JetBlue má svůj první Airbus A321LR pro lety přes Atlantik, slibuje lepší komfort než ve větším letadle

Airbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueAirbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlue

Americký dopravce slibuje nadstandardní prostor v letadle. Ve stroji, který létá i s 230 sedačkami, je jen 138 míst.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrJ

Aerolinky si budou muset zvyknout na nižší počty cestujících. Dálkové spoje přestávají být destinačně atraktivní a krátším konkuruje železnice a vlastní doprava. Mimochodem, letecká doprava je suverénně největší producent CO2 a znečišťovatel ovzduší, takže i díky jejímu omezení v důsledku covidu došlo globálně ke stabilizaci podnebí i počasí.

pzag

„suverénně největší producent CO2 a znečišťovatel ovzduší“
Poněkud odvážné tvrzení. Zdroj?

Aleš

Ten suverénně největší producent CO2 je celosvětově zodpovědný za přibližně 2% vypouštěných emisí. A 2% jsou vzhledem k tomu, kolik se přepraví osob a nákladu, skutečně výborné číslo a rozhodně mi nepřipadá nijak suverénní. Kdyby jste si nejdříve ověřil určité skutečnosti než něco řeknete, tak byste se dozvěděl, že mnohem větší podíl na emisích mají energetika, průmysl, zemědělství, pozemní doprava a jiná odvětví.

Aleš

A to počasí se rozhodně nezměnilo kvůli úbytku počtu letů, to je mnohokrát vyvrácená blbost, opravdu si o tom prosím něco zjistěte. Jak potvrdily mnohé analýzy meteorologů, tak na Zemi se zcela přirozeně střídají teplejší a chladnější období a tenhle úbytek letů neměl na počasí vliv sebemenší.

Y.K.

Letecká doprava není největší producent CO2 se svými 2 – 3 %. Suverénně největší jsou průmysl, energetika atp., v dopravě ta silniční.

K žádné stabilizaci počasí nedošlo, světem pořád cloumají extrémy, to že zrovna u nás zase po pár letech máme trošinku chladnější zimu, zdaleka ne tak chladnou jako před 10 lety a pomalejší jaro, to není návrat starých časů, zatím nevybočuje z běžných oscilací. Zase jsme vloni měli nejteplejší listopad v historii.

J.D.

Tohle je prostě budoucnost – snad tedy bude pro nás hezká a přinese radikální zvýšení počtu transatlantických letů z Prahy, ale klidně i Vídně. I z té Prahy si dokážu představit pravidelnou linku Lufthansy do Newarku. Ale to jsem se asi moc zasnil :D.

PetrJ

Pokud se na podzim USA změní, váš sen nebude snem, ale proudovým linerům zvoní hrana, neboť neřešitelné emise.

J.D.

Koukám že jste zde rozjel kanonádu těžko obhajitelných tvrzení – co přesně by se v USA mělo změnit? neřešitelné emise máte zase z čeho, nějaký oficiální dokument, nebo se jenom řídíte nějakými výkřiky radikálních levičáků ve veřejném prostoru?

bohyn

Smutny obraz dnesni doby, jednu z nejvytizenejsich linek pres Atlantik NY-Londyn, bude obsluhovat narrowbody

PetrJ

Je to jen derniéra před příchodem zcela jiné letecké dopravní technologie.

Zdeněk

Zajímaly by mě ceny letenek. Pokud budou jako v běžné turistické třídě u jiných společností, klobouk dolů! Nebo se bude jednat o jakousi (cenově) „vylepšenou“ turistickou třídu?

Miroslav Zikmund

To asi ne, za nadstandardní prostor si bude muset zákazník připlatit cca 67 %. 138 cestujících musí zaplatit jako by jich tam cestovalo 230 ….

PetrJ

Nikoli nutně. Pokud se ořežou náklady shora, lze ceny letenek téměř zachovat, jen nepatrně zvýšit a zůstat tak rentabilní.

EM*

230 cestujících lítá přes Atlantik v krátkém Dreamlineru.

A321 je lehčí, úspornější, levnější na pořízení, jenom odveze míň carga, takže ceny bych ceny očekával podobné, nebo o něco nižší, než u jiných společností.

gajda

Nemusí, business bude dražší než economy jako kdekoliv jinde. A v economy už to není, že tam bude o tolik lidí míň než jinde. Taky obsazenost může být na 95+% stabilně a o tom se jinejm často může jen zdát, poplatky budou taky jinde, spotřeba a všechno. Takže není důvod být dražší a už vůbec ne o 67%