Ještě o píď větší. Royal Caribbean si objednala stavbu největší turistické lodi

Harmony of the Seas během stavby. Autor: By Djoach - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45532702Harmony of the Seas během stavby. Autor: By Djoach - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45532702

V loděnici Chantiers de l’Atlantique ve francouzském přístavu Saint-Nazaire začala stavba nové obří lodi pro turisty. Loď si objednala světová

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Jestli se nepletu, tak tu společnost vlastní Walt Dysney Company.
Takže taková plavba s myšákem Myckeym.

Tomáš

Málo co je takovým výmluvným symbolem dnešní doby plýtvání, jako tyto obří turistické lodě. Ta urputná snaha dělat je stále větší a větší, tolik materiálu a tolik energie spotřebované na jejich výrobu a provoz… Nehledě na to, že takové Benátky nebo Dubrovník se jistě už nemůžou dočkat, až k nim takováto „lodička“ zavítá.
Myslím, že jednou budou naše děti a vnoučata nad tímto jen nevěřícně kroutit hlavou.

FlyingJ

Ale na palubě to je bomba 🙂

David

V tom případě ta doba se drží už celkem dlouho, protože začala ještě před érou Titanicu. I tehdy chtěli větší a luxusnější lodě. A dokud ty lodě vydělávají a jsou rentabilní, tak firmy nemají důvod je nestavět. Navíc za každou tou lodí (nebo minimální třídou) stojí technologický pokrok, který je rozhodně důležitý. Jen očividně vy ho nikdy neoceníte.
A pokud se chceme bavit o tom, že lodě znečišťují prostředí, protože jezdí na mazut, tak to je hlavně problém nákladních lodí, kde je obrovský tlak na cenu přepravy a velká konkurence.

Tomáš

Jenomže v éře Titanicu se používaly na zaoceánské plavby, ke kterým tehdy nebyla alternativa, často to byly jednosměrné cesty za lepším životem v Novém světě. Takže funkce čistě dopravní. Dnešní okružní plavby jsou přeci jen o něčem jiném, nemyslíte?
Jinak s těmi nákladními loděmi souhlas. Lodní doprava má často punc velké ekologie, jenomže tyhle kolosy mají výkon menší uhlené elektrárny a zas tak nevinné nejsou. To je problém hlavně v přístavních městech, kde dost trpí kvalita ovzduší, nemluvě o značných emisích skleníkových plynů z globálního hlediska.

Martin V.

Kdyby jenom kvalita ovzduší v přístavních městech… Největším paradoxem je, že nezdravé ovzduší je i na těch lodích samotných, jak vyplynulo z nějakých měření. Takže ti dovolenkáři si sami zaplatí dovolenou se smradem z (dnes už snad nízkosirnatého) topného oleje na vyhlídkové palubě. Některé výletní lodě se už připravují s pohonem na LNG, což by mělo situaci zlepšit.

Oasis class má celkový instalovaný výkon 97 MW v celkem šesti motorech, z toho pro pohon jde max. 60 MW. Je otázka, nakolik je maximálního výkonu využito, ale 15 kW na osobu je podobné jako v osobním autě.

Jiří Kocurek

Nezakážem autobusy? Osobní automobil žere míň! Totiž takhle, když tu loď nahradíte desítkou menších, tak těch 10 menších lodí spotřebuje ještě víc paliva než jedna velká. Platí totiž totéž co pro auto a autobus.

Neználek

Taková loďka už by si zasloužila jaderný pohon.

Jarda V.

Myslím že ani nejbohatší lodní společnosti nemají dost prostředků na to aby realizovali stavbu výletní lodi na jaderný pohon, jehož pořizovací cena i následný provoz je v řádu několikanásobku konvenčního pohonu.

Jiří Kocurek

Raději ne. První na ráně by byl zákaz vplutí do německých výsostných vod. Rakousko by se se zákazem zcela jistě přidalo, ale to je irelevantní.
Hned jako druzí v pořadi jsou piráti, kterým by štěpný materiál notně vylepšil rozpočet. Takový Kim by určitě nešetřil dolary.
A třetí jsou různí aktivisté, kteří by v pomatenosti mohli takovou loď potopit třeba v Panamě. A to by byl globální průšvih.