Dopravci Železnice

Jen náš a státní tarif, za režijkáře nám plaťte. První kraje chystají zákaz ceníku ČD

Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy
Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy

Na české železnici se schyluje k zásadní změně, kterou část cestujících vůbec nepocítí, může se ale velmi dotknout zejména majitelů režijních jízdenek či držitelů slevových karet Českých drah.

Ve vlacích objednávaných dvěma kraji by v budoucnu měl platit pouze krajský integrovaný tarif a budoucí jednotný státní tarif, nikoliv ceník dopravce. To by znamenalo konec uznávání slevových karet Českých drah i režijek.

O změně už rozhodli v Plzeňském kraji, kde jako první tuto povinnost zavedou na lince P2 z Klatov do Berouna od prosince 2021, velmi vážně ji zvažuje Jihomoravský kraj.

V případě Plzeňského kraje je důvodem změna v konstrukci smluv. Nově jsou takzvaně brutto, tedy riziko tržeb leží plně na kraji a dopravce tržby odevzdává. V netto smlouvách jsou naopak tržby rizikem dopravce, který si o ně snižuje prokazatelnou ztrátu.

Není jiná možnost, než požadovat jen náš tarif, jinak bychom se ošidili o část příjmů,“ vysvětlil hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard. Proto podle něj nebude kraj uznávat ani slevové nabídky Českých drah typu IN karet, uznávat se bude naopak chystaný státní jednotný tarif. Naopak na tarif TR10, který řeší ceny a nabídky Českých drah, může státní dopravce na této lince zapomenout. Kraj by neměl jistotu, že tržby například z rychlíků v netto smlouvě Českých drah s ministerstvem dopravy, by nakonec neskončily jinde a zvýšila se mu ztráta.

Podobný krok zvažuje i Jihomoravský kraj. „O uznávání či neuznávání tarifu TR10 se v současné chvíli vede diskuze. Před finálním rozhodnutím je proto tuto otázku ještě předčasné komentovat,“ řekla mluvčí kraje Monika Brindzáková.

Jedině krajský tarif a případně státní jednotný požaduje podle veřejně dostupných údajů Ústecký kraj u smluv s RegioJetem a AŽD Praha. Kontrakt s Českými drahami není veřejně dostupný kvůli výjimce pro České dráhy jako emitenta obchodovatelných cenných papírů pro zveřejňování v registru smluv.

Velké diskuze lze očekávat i kvůli tomu, že pokud kraje nařídí uznávání pouze svého tarifu, ve vlacích Českých drah by to mělo znamenat konec režijních jízdenek. Jejich uživatelů je lehce pod sto tisíc. „O peníze z přepravy těchto cestujících bychom přišli. Pokud nám za ně České dráhy budou platit jízdné, je to jiná věc,“ dodal Bernard.

České dráhy mají ze zákona povinnost uznávat režijní jízdenky, což dlouhodobě označují i jako svoji diskriminaci vůči jiným dopravcům. Ministerstvo ale upravilo před dvěma lety tuto povinnost tak, že už nemusí platit ve vlacích ČD mimo závazek veřejné služby nebo v soutěžích. Změnu v přístupu krajů nechtějí dráhy zatím komentovat.

Místopředseda Odborového sdružení železničářů Vladislav Vokoun považuje nápady krajů za nešťastné. „Máme zatím málo informací k takovým úvahám. Každopádně jde o něco, co chceme s ministerstvem dopravy řešit,“ řekl Vokoun. Podle něho se také nikdo nepozastavuje, že na na regionálních autobusových linkách placených kraji jezdí zaměstnanci dopravců levněji.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jirka
Host
Jirka

Ať si všichni dopravci rozeberou i tratě z Horní Dolní do Lhoty a bude po problému. To se jim to píská, když mají plné rychlíky.

Leinad
Host
Leinad

Smlouva na deset let je daleko lepší než nejistota jestli zítra prodá nějakou jízdenku. Banky při sjednávání půjčky, leasingu,… docela rády vidí krajské financování.

Leinad
Host
Leinad

Jo pravidelní cestující ocení IDS, ale režimkáři budou proti. 🙂 Autobus přece musí být konkurence vlaku, ne na něj navazovat v IDS a už vůbec ne uznávat stejné jízdenky.

Pedro72
Host
Pedro72

V Jihomoravském kraji by si ČD mohly získat více sympatií, pokud by nedělaly naschvály cestujícím. Třeba kontroly osobního dokladu u jízdenek v Poseidonu štvou každého a jsou úplně zbytečné.

Jan Prachař
Host
Jan Prachař

Jak šel čas :)) 2003 Vzniká akciová společnost České dráhy 2007 Vyčleňuje se nákladní doprava do ČD Cargo 2008 Provozování dráhy přechází na SŽDC (údržba tratí, jízní řády,…) 2011 Řízení provozu přechází na SŽDC (vypravčí, dispčeři,…) 2016 Převod nádraží pod SŽDC 2020 Vzniká státní tarif (TR10 ztrácí význam síťového tarifu) 202? SŽDC zřizuje síť podkladen pro prodej jízdních dokladů státního tarifu (na místo pokladen ČD) 202? Dispečink osobní dopravy přechází pod SŽDC, aby byla zajištěna návaznost spojů 202? Depa, dílny a opravy přechází pod SŽDC, aby k nim měly všechny dopravci rovnocenný přístup 202? ČD Nostalgie přechází pod novou státní… Číst vice »

venkov4ever
Host
venkov4ever

Zadržte modré slzy i žlutou žluč (opět pleonasmus?). Nějak se dohodnou, k faktické změně nedojde.

Souprava
Host
Souprava

1 linka vypadne z TR10 a šotoušci s režimkáři z toho hned udělají tragédi… 500 příspěvků se fakt nevidí… 🙁 To nemáte dost jiných linek, kde se vozit s jediným správným dopravcem, nebo železničáře v důchodu zruinuje si na téhle lince zaplatit 25% z jízdného jako obyčejní důchodci?

Rogalo
Host
Rogalo

Tak jasně, šotoušci, režimkáři, jediný správný dopravce… rutinní slovní výbava někoho, kdo nedokáže jednou napsat komentář bez jízlivostí…
Jenže se pleteš – oni ti šotoušci se v tom tarifním galimatyáši nakonec nějak zorientují (protože to sledují), problém to bude naopak pro obyčejné cestující, obzvlášť pro ty nepravidelné.

