JHMD splatily dluh, správa železnic jim dala novou smlouvu a dál řídí provoz na úzkokolejkách

Osobní vlak na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Foto: JHMDOsobní vlak na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Foto: JHMD

Správa železniční dopravní cesty se dohodla se společností Jindřichohradecké místní dráhy na nové smlouvě a bude i nadále řídit provoz na úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně. Původní smlouva přitom skončila s koncem září poté, co ji SŽDC vypověděla kvůli nesplaceným fakturám.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří 2

Ve smlouvě zveřejněné v Registru smluv je zmíněno vybudování základního rádiového spojení. Můžete upřesnit, o jaký typ základního rádiového spojení v terminologii SŽDC se bude jednat? Síť radiodospečerská vlaková (SRV, 150 MHz, simplexní), případně síť radiodospečerská (SRD, 450 MHz, duplexní – TRS)? Síť GSM-R (900 MHz) s ohledem na investiční náklady a nízkou návratnost nepředpokládám…

Jiří 2

Částky za vypracování Základní dopravní dokumentace celkem překvapily. Chtít deset klacků za tak nekvalitní dokument, jakým ZDD je (soudě dle jiných ZDD vydávaných OŘ Plzeň), to by pomalu stálo za to si jej vytvořit dle dodaného vzoru svépomocí a jen jej předložit k posouzení a odsouhlasení odborně způsobilou osobou SŽDC. Kovářová kobyla sice chodí bosa, ale nechce se mi věřit, že by smluvně dodaná ZDD měla vyšší kvalitativní úroveň než ZDD vydávaná pro vnitřní potřebu provozovatele dráhy.

Petr

Že by se konečně blýskalo na lepší časy? Smlouva s Jihočeským krajem, teď se SŽDC, ještě by to chtělo smlouvu s krajem Vysočina, ta trať si to zaslouží. Jen tak dál… A pane Čajánku (pokud tuto diskuzi sledujete), nestálo by za úvahu aspoň jedno Tůčko nalakovat do původních barev? S historickou soupravou by dokázala taky určitě lidí nalákat, pokud by nebyla provozuschopná pára….

Anonym ze severu

TU 47.006 už nejezdí nebo je prodaná? Vím že se před pár lety zvažovalo využití skříně 20ky s využitím motoru z jiného TUčka

Boris Čajánek

Nechtěli bychom již nic prodávat, nová smlouva by nám měla poskytnout prostor i pro opravy stávající techniky.

noerf

Boris Čajánek: Podle smlouvy s jihočeským krajem máte nasadit v budoucnu nové vlaky. Máte přehled kolik výrobců je potencionálně schopno vyrobit dieslové jednotky na rozchod 760 mm a popřípadě jací výrobci.
Existuje nějaký plán na zrychlení tratě do Obratně? Děkuji.

Boris Čajánek

Už déle než rok probíhají předběžné tržní konzultace s potenciálními výrobci drážních vozidel pro rozchod 760 mm. Jsou dva vážní uchazeči, výsledky tržních konzultací zveřejníme v souladu se zákonem. Pro zrychlení tratě připravujeme projekt modernizace, který zkrátí i dojezdové doby. Jeho realizace je ovšem závislá na postoji Kraje Vysočina, zda půjde směrem zachování úzkokolejky, či nikoliv.

Boris Čajánek

Ano, i toto je v plánu. Tůčko si to jistě zaslouží, za tolik let služby.

Pavel Klicpera

Jane, co v odborné terminologii znamená ŘÍDIT provoz? Co kromě údržby dvou větví úzkorozchodných tratí „řídí“ SŽDC?

vlak

Vlaky si po tratích nejezdí jen tak samy od sebe, jak se jim zachce, jako auta po silnicích. Někde vždy musí být nějaká osoba, odborně způsobilá, která jim dovoluje jízdu od dopravny k dopravně, určuje na kterou kolej mají vjet, povoluje případný posun…

Karel

i provoz aut na silnicích bývá řízen. V některých městech jsou například desítky i stovky řízených křižovatek.

Jiří Kocurek

Nejen řízen, ale také zabezpečen. Je−li železniční přejezd zabezpečen výstražným křížem, tak je křiovatka zabezpečena dopravní značkou Stůj, dej přednost v jízdě.

Jiří Kocurek

Je mnoho tratí, kde je provoz řízen předpisem D3.
PS: Cyklista projíždějící křivotakou protisměrným pruhem, vlevo od tramvajových kolejí. Přece nebude čekat v koloně za stojící tramvají jako všichni ti piráti silnic. Tenhle nejen že nedodržuje předpis,a le ani zásady zdravého rozumu.

Hodně štěstí

Minimálně sled vlaků přes kolejovou splítku v Jindřichově Hradci.

Jaaa

Ta ale patří státu (SŽDC) a JHMD tam platí klasický poplatek za použití DC, ne?

VencaM

Laicky řečeno: JHMD si platí za to, že v Jindřichově Hradci sedí výpravčí, který řídí provoz vlaků na tratích od Obrataně až po Bystřici. Žádný výpravčí JHMD není. Je tam toho víc, ale základ je tohle.
Podobně to funguje třeba na drahách vlastněných AŽD.

Boris Čajánek

Smlouva je dostupná v registru smluv.