JHMD získaly úvěr na zimu a mohou vyjet na splítku

JHMD, úsek s normálním i úzkým rozchodem, takzvaná splítka, u Jindřichova Hradce. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, úsek s normálním i úzkým rozchodem, takzvaná splítka, u Jindřichova Hradce. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Novinkou je požadavek členů původního vedení JHMD na odměnu ve výši 1,44 milionu pro každého.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Bašta

Odměna a za co ?

Antos

Musí si to v konkurzu celé koupit kraj (nebo jeho firma Jihotrans). Pak parciálne elektrifikovat úsek JH – Kamenice n /L (mimo splítku), koupit z Hronce 3 soupravy https://youtu.be/g7qm7f_crLY?feature=share a celé to dotovat z grantú na bezemisní VDO. Zajistila by se tím trvalá udržitelnost celé nové firmy i turistického potencialu úzkorozchodek, jako to dokázali treba v Rakousku na https://www.mariazellerbahn.at/, ale i jinde. Toť cesta – nikoliv se stále a stále vracet k Čajánkovi a jemu podobným. Dílna fachčí – to je základ, Swietelsky se s pomocí SFDI i existujúcí specielní techniky (MUV, SVP, podbíječka a pod.) profesionálne postará o dráhu… Číst vice »

praktik

Dráty ovšem maximálně do Kamenice (resp. možná i kousky dál do Obrataně), ale stejně by ta vozidla musela být hybridní (už kvůli splítce), takže za Kamenici maximálně jen někde. A na Bystřičku by dráty smysl neměly vůbec, ani kvůli dotacím – to řešit jedině nějakou totální přestavbou „hašišbeden“ (všetně hlavně postrannic a interiéru) na bateriové.

Pavel Matoušek

V sousedním Rakousku i v Německu podobné tratě fungují buď pro běžný provoz s občasným provozem nostalgickým, nebo pro provoz hlavně nostalgický či turistický. Ale fungují. Tratě i vozidla mají v perfektním stavu V Česku skomírají. Bohužel je to jedna z výkladních skříní této země a tohoto národa. Dost smutné.

Aleš

Zlikvidovat firmu a ještě chtít peníze,solidní nenažranost…

David

Čajánek a spol. chce tu odměnu za kvalitně odvedenou práci na dílně nebo za co to vlastně chce?

František Slípka

Pokud dobře počítám, žádá Čajánek a spol. odměnu za 18 měsíců zpětně. Za mě by měli místo odměny dostat minimálně to samé na tvrdo…

Sova

Je reálné, že příští léto už budou jezdit aspoň pravidelné vlaky JH-Kamenice nad Lipou?

Ondra K.

Asi těžko odhadovat. Podle dokumentů zveřejněných v insolvenčním rejstříku poukazoval Gepard expres na to, že JHMD reálně nevyvíjí žádnou aktivitu k obnovení pravidelného provozu do Kamenice.

Karl vB.

Na komerční bázi by to technicky proveditelné bylo, otázkou je, jaký by byl zájem. Dovedu si ale představit Hašišbednu ve speciálním nátěru – na čarodějnice (30.4.) , nebo 31.10. na Halloween, jako stylovou dopravu v těchto dvou termínech, na některé z akcí v okolí. Dopravce by samozřejmě také mohl své služby nabídnout krajům pro účely VHD. Akceptovatelné by to ale mohlo být za následujících podmínek: – náklady by byly srovnatelné s linkovou autobusovou dopravou – jezdilo by tam normální vozidlo, které by zajišťovalo cestovní pohodlí srovnatelné s běžným autobusem – nikoliv však Hašišbedna – souhlas by vyjádřily oba kraje (trať… Číst vice »

optimista

Tohle nemůžete myslet vážně, resp. sám snad víte, že vámi definované podmínky JHMD nemohou splnit = jak pokud jde o srovnatelné náklady, tak i o srovnatelné cestovní pohodlí – v tomto případě to rozhodně není OBJEKTIVNĚ splnitelné. Bohužel, když někoho jednou vypudíte z VHD (byť na úrovni 21. století) do vlastního moderního automobilu, také jej jen těžko přesvědčíte, aby se do VHD vrátil: a to je i docela přesná paralela situace, do níž Čajanek (a spol.) svým jednáním JHMD dovedl – a teď má ještě tolik drzosti chtít mzdu za období, kdy se jiní lidé snažili místo něj aspoň něco… Číst vice »

Karl vB.