Panelák
Host
Panelák

Proč by tu jinak vzniklo 600 příspěvků, z toho významný počet o:
1) „přesedání do auta“ a „vyhnání na silnici“ *);
2) potřebě vyjevit svůj postoj u prakticky všech držitelů IN50 v zemi;
3) dřív bylo líp;
4) náročném (nočním, obtížném) studování 14 tarifů;
5) motivaci k práci u dráhy, ale přitom ji nevyužívají;
6) neplatnosti interrailu a mezinárodního jízdného?

(Vyhnání na silnici mám z těch floskulí nejraději, evokuje to „vyhnání z ráje“, kterým jsou v této souvislosti ČD 🙂 ).

Souprava
Host
Souprava

Je nějak špatně, že lidé pojedou tím, co jim více vyhovuje (auto)? Máme je do vlaku nahánět násilím? Nebo jim máme platit, aby jeli vlakem? Ony ty osobáky jezdí mezi Mýtem a Berounem téměř prázdné už dneska… ta TR10 zřejmě moc netáhne. 🙂

Ale kvůli zrušené TR10 mezi Berounem a Plzní určitě přijde železnice jako celek aspoň o 30% cestujících.

Kolik lidí v republice má IN50? 2000? Když jezdím na PID lístky, tak to je taky často až o 50% levnější než tarif ČD a bez jakékoli plastové kartičky… asi kouzlo. 🙂

jarmila
Host
jarmila

Zapoměli jste na jednu maličkost režijka pro duchodce za 950 korun to je zadarmo???

Rampa
Host
Rampa

Tak si to pojďme shrnout.

Většina diskutujících se asi shodne, že režijky nejsou tím hlavním problémem. Pokud chce dopravce, aby kraj uznával režijní jízdné, pak je pochopitelné, že mu to kraj bude účtovat.

Horší je to s mezikrajským cestováním. Výhledově bude mít cestující dvojí volbu:
1. po nocích studovat 14 krajských tarifů
2. jet na drahou jízdenku v rámci SJT
Obě jsou nevábné a přitom by stačilo jediné: Nastavit sazebník SJT přívětivěji a zahrnout do něho slevové produkty pro časté cestující.

MichalM
Host
MichalM

Bude SJT dražší než dnes ČD bez IN25?

JaJeČ
Host
JaJeČ

Ano.

jal
Host
jal

To je třeba chválit. Ti, kteří se vyžívají na netu i jinde kupováním šekových jízdenek, si přijdou na své. Drahý celostátní nebude nikdo používat. A ti, co nebudou ochotni se vyznat ve 14. krajských tarifech, pojedou autem.

Karl64
Host
Karl64

Žádná kaše se nejí tak horká jak se uvaří. To za prvé a za druhé ma to platit od roku 21 ne hned a nebudou náhodou taky nějaké volby ?

xyz
Host
xyz

„nebudou náhodou taky nějaké volby?“
Budou. Nicméně brutto kontrakt Plzeňského kraje s dopravcem již je sjednán a je dlouhodobý.

Mimo jiné jde o kontrakt s relativně vysokou nákladovou cenou za km, souběžně však s přísnými pravidly pro dopravce. Nedivím se, že objednatel bude chtít kompenzovat tyto „mimokrajskotarifní“ věci.

(To, že ČD chtějí zrušit režijky obecně či uznávání režijek v těchto vlacích, je jen konstrukt některých zdejších diskutujících. Reálná otázka jen je, kolik Kč budou ČD platit; resp. přesněji kolik jim bude odečteno z částky proplácené krajem po odečtení tržeb.)

Apollo 17
Host
Apollo 17

„To, že ČD chtějí zrušit režijky obecně či uznávání režijek v těchto vlacích, je jen konstrukt některých zdejších diskutujících. “

Bingo.Ale konstrukt,že nebudou platit režijky vygeneroval diskusi s 550 příspěvky.A o tom to je.

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

Protože režijky prostě mnohým z neznámých důvodů leží v žaludku. Proč jim neleží stejně jiné firemní benefity nechápu. Režijku nemám a že ji někdo má, mne nechává úplně v klidu.

venkov4ever
Host
venkov4ever

Ano, to je skutečně námět pro psychology. Jestli je to tím strašným slovem „režijka“, nebo žlučáky dráždí paušál, těžko říct. Režijka představuje benefit ve výši 1575 Kč měsíčně. Vsadím se, že kdyby režijky zrušili a Šípovým otrokům přidali částku, která po zdanění přinese 3150 Kč měsíčně, čili zdvojnásobení benefitu, žlučáci by se ihned uklidnili, namísto toho, aby zdvojnásobili produkci žluči. Režijka je dalším důkazem totální iracionality lidského uvažování, protože dráždí k nepříčetnosti žlučáky veškerého věku, pohlaví i vzdělání. Opravdu bych chtěl slyšet názor Radkina Honzáka, Jeronýma Klimeše, nebo někoho podobného ohledně fatálního dopadu režijek na psýchu žlučáků.

jan
Host
jan

zajímavé,že jim nevadí výhody poslanců,senátorů a ostatním ,kteří patří do této tlupy!!!Tam se s ničím ne++rou,přidávají si a fňukají,že mají málo za jejich namáhavou !!““práci““ !!!!!!!!

xyz
Host
xyz

Ironií je, že celá tato „polemika“ by neexistovala, pokud by výběrové řízení na tuto linku vyhrál kterýkoliv jiný dopravce než ČD – tedy dopravce, který by režijní jízdenky ČD (platné i pro zaměstnance SŽDC) tak jako tak neuznával. 🙂

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tady přece nejde jenom o režijky, ale o tarif ČD jako talový. Přece jen je to furt dopravce největší a na rozdíl od jiných má zatím určité věrnostní slevy.

Tronda
Host
Tronda

Ale jděte, různé Interraily a mezinárodní NRT jízdenky do Dobřan zastávka je jen okecávačka. A jiní dopravci mají také věrnostní slevy, např. RJ má kreditovou jízdenku, u GW věrnostní sleva není třeba protože jejich jízdné už je na úrovni ČD IN25.

modrá guma
Host
modrá guma

Přesně tak, nejde o režijky, které stejně nikdo z železničářů nevyužívá, ale hlavně o likvidaci IN100 a mezinárodního jízdného vč. Interrailů!

Adolf
Host
Adolf

Už se to zde psalo asi milionkrát. IN100 bude nahrazena ve státním tarifu a budete na ní moci jet nejenom s ČD, ale i s ostatními dopravci v ZVS.

