Jen látkové roušky nestačí. Lufthansa zpřísňuje podmínky na ochranu před covid-19
Airbus A321 společnosti Lufthansa v Praze. Foto: Letiště Praha
V případě Austrian Airlines začne opatření platit už od pondělí.
V případě Austrian Airlines začne opatření platit už od pondělí.
No tak ono celkově dělat si teď plány na léto, které nejdou zrušit v den předpokládaného příjezdu, jen třeba rebookovat, je tak trochu jako gambling. Akorát namísto automatů to nastrkáte do letenek a hotelů. Respirátor je asi to nejmenší. Myslím, že do léta přibudou povinné testy před letem, před nástupem do hotelu, před vstupem do bazénu ….. což automaticky hromadu lidí odradí a nebudou ochotni se tady toho účastnit. Podle mě by byl nejrozumnější test na protilátky. Máš protilátky = buď jdi to prodělal, nebo jsi očkovaný, tak můžeš bez restrikcí fungovat. Nemáš pritolátky, nos hadr na hubě a dělej… Číst vice »
Nebudu tady odpovídat na konkrétní příspěvek, protože bych to musel udělat u vícero. Ale rizikem na COVID není samotná přeprava letadlem, pokud se dodrží veškerá bezpečností opatření. Pokud se použije FFP2 respirátor a zajistí další hygienická pravidla, tak je riziko minimální. Už samotný systém cirkulace vzduchu v letadle a HEPA filtry radikálně toto riziko snižují. FFP2 a čisté ruce ten efekt jen multiplikují. Riziko, že se nakazíte, je spíše doma, pokud máte školou povinné děti nebo ve vašem starém autě, které nemělo několik let čištěnou klimatizaci, protože abyste ušetřili, tak na to pečete. A pokud jste v autě vezli v… Číst vice »
Let Dubai – Nový Zéland (18 hodin), zaplněnost 1/4, roušky nepovinné, testy nepovinné.
Po karanténě v NZ 7 z 86 nakažených. Všech 7 sedělo nejdále vedle nebo ob jednu sedačku nebo řadu, 5 z nich testováno negativně do tří dnů před odletem, 5 tvrdilo že roušku mělo. Geneticky stejný kmen viru u všech. Podle časové souslednosti dvojice zřejmě nákazu přinesla do letadla, čtyři se nakazili během letu a jeden zřejmě během karantény od jednoho nakaženého z letu.
O tom případu vím. Ale to se stalo v na počátku pandemie tuším v březnu 2020. Minimálně u letů po Evropě, kde platí přísnější předpisy, je ta pravděpodobnost nakažení extrémně malá. Další věc je, že pokud si někdo na chvíli sundá roušku nebo respirátor, neměl by vůbec. Nejlépe nemluvit vůbec. To platí i v MHD. Občas žasnu na tím kvákajícím publikem, když téměř každý blekotá něco do telefonu u ucha nebo handsfree.
Čím to, že si začínám připadat jako na konci filmu „12 opic“?
Skvělé, rok 2021 je dalším rokem, kdy škrtám své cestovatelské plány a raději budu sedět doma na prdeli.
Vážené letecké společnosti, nečekejte moje peníze :-p
A co jste čekal? Že v lednu 2021 vše zázrakem bude jinak? To si ještě pár měsíců počkáme. Vážené letecké společnosti prostě musí nějak kličkovat v nařízeních a omezeních, pokud chtějí přežít a nebýt označováni za šiřitele nemoci. Stejně jako byste musel vy, kdybyste měl kupříkladu, nevím, obchod kam smí veřejnost.
Několik měsíců říkáte? Naše generace se už sotva někam podívá, ta budoucí si bude muset svobodu vybojovat (ale až zplatí dluhy které náš kapitalismus vygeneroval). Já už jsem svůj život odepsal, dožiji pod kuratelou restrikcí. Takže mé peníze letecký dopravce neuvidí ani omylem. Raději je prochlastám v lahváčích (než to totalita zakáže).
Vaše věc, sice poněkud trapný typ rezignace, ale rozmlouvat vám to nebudu.
Ano trapné to je ale já už jsem ve věku kdy se ohánět zbraní v boji za svobodu prostě nebudu.
Ne nečekal, tak naivní opravdu nejsem 😀
Jen by mě zajímalo, co přijde příště? Plynová maska, testování po nástupu do letadla, během letu, ihned po přistání, pak povinná karanténa rovnou na letišti co kdyby náhodou?
