Jen pro silné povahy: Plzeňský kraj otevřel lávku pro pěší a cyklisty přes Hracholusky
Lávka přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský kraj
Most přes nádrž Hracholusky na trati Pňovany – Bezdružice (č. 177) v minulých měsících poutal pozornost unikátním způsobem rekonstrukce i
Sklony až 15%, šířka nedovolující legální průjezd. Jak lépe ukázat, že nějaká každodenní cyklistika je nám v Česku úplně u zadku?
PS: Ano, já chápu, že je to „turistická“ lávka. Ale pojistit se, aby ani taková lávka jakoukoliv dopravní funkci prostě plnit nemohla, to už chce toho českýho koumáka rozjet naplno.
Pěkná ukázka jak to dělat, když je třeba řešit tresspassing, čili přechod přes zákaz. Most pro pěší a je po problému. Pochvala těm, co šlii přes zákaz znějící „nikdy se to tak nedělalo“. 😀
Mám závratě, v životě na to nevlezu. Ale světe div se, líbí se mi to a mostu, lidem i Hracholuskám to přeju. Já stejně jako další, kteří trpíme nějakou Fábií, prostě půjdeme jinudy a nebudeme vymýšlet podle vzoru Soupravy a jemu podobných, jak je to špatně a jak to všechno zlikvidovat.
Pěkná cyklostezka, akorát, že není pro cyklisty vůbec schůdná, pokud používáte tzv. nášlapy systému SPD, což je asi čtvrtina rekreačních cyklistů, tak se takový sklon vyjít prostě nedá. Na dně boty je kov, a ten jaksi ve styku s jiným kovem nebo kamenem má adhezi jakou má. Takže nejde jinak než jet na kole. Tak to dopadá, když o infra pro cyklisty rozhodují lidé, kteří znají jízdu ztěží z dvorku u babičky.
Já myslím že můžeme být rádi že tam vůbec nějaká stezka je.
Rekreační cyklista si může zvolit místo k rekreaci. Narozdíl od místních, kteří s musejí žít s tím, co mají. Já jim to přeju a neříkejte, že místní se můžou přesthovat. Přestěhování se a jiná trasa k rekreaci jsou neprosto odlišné věci.
Pro lidi se závratěma je lávka s rošty nepřekonatelná. Toto je ukázkový příklad diskriminace nemalé skupiny lidí.
A co teprve hafani. Ti se roštových lávek bojí zdaleka nejvíc. Založím se svým psem ligu proti roštovým lávkám. 😁
Tak prostě budou trénovat, nebezpečné to pro ně není, jen nepříjemné. Na druhou stranu není problém s odvodněním a nemusí se tam uklízet sníh. Podle mě dobrá volba, ale chápu, že někomu se to nelíbí. V Číně mají kdesi na vyhlídce skleněnou podlahu, té bych se bál víc.
Zajímavý, že se tyhle roštový mostovky dělaj desítky let naprosto běžně a normálně fungují. Jen v šotosvětě je to holt jinak…
Lanový most na třech lanech a dvou pilířch. Přes lana příčníky a na nich fošny napodél. Povodeň vzala, je tam už 20 roků rošt na pevné mostovce. Furt lepší, než kdyby děcka musely cestou do školy, v zimě v létě, brodit řeku.
Třeba v Černošicích, hotová hrůza 🙂
Modelové na fotkách slušně kola vedou. Ale až tam nebudou fotografové, hned si někdo most projede a rozbije si držku. Je to takový lákadlo to projet…
Video na lžiDnes takovým pumpičkářem začíná, mastí to tam pěkně. Pak se mi líbí, tak tam ty báby čumí pod sebe a doslova si užívají ty stupidní rošty, které jsou podle ještě pidnějšího hejtmana „turistickou atrakcí“ 😀
Tak si rozbije držku. No a co? Když si ji rozbije o strom na cyklostopě, tak si ji taky rozbije vlasním zaviněním a vlastní blbostí. Jeho vlastní bezpečnost začíná v jeho vlastní hlavě, platí i na železničním přejezdu.
Ještě vymyslet jak tam dostat rodinu…. 😀
Něco pro Soupravu – má tam kus cyklostezky 😀
No já si myslím, že tohle by mohlo konvenovat jak „lokálkářům“, tak i „cyklostezkařům“, aneb jak říkají obchodníci, máte dva v jednom. 🙂 No a pokud takto komplikovaná rekonstrukce velkého mostu stála nějakých 100 MCZK a železniční přejezd se závorami stojí 10 M nebo kolik, tak to nebylo na dnešní poměry ani tak drahé. Vypadá rozhodně hezky.
Přesně tak jsem to myslel.
Jenom v zimě to nepůjde, běžky budou muset do ruky. Ale to by se sneslo.
Super. To se mi líbí!