Ještě dva roky provozu a konec. České dráhy vyřadí další řadu motorových vozů
Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy![Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2017/12/854.jpg)
![Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2017/12/854.jpg)
Dráhy už motorové vozy 854 při větších závadách neopravují.
Dráhy už motorové vozy 854 při větších závadách neopravují.
Nechci rýpat, ale vážně se tu bude u každé vyřazené řady smutnit, že se vyřazuje? ČD historicky zdědily poměrně širokou řadu modelů a co si budeme, řada z nich byla již před 15 a více lety za morální životností. Já jako cestující dost oceňuji, že jsem přestal běžně jezdit ve vlacích, které jsou většinou ve věku mých rodičů. A ne, teenager už hodně dlouho nejsem…
Já mám ten interiér rád. Zvlášť křesla v jedničce u řidičáků. Není to nejmodernější barevné schéma, ale jsou tam sluneční clony, příjemné světlo, chodové vlastnosti nadprůměr (klidnější než RS1/Shark). Osazením vany pro nízkopodlažní nástup a vozíčkářskou toaletou vzniká z každého vlaku bludiště a překážková dráha – vše v nemocniční bílé. Důchodci se stejně hromadí u dveří 10 minut před výstupem – ten nejpomalejší vždy první – takže z mé zkušenosti špunt jako špunt.
Už? Vždyť je to teprve nějakého čtvrt století co dostávaly nové motory… to to letí… 🙁
Budou zachovány muzejní vozy ?
Konečně, bylo už na čase. Jen co bude s Bdtn757 a ABfbrdtn795, poměrně novými vozy? S čím je budou ČD nasazovat? Nebo půjdou po 12 – 17 letech provozu taky do šrotu?
No „nové“ vozy… oni to novostavby nebyly žeano…
Řídící vozy dostanou ETCS a budou provozovány s motorovými vozy 842.
Ještě by to chtělo vyměnit sedačky za ty nové, a nebo provozovat v JMK, kde 1. třída jezdí jako 2., jelikož tam ta 1. třída je srovnatelná s 2. nových vlaků.
Hlavně, ať pošlou do šrotu ty Pushpully v MSK imr vere to nejede a jezdí spolehlivé Regionovy
Neví někdo, proč jsou Pushpully tak poruchové? Co je tam přesně za problém? Vždyť (ne)jezdí už od roku 2021… Je ostuda, že na tak vytížené lince jezdí Regionovy. A vypadá to, že ani sankce nefungují, když ČD nenutí vypravovat lepší soupravy.
Jezdí.. on je taky problém že z Frýdku na Vratimov je to tankodrom. Ale co jedu vlakem tak jezdí.
Nefunkční dveře na PP nebo neschopné 750.7 jsou způsobené stavem trati?
Čistě z pohledu interiéru (po rekonstrukci) velmi povedená vozidla.
Čistě z pohledu sedačky strojvedoucího pravěk.
Hlavně když se rozvibrujou příčky.
ti už měly být ve šrotu dávno
Za modernizace vozového parku jsem osobně rád. Ale zrovna toto je jeden z designově ikonických hnacích vozidel, jehož kvalit současný design vlaků nedosahuje…a už vůbec ne ten polský. Osobně se mi nelíbí design ani RegioFoxu, ani RegioSharku.
Že se vám to nelíbí neznamená, že design nových jednotek “nedosahuje kvalit”
Na vzhled to nejezdí.
Tedy máme jezdit klidně v ohyzdných krabicích z europalet, s kolečky z kancelářské židle…? Nebo jak jste to myslel?
Asi ano, pan Stern si doma postavil garaz z lesenarskych trubek a nepromokave plachty. Je to levne, lehke a navic rozebiratelne!
Saryk i Fox vypadá dobře..nevím co furt máte.
Vypadá málo „ikonicky“!
Train Suite Shiki-shima vypadá dobře.
Sedačky nejsou design, a tvary+barva – jo, fakt je mi to u zadele, kdyby přijel klidně pojízdnej kravín, hlavně že pojede včas a spolehlivě…
To ne, ale jezdit hnusným vlakem nikdo nechce.
Podle komentářů jsem měl štěstí, ale po návratu motorových vozů 854 na trať 027 se mě nastalo, že by spoj V3 nepřijel nebo byl někde po cestě ukončen. Navíc s jejich pomocí Královéhradecký kraj rozjezdil koncept přímých spojů do Hradce Králové. Pravda v posledních měsících jejich provozu se několikrát stalo, že na pozici 854 byl řazen vůz 843.