Ale jo, myslím to naprosto vážně.
V současné době mezi JH a K/L jezdí autobusy.
Můžete prosím sdělit motiv, proč by kraje měly za objednávku VHD mezi těmito městy platit víc?
To by se dalo charakterizovat frází: „bude to nepohodlné, zato dražší“. 🙂
Jako čtenáři tohoto serveru vám asi nemusím vysvětlovat, že veřejné zakázky se soutěží, takže jinak, než splněním podmínek, které se vám tak nelíbí, a podáním nejvýhodnější nabídky toho nelze dosáhnout. Proto jsem napsal, že to je technicky proveditelné na komerční bázi.
Vy si kupujete nepohodlné a dražší boty, když jsou v regále levnější a pohodlnější?

_mm

S takovou bychom ale mohli zrušit provoz tak minimálně na polovině lokálek. Zatím se to kromě Boreckého nikdo neodvážil (a ani ten nezrušil vlaky všude kde by byl autobus levnější a rychlejší)

Karl vB.

Formuloval jste to zcela správně.
Pro začátek můžete v místě svého bydliště třeba začít prosazovat zrušení nízkopodlažních autobusů a jejich náhradu muzeálními kusy Škoda 706 RTO. Spoluobčané vás jistě podpoří. 🙂
Navíc tato varianta starý x moderní bus by nebyla cenově až tak odlišná, na rozdíl od náhrady bus x lokálka.
Pochopte prosím, že úzkokolejka v současné podobě je jen turistická atrakce, nikoliv běžný dopravní prostředek VHD.

praktik

Tak proč jste to původně napsal tak nejasně, že jsem vás pochopil jinak, než to vysvětlujete teď? Já od začátku tvrdím, že ty vaše „předpoklady“ úzkokolejka nikdy (bohužel) naplnit nemůže, ergo nemůže ani (bohužel) zvítězit ve výběrovém řízení na „dodavatele“ VHD – jedině snad kdyby byla zvolena i jiná kritéria než jen cena a pohodlí a dostala by hodně velkou váhu.

optimista

„Můžete prosím sdělit motiv, proč by kraje měly za objednávku VHD mezi těmito městy platit víc?“
No, právě: žádný takový motiv není a JHMD jezdit levněji než autobusy jezdit nedokáže – a na komerční bázi to nemá naději na úspěch. A já jsem napsal právě to, jen jinými slovy – takže nechápu, proč se zbytečně durdíte.

_mm

Zrovna na tomhle úseku mi přijde že je větší potenciál pro pravidelnou dopravu než na některých (zatím) provozovaných tratích (nedaleko např. Studenec-Velké Meziříčí). Za cenu autobusu vlak samozřejmě nikdo nikdy na regionálních tratích provozovat nedokáže

Antos

Musí si to v konkurzu celé koupit kraj (nebo jeho firma Jihotrans). Pak parciálne elektrifikovat úsek JH – Kamenice n /L (mimo splítku), koupit z Hronce 3 soupravy https://youtu.be/g7qm7f_crLY?feature=share a celé to dotovat z grantú na bezemisní VDO. Zajistila by se tím trvalá udržitelnost celé nové firmy i turistického potencialu úzkorozchodek, jako to dokázali treba v Rakousku na https://www.mariazellerbahn.at/, ale i jinde. Toť cesta – nikoliv se stále a stále vracet k Čajánkovi a jemu podobným. Dílna fachčí – to je základ, Swietelsky se s pomocí SFDI i existujúcí specielní techniky (MUV, SVP, podbíječka a pod.) profesionálne postará o dráhu… Číst vice »

optimista

I kdyby se podařilo něco takového, je to rozhodně běh na mnohem delší trať než jen to, o co se teď pokouší Kysela a spol., ale hlavně by to potřebovalo ohromnou startovní finanční injekci od nějakého filantropického miliardáře (a ne pouhou půjčku, ale altruistický dar) – a nechat kvůli tomu vše stát ještě nějakou další dlouhou dobu by bylo jen prodloužení agonie směřující spíše k definitivnímu zániku než k záchraně.

Milan

kde jste přišel na nesmysl, že firma jihotrans je firma vlsatněná krajem (jistě myšlěno jihočeským) – https://www.gwjihotrans.cz/o-skupine ? 🙂 🙂 🙂

Ondra K.

Mimochodem, současné vedení JHMD se snaží tvrdit, že kraj Vysočina vypověděl smlouvu neoprávněně, a domáhá se zpětného doplacení záloh. V situaci, kdy JHMD propadlo osvědčení k provozování dráhy i drážní dopravy, mi to přijde jako solidní drzost. Kysela tím klesl na úroveň Čajánka.

praktik

„Kysela tím klesl na úroveň Čajánka.“
No vlastně asi ano, ale smutné (a možná i nebezpečné) je hlavně to, že tímto přístupem vlastně (Kysela) pomáhá Čajánkovi, když tím vlastně potvrzuje jeho (Čajánkovy) požadavky překračující závazky z dříve řádněuzavřených dohod – to vzájemné vztahy s krajem rozhodně nezlepší a siituaci neuklidní.

