Jihočeši budou jednat jen s Českými drahami, Leo Express nabídku stáhl
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Rada Jihočeského kraje dnes pověřila radního pro dopravu Jiřího Švece k jednání s Českými drahami o zajištění dopravní obslužnosti na
Kdyby ČD byly trochu zásadový, tak by řekli – dlouhodobě s vámi spolupracujeme, chtěli jste nás obelstít a anyní škemráte, abysme pro vás zase jezdili – sežeňte si někoho jiného… JČK by nikoho jiného nesehnal a konečně by pořádně ušetřil. Jikord by neměl tolik práce… všichni na KÚ by byli spokojeni.
to by ovšem pak odpovědní soudruzi museli jít do basy, neboť by se nechovali s péčí řádného hospodáře, že 🙂
Jak to? ČD přeci nemají povinnost jezdit všude a zejména automaticky tam, kde nikdo jiný nechce … a řádný hospodář v případě KÚ – to že nebude jezdit nikdo, tím se naopak řádně ušetří a hospodaření bude al dente))) A na JIKORDu se můžou řádně dloubat v nose a dát si odměny, jak ušetřili)))
Přesně kvůli takovým lidem jako Vy jde dráha do kopru.
Tohle by spíš dopadlo tak, že by se doprava ohnula možností nějakého jiného soukromníka s motorovými bazarovými vozy.
Proč kraj neřekl raději: než ČD ,tak raději nic? Ušetřili by nejvíc ze všech krajů. 🙂
Místo toho, aby lidi jeli do práce autobusem, přestoupili do vlaku a a potom městskou tzv. IDS – tak budeš jako krajští radní podporovat individuální dopravu. Výsledek = ucpaný silnice auty, není místo na parkování a kolony aut! Takže jsi ušetřil krajskou kasu a sám kupuješ auto, parkovný (pokuty) , benzín apod. A Kolik tě stojí čas v kolonách a než najdeš volný mésto na parkování?
ono to neni žádnej med, obecně je hodně měst a městeček kde vlaková stanice a autobusový terminál jsou na opačném konci a choďte si kvůli t mu pár kiláku denně pěškyv dešti, vánici, atd.
zastávky vlaku jsou také častokrát mimo dosah, daleko od nové zástavby, to by se něco muselo změnit zásadního ale na to nikdo nemá koule ani chuť a peníze
Zbytečně generalizující pesimistický pohled: v ČR existují i města, která v posledních letech naopak autobusová nádraží či zastávky přiblížila k železnici, a i taková, která z těch už v té podobě existujících udělala pro přestupy pohodlnější „terminály“ – zda tomu tak je i v jižních Čechách, to si ale tvrdit netroufnu.
ano pár by se našlo, ale jak se říká jedna vlaštovka jaro nedělá
Je to, bohužel, hloupý relikt z dob „bolševika“, kdy byla z rychle se rozvíjející autobusové dopravy uměle vytvářena konkurence železnici, a jedním z hnacích momentů toho postupu bylo právě budování autobusových nádraží na místech pro cestující výhodnějších, než byla nádraží vlaková: ta protismyslná představa o tom, že tyto dva druhy VHD jsou vzájemnou konkurencí, v myslích i za VHD odpovědných osob zakořenila natolik, že ani v 90. letech minulého století nedošlo k nastavení ani základních podmínek pro vytvoření IDS na celostátní úrovni, a když se odpovědné úředníky podařilo přesvědčit, že vize o konkurenci „uvnitř“ VHD je zhoubná, a že jedinou… Číst vice »
Má někdo přehled, o jaké elektrické jednotky ze Západu by mohlo jít?
asi TGV, to umí i 1500V 🙂
Z Francie by to mohlo být ledacos, frantíci mají totiž v drátech převážně právě 1500V.
Skinheads & Punks united: Teoreticky by to mohla odjezdit lokomotiva Vectron a vagon z rakouska. Obojí je ze západu. -)
Výběr bude malý. Napadají mě třeba jednotky Z2 SNCF. Jsou dvojdílné (= přiměřené velikosti) a existují jak čistě na 1,5kV DC, tak ve verzi 1,5kV DC a 25kV 50Hz AC (a i čistě 25kV AC, což se zde ale nehodí). Jsou z první poloviny 80-tých let a vyřazují se.
„Kraj například počítá s dvouhodinových taktem spěšných vlaků Strakonice – Písek – Tábor nebo zavedením příměstské dopravy u Českých Budějovic.“ Studlar umi byt i vtipny, dokud to nebude, neuverim…
Nevím, co je na tom vtipného – aspoň pro ty, kterým dnes zastavovaly osobní vlaky u vesnice, ale Sp vlaky, které je nově nahradí, jim budou při projíždění přes zastávku houkat na pozdrav …
Pokud zároveň nevznikne plně funkční IDS, tak bohužel železnice na jihu Čech díky předraženému tarifu ČD dál nepoužitelná.
Jikord ji částečně vytvoril. Na všechny osobni vlaky plati sleva 25 % z tarifu ČD. GWTR ma tuto úrověň cen jako základ.
bkp: Jižní Cechy mají historicky problém, že většina vlakových nádraží je kdesi v poli za městem (Kaplice, Velesin, Netolice, do jisté miry i Cesky Krumlov) a významná města bývalých okresů s okresními městy měla spojeni pouze autobusy České Budejovice (Trhove Sviny, Tyn nad Vltavou), Prachatice (Vimperk, Netolice), Jindřichův Hradec (Třeboň), Český Krumlov (Kaplice) a to stejné platilo i pro spojeni krajského města České Budějovice a okresních měst Prachatice, donedávna i Písek.