Tronda
Host
Tronda

Řekl bych, že diskutér modrá guma, to nemyslel tak, jak je to napsáno. 🙂

Olin
Host
Olin

A zase kostrukt: Jen ne v komerčních spojích RJ (Praha-OV, Praha-Brno-…), ani ČD (Pendolína, Opavan)

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Tak dlouho se vše rozdělovalo na menší části, aby bylo křišťálově jasné jak se vše financuje, až je toho křišťálu tolik, že přes něj není vidět kdo komu za co platí, popřípadě neplatí.

xyz
Host
xyz

„Tak dlouho se vše rozdělovalo na menší části, aby bylo křišťálově jasné jak se vše financuje“… až někteří objednatelé začali i v železniční dopravě zadávat brutto smlouvy tak, aby jim dopravci museli přesně vykazovat tržby (tzn. něco, co je v autobusové dopravě běžné již delší dobu). A ne že objednatel bude směrem k dopravci platit stejnou částku bez ohledu na to, zda průměrný počet cestujících je 20, 50 či 100 lidí.

Panelák
Host
Panelák

Kdo komu za co platí (resp. v případě zaměstnaneckého jízdného neplatí) je právěže nejlíp vidět přes ty brutto smlouvy (objednatel platí celý výkon a případné tržby si od toho odečte sám, místo aby je nějak kreativně zašmelil dopravce a třetinu lidí přitom odvezl „zadarmo“). Kvůli tomu je takový tlak proti nim.

Apollo17
Host
Apollo17

Já bych to viděl pozitivně.
Dopravci budou z dražšího celostátního jízdného mít větší příjem od seniorů a žáků,pak můžou přidat zaměstnancům nějakou tu tisícovku měsíčně jako kompenzaci za režijku.
SŽDC bude muset přidat svým zaměstnancům,aby naplnili stavy např. na CDP Balabenka,protože zaměstnanci např. z Chocně si vlak sami platit nebudou chtít a v Praze moc nových výpravčích za současné platy neseženou.
Jak ty doplatky pro seniory,tak zvýšené náklady SŽDC zaplatí daňový poplatník a všichni budou spokojeni.Šetřílkové,kteří ušetří pár korun z krajského rozpočtu,tak dopravci,kteří budou účtovat doplatek z celostátního tarifu a budou mít větší výdělek,SŽDC to bude jedno 🙂

xyz
Host
xyz

„Dopravci budou z dražšího celostátního jízdného mít větší příjem od seniorů a žáků“ Pouze v případě, že do té doby nebude zrušeno tzv. Babišovné. „pak můžou přidat zaměstnancům nějakou tu tisícovku měsíčně jako kompenzaci za režijku.“ Dopravci přece režijky zrušit nechtějí. Jen mají některým objednatelům finančně kompenzovat jejich platnost. „SŽDC bude muset přidat svým zaměstnancům,aby naplnili stavy např. na CDP Balabenka,protože zaměstnanci např. z Chocně si vlak sami platit nebudou chtít“ … čímž pádem tito zaměstnanci od SŽDC odejdou a naplní volná místa v jiných oborech = pro tyto obory pozitivní jev. Ovšem nic nebude tak horké, protože jednak Choceň… Číst vice »

xyz
Host
xyz

“ dopravci,kteří budou účtovat doplatek z celostátního tarifu a budou mít větší výdělek“ Doplatek „Babišovného“ nyní ČD účtují z poměrně drahého obyčejného jízdného, tzn. již nyní dostávají v této věci vysoké doplatky (které zůstávají přímo jim; zatímco v případě národního tarifu je možné, že to „Babišovné“ bude rozúčtováváno stejným způsobem jako tržby od cestujících). Mimochodem, slušné peníze navíc si ČD nyní vydělají i tím, že DPH za jízdné byla snížena z 15 na 10 % (zatímco většina nákladů pro ČD zůstala ve 21% sazbě). Už tím si ČD slušně vydělaly, takže „můžou přidat zaměstnancům nějakou tu tisícovku měsíčně jako kompenzaci… Číst vice »

Adam
Host
Adam

Proč nejde v ČR vymyslet státní tarif jako ve Švýcarsku? Kde je základní hodně drahý, ale lze za pár set franků koupit kartičku na slevu 50%, která platí ve všech vlacích, dokonce i na lanovkách, MHD,…

Panelák
Host
Panelák

„Proč nejde v ČR vymyslet státní tarif jako ve Švýcarsku?“ Pro ty, co se právě vrátili z mnohaletého pobytu na jiné planetě: „státní“ tarif je přesně to, co se v ČR právě vymýšlí. Jeho parametrické nastavení jistě není nic neměnně betonového a důležité je to, že se po dlouhém ignorování konečně něco dělá (a že do toho šotouši a hlavně ČD nádražáci nemůžou moc kecat, i když to oběma skupinám působí ujímání). No a obecně, proč tu něco nejde jako ve Švýcarsku — protože ČR není Švýcarsko, ČD nejsou SBB a jednoduše nemáme ten balík peněz, který si můžou dovolit… Číst vice »

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

mě by spíš zajímalo, jak to bude v R Klatovy Plzeň, to jako někdy pojede R placený MD, kde bude tarif ČD(+SJT), a jindy R placený krajem, kde bude tarif IDP(+SJT)? nebo bude i v R MD platit IDP?

aby nenastal paradox, že v některém bude jen IDP a v některém jen ČD (při nezavedení nebo opoždění SJT)

Juraj
Host
Juraj

Pokud je rychlík integrovaný krajem, platí tarif kraje nebo SJT.
Pokud není integrován do IDP, platí tarif ČD nebo SJT.
SJT platí za každých okolností.

VRT
Host
VRT

Dáme 1000?

X 1
Host
X 1

O flašu té loňské? 😉

Zapa
Host
Zapa

Dáme. Musím se přiznat, že mám režijku. 😀

IGCT
Host
IGCT

nespamuj

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Rekord v počtu diskutujících

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A přitom k takovému kočkopsu. Liberalizace je návrat do stavu před zestátněním drah rakousko-uhersko správou. A tím pádem návrat k celkově většímu finančnímu zatížení státu.

Panelák
Host
Panelák

Tak určitě, zestátnění železnic bylo ohromnou f

Panelák
Host
Panelák

finanční úlevou pro stát 🙂

IGCT
Host
IGCT

fakt? Krom poplatků za dopravní cestu díky novým soukromníkům nějak tu finanční úlevu nevidím

IGCT
Host
IGCT

Držitelů režijek je 1% celkového počtu obyvatel ČR. Opravdu tabu jak hrom.

petr.r
Host
petr.r

příspěvek a počty nemají žádnou hodnotu, jelikož uvádíš 1%, ale k čemu?, ty si myslíš, že 99% lidí jezdí vlakem?