Kolemjdoucí

A co když má Čajánek prostě pravdu? Nebo se mu daří ovlivňovat Kyselu a celý věřitelský výbor s insolvenčním správcem? To oni nyní provádí tyto kroky…

Karl vB.

Stačí si kliknout na link:
https://www.hlidacstatu.cz/Osoba/Vazby/jan-kysela-6?aktualnost=Nedavny
Zjistíte např., že pan Jan Kysela je velmi schopná osoba, protože se za posledních 5 let stihl angažovat v 28 firmách.

optimista

No, to byl přece v dávnější minulosti případ Čajánka také …

Karl vB.

Ohledně toho, že Kysela ve svém reorganizačním plánu napadl kraj Vysočina, že je příčinou insolvence, se tady psalo už 22.6. 2024. Kraj Vysočina, jako věřitel, na základě toho s navrhovaným plánem reorganizace vyjádřil svůj nesouhlas.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Vysocina.pdf

Jaaa

Tomu nerozumím. Měl jsem za to, že splítku provozuje SŽ (vlaky po normálním rozchodu normálně jezdí a stavebně i provozně jde o jednu trať) – tak jaké osvědčení?

praktik

A ten úzkorozchodný profil (je to přece SPLÍTKA dvou jinak samostatných tratí) provozuje kdo? Proč by to měla dělat SŽ, když ani na ostatních úsecích úzkorozchodek provozovatelem dráhy už také dávno není?
Ještě v dobách šéfování Honzy Šatavy se řešilo, že v rámci rekonstrukce normálněrozchodné žst. Jindřichův Hradec bude splítka přeměněna na čtyřkolejnicovou, resp. že úzký rozchod bude vyveden úplně mimo kolej normálního rozchodu, a byl na to snad dokonce připraven projekt (v jakém stupni, to už nevím) – aktuálně je ale o těchto změnách zatím „ticho po pěšině“.

praktik

A ještě dodám, že způsob, jakým bude provozovatel úzkého rozchodu spravovat/provozovat svoje dráhy, resp. kdo to pro něho třeba bude fakticky vykonávat, není rozhodující (klidně to může být třeba i SŽ = za úplatu), ale odpovědnost za řádné provozování těch úzkorozchodek nese pouze on a musí k tomu mít také všechny předepsané doklady (včetně osvědčení od DÚ ČR).

Kuko

„To se nám to hoduje když nám půjčujou“ On ten Švejk má stále i na dnešní dobu dost skrytých pravd, prostě ukazuje jak se doba v něčem zase tak moc nemění, to bylo a bude…

optimista

Snad to ale ti současní všechno jenom neprožerou …

Karl vB.

Vždyť to chtějí střelit spolku obcí na 30 let splácení s 10% úrokem.

Jan

Opravdu nezlomný čajánkovic duch straší na Jindřichohradecku…

Hasler

Čajánek je frajer…. Málo kdy by měl tolik chucpe, aby si řekl ještě o 1,45 mio 🤡

Co to je za klauni?

Michal M

Na každou svini se vaří voda… Doufám, že půjde sedět za poškozování věřitelů.

Jiří Kocurek

No nevím jestli se mi chce z daní platit ostrahu a všecky náklady s tím spojené po nejak extra dlouhou dobu.

Inspirace z filmu Pulp fiction: Ať si najde práci, třeba v taxíku.

Gwann

Uuuuzasny argument. Veznit vraha je drahe, at si beha po verejnosti. A vite jak drahe je ho chytat a spudit? Zrusit policii!

Posledni dobou vymyslite obrblbosti

Panvicka965

Novinkou je požadavek členů původního vedení JHMD na odměnu ve výši 1,44 milionu pro každého. — Chce se mi zvracet…

Karel M

Jo to mně taky.

Gwann

Nechce se mi hledat, ale v ins zakone je moznost po statutarech za urcitych podminek chtit odmenu zpet za 12 mesicu pred zacatkem rizeni. Jestli on to neji trochu pokus nic nevracet a zapocist….

Ze je to opeavdu bezskrupulozni osoba, to kazdopadne. Typicke chucpe

Ra

Proč odměny pro bývalé vedení? Za co proboha?

Věra Fialová

No že dovedli firmu ke zdárnému krachu.

Jiří Kocurek

Basu Starobrna … je příliš!

Gunduľ neubiješ

Jednu prázdnou flašku od starého bahna tu zrovna mám. To bych jim klidně poslal….

praktik

Drzé čelo lepší poplužního dvora – copak to neznáte?
Z globálního pohledu Čajánek není ani zdaleka první – ale bohužel také vůbec ani poslední (a zejména u nás).