířů, no když jsem viděl ty obrovské popelnice, tak mi bylo smutno.
Je vidět, že jihočeský kraj řeší v dopravě ze všeho nejdřív především to nejdůležitější, jako letiště nebo parník do Prahy, takové ty detaily jako nejezdící vlaky a autobusy jsou zcela nepodstatné.
Zajímalo by mne, jak JCCR vyvěštila z EET příjmy navázané na řeku. Vodácké hospody a kempy nad Budějcema protočí za sezónu nižší jednotky mld., ale to je charakterem jako jiná řeka. Tam se podniká i bez státních investic. Jestli si náhodou nepomohli čísly odtud, protože jinak netuším, kde by se to nabralo. Návratnost 5 let je podezřele „zázračná“, to už by se tam hrnuli i soukromí investoři.
Dodatek: muselo by se to všechno vyrejžovat během sezóny dlouhé cca 3 měsíce v roce, kdy je navíc voda v řece zelená a smrdutá.
Společně s letištěm je toto obří tunel na veřejné peníze.
Na jednu stranu se tady leckteří rozčilují nad údajně nevyužívanými a prázdnými lokálkami, ale takové rozhazování peněz jim vůbec nevadí, často to ti samí i podporují.
Provoz na lokálce představuje ve výsledku daleko menší ztrátu peněz, protože dráha představuje pro region nějakou přidanou hodnotu. Provoz vlaků je často podpůrným faktorem pro rozvoj cestovního ruchu. Toho, který je u nás nejčastější – vnitrostátní jednodenní výlety.
Sám jsem zvědavý, jak se rozhodování jihočeských politiků podepíše na výsledcích krajských voleb, které proběhnou příští rok.
Dovolim si vám oponovat, je tu řada lidí, včetně mě, který sejří jak lokálky pro nikoho, tak vododálnice pro nikoho, tak letišťátka pro nikoho. 😀
Pokud se ty výtahy pro lodě zaplatí z poplatkú za vyzdvižení lodě tak jsem pro 🙂 Ideálně jako PPP projekt, aby to stát nic nestálo, když to ekonomicky nevyjde.
Příjem je hlavně z výroby elektrické energie.
Lodní výtah vyrábí elektrickou energii?
Pokud se bavime o Slapech a Orliku, tak tyto prehrady vyrabi elektrickou energii. Lodni vytahy, ktere byly soucasti stavby nebyli nikdy dokoncene. Ted se tedy jen dobuduje neco, co melo byt uz davno hotove a z elektricke energie jiz nekolikrat zaplacene.
Aha. Zajímavá teorie, ale s nulovým praktickým dopadem. U těch výtahů, troufám si odhadovat, bude nákladná zejména ta investice (která dosud neproběhla, resp. nebyla dotažena do konce (Orlík)), vlastní provoz už bude tím poplatkem za proplavení ufinancovatelný.
Díváte se na to ze špatného úhlu pohledu. Pokud si někdo na vodní cestě postaví překážku, tak musí nějakým způsobem zajistit proplavení a to na vlastní náklady. V současné době je převoz lodí nějakým způsobem řešen, ale jen s limitujícími parametry viz- délka 8,5m a 3,5t.
Copak můj úhel pohledu, ale ČEZ jako provozovatel elektrárny a tedy zřejmě hlavní beneficient z přehrady, jak se na to bude koukat? 🙂
Ale takhle se na to opravdu dívalo od doby Karla IV., který nařídil mlynářům udržovat na jezech vorové propusti. Dodržovalo se to až do 2. světové války (Vrané a Štěchovice s plavebními komorami), pak už jen omezeně (Kamýk, Kořensko) a pro Slapy a Orlík se to naprojektovalo, ale nikdy nerealizovalo (krom malých lodí přepravovaných na suchu). Hněvkovice měly plavební komoru nevystrojenou. Byl to prostě moc drahý špás. 🙂
Což bude i nadále, pokud nějakého cvoka skutečně napadne to realizovat…
O kus níž mám odkaz na ŘVC, ten nápad stále žije. 🙂 Je to sice šíleně drahé, ale oproti D-O-L si realizaci dokážu představit.
Pán bůh s námi a D-O-L pryč! Hrát si tu s lodní dopravou na jih, zejména pokud bude kvalitní železnice, je trochu nesmysl. Výletní lodě to těžko zaplatí a pro nákladní dopravu to zajímavé nebude.
nevím jak na jiných přehradách, ale na Orlíku vyváží ty lodě povodí Vltavy zdarma…
Od doby Karla IV platí zákon, že ten, kdo postavil v řece překážku plavbě, musí umožnit průjezd zdarma.
Předpokládám, že dalším návazným krokem je zkapacitnění Schwarzenberského kanálu. Tyjo, my z těch jižních Čech tu středoevropskou Panamu ještě jednou uděláme!
Průplav Labe – Vltava – Große Rodl – Dunaj! A pak ještě vodní cesta Sázava – Svratka, lodní tunel Šindelný vrch! A budeme jako v Anglii! Teda až na to pobřeží…
Kdyz uz, tak splavnit i Otavu z Pisku na Orlik 😂😂😂
S těmi cyklobusy je to totiž tak trochu jinak. Kraj vyhlásil dotaci Podpora rekreační dopravy na území Jihočeského kraje, do níž se mohl přihlásit i GW bus, který provozuje systém Cyklotrans, to že to neučinil je jeho chyba. Ne chyba kraje. Cílem bylo, aby dostal šanci každý dopravce a ne jen GW bus.
http://www.dotacni.info/podpora-rekreacni-dopravy-na-uzemi-jihoceskeho-kraje/
Tak proč tam nakonec žádné cyklobusy jezdit nebudou?