IGCT
Host
IGCT

protože kraje si objednávají vlakovou dopravu ve vlakokilometrech. A je jedno, zda vlakem nejede nikdo nebo je přecpaný

xyz
Host
xyz

„Držitelů režijek je 1% celkového počtu obyvatel ČR. Opravdu tabu jak hrom.“
O. K., o to menší problém bude, když:
– (buď) dopravce bude kraji proplácet (resp. nechá si z výsledné úhrady odečíst) kompenzaci za tzv. protarifovací ztrátu způsobenou jejich uznáváním (ušlé příjmy kraje vlivem toho, že držitel takové jízdenky nejel na „krajský“ tarif)
– (nebo) ve vlacích předmětného dopravce nebudou (dle smluvního ujednání, které prosadil ten, který OBJEDNÁVÁ a PLATÍ, tedy krajský úřad) tyto jízdenky v dotčených vlacích uznávány

IGCT
Host
IGCT

Nebo možnost další-SŽDC zvýší ceny za dopravní cestu pro osobní dopravce.
Tež řešení a všici budou spokojení 🙂

xyz
Host
xyz

„SŽDC zvýší ceny za dopravní cestu pro osobní dopravce.“
Nesmyslný postup mj. pro jakékoliv „neČD“ osobní dopravce, kteří zaměstnancům SŽDC žádné zaměstnanecké jízdné neposkytují a kteří tedy nepatří mezi ty „potrestané“ za to, že objednatel dopravy využil možnosti určit, jaký typ jízdenek v jím objednávaných vlacích bude a jaký nebude platit. 🙂

IGCT
Host
IGCT

„SŽDC zvýší ceny za dopravní cestu pro osobní dopravce.“ A tím se vrátí možnost ježdění režijkou všemi vlaky 🙂 Geniální. 🙂 Prostě nádhera střídá krásu.

Tronda
Host
Tronda

Fujfuj soukromníky je třeba vytrestat preventivně!

IGCT
Host
IGCT

kdyby se měli trestat, tak by jim připadla povinnost zajišťovat ztrátové manipulační vlaky a obsluhovat nákladiště. A taky by ti osobní museli zajistit náhradní přepravu, když mají jednotku po nehodě a nemají dostatek náhradních souprav.

Tom
Host
Tom

Žadné tabu, všichni řešíte jen nenáviděné režijky, ale já si kupuji produkt IN 100 první třída a najednou u stejného dopravce budu pátrat, kterým vlakem smím a také kde sehnat a jak krajské jízdné. Tím pádem, než takový každodenní opruz, raději zvolím auto, v mnoha případech i rychlejší. Tedy návrh, který naopak vyžene lidi zpátky na silnici. Někdy přestupuju ve třech i čtyřech krajích. Tedy jezdím každý den jiným směrem a opravdu nemám čas pátrat, kde platí jaká jízdenka za jaký úsek. Myslím, že účelem je rozbít síťovost a časem se zbavit ČD a pod slovem liberizace se skrývá vlastně… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„ale já si kupuji produkt IN 100 první třída a najednou u stejného dopravce budu pátrat, kterým vlakem smím“
Budete si moci koupit obdobný produkt v národním tarifu. Nemusíte přesednout do auta.

„kde sehnat a jak krajské jízdné.“
Pokud bude povinnost prodávat jízdenky krajského IDS, tak je pravděpodobné, že dle tohoto tarifu budou provádány jízdenky i v pokladnách ČD.
(Obdobně to platí např. v Rakousku, kdy v pokladně/automatu ÖBB koupíte jízdenku „z bodu A do bodu B“ a v případě, že je to ve stejné spolkové zemi, je prodána dle tarifu příslušného „IDS“ – dopravního spolku.)

Josef J.
Host
Josef J.

V Praze mi neprodají jízdenku dle tarifu Ústeckého raje nebo IREDO.

Panelák
Host
Panelák

To jste jen tady už asi sedmnáctý šotouš, co prohlašuje, že bude jezdit autem 🙂 (přičemž typicky žádné nemá, max. si půjčuje od rodičů, pokud vůbec má řidičák).
Ale ty fráze o ošklivosti liberalizace máte nastudované pěkně, jen tam chybí kapka toho sociálna (ubozí ožebračení exČD železničáři).

Ono i kdyby ten návrh „vyhnal na silnice“ (tahle floskule se mi líbí ze všech nejvíc) celých těch pár promile, kterých se fatálně dotkne „zdražení“ státního GeneralAbo z 20 na 25 tisíc, tak se to opravdu nepozná.

jofrey
Host
jofrey

Uvažujete jen zcela o malé skupině lidiček, ale tím jak se životní úroveň zvedla a autem do práce jezdi hodně zaměstnanců, tak pokud pojedu na výlet a bude to pokračovat tímto směrem, tak určitě použiji auto, je to sice špatně, ale složitost a česká cesta je opravdu špatně.

Panelák
Host
Panelák

90% lidí dnes používá auto do práce a/nebo na výlety úplně rutinně, aniž by o tom vypisovali sáhodlouhé litanie a výhrůžky na dopravní fanzine. Rozhodně nevěřím tomu, že skupina „přesednu do auta“ na těchto stránkách jsou do jednoho topmanažeři zahraničních firem, kteří mají IN100 místo passata kvůli svému ekologickému cítění a z odporu k liberalizaci a konkurenci, zatímco obdivují skvělé služby Českých drah a snaží se jimi inspirovat ve své práci… no schválně, co třeba vy? 🙂

Olin
Host
Olin

Ano. Máte pravdu. Nejsem ani top manager, ani šotouš, stejně jako TOM jsem kupoval IN100 a jezdil kam jsem potřeboval. Autem v jednom dni Ústí – Ostrava, nebo jinam (cca 30 cílů) a zpět + rozumný čas a vypětí na místě není udržitelně realizovaltelné. Takže to není o ekologickém cítění, ale mám se rád a vážím si své práce (a ano – řízení auta považuji za práci) . Dnes nemám IN100, Kupuji PID v mobilu, DUK na pokladnách, IDSJMK přes Poseidon, RJ kreditovou jízdenkou. General Abo zůstane „asi“ srovnatelné s budoucí IN100. Ta nebude platit v „některých“ vlacích na plzeňsku,… Číst vice »

Bdtax Fan
Host
Bdtax Fan

Já bych to nebral tak tragicky, jak to z této diskuse vyznívá. Pro ty, kdo nechtějí luštit krajské nabídky, tu bude právě celostátní tarif. Největší chybou české železnice v posledních 15 letech bylo, že vůbec něco jako tarif ČD na spojích v závazku veřejné služby ministerstvo při dělení ČD/SŽDC dovolilo. Státní tarif měl vzniknout rovnou se vznikem SŽDC převzetím tehdejších tarifních podmínek ČD a všechny tehdejší pokladny ČD měly přejít také pod SŽDC. Bohužel se tak nestalo a teď to stát řeší na poslední chvíli, ale pořád ještě není pozdě. Někdy se začít musí a věřím, že celostátní tarif se… Číst vice »

JaJeČ
Host
JaJeČ

Pozor, v kombinaci IDS vs SJT je často podmínkou, že SJT lze použít pouze pro cesty mimo kraj. Tedy nikoliv v rámci IDS (tak to zvažuje tuším IDS JMK).

