Jihlava rozšíří počet jednosměrek a křižovatek s předností zprava
Vizualizace výraznějších značek na Masarykově náměstí v Jihlavě. Foto: Jihlava.eu
Město si od úprav slibuje bezpečnější provoz.
Město si od úprav slibuje bezpečnější provoz.
Než se pustíte do komentování, tak se podívajte na projekt (pokud je někde k dispozici, nevím). Rychlost se v oblastech 01+52+32 na třicítku nově nezavádí nikde. Ten úvodní obrázek není zrovna šťastně zvolený. Ze SDZ bylo odstraněno téměř vše, co se odstranit dalo (občas fakt nehorázné blbiny a přežitky z minulosti). Přednost zprava se dává tam, kde se nejedná o sběrné komunikace a nebo tam, kde je provoz MHD. (Téměř)Plošné zavádění cykloobousměrek mi moc šťastné nepřijde (nebo ne vždy je to takový přínos), ale je to o nějakém kompromisu, že?
Bus, policie, povolení. A zásobování v hodinách 😀 Proč to tak komplikovat?
Policie – když má důvod, může řidič dělat „přestupek.“ A IZS má i modrý maják. Když nemá důvod(jede služebákem na oběd) tak ať je jako ostatní.
Povolení – to dostane kdo a proč? Stačí snad zásobování a dopravní obsluha. A jestli se nemýlím, DO je i autobus.
Cykloobousměrky?
Jednosměrné kde mohou cyklisté obousměrně…
Já vím. Jen mohlo být zmineno v článku, jestli budou nebo nebudou součástí opatření.
V opatření samotném se o nich píše…
Zklidnovani dopravy se neda delat znackami. Jestli se ma nekde jezdit 30, tak to musi byt ulicka max 6 m siroka, ne silnice v parametrech I. tridy. Upravy musi byt stavebniho charakteru, aby se ta omezena rychlost dodrzovala prirozene.
Ale tam je primárním cílem navýšení parkovacích míst v ulicích a celkově snadnější parkování.
Nakreslit parkovací pruh je v podstatě taky metoda zúžení.
Emise očividně opět nikoho nepálí – nejenom. že se kvůli jednosměrkám najezdí víc kilometrů, ale ještě se bude pěkně smrdět při rozjezdu po skorozastavení před každou křižovatkou.
Což si tranzit rozmyslí a místo zkratek pojede po hlavní třídě nebo po okruhu.
Ano, vždyť to píšu, že se najezdí víc kilometrů. K tomu navíc ještě vyšší rychlostí.
Okruhu Jihlavy? Něco mi uniklo?
Bezpečnost na úkor plynulosti, jako všude…
A to ta bezpečnost je značně nejistá.
Když budou jezdit 0-30 tak ta plynulost bude rozhodně větší než, když spurtovali na 50 a pak se vždy zastavili, když tam vždy někdo najížděl nebo vyjíždel z parkovacího místa.
Nebudou…
Jako jeden z problémů v průjezdnosti Jihlavou vidím ten, že se postavil CityPark a město si tehdy nevynutilo propojení s centrem podchodem. Pokud by podchod byl, tak by mohly zmizet přechody z Hradební x Znojemská. Navíc v rámci centra je Znojemská (za křižovatkou s Hradební směrem do centra) taky zralá na zjednosměrnění, možná společně s celým náměstím. Neřešit zákazy, ale udělat z náměstí jednosměrku a konečně rozšířit chodníky na Hradební, protože tam se sotva minou dva chodci a 20 cm od nich jede trolejbus… Na Jihlavsku asi ale vede v rámci úprav plánovaný kruháč na sjezdu z D1 na I/38… Číst vice »
Ježiš jen ne podchody, ani Hradební ani Znojemská nejsou žádné dálnice na kraji města.
Fascinuje mě ta přetrvávající vůle některých lidí cpát pěší pod zem. Nefunguje to!
Co na tom přesně nefunguje? Málo to brzdí motorovou dopravu? Málo to zdržuje chodce při čekání na semaforech?
Ano, ano, takhle teoreticky to zní krásně.
Běžte se ale podívat do zhruba tak libovolného podchodu a uvidíme, jak se vám tam bude líbit.
Podchody jsou naštěstí už přežitá koncepce z dob, kdy auto mělo absolutní přednost a nezastavilo se před ničím. Chodci, ti ať zalezou pod zem. Doslova.
Tady konkrétně se stejně pak do spodního patra s obchody jede po schodech (pokud se nepletu). Podchod by měl být napojen přímo do obchodního prostoru a na druhé straně začleněn do města. Jinak ano. Podchod, kde musí lidé dolu a pak hned nahoru, jen aby překonali silnici není ideální. Zvlášť, když se pak v jeho místě stejně namaluje přechod. A možná Hradební není dálnice, ale auta tam jezdí a myslím, že tomu zcela nepomůže ani aktuálně budovaná zatím jen část obchvatu Jihlalvy.