To se divím, u nás kam vyjede 843, odtud ji odtahují a 854 to právě zachraňují. Jistě je to anachronismus, ale pokud se nevysype převodovka nebo nevyletí klíňáky, tak to prostě pořád jede. Kdežto 843 jsou jak náhodný generátor poruch, z nichž spousta neumožní pokračovat v jízdě. Navíc některé 854 už mají kulturnější vakuový záchod, kdežto 843 je díru v podlaze.
S 843 se to musí umět..ale je to dobrý stroj. Ne nadarmo se mu říká Apollo.. podle té kupy elektroniky.
Příšerně složitý stroj ta 843. Složitější než Eso a schémata na 116 stran. “Kdo vyjede s 843 a zapomene schémata a manuál doma, ať mi neleze na oči”, říkával náš cvičný.
Na 843 jsem za 15 let schémata nepotřeboval, ani nás z nich nikdo nezkoušel, narozdíl od esa. A 116 stránek schémat nám tedy nikdo nedal. Jen pár schémat je v příručce. Tu jsem tedy s sebou hlavně ze začátku vozil. A pokud nevytekla voda, vždycky jsem dojel. Často se vytahovaly relátka, 2krát jsem vykrátil EDB, k tomu byl v příručce postup, co kde propojit, takže nebylo nutno hledat ve schématech. A párkrát jsem musel SV8 přepnout do poruchy. 843 je perfektní technicky dokonalý stroj a hned bych se s ním zase projel. A ty 854 se taky třeba včera předvedly.… Číst vice »
Když pod Trutnov přišly 843 tak se taky sypaly a dnes je poměrně klid. Ono se to usadí 🙂
Neřekl bych, jen v nedávné době zůstaly postupně neschopné všechny 843 co tam mají. Je to složitý stroj a bohužel nedostal potřebné modernizace.
s 843 se dá většinou dojet naopak v pohodě, dyť to má dvě pohonné ústrojí
843 tam byl ke konci provozu často řazen z toho důvodu, že samotné 843 přicházely o výkony, bylo jich nadbytek. Naopak opravy 854 už neměly takovou prioritu.
Ještě že na Mělník půjdou Foxy. Regíny si na této trati nedokážu představit.
To těžko, ještě ani nebylo podepsáno prodloužení smlouvy s ČD nebo vyhlášena soutěž jak bylo původně v plánu
Druhá série Středočeských Foxů (8), které podle původních plánů měly od letošního roku jít do Rakovníka budou podle změn na FB Petra Boreckého od letošního roku Foxy. Po dodání BEMU půjdou na Rakovnicko, Berounsko a Kladensko.
Máze pravdu
regíny na tady tu trať ou nevhodné v jakémkoliv spojení, já vím o jedné nepravidelné situaci kdy ti na estoty jela Regionova trio (směr Mladá Boleslav)
854 na trati HK Letohrad se patrně neopravuji už vůbec. Několikrát do týdne „Porucha vozidla“ tak na Sp jezdí co vlastně národní dopravce sežene?
V poslední době jsou častěji než samotné motoráky řady 854 problém řídící vozy Abfbrdtn, kterých je v Hradci nedostatek a jeden po vykolejení nejezdí/il. Motory po té co se vrátila postupně do provozu z oprav 210 a 005 je dost a občas zaskakují i jinde (Solnice, Hněvčeves). Bohužel kvůli četným ostrým obratům nelze poslat sestavu bez. Takže buď 814.2 a nebo dva motory řady 854 s vozem mezi…
Kvůli tomu, teď HK nasazuje ještě 854.017 z Prahy… Dnes ráno už šupajdila…
Mě řada 854 nevadí je tam aspoň nějaké pohodlí. To spíš varianta přípojného vozu Btx byla katastrofa už od samého začátku zavedení do provozu..Jezdily z Lužné tažené loko ř. 714..Doufám, že tyhle diskomfortní hrůzy už dávno ČD vyřadilo..
Ty už jsou vyřazené několik let. Železniční vozidla jsou miliónové hodnoty, podvozkové části jsou ze silných materiálů, karosérie se nepotká s agresivní solí. Proto se nemusí a ani nemohou měnit tak často a i když nějaký typ není tak povedený, svou službu musí odjezdit.
A nemohly by si to odjezdit někde na Balkáně?
Eh… Bixy s tramvajovými sedačkami se sice vyřadily, ale nahrazeny byly vozy řady 010…
Na které trati? Kromě Kladna jsem je vídal ve Znojmě a na Vláře, dříve i jinde, ale pokud vím nikam místo nich nepřišly 010.
Kde jezdí 010 s mašinou?
Cyklohráček.
U nas jezdi tahle hydra (asi je to vlak do Melnika) a vzdycky tyhle dva „motorove“ vagonky (+max. jeden osobni navic) tlaci Brejlovec, co jinak utahne i nakladni vlak.
