JHMD bude nově hlídat dozorčí rada, firma Swietelsky Rail vyslala Petra Čížka
JHMD, lokomotiva T47.0, Jindřichův Hradec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Reorganizace a záchrana zadlužených JHMD má spočívat ve spolupráci dopravce Good thing, provozovatele dráhy Swietelsky Rail a obcí.
Teď teprve začnou vypadávat kostlivci ze skříní, budeme čumět….
A co bude dělat Čajánek? Dají mu práci aspoň na dílně?
Čajánka jedině do nezaslouženého důchodu 🤣
To by dopadlo…
Mazat vyhýbky…
To by zmizelo mazivo a výhybky by postupně zarezly…
Nebo by zmizely výhybky 😁😁
To půjde…prostě bylo potřeba, aby se provoz přestal dělat na amatérské bázi a vzala si ho na starosti firma s jasnou vlastnickou strukturou, kontrolními orgány, zkušenostmi a účetnictvím. Je potřeba se bohužel v těchto případech oprostit od amatérismu a „české privatizace“. Jsem rád, tuto „dráhu“ miluji.
Ona by „amatérská báze“ nevadila pokud by byla aspoň schopná. Za Šatavy to pokud vím fungovalo. Čajánek to dovedl tam kde to je teď.
Hele ono za 80 kč/km by to neodnezdlil ani Šatava…
Tak proč do toho tito lidé jdou? Také budete v zaměstnání dělat za „podnáklady“ a tím se přivedete „na buben“? Dává Vám tohle chování smysl? Myslím, že je doba (měla by být) kdy je každý svéprávný a odpovědný za své chování….pravda, dost velká část tohoto národa si to neuvědomuje a myslí si že stát (tedy mi všichni, co platíme daně) jsme dojné zachraňující krávy……
Samozřejmě, že nikdo nechce dělat/jezdit pod svoje náklady. Je to veřejnoprávní služba a ta by neměla být ztrátová. Obávám se, že daňový poplatník nic neušetří, pokud budou akcionáři požadovat náhradu škody… Ono po bitvě je každý generál. Pokud by bývalé vedení před deseti lety ukončilo provoz, všichni by křičeli, proč se s kraji nepokusí domluvit. Místo toho akcionáři pučili nemalé peníze do společnosti a vedení se snažilo s kraji domluvit. Jenom se snažím naznačit, že ne všechna vina je na Čajánkovi, velmi výrazně vinu nesou i kraje..
Jenže kraje viděli, že peníze netečou do provozu, ale někam do černé díry. Tudíž kraje nechtěly navyšovat platby, dokud nebylo jasné kolik z toho je nárůst nákladů na vlastní provoz a kolik připadá na nárůst počtu členů vedení. Respektive chtěli platit jen nárůst nákladů na vlastní provoz.
Protože dojení dotací,o nějakou dráhu myslím ex.vedení vůbec nešlo..
Teď vám vůbec nerozumím. Můžete to dovysvětlit?
Mínusy za to, že se ptám pana Aleše jak to myslel? Ok tak tedy, pokud máte pocit, že ex vedení nešlo o dráhu, ale pouze o dojení dotací, tak to prosím dovysvětlete. Protože mě to tak nevychází. V účetních uzávěrkách není nic o vyplácení dividend akcionářům. Naopak dle incidenčních sporů insl. rejstříku je patrné, že akcionáři mnoho let nemalou částkou dotovali provoz JHMD.
Ano, chtěl bych vidět Šatavu, jak by to za ceny roku 2009, které podepsal odjezdil, když už 2010 byla ztráta.
Nechci nijak hanit Šatavu, ale za jeho éry byly dost nižší náklady na provoz a daleko mírnější požadavky na vozidla.
Přesně tak, proto to dnes nemůže stát 80 kč/km
Doba se posunula a amatérsky to prostě dnes provozovat nelze. Kolik regulací je dnes a kolik bylo za Šatavy? Já tomu fandím, ale za předpokladu, že na stůl bude ve finále položena jasná vize jak to postavit na nohy a strategie jak to realizovat a rozvíjet v rámci regionu. Co je k tomu potřeba od municipalit atd…. Co udělá proto vlastník. Na koleně šotouším způsobem fakt ne. Šotouš ať cvaká lístky a přikládá pod kotel, ale více fakt ne. Je to obchodní společnost, je to business a to se s představami šotoušů a takopušů kříží. Modelovou železnici na úzkém rozchodu… Číst vice »
Ano, tak jsem to i myslel, nechtěl jsem rozpoutat „bitvu“ o rozkrádání atd….já o tom nic nevím. Prostě toto není normální železnice, sama si na sebe nevydělá a myslet si, že najmu partu nadšenců (dělajících za „0“) a dělat generálky štětcem a měnit pražce ručně a budu na tom provozovat dopravu….to prostě není možné. Chce to silnou firmu, arbitry na profesionální jednání s kraji, vést účetnictví, platit lidi atd….prostě něco, jako dělá AŽD na „švestkovce“. Pro radost ( a i tak těžko, pan Vanča by mohl vyprávět) se dá dělat tak Řepařská drážka. Nic ve zlém.
firma s jasnou vlastnickou strukturou, kontrolními orgány, zkušenostmi a účetnictvím
třeba České Dráhy, a.s. ne 🙂
Psal jsem, že je potřeba se v tomto případě oprostit od amatérismu. V tom případě ČD a.s. nepřipadají v úvahu!!!
Doufám, že se to povede znovu rozjezdit a vrátit na obě tratě pravidelnou celotýdenní dopravu. Úzkokolejky by byla velká škoda.
To už se nikdy nevrátí, bude to jak na Rakouské straně Waldviertelbahn, v pracovní dny v sezónu jeden pár o víkendech mimo sezónu jeden pár a v sezóně dva.
Mohl byste prosím upřesnit, kdo s tím „celotýdenně“ bude jezdit? Tím mám na mysli tyto aspekty: ***1. JÍZDNÍ DOBA je proti autobusu nekonkurenceschopná. – V úvahu snad připadá pouze krátký úsek J. Hradec – Kamenice/L. – Autobusem z J.Hradce do N.Bystřice je to za poloviční čas. Srovnejte s reakcemi na prodloužení jízdní doby vlaku do K.Hory o 6 – 10 min . ***2. CESTOVNÍ POHODLÍ jakéhokoliv autobusu je mnohem větší, než utrpení v Hašišbedně (se sedáky z trolejbusu). Jako turistická atrakce/ rarita ok, ale jako prvek ZDO těžko. ***3. PŘEPRAVNÁ PROUDY (spádovost) jsou z J.Hradce do Pelhřimova, tedy silnice =… Číst vice »
Tak to mají v rukou objednatelé, nikoliv firma samotná. Myslím závazek veřejné služby. Vysočina říká jasné ne, tedy zatím. A do N. Bystřice v objednávce za 70 minut, když bus jede 25? To by i šotouš jel jinak a to je co říci. Tam je to jen turistická atrakce.
Do Kamenice kdyby byla vůle by to za čas mohlo jít.