Bdtax Fan
Host
Bdtax Fan

To není moc pozitivní. 😱 Které kraje konkrétně takovou podmínku zmiňovaly? A je to už jisté, že někde toto omezení bude platit?

Juraj
Host
Juraj

Toto není pravda. SJT bude použitelný na libovolnou železniční relaci. V kombinaci s IDS pak bude použitelný tak, že SJT pokryje celý vlakový úsek a IDS návaznou dopravu.
Stejně ale v mnoha případech bude IDS výhodnější volba. A samozřejmě SJT nevzniká ve vakuu, ale ve spolupráci s objednavateli.

Josef J.
Host
Josef J.

Ale myslím, že to bude podmínka protiprávní.

Alexandr
Host
Alexandr

Pěkná pitomost, aby národní dopravce nemohl používat na svých linkách svůj tarif. Kdyby to byl autobusový dopravce „Pepa Novák“, co jezdí pár linek kolem okresního města, tak pochopím, že se bude jezdit na krajský tarif. Řada diskutujících ale zapomíná, že České dráhy je největší tuzemský dopravce a jeho tarif supluje neexistující národní tarif (a pro pravidelné cestující bude tarif ČD levnější i po zavedení národního tarifu). Ještě že bydlím na Vysočině, tam zůstane vše při starém a na většině tratí budou nadále na základě přímého zadání jezdit České dráhy. Na většině relací bude postačovat vlaková jízdenka, při kombinaci vlak+bus nebo… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

Jo tak Vysočina, to je teda přenáramný vzor pro veřejnou dopravu 21. století!

xyz
Host
xyz

Zejména je zajímavé sledovat „soutěžení“ autobusové dopravy tímto krajem v rámci onoho IDS. Příprava IDS začala již v roce 2014, původní termín spuštění byl 2017. Nakonec byl celý systém schválen až v 5/2018, ale dodnes nebyli schopni vyhlásit výběrová řízení na autobusové dopravce (takže se to do 12/2019 samozřejmě nestihne, takže mezitím „dočasná“ prodloužení stávajícím dopravcům atd.).

Železniční doprava zcela bez soutěže na všech tratích do rukou ČD (resp. JHMD v úseku Obrataň – Kamenice nad Lipou – hranice kraje směr J. Hradec).

Alexandr
Host
Alexandr

Já jen doplním, že třetím železničním dopravcem na Vysočině bude Railway Capital, který v rámci pětiletého kontraktu bude tuším do r. 2022 jezdit na trati Moravské Budějovice-Jemnice. Tam snad také budou platit jízdenky VDV. Co se týče autobusů, tak je samozřejmě chyba našeho cholerického hejtmana, že odmítá soutěžit autobusové dopravce, protože jinak by systém VDV byl spuštěn včas i v autobusech. P. S. Kdyby existoval národní tarif zhruba na cenové úrovni IN25, tak by „netto“ smlouvy neměly takový dopad na cestující, jaký budou mít. Přesto ale nevýhodou státního tarifu bude absence komerčních nabídek dopravců. Myslím, že hlavně víkendové a včasné… Číst vice »

Alexandr
Host
Alexandr

„Jo tak Vysočina, to je teda přenáramný vzor pro veřejnou dopravu 21. století!“
Kromě Vysočiny plánuje zadat dopravu Českým drahám ještě Středočeský kraj (s Prahou), který je obecně považován za dopravně vyspělý. No a Vysočina se již od roku 2015 v rámci přípravy na IDS posouvá do 21. století a na některých linkách se jezdí už dnes dle jízdních řádů VDV (= Veřejná doprava Vysočiny).

JaJeČ
Host
JaJeČ

Koukám, že se tady řeší především režijky atd, ale nadhodím jinou věc. Jak to bude z pohledu flexibility se stornováním jízdenek, pokud z nějakého důvodu nakonec nepojedu? U ČD, stejně tak i u jiných dopravců lze běžně stornovat bezplatně do 15 minut předem. V SJT to má být jen do půlnoci předešlého dne a to jen se stornem minimálně 7 % s tím, že ve hře je i 14 % (pokud bych jízdenku vracel u někoho jiného, než jsem ji koupil). Co tarify IDS? Umožní mi bezplatné rušení jízdenek?

Panelák
Host
Panelák

Tak to je nepochybně jen otázka technického nastavení (takže se zaměřte spíš na parametrické vylepšování „státního“ tarifu než modlení se za jeho neexistenci).
Ostatně, jak dlouho jde u ČD stornovat jízdenky 15 minut předem a beze srážky? (Za mých mladých let to bylo 10%, minimálně 20 korun.)

A to už se radši nebudu pídit po tom, co bylo tou příčinou, která ČD „přesvědčila“ ke změně ve stornovací politice, protože to by se tu teprve strhla vichřice 🙂

JaJeČ
Host
JaJeČ

Otázka není o tom, proč to zrovna ČD mají nebo nikoliv. Otázka zní, proč když to je nyní běžné u mnoha dopravců, proč se u toho SJT nepočítá s bezplatným stornem do 15 minut předem, když už se v jeho rámci počítá, ať jsou terminály ve vlacích online (resp. semi online jako nyní u ČD).

Juraj
Host
Juraj

U SJT se s bezplatným stornem počítá za určitých okolností. Poplatek tam bude při vracení dokladů na prodejních místech, protože jsou s tím spojené objektivní náklady. Naopak online nákup, online storno bude možné s 0% poplatkem do 23:59 D-1.
Zavedení modelu typu ČD („sám si vyberu svůj deadline“) je k diskusi.

-TR-
Host
-TR-

Jakým způsobem se bude řešit např. chybně vystavená jízdenka, kterou cestující bude chtít reklamovat okamžitě po vydání?

Juraj
Host
Juraj

Počítá se s časovou lhůtou (grace period) pro okamžité reklamace na prodejním místě – model podobný jako dneska u dopravců. Chybné vystavení se nepovažuje za běžné uplatnění práva z přepravní smlouvy, protože přepravní smlouva nevznikla korektně.