Žádná nová silnice sama o sobě neuklidní dopravní situaci jinde, musí na to navazovat další zklidňovací opatření. Hradební nemá dnes mít takovou podobu, jakou má. Podchody ten dojem dálnice akorát podpoří, navíc v bezprostřední blízkosti centra a historické zástavby.
Nedostatečný úklid není fyzikální vlastností podchodu. Zaflusanej může být i povrch, když na to bude město dlabat.
Přinejmenším na povrchu myje déšť
Vítejte v reálném světě, nikdo se o podchody nestará. Je to násobně nákladnější přechod s přidanými nevýhody, jako např. bariérovost. Výtah samozřejmě přidat můžete, ale to dále zvyšuje náklady a nároky na údržbu. A to všechno v takové blízkosti centra? Vybodněte se na to, fakt.
Hlavně ne přednost zprava, to je často masakr…
Přednost zprava není masakr, pokud ten, co přijíždí zleva, ví, že má dávat přednost. Jelikož ten zprava často si není do poslední chvíle jistý, zda ten vlevo ví, pro jistotu brzdí taky. (Prostě český řidič to nemá zažité nebo je málo poučen.) Zažil jsem nedávno bizár na pražských Vinohradech, kde na mnoha křižovatkách jsem byl tím, kdo – i přes přímý směr – dává přednost. Za mnou gestikulující a křičící dáma v obřím SUV, proč jako pokaždé brzdím… A jasně že tam něco jelo… V nejednom příměstském satelitu, oblastech „sídlišť naležato“, kde se to též rozmohlo, kolikrát máte před čumákem… Číst vice »
Ano, otázka je, zda si lidé často nepletou projektanta s autoškolou. Pokud má někdo roblém s předností zprava, ať si jde znovu udělat řidičák, než sedne za volant. Už takhle byl požadavek na text „PŘEDNOST ZPRAVA“ na zónové značky do ulice U Pivovaru. Nakonec se z toho vybruslilo dočasným osazením IP22, které překlenou období přetrvávajícího zvykového práva.
„Snížení počtu dopravních značek pak povede k větší přehlednosti těch zbývajících.“
Na obrázku je krásný příklad, že ano…
Jihlava je takova past na turisty, same zakazy a znacky, kde je za tim hned mestak a pokuta. Pritom to namesti je docela prazdny a vetsi parkovaci plocha je az v tom obchodaku v sirsim centru.
Za me uz Jihlava fakt ne.
Turisti se zpravidla chtěj po centru projít, ne ho projet autem, ne?
To máš pravdu,ale ty turisté potřebují taky někde zaparkovat.
Pokud jde o typická česká turistická menší a střední města, tak ta by nejvíc vydělala, kdyby nechala turisty parkovat za 50-100 Kč za každou započatou hodinu na centrálním náměstí.
Pokud za tím strhnou 3-4 starší značky, tak to jistě přehlednost zvětšuje. Hlavní je, že když pak ve větší oblasti platí jednotná pravidla, tak to místní dodržují automaticky, a cizí v nových autech s navigací také můžou mít automatickou informaci.
Na obrázku je SDZ, které je již stanovené a které není součástí projektu. Úvodní obrázek není vybraný zrovna šťastně.
Hlavní důvod je idiotská EU, která malá auta čím dál víc likviduje, místo toho, aby je naopak maximálně podporovala jako vzorové Japonsko. Pak se v uličkách mnoha evropských měst dnes už často nedá reálně vyhnout. Jediná šance je, že to začnou rychle zpoplatňovat samotná města, a malým autům dají roční parkování za levněji oproti velkým. Jenže tam se dál naráží na to, že v EU je zvýhodnován korporátní model, aby si auto první na 5 let koupila firma, a teprve ojeté získal běžný občan, ovšem to samozřejmě vede k podstatné nekompatibilitě, a občané si musí v seconhandu vybírat i nevhodně… Číst vice »
V tom vašem vzorovém Japonsku si nekoupíte auto, dokud neprokážete, že pro něj máte parkovací místo na svém pozemku. Parkování na ulici neexistuje, resp. pouze v minimálním počtu pro návštěvy apod.
Japonsko je fakt země pro auta: max 90km/h na dálnici (a to jen někde), žádné parkování na ulici (a už vůbec ne zadarmno) a do centra větších měst vůbec nedá dojet.
Protože tam mají vysokou hustotu obyvatel, podobně jako v Beleluxu, ale na rozdíl od Bruselu nepřemýšlí jak všechny chudší lidi vyhnat na bicykly, ale dávají preferenci miniaut, která odvezou buď 2 dospělé a 2 děti, nebo jednoho dospělého a týdenní nákup.
„Beneluxu“
A jaká je výhoda dvoumítstného auta proti motorce s kufrem?
Ale souhlasím, za parkovací místo by se mělo platit podle velikosti.
Dvoumístné auto nepoložíte