Nevite nekdo, co je to za podivnost? Ma to nejaky technicky ucel?
Ono je to trochu jinak.
V první řadě v čele toho vlaku nebyla hydra, tedy motorák 854, ale řídicí vůz 954 (ABfbrdtn, 80-29.2xx), který sice má stanoviště strojvedoucího, ale nemá vlastní pohon, od toho je tam ten brejlovec, který se ovládá po kabelu z řídicího vozu, aby nemusel na konečné pokaždé objíždět soupravu. A od letoška už tam ty soupravy nejezdí, ty lokomotivy šly do Brna vozit rychlíky.
Diky!
Také mně připadá divné a asi to není ani ekonomické, když těžká lokomotiva táhne dva někdy tři vagóny.
Divné se to zdá, ale dle zpráv z Rakovníka má souprava 750.7 + 3xBtn + 954 menší spotřebu, než 854 + 2xBtn + 854.
Tak ono catry si relativně o moc nafty neřeknou…
Doporučuji zaměřit se na rozdíl 854 vs. 954. Opravdu to není totéž, i když vzhledově to čelo je podobné. Má to ale drobný rozdíl v tom, že 954 nemá vlastní motor 😉 Tudíž bez toho brejlovce by to jaksi nejelo.
Dekuji!
No konečně, už se na to moc těším. Cestovat s tím s kočárkem a třeba jednou další taškou je fakt za trest. V tomto ohledu byly i ty regionovy krok dopředu, když nám tu jezdily jako náhrada. Ale regiospidery samozřejmě ještě mnohem lepší.
… já bych jednotce 854 vůbec nevyčítal, že není vhodná k přepravě kočárků . Ona takto nebyla konstruovaná a zadavatel objednávky výroby vozidla nepožadoval, aby v prostoru pro cestující se vyskytovaly kočárky či jiné rozměrné předměty. Kočárek je možné přece zcela bez problémů umístit a přepravit ve služebním prostoru motorového vozu.
Hochu, cestoval jsi někdy s ročním dítětem?
… berete si i kočárek a dítětem na palubu letadla ??? Nebo se kočárek přepraví v místě určeném pro zavazadla ? Hoch již móóc dlouho nejsem a zkušenosti cestování s dětmi mám.
Argument s letadlem je úplně zcestný. Copak katrem jedu 10 hodin? Ne, potřebuju tím jet pár zastávek. A budit a vyndavat dítě z kočárku, jen proto že tyhle exrychlíkový šroty neměly nikde jinde uplatnění, kvůli 10 minutám cesty je blbost. To se pak podle týhle logiky nemusí dělat 550 perony. Jak píše kolega dole, tohle nemá na příměstě co dělat. Evidentně těch zkušeností nemáš dost nebo ti už neslouží paměť.
… vaším argumentům rozumím. Nicméně tento motorový vůz v době, kdy byl konstruován vyhovoval plně požasavkům doby a nepočítal s požadavky dnešní doby. Pro kočárek máte určený v motorovém voze ve služebním prostoru. Během životnosti vozidla se zde přepravilo velké množství kočárků či jiných předmětů, které by neprošly dveřmi do prostoru prostoru pro cestující. Pro kočárky v oddíle pro cestující nenachází odkládací prostor. Nemyslím si, že máte právo otravovat ostatní cestující překážejícím kočárkem. I vlakový personál by vás do tohoto prostoru neměl s kočárkem pustit, že… Co se týče nástupišť s hranou od temné kolejnice ve výši 550 mm… to… Číst vice »
Dinosauři vašeho typu jsou již naštěstí v menšině…
„Nicméně tento motorový vůz v době, kdy byl konstruován vyhovoval plně požasavkům doby a nepočítal s požadavky dnešní doby.“
Přesně tak. A ve své době by měl také zůstat. Není co dodat.
„plně vyhovoval požadavkům doby“ JENŽE když vyrábím vozy kde je zcela reálné že budou jezdit PŮL STOLETÍ tak je potřeba to dělat trochu s nadhledem…
Anebo teda když se to tak nedělá, nelze se divit když drážní doprava jde do prdele.
Hloupější argument jsem nečetl tyoe…
Když je to na příměstě, tak je to dost velkej problém.
Přesně tak, raději člověk vlezl do vleku, než šplhat po úzkých schodech a mini chodbičkou. V tomhle parametru je lepší také vysokopodlažní 845.
845 má celkově niže podlahu ne? No každopádně přístup do ní je úplně jinde..ale i 054 je horolezectví, takže tam si člověk nevybere, jedině komfortnější nástup mají široké dveře v 954
Tenkrát kočárky ještě asi nebyly… Nebo jste to myslel jinak? Jednotka jak z pravěku. Ač ji mám rád, je dobře, že zvoní zvonec…
Nemusíte jim to vyčítat. Stačí poslat do šrotu.
