Dopravci Infrastruktura Železnice Zprávy

JHMD splatily dluh, správa železnic jim dala novou smlouvu a dál řídí provoz na úzkokolejkách

Osobní vlak na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Foto: JHMD
Osobní vlak na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Foto: JHMD

Správa železniční dopravní cesty se dohodla se společností Jindřichohradecké místní dráhy na nové smlouvě a bude i nadále řídit provoz na úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně. Původní smlouva přitom skončila s koncem září poté, co ji SŽDC vypověděla kvůli nesplaceným fakturám.

Ještě v dokumentu ze 17. září, který SŽDC zveřejnila na základě zákona o svobodném přístupu k informacím, se uvádí, že JHMD dluží po splatnosti k 11. září téměř 1,8 milionu. Uzavření nové smlouvy s dopravcem podmiňovali správci železnice splacením všech dluhů. To se stalo.

„Ano, mohu potvrdit, že byly splněny všechny podmínky pro podepsání nové smlouvy,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Smlouva už je i v registru. JHMD podle ní budou platit za řízení provozu 131 tisíc korun měsíčně, další peníze pak zaplatí za tvorbu základních dopravních dokumentů a další služby, které správa železnic dopravci poskytne.

JHMD nedávno získaly novou smlouvu s Jihočeským krajem, která jim zaručuje výrazné navýšení platby za provoz vlaků.

17
Diskuze

avatar
4 Komentáře
13 Reakce na komentáře
11 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
Jiří KocurekJiří 2JaaaBoris Čajáneknoerf Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří 2
Host
Jiří 2

Ve smlouvě zveřejněné v Registru smluv je zmíněno vybudování základního rádiového spojení. Můžete upřesnit, o jaký typ základního rádiového spojení v terminologii SŽDC se bude jednat? Síť radiodospečerská vlaková (SRV, 150 MHz, simplexní), případně síť radiodospečerská (SRD, 450 MHz, duplexní – TRS)? Síť GSM-R (900 MHz) s ohledem na investiční náklady a nízkou návratnost nepředpokládám…

Jiří 2
Host
Jiří 2

Částky za vypracování Základní dopravní dokumentace celkem překvapily. Chtít deset klacků za tak nekvalitní dokument, jakým ZDD je (soudě dle jiných ZDD vydávaných OŘ Plzeň), to by pomalu stálo za to si jej vytvořit dle dodaného vzoru svépomocí a jen jej předložit k posouzení a odsouhlasení odborně způsobilou osobou SŽDC. Kovářová kobyla sice chodí bosa, ale nechce se mi věřit, že by smluvně dodaná ZDD měla vyšší kvalitativní úroveň než ZDD vydávaná pro vnitřní potřebu provozovatele dráhy.

Petr
Host
Petr

Že by se konečně blýskalo na lepší časy? Smlouva s Jihočeským krajem, teď se SŽDC, ještě by to chtělo smlouvu s krajem Vysočina, ta trať si to zaslouží. Jen tak dál… A pane Čajánku (pokud tuto diskuzi sledujete), nestálo by za úvahu aspoň jedno Tůčko nalakovat do původních barev? S historickou soupravou by dokázala taky určitě lidí nalákat, pokud by nebyla provozuschopná pára….

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

TU 47.006 už nejezdí nebo je prodaná? Vím že se před pár lety zvažovalo využití skříně 20ky s využitím motoru z jiného TUčka

Boris Čajánek
Host
Boris Čajánek

Nechtěli bychom již nic prodávat, nová smlouva by nám měla poskytnout prostor i pro opravy stávající techniky.

noerf
Host
noerf

Boris Čajánek: Podle smlouvy s jihočeským krajem máte nasadit v budoucnu nové vlaky. Máte přehled kolik výrobců je potencionálně schopno vyrobit dieslové jednotky na rozchod 760 mm a popřípadě jací výrobci.
Existuje nějaký plán na zrychlení tratě do Obratně? Děkuji.

Boris Čajánek
Host
Boris Čajánek

Už déle než rok probíhají předběžné tržní konzultace s potenciálními výrobci drážních vozidel pro rozchod 760 mm. Jsou dva vážní uchazeči, výsledky tržních konzultací zveřejníme v souladu se zákonem. Pro zrychlení tratě připravujeme projekt modernizace, který zkrátí i dojezdové doby. Jeho realizace je ovšem závislá na postoji Kraje Vysočina, zda půjde směrem zachování úzkokolejky, či nikoliv.

Boris Čajánek
Host
Boris Čajánek

Ano, i toto je v plánu. Tůčko si to jistě zaslouží, za tolik let služby.

Pavel Klicpera
Host
Pavel Klicpera

Jane, co v odborné terminologii znamená ŘÍDIT provoz? Co kromě údržby dvou větví úzkorozchodných tratí „řídí“ SŽDC?

vlak
Host
vlak

Vlaky si po tratích nejezdí jen tak samy od sebe, jak se jim zachce, jako auta po silnicích. Někde vždy musí být nějaká osoba, odborně způsobilá, která jim dovoluje jízdu od dopravny k dopravně, určuje na kterou kolej mají vjet, povoluje případný posun…

Karel
Host
Karel

i provoz aut na silnicích bývá řízen. V některých městech jsou například desítky i stovky řízených křižovatek.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nejen řízen, ale také zabezpečen. Je−li železniční přejezd zabezpečen výstražným křížem, tak je křiovatka zabezpečena dopravní značkou Stůj, dej přednost v jízdě.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Je mnoho tratí, kde je provoz řízen předpisem D3.
PS: Cyklista projíždějící křivotakou protisměrným pruhem, vlevo od tramvajových kolejí. Přece nebude čekat v koloně za stojící tramvají jako všichni ti piráti silnic. Tenhle nejen že nedodržuje předpis,a le ani zásady zdravého rozumu.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Minimálně sled vlaků přes kolejovou splítku v Jindřichově Hradci.

Jaaa
Host
Jaaa

Ta ale patří státu (SŽDC) a JHMD tam platí klasický poplatek za použití DC, ne?

VencaM
Host
VencaM

Laicky řečeno: JHMD si platí za to, že v Jindřichově Hradci sedí výpravčí, který řídí provoz vlaků na tratích od Obrataně až po Bystřici. Žádný výpravčí JHMD není. Je tam toho víc, ale základ je tohle.
Podobně to funguje třeba na drahách vlastněných AŽD.

Boris Čajánek
Host
Boris Čajánek

Smlouva je dostupná v registru smluv.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll