JHMD: Případ se vrací k Vrchnímu soudu, správce hlásí nepoužitelné účetnictví

JHMD, přípojný vůz Balm/ú. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor PalkoJHMD, přípojný vůz Balm/ú. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko

Firma chystá obnovení činnosti historické tiskárny kartonových jízdenek, o které je prý velký zájem.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Nemají náhodou účetní program Helenka? Prodaly se jen 4 kusy.

Trumway

https://uzkokolejky.webnode.cz/obcerstveni/
„Zájemcům o suvenýry nabízíme i po sezoně možnost zaslání zboží poštou na dobírku, nebo lze po předchozí domluvě vyzvednout v sídle společnosti. “

Zájemci o suvenýry by byli moc rádi, kdyby se někde mohli dozvědět co je v nabídce. Ono těžko si někdo něco objedná pokud neví co objednat lze a za kolik.

hank

Vyloveno z K-reportu ve věci nepoužitelného účetnictví JHMD:

„V takovýchto situacích je pudem sebezáchovy zodpovědných osob předložit účetnictví ve zpopelněném stavu.“

(Zdroj: https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4575054)

Trumway

Příspěvek na facebooku JHMD z 9.12.2021týkající se nabídky vánočních balíčků.

Šejdr

Na účtech 2,5 milionu, měsíční provozní ztráta 250-300 tisíc. Pokud to takhle bude pokračovat dál, bude nejpozději příští rok v létě firma v platební neschopnosti, protože vyčerpá finanční rezervu. Jak velká je šance, že se do té doby něco zásadního změní a nebude pokračovat dosavadní cyklus rozhodnutí > odvolání > nové rozhodnutí > odvolání…?

fous55

Obávám se, že šance se limitně blíží nule. Takže Čajánek fakticky vyhraje, protože zabrání tomu, aby kdokoliv z konkurzu dostal byť jedinou korunu.

Trumway

“ V posledním reportu hlásí, že se mu podařilo zajistit u externího subjektu účetnictví, to je ovšem „v podstatě v nepoužitelném stavu“. Správce tak zahájil práce na jeho kompletní rekonstrukci.“

Aha. No, tohle mi připomnělo jeden příběh o nakupování u JHMD.

Kolemjdoucí

Mám za to, že současný insolvenční správce převzal účetnictví od odvolané insolvenční správkyně. Takže to spiš vypadá tak, že ona byla nekompetentní a udělala v tom bordel.

Trumway

Možné je všechno.

fous55

Možné to sice je, ale velmi o tom pochybuji. Insolvenční správci nejsou hlupáci, aby v účetnictví dělal bordel. I ta odvolaná správkyně to účetnictví přebírala a mnohem pravděpodobnější je, že bylo v bordelu už v tom okamžiku.

DCHDC

Dokud bude na JHMD figurovat Čajánek, tak jsou nejspíše veškeré snahy o záchranu zbytečné ⚠️

Martin

Bohužel to hned od začátku byl a pokud soud konkurz znovu zruší, tak opět bude většinový majitel té firmy…. můžete milovat nějakou firmu a přitom nenávidět jejího majitele, ale s tím, že ta firma je jeho stejně nic nenaděláte….

Fsp

I když ho soud zruší tak stále bude v insolvenci. Tady se jen hraje zda to bude konkurz nebo reorganizace.

Martin

No a komu ta firma v případě reorganizace bude patřit? Čajankovi…

Fsp

ano a Čajánek bude muset plnit schválený plán té reorganizace

Martin

To jsem nikdy nezpochybňoval…

Martin

No a když jsem tady říkal, že se Čajánek opět odvolá, protože krajský soud vůbec nic z námitek vrchního soudu nenapravil a hned druhý den prohlásil znovu konkurz, tak mi tady všichni sypali mínusy…. a je to tady… navíc, znovu se opakuje to, že firma i přes provoz dílny stále každý měsíc prodělává stovky tisíc korun…to jsem zvědavý, kdo tohle koupí… navíc je poměrně zvláštní, jak nikdo z cestujících kteří tam udajně každý den dojižděli do práce a byli na úzké životně závislí, neřve…. náhrada autobusy je v jiných trasách a naprosto marginální proti původnímu stavu a nikomu to nevadí…… Číst vice »

Svojšín

Náhrada proběhla jen do Kamenice a na Obrataň.
Do NB se nepřidalo NIC

noerf

Tak reálně ty tři páry spojů z Nové Bystřice byli pravidelnými cestujícími obsazeny minimálně. Obvykle jednotky lidí, za což mohla pomalá trať oproti silnici a jízdní doba.
Do Kamenice nad Lipou a Obrataně jezdilo více spojů. Ale pro Kanenici jsou do Jindřichova Hradce časově výhodnější autobususy a pro ty vesnice na trase jsou zastávky na hlavní komunikace I. Třídy nebo jezdí spoje přímo do vesnic, které jedou obvykle déle.

Martin

Upřímně, ve vztahu k případnému obnovení provozu mě toto „děsí“ nejvíc…. najednou si kraje uvědomí, že úzkokolejku v té původní trase vlastně ani nepotřebují…a už tam dopravu nikdy nikdo neobjedná..čím déle to takto bude, tím hůře…na to zatím nikdo nepoukazuje…
samotného mě to na té obrataňské větvi dost překvapilo…nikdy jsem si nedělal iluze, že by byla pravda, co psali šotouši o tom jak tam jsou vlaky plné a trať je životně důležitá…..ale ani tento stav, kdy v původní trase nejezdí nic a je ticho po pěšině mě dost zaskočil….

PeDazOl

Koleje vyškubat poslat do Třince na přetavbu, vozy a hnací vozidla taktéž. Pražce vyškubat a prodat chudině na otop. Ponechat něco na malé muzeum. Místo kolejí cyklostezky a vymalováno. Ono to tak za deset let stejně skončí. Pořád dokola se to bude řešit před soudem a zase do toho bude někdo pak cpát krajské peníze….to je jak s defibrilátorem na mrtvolu. Sice s sebou háže, ale nic z toho nebude….

Martin

Chudině na otop…😂😂😂… já bych tak radikální nebyl….z nostalgie mě to samotného hodně mrzí a byl bych rád, kdyby aspoň občas tam TUčko s jedním vagónkem projelo…ale jaký tomu dát model? Na veřejnou dopravu se ukázalo, že je to do jisté míry zbytečné a sezónní doprava se tam neuživí…. v současné podobě se očividně neuživí ani ta dílna….. samozřejmě zase schytám plno mínusů, ale jestli na firmu se čtyřmi funkčními lokomotivami a obratem sto milionů tam bylo 90! zaměstnanců a po úplném krachu je jich tam 13, tak to bylo celé nesmyslné od začátku a odsouzené ke krachu. Tím spíš… Číst vice »

PeDazOl

Máte skvělý návrh, a zároveň jste si sám odpověděl… Takže co s tím místo snů a vzpomínek? Já jsem pro cyklostezky, zachováte ráz krajiny a trasu dráhy v podobě, která bude alespoň něčemu sloužit. Ponechat nějakou část svršku v souběhu s cyklotrasou jako vzpomínku a vyřešeno. A propos externí účetnictví není žádný nesmysl, dnes už spíše standard.

Jaaaa

Úzkokolejka lákala turisty, a to relativně ve velkém. Sama se neuživí, ale když se započítá zisk z daní a práce lidí, nemyslím že je to celkově v mínusu.

Teď tam nic není…

PeDazOl

Když lákala turisty, proč spadla do insolvence byste náhodou nevěděl? A proč soud který o insolvenci rozhodoval, nezapočítal ty vybájené “výnosy a přínosy” o kterých píšete byste taky náhodou nevěděl? Jedna věc je stav účetnictví a druhá jsou báje a legendy, zkuste to rozlišovat a pochopíte, proč tam za 10 let budou cyklostezky.

Martin

Můj názor na fungování takové firmy, že max. tedy 30…jinak už skoro nebude vycházet ten obrat. Při třiceti zaměstnancích potřebujete v dnešní době s odvody a vším minimalně 2 mil měsíčně jen na mzdy. A to nebudou mít po odečtení všeho žádné závratné platy. Ročně to tedy máte 24 mil jen na mzdy…což je cca čtvrtina až třetina aktuálního obratu (může se každý rok lišit)…. když se připočítaji náklady na provoz, nákup nafty, uhlí, materiálu na opravy vozidel, trati atd. tak vám skoro nic nezbyde. Pokud těch zaměstnanců budete mít 90, tedy 3x tolik, tak jen na mzdy dáte 72… Číst vice »

Martin

Ok, s těmi strojvedoucími jsem to přehnal, je pravda, že se jezdilo celý den což se nevykryje dvěma osmihodinovýma směnama a ještě i o víkendu…tak i kdyby strojvedoucích bylo 15, tak pořád je to i s Čajánkem a uklízečkami 34 lidí….. co tam dělalo těch 90 to bych chtěl vidět.

PvvS

To už kraje vědí dávno…

libor

vždyť na NB to bylo spíš tak na houby nebo na výlet…. to už dlouho nemělo potenciál na ZDO.

svojsin

Jistě, to souhlasím, je to celé o turistice a ne o tzv. ZDO.

Fsp

A co všechno Vrchní soud všechno namítal? Pokud vím tak jen to že o zamítnutí reorganizace nebylo rozhodnuto zvlášť, resp. když bylo rozhodnuto o konkurzu tak se už dále o reorganizaci nerozhodovalo.
Takže proti důvodům zamítnutí reorganizace se teď odvolat může, to je samozřejmě jeho plné právo.