bateriové elektrické křeslo
Nebuďte hysterka. 🙂
Zlepšení je na obzoru, pokud se dodatečně něco nepo…
Jak to tak pozoruji, tak je velmi pravděpodobné, že oživení létání po Evropě nebude na jaře a počátkem léta tak žhavé a zejména tuzemští dopravci by měly spíš své plány počítat velmi, velmi konzervativně. K nějakému nárůstu dojde o hlavních prázdninách, ale jinak výkony na pražském letišti budou velmi podobné letošku. CK budou tlačit superministra do co největších uvolnění, nicméně Evropa nás odřízne a nikdo ve Strakovce s tím asi nic moc neudělá. Létat se bude, ale zoufale málo, pak bude letní peek Řecko, Bulharsko a Egypt a posléze zase útlum na podzim a zimu. Pokud letecké společnosti začnou propouštět… Číst vice »
Když chtějí evropské vlády i nadále trvat na nesmyslných* cestovních restrikcích, tak holt budou muset cálovat kompenzace, protože situace v letectví a cestovním ruchu jde na jejich triko. To, že lidi by bez restrikcí cestovali, je vidět na příkladu libovolné destinace, která se rozhodne hranice otevřít (nejnověji Bulharsko). *Cestovní restrikce v Evropě jsou dle mého názoru nesmyslné z toho důvodu, že nákaza je rozšířená ve všech zemích. Stejně jako netestujeme při cestě ze Zličína na Černý most, nemá nejmenší smysl testovat při cestě v rámci Evropy. Ukázkovým příkladem je Kypr, kde cestovní restrikce nikdy neuvolnili a i přes léto trvali… Číst vice »
Já nezpochybňuji, že vlády by měly kompenzovat zavřený sektory, já jen říkám, že airline pálí cash, obrovský cash, tady v Německu, kdekoliv. Lufthanse stojí asi 130 letadel, to je zhruba 3900 lidí jen jako posádky (bráno průměrem 5 setů/letadlo, typ A320) a budou ještě dlouho stát. Leasing na letadlo 240.000$/měsíc (beru průměrný olítaný narrow body), to je 31 mil.$/měsíčně. Plus platy, pojištění, údržba parkujících strojů…To nelze řešit kompenzacemi do nekonečna. Ten sektor se musí fundamentálně přeměnit. Dálková flotila je x-krát dražší s ještě horším výhledem. Volání po zrušení restrikcí je hodně slyšet doma, ale v Německu už tolik ne, zde… Číst vice »
Respirátor místo obvyklého náhubku není žádná drastická změna. Jen se obávám, že nějaký aktivista přijde časem s nápadem zavést povinné nošení protiplynových masek, resp. tzv. atombordelů, které my starší tak důvěrně známe ze základní vojenské služby..Pokus o nadsázku, samozřejmě….Ale dnes už nedivím vůbec ničemu!
V pořádku Lufthansu škrtám. Další prosím…
Test za 250 Kč přímo na letišti před odletem. Kdyby se ty cestovní restrikce zredukovaly do téhle podoby, tedy žádné PCR za desítky až stovky eur a karantény po příletu, tak věřím, že se cestovní ruch ještě může vzpamatovat. Ale jestli tomu dobře rozumím, tak v případě toho Nizozemska se nejedná o záruku vpuštění do země, ale pouze na palubu letadla kvůli hodinovému letu! Takže akorát další hřebík.
Je otázkou, zda vůbec ještě někdo o vzpamatování cestovního ruchu, a specificky letecké dopravy, stojí. Když jsou lidi schopni tvrdit, že úbytek letadel může za to, že více prší a letos dokonce i v nížinách napadl sníh…
Lidi jsou schopni tvrdit i to, že covid je americká úmyslně vytvořená nemoc nebo že je Bill Gates (proč zrovna on, pro boha svatého ??) očipuje vakcínou 😀 … To bych opravdu jako nic relevantního nebral, naprostá většina společnosti stojí o návrat do normálu, včetně cestovního ruchu.
To je úplně jedno, jednou letadla budou moci za povodně, jindy za sucho. Přitom do klimatu čuděj úplně všichni a ten podíl letadel je příliš malý na to, aby to, ke všemu tak rychle, zahoupalo s klimatem. Ale lidi milují zkratky, málo letadel na obloze, napadl centimetr sněhu = tady to máte. Na co vědecké práce a analyzování vývoje klimatu.
V Asii existují kapslové hotely. A´t nějakej výrobce poskládá podobný kapsle do letadel, každej bude ve svojí kapsli, bude pohodlně ležet a nebude moct nakazit spolucestujícího… Kdyby se ty kapsle poskládaly jako včelí plásty, tak by se tam vešlo stejně, nebo víc cestujících, než na nepohodlných sedačkách, po použití kapsle by se sama sterilovala například ozónem…
No a jak by probíhala evakuace?
Pravděpodobně výbuchem.
Podobně jako teď. Vylezte do uličky a odejděte. Stejně je úzkým hrdlem počet nouzových východů, ne rychlost se kterou se přemístíte z místa do uličky.
Vystřelením kapsle a přistáním na padáku. 😀
Pane Jiří, nápad zajímavý, ale amatérsky naivní. Letadlo musí být schopné být evakuováno při maximální obsazenosti za 90 vteřin při použití 50% náhodných východů. Takže koncepce kabin letadel je zcela opačná.