Jenze ten problem vznikl diky tomu, ze sedlaci a slechta nechteli, aby jim jezdil vlak za barakem… Prikladem muze byt obec Jilovice (tento fakt je dohledatelny v kronice obce Jilovice) nebo Hluboka nad Vltavou a Hluboka nad Vltavou-Zamosti (neoverena info) dalsi veci je, ze nevznikaji nove zastavky, ikdyz vlak jede okolo obce, napr. Baborovice. V Budejcich mela zas vzniknout nova zastavka v mitni casti Roznov (nevznikla)… A posledni veci je, ze nektere stanice vlaku jsou sice napojeny na autobusovou dopravu (Jilovice, Hluboka, Divcice, Cicenice, Borovany, Trebon, Zliv atd.), ale navaznost na autobusy je naprosto minimalni a spoju jede jen par…… Číst vice »
Přesně tak.
tak to je! změnit jedině místa zastávek, přindat autobusy k vlakum, možná i přestavět pár oblouků tratí 🙂
Na vsechny osobni vlaky? Proc v relaci Budejce – Divcice nebo Budejce – Jilovice zadnou slevu 25% nedostavam? A platim dle zakladniho tarifu?
PetrB: Mám pocit, že se ta sleva v osobních vlacích netýkala tratí, na kterých jezdili rychlíky (ČB – Praha, Brno, Plzeň a nebo se jednalo o spojení s krajským městem.
O jednotném železničním tarifu jste již slyšel? Jeho zavedení bude opožděno, pravda. Ťok „nestíhá“. Ještě v červenci (TK 13. července) o něčem takovém vůbec nevěděl. Ale během léta mu to poradci již vysvětlili.
Je to levnější než na Slovensku nebo Polsku, důchodci, studenti a dojíždějící jezdí za pár korun, ty komunisto..
Drahý PATRIKU víší ceny obyčejného jízdného čd určuje ministerstvo financí. Takže váš anti-modrogumídkovský přístup směřujte protentokrát na MF.zdar Brůčo
Ale houby, výši železničního jízdného výměr MF neurčuje.
Určuje . Stačí si přečíst v předpise TR 10 článek 1 na straně 12
ale už se tady o tym psalo. Já to napíši tak, že dobří dopravci se tím neřídí a je to hlavně max cena, přes to dopravci nesmí jít bez okliky.
Číst nestačí, je taky potřeba tomu porozumět. Stejnou větu mají ve svých tarifech i ostatní dopravci a přitom obyčejné jízdné nemají. „TR10 se řídí výměrem“ znamená, že vše, co nařizuje výměr (např. slevy 75 % pro studenty a důchodce), je i v tarifu. Výše jízdného v tom výměru není, takže si ho může každý dopravce stanovit sám. Není tam ani žádná maximální cena, takže LE mohl klidně o Vánocích prodávat jízdenky Praha-Ostrava za 1500.
Cena osobní dopravy je státem regulovaná cena a ta je vyhlášená cnenovém výměru. Ale i ceny tarif uČD TR1 jsou nižší než je maximální cena v cenovém výměru.
Drahý Bobe, především výše se píše s tvrdým Y. Jinak MF jim tarif nevnucuje, kdyby si každý rok ČD nevzpoměli, že chtějí zdražit, tak se zdražovat nebude.
Drahý Patriku, ČD nevzpomněly – tedy MNE a Y – – – když už jsme u toho napomínání 😀 😀 😀
Vtipné, někdo napíše pravdu o cenách ČD a hned se kolem vyrojí spousta potrefených hus, které Tr10 vynášejí do nebes.
Cena jízdného je otázkou nastavení kraje, víte, ono to není tak, že kraj zaplatí kompletní provoz a výnos z jízdenek zůstane dopravci navrch..
Jo to si umí někdo naběhnout. 😁
Tady asi někdo zapomíná, že vlastníkem ČD ze 100% je stát. Jinak všichni chtějí nová vozidla, chtějí aby jezdilo více vlaků. To znamená další lidi sehnat, které musíme zaplatit. Ono také něco za něco. Ono se to musí zaplatit a ejhle… Jen se zvedne o trošku cena jízdenky a všichni brečí. Jak smutné… A pokud se koukneme k srovnání soukromník proti ČD, tak kolik vozidel má za den v oběhu jeden soukromý dopravce a ČD? To na to zas nikdo nemyslí. Lidi jsou hrozné ovce s omezeným myšlením. Ale konkurence je třeba, aby se každý více snažil, ale právě ve… Číst vice »
Současný přístup k dopravě má výhody, že při vytváření jízdního řádku nejsou tvůrci striktně vázáni tradičními rameny, takže sp vlaky nebudou výchozí/konečné v dírách typu Ražice.
A o to to právě bude dražší – místo jednoho aspoň trochu přijatelně obsazeného vlaku budou dva „vzduchovoziče“, nebo zůstanou jen ty Sp vlaky a mezi vesnicemi se bude chodit pěšky.