Jihlava ustála roční zpoždění dodávky trolejbusů, dotaci na pořízení dostala v plné výši
Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Jihlavy. Foto: Jihlava.cz
DPMJ plánuje nákup dalších trolejbusů.
DPMJ plánuje nákup dalších trolejbusů.
První nahradili běžné busy Rošerem (nyní všem zjevně z vylhaných důvodů) a teď zase nahrazují Rošera v minulosti nejběžnějšími přez deset metrů dlouhými autobusy.
Asi tomu úplně nerozumím, ale divím se města typu Jihlava (s plánovaným rozvojem), Hrade, Pardubice, Budějice a Ústí, které mají dobrý trolejbusový základ a plná ústa zeleného pokroku nekupují jen trolejbusy a parciály. Autobusy jen na politické úlitby typu midilinek do 10,5 m. Vše ostatní má celkem souběh s dráty.
Budejce nemůžou přejít komplet na parcialy z důvodu nutnosti držet část vvozů jako evakuacni autobusy stejně jako Brno. Proto se treba nekuouji čistě jen CNG kusy, ale i naftaky.
Ne všechny výkony by trolejbus vyjezdil.
A tvrdit o Hradci, že má dobrý trolejbusový základ je hodně silné. Naopak to je jedna z nejhorších sítí k velikosti města a výkonům MHD, která zamrzla před 40 lety.
Rošera se nakoupila, aby díky úspoře na PHM se provoz rozšířil. To splnila a nalákala tím nové cestující, čímž jejich původně dostačující kapacita už nestačí. Navíc to je i v rámci parku atyp a ne moc spolehlivý. O důvod viceto nahradit něčím kulturnějším.
Aniž bych se věnoval ostatním bodům tvrzení, tak 10,5m není úplně běžny bus „jako klasická Karosa) je o kus menší…
Zajímalo by mě kolik Jihlava dostala zpátky za smluvní pokuty za pozdní dodání, to už by se mohl zaplatit jeden celý trolejbus. A jezdí už aspoň všechny?
V Praze je to s kloubovými SOR TNS tragédie. Včera a dnes 6-7 trolejbusů ze 14 ve špičce. Víkendový provoz jakž takž pokryjí, ale v pracovní dny jezdí stále víc autobusů než trolejbusů (aktuálně 6 a 4).
Jů, Vy dostanete čočku 😃 SOR tady má fan club 😆
To jsem si nevšiml, spíš je všeobecně kritizován. Mě nejde o značku, ale aby ta dodávaná vozidla byla funkční.
SOR části jsou dostatečně funkční, kritická selhání mají ty elektrické části, a to mají na starosti ti závěreční montážníci, kteří dělají z autobusového polotovaru konečný trolejbus.
Však SOR taky montuje všecky elektrické části nutné pro trolejbus SOR TNS 18, nebo se pletu?
No, ani SOR není bez chyby a za to, co si na sílu svého navíc prosadil by je patřilo taky někam nakopat…
No jestli jsou části SOR dostatečně funkční, pak tedy po přidání normálně funkční elektrické části od Škodů vzniknou docela dobré trolejbusy 32/33Tr, ne?
Jezdí všechny.
Takže všechny, co byly dodané, jezdí, a problém je v tom, že váznou dodávky těch zbývajících?
Myslím si, že Jenki má na mysli Jihlavu, ne Prahu.
Ano. V Jihlavě jezdí všechny.
Rozumím, nepochopil jsem, jestli se odpověď týkala Jihlavy, nebo Prahy 🙂