Inu, ono stejně něco „vyčítat“ neživé jednotce je takové divné… Ale jejím konstruktérům a objednatelům bych to rozhodně vyčítal, že neměli morální a ekonomickou sílu přitom řešení bylo zjevné – netřeba za každou cenu řešit nízkopodlažnost HV, stačilo vyrobit k nim (částečně) nízkopodlažní vložáky a řidičáky… ale to bylo fuj (oboje řešení = nízká podlaha a řídící vozy) vždyť přece „nikdy se to tak nedělalo“ a „stejně to od nás koupí i tak, vždyť nic jiného není“…
A kdy bude konečně konec 814??? Hlavně v okolí Prahy třeba na trati 210 už to nemá, co dělat…
Tam jezdí i 810…
Na 210 810 naštěstí nejezdí , mají jezdit zde regionovy trio /814.2, které jsou často nahrazovány Regionovama duo 814 ,na čerčanské větvy o víkendech jezdím někdy brejlovec /754 s patrovými vozy( v zimě celý den 2, létě ve ráno a k večeru 4 ) 810 na některých spojích na 212.
Smlouva je do roku 2034, tak nejdříve tam.
Řídící vozy se využijí ..co vozy bdtn?
šrot. Brno už je ve velkém odstavuje.
Vindobona
Jasan, všichni jdeme do důchodu i stroje tam jednou dojdou… Odchází ale kvalita, co vydržela a stále by držela, jen už nevyhovuje nárokům cestujících. Vzpomínám si, že když se v 60. tých letech rušily tramvaje v Karviné, po 70 letech provozu , spolu s tratí odcházely i tehdy stále jezdící původní tramvaje! Do provozu byly dané ještě za císařepána! Dnes jsou v brněnském muzeu. Odpočívej v zaslouženém pokoji!
O té kvalitě co vydrží by asi dílny mohly vyprávět. Převodovky vysypaný, starý motory taky.
Něco je taky o morální životnosti. Kdybych si dneska představil 50 let staré vozidlo, které by mělo podlahu ve výšce nástupiště, dobastlené všechny dnešní vymoženosti(determální skla s průchodem mobilního signálu, klimatizace, zászvky,…) stejně by pár cestujících brbralo.
Na dálkovce asi ne. Ale na příměstě, kde je velká výměna cestujících, tak tam vysokou podlahu nezachrání níc. To tu prostě nemělo být už pár desítek let.
Něco takového byly 451. Nízkopodlažnost měly, a ty ostatní vymoženosti (infosystém, zásuvky, lepší sedačky, poptávkové dveře…) by se taky daly dodělat.
No a jejich nové převtělení je Panter. Dost podobný formátem, ale mnohem lepší.
„Jezdí to, akorát to neseje“ A není to u sečky dost podstatná nevýhoda??
Takovou podobnou „potvoru“ od prosince dali ČD na trati Brno-Nesovice na krajské rychlíky či co to je (bývalé Sp vlaky). Náhrada za honekry. Lidi jeste na vetsi sardinky a pokaždé když jedu, tak to má nemalé zpoždění…. Progres jak prase😁. Ale pěkně to vibruje🙂.
Co si kraj objenal, to ČD nasazují
Bohužel.
Neboli klíčovou schopností ČD se stává ne to jak jezdí, ale jak dokážou „přesvědčit“ kraje aby podpořili „nahradního dopravce“…
… nemalé ˝ TO ˝zpoždění je způsobeno na spoji nasazením řady 854 nebo spíše jinými vlivy ?
Škoda, jsou to krásné stroje.
Až s motory Caterpillar, to byl použitelný vůz.
Nebyl.. zůstaly původní převodovky a ty se sypou.. rekonstrukce..byla taková poloviční.
A chlazení. Nedalo se jet do kopce na PT 100%, jinak si to samo omezilo výkon a PT na 50%.
no teď už se sypou zas i ty motory
Krasné ano, škoda ne…
Neříkám hop, dokud jsem nepřeskočil…
Škoda, že tolik žerou a ty rozjezdy taky nejsou nejrychlejší. Jako náhrada za solo 810 na pár let na některých tratích, nezlobil bych se ještě.
Náhrada 810 je Regina nejlépe rs1.
Krom nízkopodlažnosti, je regionova ještě horší jak 810, výrazně vyšší hluk a všudypřítomné pazvuky.
Proč nikdo nerozlišuje barvy – žlutá možná – ale modrá určitě ne – to je v rámci možností předělávky naprosto perfektní vozidlo…! Nejsem důchodce – jen nestranně hodnotím jako občasný uživatel/cestující.
Jezdil jsem na obou tipech jako fíra a byl to děs.
Já si na regionovu nestěžuji. Jezdím v ní dost často po trati 220 a je to pohoda. Ale musím přiznat, že zásadně využívám řídící vůz.
Na koridor tahle věc nepatří vůbec.
Vzhledem k tomu, že mají v podstatě stejnou kapacitu cestujících, tak by to byla z hlediska provozních nákladů bohužel nelogická náhrada
Dodejme „stejnou papírovou kapacitu“, neboť v 810 se počítá sezení 2+3, což ale v praxi nastává jen u školního výletu.
A s 854 je reálné mít ještě řidičák. Pokud se nepospíchá, tak i vložák. 810 musí objíždět a se dvěma jede jenom z kopce
Na trať Praha – Turnov půjdou opravdu RegioFoxy nebo co se tam plánuje?
Však tam je Arriva
Na rychlících. Na osobních vlacích ČD.
R43 jezdí ČD 🙂
Tipoval bych brejlovec+souprava s řidičákem, jako ostatně často už dneska. Regiofoxy tam určitě objednané nejsou.
Tady v článku je i mapa nasazení dle nové smlouvy: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-miri-k-prodlouzeni-smlouvy-ve-stredoceskem-kraji-zmizi-vetsina-regionov-197827/
Brejlovci + souprava s řidičákem už jsou minulostí, El Barto níže vysvětluje, proč. Na pár výkonech tam teď je 743.2 s řidičákem, ale je to podstatně méně, než v časech 750.7.
Ano, a k tomu ta 743.2 i přes řazení řidičáku v soupravě vždy objíždí, protože s 954 úplně nekomunikuje. Kromě toho ta lokomotiva má cca poloviční trakční výkon oproti 750.7 a minimálně na jednom spoji tahá o vůz více, takže ne vždy stíhá jízdní doby.
Brejlovec s řidičákem tam dnes už nejezdí. 750.7 z Prahy na přelomu grafikonu odešly.
Na Boleslav foxy nepůjdou.. a ono to s tím vyřazováním nebude tak horký..tohle se psalo už v roce 2019..a pokud vím, tak se dělají i poměrně velké opravy pořád, v Trutnově jich během podzima několik zprovoznili
Zatím ještě ani není vysoutěžený dopravce
Škoda, pořád jsou lepší a komfortnější než ty zelené arrivácké popelnice.
Tak to v žádném případě.
V části s bývalou 1. třídou je to rozhodně lepší svezení.
Uznávám že morálně i technicky jsou to samozřejmě zastaralá vozidla, ale samotné sezení a svezení bylo za mě jedno z nejlepších.
To bych se teda hádal.
Arriva má jednak o dvě generace lepší sedačky (pokud jede reko 845) a jednak v nemotorové části je nesrovnatelně větší klid.
jak v čem, 854 má takový útulnější interiér, ale sedačky má zase 845 lepší, hluk je v 845 u motoru větší, v přívěšáku/řidičáku je zas 845 tišší, podvozky má obojí celkem solidní, ale jakmile se začně brzdit, tak x54, to je hrůza..takže ve výsledku je to takový nerozhodný..tam asi vede jen 1.třída v 954..ale nesmí se brzdit 😀
Popelnice jsou tyrkysové a kromě občasné vznětlivosti ve všem lepší…
Přesně tak i se do nich lépe leze.
Sluší se dodat, že například v Brně je řada 854 nahrazována řadou 843, což je ještě podstatně horší a méně spolehlivý šrot. Nedávno se vezla nějaká rakev do Třebíče jako náhrada za jinou zdechlou a a stihla zdechnout už po cestě.
A není to jen o tom, že na ta vozidla ještě není tamější personál (dílenský i strojvedoucí) zvyklý?
Už tu byly a dílně trvalo dost dlouho, než je dali dohromady. A kdyz z nich byly spolehlivý vozy, tak je přesunuli jinam a sem narvali popelnice 854
Jestli to nebude trochu i o neznalosti obsluhy a střediska oprav. Na R27 občas nějaké neschopnosti jsou, ale jinak jezdí vcelku spolehlivě.
A je to teda rozumný je šoupat hnedle sem, tuhle zase tam, když má takové „vlastnosti“ že se na ně obsluha i oprava musejí netriviálně zaškolovat?? Nebo si někdo na ředitelství myslí že to se „vyřeší“ dobře napsanou příručkou??
843 jsou dobre stroje ..jen se s tím musí b Brně naučit. A nahrazují i 754 s vozy.
V Brně je piplali. Až to vychytali, rozebrali si to všude jinde a v Brně zůstaly staré 851.
Po tom prvním angažmá 843 v Brně je nahradily 854.
