Jihlava ustála roční zpoždění dodávky trolejbusů, dotaci na pořízení dostala v plné výši

Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Jihlavy. Foto: Jihlava.czTrolejbus SOR TNS 12 v ulicích Jihlavy. Foto: Jihlava.cz

DPMJ plánuje nákup dalších trolejbusů.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

První nahradili běžné busy Rošerem (nyní všem zjevně z vylhaných důvodů) a teď zase nahrazují Rošera v minulosti nejběžnějšími přez deset metrů dlouhými autobusy.

platamond

Asi tomu úplně nerozumím, ale divím se města typu Jihlava (s plánovaným rozvojem), Hrade, Pardubice, Budějice a Ústí, které mají dobrý trolejbusový základ a plná ústa zeleného pokroku nekupují jen trolejbusy a parciály. Autobusy jen na politické úlitby typu midilinek do 10,5 m. Vše ostatní má celkem souběh s dráty.

Tomáš Škrov

Budejce nemůžou přejít komplet na parcialy z důvodu nutnosti držet část vvozů jako evakuacni autobusy stejně jako Brno. Proto se treba nekuouji čistě jen CNG kusy, ale i naftaky.

Zdeněk Sýkora

Ne všechny výkony by trolejbus vyjezdil.
A tvrdit o Hradci, že má dobrý trolejbusový základ je hodně silné. Naopak to je jedna z nejhorších sítí k velikosti města a výkonům MHD, která zamrzla před 40 lety.

Pavel Vavříček

V Hradci navíc brzy budou končit první SORky, protože tam byly dodány jako jedny z prvních a jejich životnost se též nachýlila.

Zdeněk Sýkora

Rošera se nakoupila, aby díky úspoře na PHM se provoz rozšířil. To splnila a nalákala tím nové cestující, čímž jejich původně dostačující kapacita už nestačí. Navíc to je i v rámci parku atyp a ne moc spolehlivý. O důvod viceto nahradit něčím kulturnějším.

SYN

Aniž bych se věnoval ostatním bodům tvrzení, tak 10,5m není úplně běžny bus „jako klasická Karosa) je o kus menší…

Jan T.

Zajímalo by mě kolik Jihlava dostala zpátky za smluvní pokuty za pozdní dodání, to už by se mohl zaplatit jeden celý trolejbus. A jezdí už aspoň všechny?

V Praze je to s kloubovými SOR TNS tragédie. Včera a dnes 6-7 trolejbusů ze 14 ve špičce. Víkendový provoz jakž takž pokryjí, ale v pracovní dny jezdí stále víc autobusů než trolejbusů (aktuálně 6 a 4).

Pája

Jů, Vy dostanete čočku 😃 SOR tady má fan club 😆

Jan T.

To jsem si nevšiml, spíš je všeobecně kritizován. Mě nejde o značku, ale aby ta dodávaná vozidla byla funkční.

Peeetr

SOR části jsou dostatečně funkční, kritická selhání mají ty elektrické části, a to mají na starosti ti závěreční montážníci, kteří dělají z autobusového polotovaru konečný trolejbus.

Jiří Kocurek

Však SOR taky montuje všecky elektrické části nutné pro trolejbus SOR TNS 18, nebo se pletu?

Zdeněk Sýkora

No, ani SOR není bez chyby a za to, co si na sílu svého navíc prosadil by je patřilo taky někam nakopat…

Jirka K.

No jestli jsou části SOR dostatečně funkční, pak tedy po přidání normálně funkční elektrické části od Škodů vzniknou docela dobré trolejbusy 32/33Tr, ne?

Jenki

Jezdí všechny.

Lukáš F.

Takže všechny, co byly dodané, jezdí, a problém je v tom, že váznou dodávky těch zbývajících?

Poskok

Myslím si, že Jenki má na mysli Jihlavu, ne Prahu.

Jenki

Ano. V Jihlavě jezdí všechny.

Lukáš F.

Rozumím, nepochopil jsem, jestli se odpověď týkala Jihlavy, nebo Prahy 🙂