Jihlava otevřela malý dopravní terminál. Klíčová přestavba nádraží má začít za rok

Malý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: JihlavaMalý dopravní terminál před jihlavským hlavním vlakovým nádražím v Havlíčkově ulici. Foto: Jihlava

Modernizace trvala 11 měsíců a podle registru smluv stála 30 milionů korun.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

ALE konečně udělat pořádně stanici Jihlava – město to ne. Proč by nestačilo jedno pořádný nádraží pod centrem města a na okrajích jen zastávky s přestupem na MHD? A most mezi hlavákem a městem už taky bude veterán, odbočka na Brno čeká už 50 let na to, až ji postaví………. no je co dohánět !

LKB

Ten centralni dopravni terminal zacne mit opravdovy vyznam az ve chvili, kdy budou moci vlaky od Brna resp. Okrisek jet BEZ UVRATI na Jihlava hl.n. rovnou na Jihlava mesto a teprve na Jihlava mesto se preprahne lokomotiva. Nez to opravdu nastane, upravy nadrazi Jihlava mesto povazuji jen za kosmeticke, protoze cestujici od Brna by prijeli na soucasne nadrazi Jihlava-mesto nejmene o 10 minut pozdeji. Nevim presne, ale odhadl bych, ze toto soucasti rekonstrukce neni, protoze SZ zacaste dela veci polovicate…

Jiří

Nejde jen o vlaky. Má se tam přesunout i hlavní autobusák a vzniknou tam dvě nové komunikace usnadňující příjezd autobusů. Krom toho má na Jihlava město začít jezdit i trolejbus, který tam zatím není.
A až umřu, možná tam začnou zajíždět i ty vlaky z VRT.

LKB

Ano, mesto Jihlava plni svoji cast pomerne zdatne, to chvalim. SZ(DC) neni za co chvalit – ma mnohem vyssi miru zevlovani ve strukturalnich upravach trati, ktere jsou k tomuto prihodne, nez ostatni akteri. Ze strany SZ je to zase znovu rekonstrukce nadrazi, mozna trochu intenzivnejsi. V idealnim svete by SZ trasu Jihlava hl.n. – Jihlava mesto rovnou zdvojkolejnila k zajisteni vyssi kapacity a propustnosti. A zkapacitneni a elektrifikace Jihlava – Okrisky, coz je nejpomalejsi cast Brno – Jihlava, to uz je skoda mluvit.

Jiri

Pokud se postaví VRT Praha – Brno se sjezdem na Jihlavu, tak trať přes Okříšky dost pozbude na významu a mohla by stačit prostá elektrifikace pro nákladní dopravu.

Kuba2

Zatímco když pojedou trolejbusem z hlavního, tak tam přijedou …. o stejných 10 minut později.
Mnohem snazší než přesouvání přepřahu na městské nádraží by bylo odstranění potřeby tu lokomotivu vůbec přepřahat, ať už elektrizací zbylého úseku Zastávka – Jihlava (což tedy nebude zítra, ale to by ta spojka nebyla taky) nebo nasazení bateriových jednotek – takováto vzdálenost už by pro ně měla být překonatelná.

Jiří Kocurek

„Trakční sloupy slouží nově i jako sloupy veřejného osvětlení.“

Paráda, tak to má být. Stromolesí Sloupolesí vypadá hrozně a hloupě.

PavelX

Na jednu stranu souhlasím, míň sloupů = vizuálně čistější veřejný prostor.
Na stranu druhou, viděl jste ty sloupy? To je skutečně obludnost, kterou by si snad nikdo dobrovolně nenamontoval ani do fabriky někde ve východní Evropě.

Jiří Kocurek

Jenže ony by byly tlusté úplně stejně ikdyby byly lampy na vlastních sloupech. Ohybový moment od tahu lan nesoucích troleje se ukecat nedá.

Poskok

No, dá se ale ukecat jinou konstrukcí sloupu, třeba…

Jiří

Bylo by to fajn, ale zatím na přívodní trase stojí staré i nové sloupy vedle sebe. snad to brzo dotáhnou.

cery51

Snad začnou s CDT opravdu podle plánu, tedy co nejdřív. Je to potřeba.

Michal Bartoníček

Od ředitele DPMJ i od některých lidí jsem slyšel, že je to zbytečnost. Nijak jsem to nekomentoval, nebydlím tam, ale na projektu se podílím. Proč je tedy podle vás potřeba?