850 nikoliv 851
Protože brněnští fírové s tím neumí jezdit
843 jezdí celkem spolehlivě..tam je problém jménem Brno..
No, některé 854 se teď Českým dráhám nadále hodí – v rámci brněnského depa při četných poruchách „rakví“ (nebo četných situacích s navyšováním zpoždění – zrovna včera pozdě večer z Brna směr Kyjov).
Jsem zvědav, jestli toto s rakvemi budou ČD předvádět okolo Brna další měsíce/roky nebo jestli (díky čemu?) si to „sedne“.
Pro Brno jsou rakve skoro až exotickým strojem. Chvíli potrvá, než si na ně strojvedoucí a dílna zvykne. Stejné problémy byly i před pár lety v Trutnově, ale nakonec se 843 rozjezdily.
Hlavní problém Rakví tkví spíš v tom, že za svůj život neprošly žádnou celkovou opravou jako třeba zmiňované 854 nebo 842, takže jsou už teď někde na hranici životnosti, což má negativní dopad i na jejich spolehlivost.
Spis rekonstrukci to chce.. motor je slabý.
to fakt reko nechce..i 842 byl nesmysl rekonstruovat..
842 prošly rekonstrukcí
To je hrozná blbost, 842 jsou v Brně nejspolehlivější stroje a v kombinaci s řidičákem 954 naprosto bezproblémový stroj, dostatečně pohodlný pro cestující a příjemný pro fíru. Kdyby tímhle prošly i rakve, mohlo být na roky vystaráno.
panebože.. 843 ideálně neměly vůbec vzniknout..ačkoliv je mám jistým způsobem rád, do provozu to fakt nepatří, dyť to bylo zastaralé už v době výroby..to stejné reko 842, naprostá zbytečnost, místo toho se mělo pořídit víc sharků.. reko stála někde 12 mil za vůz, ETCS dalších 10 mil…a to máme pořád vozidlo o poloviční kapacitě, 844 vyšla na 38,5 milionu..
Nojo, na tu ETCS se určitě „čerpala“ dotace takže dopravce to tolik nestálo… to jsou ty pokřivenosti dotací.
V Brně už kdysi dřív rakve byly než odešly do Liberce na linku Pa-Lbc,jenže je pravda že v HH už je jen doslova hrstka těch kteří s tím tehdy jezdili a mají zkušenosti.Problem je s dilnou,tam už to nepamatuje téměř nikdo
Ale 810 tu budou smrďet dalších 10 let 😀 😀
Tak schválně kolik jich jezdí po celé ČR?
100?
30
Jen Praha+Stč.kraj jich má v turnusu více…
Tak denní potřeba je dnes něco mezi 50-60 ks ( včetně 809 a 811), když nepočítáme zálohy za 814 a 841 a 848.
Bavili jsme se o 810 ..ne o 809 a 811 je úplně něco jiného.
Pokud to berete po letech, tak jsou o těch 10 let mladší (neřeším, že porovnáváte hrušky s jablkama).
Technická, ve druhé polovině 90. let, resp. úplně na konci, jsme měli tak akorát ty dva prototypy, sériové modernizace se rozběhly až poté. Ještě někdy v roce 2004 jsem jel původní 853 na pátečním rychlíku do Volar, dále nemodernizované pražské vozy dojížděly na pacifiku, kam se jako 854 turnusově už nevrátily. Škoda že ta modernizace neproběhla o něco dříve (nemluvě o termínu modernizace 054 a 954).
Poslední 854, konkrétně 021, byla dokončena v roce 2006.
Ano je to tak, společně s 027 byly modernizovány trochu „jinak“ a mimo pravidelný provoz byly využívány jako „historická Vindobona“.
A pak nastala rošáda u systémových specialistů na nábřeží a 027 dostala najbrt. Že se vrátí do retra už asi bohužel nehrozí.
třeba jí koupí nějaký spolek
Hned v první větě řečeno to, co tvrdím pořád. Tyhle vlaky chcípají na počkání a na opravy se už dávno kašle. Problém je, že na některých tratích se nevyřadí dřív, než se za jízdy rozpadnou (příklady snad není třeba uvádět)
Se spolehlivostí to už věru není žádná sláva. A vzhledem k víc než 100% záloze je zajímavé, že za ně většinou zaskočí RegioNova (trio)
Ve kterém depu mají více než 100% provozní zálohu 854?
Chvilkami v Hradci, standard je tam 6 na 3, ale zdá se jim to málo.
Na druhou stranu posledních pár dní jezdila do Letohradu souprava 854 + 054 + 854. Nechybí spíš řídicí vozy?
A jezdí stále.. Dnes vozy 005+(054)+017. Řídící vozy chybí.
Ne, v Hradci je cca od půlky července 2024 provozních jen nejvýše 5 ks 854, protože 204 to napálila do stromu na trati. S opravou se nepočítalo a dost o tom pochybuji…
854 204 je v Parsu na opravě.
Díky, ale 6 na 3 pořád není více než 100% záloha 🙂
Pokud mají Dráhočeši 36 vozů a turnusováno je 37,tak někde být musí.
Pardon, chybka. Turnus 17, dle článku.
Třeba v Brně, pravidelný turnus 0 a mají jich tam asi 15.
Hurá! Další šrot pryč. 👏 Své už už mají odslouženo.
Ještě se zbavit šrotu 845
No, odvedly dobrou službu, za mě děkuji!
Jen by mě zajímalo, co bude s vozy původních řad 054 a 954? Je možné jimi nahradit třeba Bdt?
954 mohou jezdit s 842 a (nevím jesi jen některými nebo všemi) 843.
Mohou u s 750.7 ne?
Ty je už nemohou dobíjet, viz níže.
Ale vždyť Bdtn mají i alternátor.
Mají, ale primární dobíjení je přes zásuvky, alternátor zapíná jen pokud napájení přes zásuvku nejde a jen při rychlosti nad cca 25 km/h. A v zimě při běžícím topení by napájení z alternátorů nemuselo vždy stačit.
Původně měly dynamo a napájení stačilo.
Se všemi.
954 mají ETCS, takže ty ještě nějakou dobu jezdit budou. Na druhou stranu v Brně už bylo odstaveno několik 054 pro nadbytečnost, ale i ty budou jezdit dále s motoráky 842. Bdt asi moc často nahrazovat nebudou, jsou to vozy jiného určení: Bdt mají elektrické topení a hodí se do souprav s lokomotivami, zatímco Bdtn mají „bufík“ a z hnacího vozidla – zpravidla motorového vozu – jen dobíjejí baterie. A příliš mnoho lokomotiv schopných dobíjet baterie vozů 054 není, pražské katry o tu možnost přišly současně s dosazením ETCS, dále to jsou 743.2 a ještě pražská 754.045.
Děkuji! Té kombinace s 750.7 je škoda. Byla by to pěkná záloha za MSK „pušpuly“.
MSK vyžaduje nízkopodlažnost, proto na náhradách jezdí regionovy. Dříve byl plán mít záložní soupravu se syslem a modernizovanými Bdtee276, ale z toho sešlo právě kvůli chybějící nízkopodlažnosti.
MSK má hlavně cestující totalně na háku, jinak by takovou pitomost nevymyslel
Proč bylo to dobíjení z 750.7 odstraněno? Prostor? Díky.
Sjednocení typu při instalaci ETCS, technicky by asi nebylo problém to tam nechat. Ale stejně šly do Brna jezdit s rychlíky a tam by se to nevyužilo.
Pokud přišly pražské Katry o možnost dobíjení vlečňáků, znamená to konec „brejljetů“ do Všetat, případně Kladna? A přijdou tím i o možnost komunikace s motorovými vozy (dveře, dálkové řízení) a pokud ano, získají alespoň WTB jako moravskoslezské exempláře? Díky
Ony ty pražské katry už v Praze ani nejsou, takže ano, soupravy 750.7 + 054 + 954 už jsou minulostí. 705, 706 a 708 jsou t.č. v Brně, 707 v Šumperku, a v rámci instalace ETCS bude na všechny instalováno i WTB.
Drobná nepřesnost: 750.706 je v ČT na vyvazovací opravu R3 a montáž ETCS a WTB.
750.7 z Prahy zmizely.. to jsem si ani nevšiml. Ty vozy bdtn by mohly najít nějaké využití .
Však ano, ty stejné soupravy tam dnes tahají 743.2, ale jen v pracovní dny a jen 6 vlaků (9500/9505, 1544/1543, 1494/1495).
743.2 no potěš koště
Odvedly kus práce ale už je třeba je vyřadit.. čím dřív tím líp. Také regionovy je třeba nahradit..za vcasu
Kdyby se do těch vozidel investovalo a ty vlaky kdyby měly údržbu od A po Z, tak by to bylo v pohodě. Nejhorší je, že se staré šroty nahradí novějším šrotem dovezeným z Německa.