JaJeČ
Host
JaJeČ

OK, díky za upřesnění. Přimlouvám se za pohyblivý začátek platnosti, protože ten je důležitý zejména u dálkových cest, které si člověk plánuje více dopředu, a zároveň je větší pravděpodobnost cesty více dopravci. Ještě se zeptám jak to bude u storna pokud to bude kombinace IDS+SJT+IDS například? Popřípadě kombinace například na cestu typu Opava – Plzeň, kdy OP – OV pojedu s ČD na SJT, z OV do Phy na akční jízdenku jakéhokoliv dopravce a pak z Prahy zase na SJT s ČD. Bude to umět to samé, co umí teď od února ČD? Že mi to složí jízdenku z těchto… Číst vice »

Juraj
Host
Juraj

Je to validní podnět a zabýváme se tím. Rádi bychom možná nejdříve viděli reálná data z validací a podle toho systém postupně zvolňovali. Ani dopravci dnes nedokáží na některé otázky odpovědět, takže začínáme spíše opatrně. SJT+IDS bude jedna jízdenka, kdy SJT obsáhne celou vlakovou část a IDS „last-mile“ návaznou dopravu. Storno v tomto případě bude shodné s podmínkami SJT, aby to šlo koupit i stornovat v jediném kroku. Kombinovat akční + SJT samozřejmě lze, ale budou to samostatné nákupy a půjde to na vrub cestujícího, tzn. nebude to jako teď u ČD. V praxi to budou i dvě nezávislé přepravní… Číst vice »

JaJeČ
Host
JaJeČ

Díky. I když škoda toho opětovného rozdělování – za mě by to mohlo jít taky na jednu smlouvu za podmínky, že by SPPO tarifu dopravce odpovídaly SJT…

HonzaEM
Host
HonzaEM

Dřív to šlo stornovat i po odjezdu a bez srážky. Například chtěl jsem jet z Lovosic do Děčína, sedím ve vlaku, který už měl dávno odjet, ale kvůli výluce čeká na volnou kolej, ale čeká tak dlouho, že by mi v Ústí ujel přípoj na Děčín, takže cesta tím pádem ztratila význam, tak jsem vystoupil, jízdenku vrátil v pokladně a šel domů.

IGCT
Host
IGCT

Já to (asi) nějak nechápu. Jsem zaměstnanec SŽDC a držitel „režijky“. Čili jsem státní zaměstnanec. A stát dává finance krajům na vlakovou dopravu. Kraje tyto peníze považují za vlastní, což trošku jaksi není pravda. Kraje se dušují, že je cílem lidi dostat do vlaků z přeplněných silnic a dálnic. Používám režijku jednak na dopravu do zaměstnání, ale taky na služební cesty(pokud to lze), neboť cesta vlakem mi přináší efektivnější využití času oproti cestování služebním autem. Takže nyní budu nucen brát výhradně služební auto, čímž vzrostou náklady státu.

IGCT
Host
IGCT

Mimochodem, zaměstnanci dráhy nejezdí zadarmo, ale za 1500,-Kč za rok

Adolf
Host
Adolf

V současnosti okrádáte o tržby dopravce České Dráhy, který to má nařízeno ze zákona. Kraje za to platí zvýšenou cenu za kilometr, protože proč by vás nechávali ČD jezdit zdarma, když to můžou na někoho převést, že. A krajům se to nelíbí. Po zásahu všech možných odborářů se uzákonilo to, že v nových soutěžích režijky platit nebudou. Zde bere riziko tržeb kraj, okrádali byste tak kraj. Vašich astronomických 1500 kč za rok je naprostej výsměch vzhledem k ostatním cestujícím v dopravě, kteří těch tisíc platí 20.

IGCT
Host
IGCT

Fakt?? A co řeknete zaměstnancům E.ON, ČEZ… kteří zase mají jako zaměstnanecký benefit nižší ceny el. energie. A zadarmo to není. A je čím dál víc lidí, co si režijku nepořizují vůbec, protože ani těch 1500 neprojedou.

Adolf
Host
Adolf

„A je čím dál víc lidí, co si režijku nepořizují vůbec, protože ani těch 1500 neprojedou.“
Tak to je skvělá zpráva, takže proč je vůbec uznávat? Z nějakýho dědouška, co má režijku, dnes kraj nic nemá. Pokud bude hradit jízdné s Babišovo slevou 75%, dostane kraj kromě tržby od něj dalších 75% od státu.

xyz
Host
xyz

„Fakt?? A co řeknete zaměstnancům E.ON, ČEZ…“
Argumentační faul – úhybný manévr jinam – mj. k docela odlišnému případu, kdy neuznávání (či proplácení ze strany dopravce tak, aby kraj na tom netratil) si přeje ten, který si předmětnou službu u dopravce OBJEDNÁVÁ a PLATÍ – tedy krajský úřad.

IGCT
Host
IGCT

Hele, kdysi i jako brigádník v Hamé jsem dostal po 2,5 měsících brigády tašku jejich výrobků jako benefit mimo plat. Takže klid. Režijka byla zaměstnanecký benefit dráhy, a pořád ještě je. Jen se to oklešťuje čím dál víc a chtělo by to po dlouhé době vyvolat odborovou stávku, abychom si aspoň tento benefit uchovali.

xyz
Host
xyz

„Hele, kdysi i jako brigádník v Hamé jsem dostal po 2,5 měsících brigády tašku jejich výrobků jako benefit mimo plat.“
Druhý argumentační faul za sebou.

„chtělo by to po dlouhé době vyvolat odborovou stávku“
A on vám jej zaměstnavatel chce vzít, že budete chtít proti svému zaměstnavateli stávkovat?

Panelák
Host
Panelák

Obdržet tašku výrobků Hamé bych nepovažoval za benefit, ale za pokus o trestný čin vraždy.
Hele, a proti komu to vlastně budete stávkovat? Proti kraji? 🙂

petr.r
Host
petr.r

asi proti mně, haha a já řeknu nasadíme armádu.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ano, odlišný případ, protože ten zaměstnanec ČEZu skutečně nějakou tu „levnou“ energii spotřebuje, kdežto když se ten režijkář sveze vlakem, tak náklady na jeho pohon a údržbu stoupnou naprosto zanedbatelně, než kdyby na celou tu cestu použil auto, protože ten vlak pojede, i kdyby byl prázdný, kdežto to auto ne.

Panelák
Host
Panelák

„co řeknete zaměstnancům E.ON, ČEZ“

Jo, a cestáři si v zimě můžou zadarmo posypat silnici před barákem, na to bych nezapomínal!

eLKá
Host
eLKá

Technická: režijku máte za 7,5% standardní ceny. Opravdu si myslíte, že zaměstnanci E.ON/ČEZ atd. mají tu slevu na elektřinu stejnou?