No protože GW bus nepodal zadost o dotaci na Krajsky urad, on totiz nejspise cekal, ze mu to rovnou automaticky spadne do klina…
A proč se o tu dotaci nepřihlásili jiní dopravci?
Ale to, že „kraj“ vyhlásil tu dotační akci, přece neznamená, že když se nikdo o dotace nepřihlásil, nemůže „kraj“ tu „cyklodopravu“ objednat u někoho sám – zejména má-li k tomu zřízen „Jikord“.
To co jsem uvedl vyse mi rekla sama hejtmanka Stranska, dalsi info nevim. Pokud uvedla, ze chteli timto zpusobem dat sanci vicr dopravcum, vyplyva z toho, ze to nechteli rovnou priklepnout GW busu…
To jsem pochopil, ale mohou přece hledat i sami dál a ne jen cyklisty „hodit přes palubu“, když se nikdo (bůhvíproč) nenabídl sám a vůči GW busu mají averzi: přijde mi to do „kraje“ docela nepěkné.
Železničním tratím nevyjde ekonomika a tomuhle nesmyslů ano? Chápete to někdo?
Jo, přístupová smlouva k EU (tajná?? neveřejná ??? = budeme mít jen turistický ruch + výroba malých automobilů. Ostatní dělá zbytek EU. Finito morto……
Vy nevíte , že na jihu vládnou BUSy? Jsou lacinější ! Vládnou nám ekonomové . Plní zadání a berou za to prémie.
Turismus je uživí……………. turista přiletí letadlem, popojede lodí na Hlubokou, prohlídne zámek ZOO a odjede autobusem do Krumlova. Já byl Španělsku a z Madridu do Toleda, Malagy jsem jel AVE (vlakem). Žádný autobus………… klídek.
Na tohle maj údaje z Bonzačky, a ještě se tim chluběj. Tak to prostě musí bejt pravda! Alternativní možnost, že by to byla nějaká účelovka (pro někoho) je jistě zcela vyloučená.
To uz potom koupit nejake ponorky a aspon jednu letadlovou lod na Lipno. Czech NAVY. Sorry jako,ale ja uz nemuzu. 🙂
To kdybych tak přišel do banky, že chci půjčit 5 mld základního kapitálu, se kterým rozjedu podnik, který bude valit miliardu ročně, tak by asi hned volali Chocholouška…:-)
To je další úžasný nápad 😲, kam na to chodí ? Že by dobře placený poradce?
Chimery??? Ti Cesi se snad uplne zblaznili. Ten kousek dalnice se stavi od 2014 a tady chteji schiffy na Moldau. No tak pred 100 lety kdyz tam bydleli nemci, tak asi jo. Ale ted?
Nebýt německých komunistů, nacistů a ekologistů, tak je České království na úrovni Švýcarska a Singapuru.
Články z jižních Čech mě poslední dobou začínají fakt bavit. Zrušené cyklobusy, letiště, lodě… Se tam letos vydám a snad na druhý konec republiky přivezu ten záhadný „matroš“ co na jihu berou. Letos ještě vlakem, za pár let budu přemýšlet zda letadlem, nebo lodí…😂😁🤣
Stavte se na Hluboké v hospodě U Huberta a potkáte místního Capo di tutti capi. Ten to všechno řídí.
Návratnost do pěti let. To je stejná pohádka jako ta o letišti 😒
co navratnost ale na co to bude???
ať jdou do p….le, i když možná lepší toto než mezinárodní letiště, to bude větší pomník
Pár korun pro tisíce lidí využívající cyklobusy není, ale na letiště apd. ano….
Jste si jistý těma „pár korunama“ a „tisícema“ lidí nebo na to nahlížíte pohledem cyklisty?
existujou přesný čísla, jen si je dohledat, co?
Tenhle stát je vážně kocourkov, my tady nemáme základní infrastrukturu, na jih se nedá normálně dostat ani autem, no tak tam budeme jezdit tryskoloděma!
autem netřeba, bude vodní cesta (pro ty co mají čas) a letiště (pro ty spěchající)…
Základní infrastrukturu? Myslíte silnici, železnici a řeku? Já je na mapě vidím, Vy ne? Autem jsem se na jih dostal, vlakem taky.
Nebo myslíte základní infrastrukturu jako dálnici a moderní koridor na 160 km/h? To se právě staví. V čem je tedy stát kocourkov?
no tak než bude koridor hotový si ještě počkáme a o dálnici nemluvě… Kocourkov je to proto, že se staví dálnice od Budějc dolu, ale ne od Benešova nahoru, kde pokud jste skutečně na jih jel, jste určitě tu pravou základní infrastrukturu poznal 😉
Jak chtějí „řešit“ ty Slapy? To mi z toho neplyne. Děkuji.
Na Slapech se počítá s výtahem.
Jo Lift.. tak to jo. Za 2000 let..
Původně se uvažovalo o plavební komoře vystřílené ve skále s přístupem z dolní vody tunelem, který tam už je, a který se během výstavby hráze používal k převedení průtoku. V poslední době to ale nahradili šikmým lodním výtahem, viz ŘVC: http://www.rvccr.cz/strategicke-zamery-a-stavby/vltavska-zdvihadla/lodni-zdvihadlo-slapy
Cesta malou lodí z Prahy do Budějovic je úžasná a všem doporučuji to zkusit. Vítám, že chtějí vybudovat čerpací stanice, protože nošení benzínu v kanystrech je obtížné a přelévaní na lodi i často neekologické. Plavební stupeň v ČB je logický krok, hodně to zatraktivní cílové místo a má to veliký potenciál.
Vlakem je to taky úžasné, hlavně přes Písek.
Obzvláště s NAD Praha – Březnice (což je cca 2x ročně)