Ten novější (o dvacet let, což není málo) šrot z Německa takový šrot zase není. Je-li v dobrém stavu, je schopen dokonce i krátit jízdní doby z Prahy do Tanvaldu. Kdybych to nezažil osobně, nebudu tomu nikdy věřit. Řada 854 má již odslouženo dost, první byla rekonstruována v roce 1997 a poslední v roce 2006. Provoz po modernizaci měl trvat patnáct let a to se značně přetáhlo u všech vozidel. Jako cestující jim těžko mohu něco vytknout, tedy vyjma absence nízké podlahy. To, že jsou nasazovány na zcela nevhodné výkony, je věc jiná. Na osobní zastávkový vlak jde o nevhodné… Číst vice »
Ano budeme pořád investovat do starých škatulí, bez ohledu na náklady takové údržby a provozní ekonomiky toho šrotu, budeme udržovat kdejaký pucvol expres stále v provozu. Ach jo…
Nebo můžeme použít koňské povozy
Říká vám taky něco jako je EKONOMIKA PROVOZU a poplatky za dopravní cestu? Tak se podívejte na hmotnosti těch starých pucvol expresů….
Ne, budeme každých 5 let kupovat nová vozidla a stará šrotovat.
5 let? Proč sem píšete takové nesmysly? Všichni víme, že je to reko strojů, co pamatují střelbu tanků do pražského Muzea…
A co bude jezdit směrem na Kladno a do Mělníka, když se tam obnova dieslového parku neplánuje?
Plánuje se nákup EMU400. Mělník nějak upytlíkujou.
Vzhledem k tomu, že „elektrifikovaná rychlodráha na Kladno“ bude postavena až po roce 2030 (tedy již brzy), tak o EMU400 si může tato trasa nechat jen zdát. Do té doby je potřeba 854 udržet v provozu, protože proti Regionově je to zhlediska komfortu cestujících jako Fabie proti Trabantu.
PS. I slavnostně zrekonstruované / zdoukolejněné části trati na Kladně mají pro elektrifikaci připravené pouze patky na stožáry.
Ano, „již brzy“. A tomu roku 2030 přestávám věřit. Mimochodem jsem zvědav jak v roce 2030+ budou řešit úsek Veleslavín -Masarykovo nádraží, když tunel ještě nebude hotov
Stejně jako Veleslavín Ruzyně, tam taky hotovo nebude.
(polo)ostrovní provoz po Veleslavín by šel, ale zrovna ten už má být zahloubený, a asi součástí tunelové stavby.
Nezatracujme variantu EMU400 + brejlovec 😀
Myslím že máte jasně v článku napsané že 854 už nikdo v provozu držet nebude, letos ale na trať 120 přijde 8×847.
takovému zázraku – že by na 120 přišly nové soupravy – se i ani nechce věřit. Pokud se tak stane, tak to fakt bude revoluce
Na 120 fakt ne, co by tam dělaly. dávat nové věci na trať, kde do roku 29 (konce smlouvy) budou furt výluky.Ale úvahy takové byly.
Reagoval jsem na informaci od Pryže. Ta jeho informace mne překvapila
Lišky na Kladno? Odkud to máte? Mají pravda dveře uprostřed, takže i na příliš krátké 80 m peróny by asi někdo povolil zdvojení ale…?
No, ale 070 nevede po Praze 6, tak to třeba půjde…
A na trati 070 bude jezdit co? Však tam nejsou zasmluvněny 847.
847 jsou v plánu
Tak snad nejsou vplánu stejně jako elektrizace a zdvojkolejnění… bída a zmar.
Ty by měly jezdit snad do Bolky. Od Bolky na Turnov mají v budoucnu jezdit Regio-Shuttle RS1. Pokud si tedy plánek kraje pamatuji dobře.
V roce 2029 končí na 070 ČD smlouva
Na trati 070 je smlouva s Prahou do roku 29, Středočeská jen do letošního prosince a je nutné kvůli Praze ji sjednotit.
Oboje končí ve 12/2029, žádná extra smlouva na trať 070 neexistuje.
Autobus
Určitě a kam? Na metro do Letňan? Ať žije rychlost a pohodlné cestování do centra bez přestupů 😄
Viděl bych to tak, že tam budou 854 jezdit tak dlouho, dokud to bude kvůli absenci OBU ETCS možné. Čili ještě v roce 2027, kdy má být spuštěno ETCS na Masarykově nádraží. To už by snad mohl být i dostatek vozidel řady 847.
První na 070 letos koncem listopadu…
Nechám se překvapit 😉.
847 na 070? A kde je vezmou? Když nejsou ani objednané
Tak můžou tam dát ty objednané a Slaný, Příbram a Velvary dostanou regionovy.
Opět vyvracení nepravd – nikdy nebyl žádný závazný plán , na kterých tratích budou jezdit. Smlouva jen obsahuje kdy a kolik jich bude jezdit a kolik průměrně najedou ročně km. Vydávat za směrodatně nějaké mapičky markeťáků je úsměvné.
Ale je, projděte dodatky, samozřejmě vše jde změnit:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/10715848
Je to dodatek č.19