HonzaEM
Host
HonzaEM

A jak je u režijky stanovená ta „standardní“ cena?

IGCT
Host
IGCT

Není to pravda, protože SŽDC za tenhle benefit platí ČD.

Adolf
Host
Adolf

symbolických 1500 kč ročně nebo 20000 kč ročně, tedy do tarifu IN100?

Dominik
Host
Dominik

Porovnávat In100 s režijkou nelze

Panelák
Host
Panelák

To je fakt, režijka platí třeba ještě na Slovensku + jako podmínka pro výdej volné jízdenky FIP, má tedy daleko vyšší hodnotu než 20000 za obyčejnou IN100.
Ale já bych to srovnání považoval za přijatelné zjednodušení bez ohledu na Slovensko.

xyz
Host
xyz

Přesně tak, ta prohlášení typu „cenu režijek nelze stanovit“ či „hodnota režijky je o dost nižší než cena IN100 (resp. tehdy tzv. IN-Goldu)“ z jistých kruhů zaznívala už před 9 – 10 lety (když se „nemohly“ tyto jízdenky zařadit do DPFO atd.).

Tehdy ještě aspoň platilo, že IN-Gold platí i do 1. třídy, ale už i to padlo, tzn. plusmínus srovnatelné (u IN100 některé drobné bonusy, které u režijky nejsou; u režijky naopak navíc celé Slovensko).

HonzaEM
Host
HonzaEM

Režijka neplatí v autobusech AE.

Petr
Host
Petr

tak jasne ze in 100 je horsi ale kupuji si ji firmy nebo pravnicke osoby a ty si ji davaji do nakladu takze asi tak

HonzaEM
Host
HonzaEM

Firmy nebo právnické osoby si kupují IN 100 Business za 40000.

petr.r
Host
petr.r

no a? tak ať si jezdí s čd, když jim dávají peníze.

petr.r
Host
petr.r

mimochodem, kraj platí sdžc za dopravní cestu, sždc chce za rozhlas, za nášlapný, za wc, za vodu atd a já nevidím důvod aby pracovníci sždc platili kraji za dopravu.

Adolf
Host
Adolf

Právě proto, že kraj platí sdžc za dopravní cestu, sždc chce za rozhlas, za nášlapný, za wc, za vodu atd, tak proč ještě platit všem zaměstnancům SŽDC jejich výlety po kraji?? A nechávat si tak unikat tržby?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Unikat tržby? A jaké?

IGCT
Host
IGCT

jenže to nejsou peníze kraje. Kdyby kraj nedostal peníze od státu, tak není žádný kraj. A SŽDC je státní firma, podobně jako ŘSD, Lesy ČR…

xyz
Host
xyz

„jenže to nejsou peníze kraje. Kdyby kraj nedostal peníze od státu, tak není žádný kraj.“
Předně, ty peníze JSOU kraje (DOSTAL je = jsou JEHO). Ostatně, dle vaší teze ty peníze nejsou ani „státu“, nýbrž občanů a firem.

Sečteno, podtrženo: z toho titulu, že kraje a obce dostávají peníze ze státního rozpočtu prostřednictvím rozpočtového určení daní, neplyne ze strany obcí a krajů žádná „povinnost vděku“ vůči státu a už vůbec ne automatická povinnost akceptace režijních jízdenek (aniž by došlo k příslušné kompenzaci) kteréhokoliv z dopravců na spojích objednávaných předmětným krajem.

xyz
Host
xyz

„Právě proto, že kraj platí sdžc za dopravní cestu“
Ne, za dopravní cestu platí dopravce.

A touto platbou jsou závazky ze strany dopravce vůči SŽDC uspokojeny a z tohoto titulu pracovníkům SŽDC nepřipadá žádný nárok na tzv. bezplatnou přepravu u žádného z dopravců.

IGCT
Host
IGCT

nejedná se o bezplatnou přepravu!

Kajman
Host
Kajman

Abyste se z těch patnácti stovek nepotento. Já to narvu ČD za dopravu do práce za měsíc.

eLKá
Host
eLKá

OK, tak se jedná o přepravu s 92,5% slevou… Spokojen? 😉

petr.r
Host
petr.r

chyba se vloudila, samozřejmně jsem chtěl napsat aby neplatili.

Adolf
Host
Adolf

Pokud používáte režijku na služební cesty, je to samozřejmě špatně, okrádáte tím dopravce, tady byste okrádal kraj. Zaměstnavatel vám má koupit buď IN100 nebo vypisovat cestovní příkazy nebo koupit nějaké variace IDS tarifů. Spousta firem si kupuje od dopravců IN100, holt to začnete dělat taky.

Dominik
Host
Dominik

Co? Jaké okrádání? Co to melete za nesmysly?

Petr
Host
Petr

no tak nezavidte ze na nas zaměstnavatel nesere😀😀. A co mate vy pane Adolf za benefity?stoji Vas neco??No pochlub te se😀

malý bobeš
Host
malý bobeš

já si IN100 rád koupím sám, ale v článku je zmíněno že: „nebude kraj uznávat ani slevové nabídky Českých drah typu IN karet“
K čemu mi tedy IN 100 bude dobrá?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jaký je rozdíl ve financování, když pojede na „cestovní příkaz“ nebo na režijku?

Panelák
Host
Panelák

U režijky např. stát nedostane zaplacenou DPH z „uniklého“ jízdného.

Adolf
Host
Adolf

A jinak – stejné to není. Kraj je sice takový stát ve státě, ale stará se mimo jiné o svá zdravotnická zařízení ve své působnosti. Pokud si z vaší tržby sníží ztrátu tím, že mu budete hradit jízdné, bude v kraji zas o něco lépe. 🙂

Petr
Host
Petr

Kraj se o nic nestara zdravotnictvi stoji za nic , silnice stoji za nic , udrzba silnic je taky nulova atd .

IGCT
Host
IGCT

vzhledem k platovým podmínkám jak u SŽDC, tak u ČD, je režijka poslední benefit, který motivuje pro práci u dráhy. Dráha má platové třídy a hromada lidí utíká do soukromého sektoru za vyššími příjmy. Nemůžeme měnit platy v platových třídách, které jsou schváleny vrcholově. Režijka je jedna s posledních výhod, skrz který dráha ještě může trošku konkurovat soukromým firmám.

Adolf
Host
Adolf

A co kraj s tím? Má se z toho posr.t? Má se kvůli tomu nechávat okrádat o miliardy ročně? Jemu jsou nějaký zaměstnanci v jiném kraji úplně buřt.