Aby se tam vešlo stejně cestujících, tak by jedna kapsle měla šířku jedné řady sedaček a ke stropu by musely být tři nad sebou, tedy výška ne více než 70 cm. Něco jako zasunout a setrvat.
Kapslové hotely nejsou velké a jsou celkem klaustrofobické, ale třeba sednout se v nich dá. To tady ne.
Od států vyžadují kompenzace a finanční pomoc, od cestujících zase všemožná opatření. Jestli by nebylo lepší je nechat vlastnímu osudu, ať si trh určí sám kdo na něm zůstane. A až se situace zase vrátí trochu do normálu, volná místa naplní nové aerolinky. Lidé ani letadla se nikam nevypaří…
Letecke spolecnosti nechapu a prtestavam jim rozumet ,misto aby podporili cestujici a prestalli kontrolovat a vyzadovat vladni nesmysly
Tak vymysleji veci sami proti sebe
Kdyby nemeli dotace a vselijaky ruzny prisun penez ,tak by si zacali vazit cestujichj ,jinak by zkrachovali
Tak tady spíš půjde o to, že se snaží zamezit šíření viru v letadlech nejvyšší možnou měrou (ponechme stranou polemiku účinnosti roušky vs. FFP2 respirátoru) – v konečném hledisku je to pro výhodnější. Především se domnívám, že se bojí toho, aby lidé nezačali hromadně tvrdit, že se nakazili v letadle – to by aerolinkám uškodilo mnohem víc než drobný požadavek na typ roušky/respirátoru.
Problém respirátorů je v tom, že 9 lidí z 10 ho má nasazený blbě. Aby taky ne, když ho před kamerou nosí špatně i Babiš nebo Blatný. Nevytvarovaný respirátor stažený až na špičku nosu má stejnou účinnost jako látková rouška – mizernou.
Tito lidé by se měli trestat penežně nebo klidně proutkem jako v Indii, žádné slitování, právě kvůli nim se to šíří.
Klidně i v live přenosu vyšlehat Blatného, aby všeci vyděli co se jim může stát když bude nos vidět 🙂
On by se taky stát mohl obtěžovat to lidem vysvětlit. Laik nemusí vědět, k čemu ten tvarovací proužek na respirátoru má.
Viz někteří premiéři, kteří ho nosí proužkem pod bradou.
ale ty letecky spolecnosti nic jineho, nez vyzadovat vladni nesmysly, nezbyva.
kdyby je nekontrolovali, tak by velmi rychle dolitaly.
a ktera z tech opatreni jsou nesmysly?
Věřte nevěřte ohlasy jsou takové, že tuto a další a la povinné testy „bezpečnost“ většinovi cestující naopak kvituji (podle prodejů a customer care příspěvků)… i když taky toho nejsem příznivec. Prostě taková je teď doba…
Teda vy v tý vaší šišce musíte mít pěkný seno,jak dlouho by asi létaly aerolinie,kdyby postupovaly podle vašich představ? He?
Ještě bych dal podmínku, že na respirátor bude třeba napsat lihovkou datum a čas rozbalení, na čelní stranu… Protože věřím, že takto se najdou případi, co budou v ruksaku tahat jeden respirátor, dokud se nerozbije…
Říká se jim jednorouškaři. Jedna rouška na hodně dlouho. 🙂
To jsem já. Roušky moc nenosím, jen tam kde opravdu musím, mám jednu tmavou a od jara jsem ji nepral, krkám do ní, utírám si pusu a to bys viděl jak se mi zvýšila imunita z toho kentusu! 😂
Myslíte, že virus umí číst? Stále více se mi zdá, že se nějak zapomíná proč vlastně ty opatření jsou… hlavně že se vydávají další a další a jestli to má nějaký dopad na šíření je vlastně tak nějak úplně jedno….
Virus umí nejen číst, ale i počítat, zná hodiny, nechodí do práce ale jen do hospod a sportovišť…
A nakazí jen ty co stojí 😂😂😂😂
Zdravím tě, tak přesně tak to bude dělat většina lidí i kdyby se měli všichni neobolsevici světa stavět na hlavu.
No spíš by dávalo smysl, aby je měli připravený a cestujícím je na požádání vydávali. I hodně kvalitní český FFP2 respirátory (normu splňující s velkou rezervou), přes který se dýchá líp než přes bavlněnou roušku, stojej kolem 60 korun, v opravdu velkých baleních nejspíš i míň. V ceně letenky by se to ztratilo. Plus pokud by někdo přišel s viditelně špinavým, povinnost před nástupem vyměnit za erární, jinak neletí.
Špinavý respirátor se přece ručně vypere a přežehlí vlažnou žehličkou. Nedělám si srandu, tenhle návod jsem si přečetl v jedné skupině lidí, kteří vědí všechno nejlíp.
Bohužel si to umím představit. Nicméně to by právě řešilo to, že na příkaz personálu by si museli ten svůj umolousanej vyměnit za novej, čistej, dodanej aerolinkou, jinak neletěj. A bez nároku na refundaci.