IGCT
Host
IGCT

můžou mu být buřt. A když nebudou zaměstnanci infrastruktury, tak ani soukromník nevyjede. Jednoduché… 🙂

petr.r
Host
petr.r

my tady na diskuzích čteme něco jiného.

Panelák
Host
Panelák

„je režijka poslední benefit, který motivuje pro práci u dráhy“

Tak já nevím, furt dokola tu čteme, jak nádražáci stejně jezdí autem a režijka se jim ani nevyplatí a berou si ji jen z nostalgie nebo jako klubovou průkazku… tak co je motivujícího na benefitu, který pro ně nemá hodnotu ani 125 korun měsíčně? To by mě teda nikde neudrželo.

xyz
Host
xyz

„vzhledem k platovým podmínkám jak u SŽDC, tak u ČD, je režijka poslední benefit, který motivuje pro práci u dráhy.“
Což jinak nesouvisí s možností, že je právem objednatele dané služby upravit si, za jakých podmínek smí či nesmí užívat onu službu zaměstnanci dopravce.

P. S. Jestli jsou platové podmínky u SŽDC a ČD tak špatné, tak to mj. svědčí o nedobré práci odborů.

Panelák
Host
Panelák

Vy si bez režijky budete muset brát VÝHRADNĚ služební auto, protože jste natolik retardovaný, že si narozdíl od miliónů vašich spoluobčanů nedokážete koupit JÍZDENKU (pozor, nové slovo!) a následně ji vyúčtovat v cesťáku (hned vedle „diet“, které si předpokládám vyúčtovat umíte)?

Co to dneska ta SŽDC zaměstnává za materiál?

IGCT
Host
IGCT

Věci se mají tak, že než řešit byrokracii schvalování služební jízdy vlakem ředitelem oblastní jednotky, tak radši použiju auto. Výsledek? Budu s autem smradit, zacpávat dálnice a silnice.

Režijka je jízdenka. A režijkáři si ji platí jednou ročně a za svý.

Panelák
Host
Panelák

Služební jízdu vlakem vám musí schválit nějaký vysoce postavený modrý opičák, ale autem si můžete po silnicích a dálnicích trajdat jak chcete? Co je to za firmu? Jo aha, státní a monopolní, na kterou se skládají jiní.

xyz
Host
xyz

„než řešit byrokracii schvalování služební jízdy vlakem ředitelem oblastní jednotky, tak radši použiju auto.“
A co situace, kdy musíte služebně jet do oblasti, kam koleje nevedou či kam jezdí jiný dopravce než ČD?

xyz
Host
xyz

“ stát dává finance krajům na vlakovou dopravu. Kraje tyto peníze považují za vlastní, což trošku jaksi není pravda.“
Ty peníze JSOU jejich (tedy těch krajů) vlastní (státu se za jejich užití nemusejí nijak zodpovídat); stejně tak je v kompetenci krajů upravit smluvní ustanovení v kontraktech s dopravci.

„Takže nyní budu nucen brát výhradně služební auto“
… nebo si za jízdenku zaplatíte nebo vám cestu proplatí zaměstnavatel.

IGCT
Host
IGCT
xyz
Host
xyz

„Většinou nejsou jejich vlastní!!!“
Takže napotřetí: DOSTALI je (z daní občanů v rámci tzv. rozpočtového určení daní), jsou JEJICH a mohou s nimi naložit dle SVÉHO uvážení.

Je neuvěřitelné, jak se zde vícero lidí snaží tvářit, jako by kraje a obce (!) měly vůči státu držet ústa (a nesmět si stanovit smluvní podmínky svých kontraktů dle svého uvážení) jen kvůli tomu, že kraje a obce nejsou (až na výjimky) „výběrčími daní“, ale že k výběru daní dochází centrálně a následně jsou peníze do jednotlivých sfér státní správy a samosprávy distribuovány.

noerf
Host
noerf

IGCT: SŽDC platí ČD za režijní jizdenky. Akorát nyní je bude kupovat přes Cendis. Problém to bude nákladově u ČD, protože ty režijní jizdenky bude muset zaplatit ze svých tržeb. Jinak je to spíše otázka politické volby, proč přebírají kraje riziko tržeb na sebe a nenechají jej na dopravci, který může tvořit zisk. Jinak e.on i ČEZ zaměstnancům dávají slevy na silovou energii, či dodavku zemniho plynu, stejně jako další dopravci, když riziko tržeb je na straně dodavatele produktu nebo služby, což není tento případ. Ale zase by úředníci daného kraje mohli jezdit zdarma (jako benefit), neboť je to ve… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

Mít v jednom odstavci „ČD“ a „tvořit zisk“, to je teda odvaha 🙂
Kraje na sebe naopak NEBEROU riziko toho, že si ČD dodatečně vzpomenou na různé „protarifovací ztráty“, doplacení „přiměřeného zisku“ (protože zrovna odradily víc substrátu, než měly v plánu), riziko bojkotování IDS tarifu ve prospěch tarifu dopravce apod. Dvě strany téže mince.

tbalada
Host
tbalada

A k těm režijkám. To teda bude platit i třeba pro řidiče autobsů, že bude ARRIVA platit kraji? Ti přece také mají jízdné v rámci firmy.

petr.r
Host
petr.r

Tohle je škaredá povaha co máš, mně to připomíná jak zloděj bonzuje, že někdo krade. Přečti si to po sobě.

tbalada
Host
tbalada

Jen jsem se zeptal, jak to funguje i u ostatních dopravců, protože to v článku není. Takže nevím, co je na tom za „škaredou povahu“. A jinak jsme si nepotykali, tak bych byl rád, abychom debatu drželi v nějaké slušné rovině.

Železničář
Host
Železničář

Taky jsem mu psal.Jenže když dá Pán duši do berana,jinak to nebude.

IGCT
Host
IGCT

ostatní dopravci taky mívají snížené jízdné jako zaměstnanecký benefit.

petr.r
Host
petr.r

Soudruhu beru na vědomí a budu vám vykat.

tbalada
Host
tbalada

Právěže soudruzi si tykali, tak asi tady odtud máte ty móresy s tykáním.
Nicméně děkuji.

petr.r
Host
petr.r

já jsem soudruh nikdy nebyl, tak mám ti tykat nebo vykat, jestli budu mět -, tak ti budu tykat.

Zapa
Host
Zapa

Být vámi, tak bych se raději zdržel komentářů.

noerf
Host
noerf

tbalada: Pokud je riziko tržeb na dopravci, je to problém dopravce. Pokud je riziko tržeb na objednateli, tak budou zaměstnanci dopravce muset platit, pokud to za nezaplatí zamestnavatel.

Partneři