Jen do šrotu. PKP Cargo prodá přes deset tisíc vagónů včetně těch, které téměř nejezdily
Nákladní vozy řady Falls v novém laku PKP Cargo International. Foto: PCI

Podmínkou pro odkup vagónů je šrotace.
Podmínkou pro odkup vagónů je šrotace.
Já doufal, že toto je relikt devadesátek, prodávat vozidla jen za nejnižší cenu do šrotu. To byla ale tehdy prosilniční politika. Takže dodnes někteří železničáři za konkurenci nepovažují autodopravce. Smutné. Zajímavé je, že to nedělají autodopravci, ti se nebojí konkurence? Neznám jediného, který by upřednostnil šrotaci prodávaného vozidla před snahou prodat co nepotřebuju za co nejvyšší cenu.
Blbá otázka: Proč to nesešrotují sami.
https://www.railtarget.cz/nakladni-doprava/pkp-cargo-srotuje-vagony-i-plosiny-pro-tanky-sejm-zuri-10793.html Zde poněkud obsáhleji.
Vtipné….
Soukromý dopravce se dnes chová stejně, jako kdysi státní dopravci, kteří na přelomu milénia houfně šrotovaly techniku, jen aby se nedostala do soukromých rukou. Což tenkrát právě mimořádně kritizovala právě OKD doprava / AWT / dnes PKP ( u nás v ČR )
Jen teda tahle akce se týká vozů z parku PKP Cargo, a nikoliv PKP Cargo International. Ti moc společného nemají s tím, že chce jejich matka likvidovat nepotřebné vozy. Snad krom toho, že část těch vozů stojí po vlečkách na Karvinsku, aby se nemuselo v Polsku platit stojné za obsazení kolejí PLK.
Soukromý dopravce žádal parlamentní podvýbor o dovolení. Soukromý dopravce … by tam vůbec chodit nemusel.
PKP cargo je na tom vlastnicky jako u nás ČEZ, kus akcií vlastní stát přes PKP, kus soukromí vlastníci.
Ovšem nesouvisí ta žádost v parlamentu spíš se zmíněnou hospodářskou soutěží než s vlastnictvím části akcií státem? Že by v Polsku parlament vykonával akcionářská práva? Nevím, ale u nás tak činí ministerstva.
asi by ta podmínka šrotace šla nějak kreativně zrušit, třeba si je koupit na firmu, kterou pak poslat do konkurzu a pak odkoupit v dražbě, to už bude bez podmínek. prostě řešení jak s tím vydrbat bude a když budou chtít, tak s tím vydrbat jde.
A on někdo Wapky potřebuje?
Dejf určitě
Ony už žádné v provozu nejsou?
To by je mohl koupit Jančura, zejména ty více jeté, ty se budou šrotovat přímo sami…
Měly by se ČD honem rychle pokoutně domluvit, aby jim to nevyfoukl.
Dráhu si rozvracet nedáme! 🙂
To jako aby je náhodou nemohl použít někdo jiný? Vždyť je to nesmysl.
No obchodně asi ne, oni chtějí zbavit se zátěže se „skladováním“ a údržbou, revizemi. V žádném případě ovšem nestojí o to aby si „do startu“ levně vybavili případnou konkurenci…
Ani ne. Revize se provadeji kdyz ma vuz potencial jezdit. Pokud nema, odstavi se a revize se provede az v pripade poptavky po techto vozech. Jedine vyznamne naklady jsou na stojnem, pripadne na leasing, pokud jeste neni doplacen. Stojne prepokladam neplatili, protoze infrastruktura i PKP jsou statni. Srotovat vozy ktere maji potencial a nebude zase tak drahe je rozjezdit (zrevidovat) je skoda a prijdou za to do zeleznicarskeho pekla:)
A kdo? ČDC taky likviduje spousty vozů. Prostě je nákladní doprava v místech kam slunce nesvítí a jediná budoucnost jsou kontejnery a inno technologie. Vozy typů třeba Falls, Es nebo „zetky“ jsou za zenitem.
Jako za zenitem jsou, ale zase si dokážu představit, že by nějaký dopravce možnost své vozy značně omladit v zásadě zadarmo ocenil
přeprava uhlí po železnici klesá v celé evropě
No ale nulová není. A pokud by někdo z těch, kdo ji stále provozuje, za cenu šrotu koupil lepší vozy, než má sám, tak by to samozřejmě pro něj smysl mělo.
A ony se ty vozy hodí jen na přepravu uhlí? Sypké není jen uhlí.
A na co chcete „wapky“ reálně použít, když na to nikdo za xy let nepřišel. Uhlí, energosádrovec, slinek a dál?
Dřevní štěpka, štěrk, písek…
Jenže štěpka vychází ekonomicky lépe v inno bednách. Štěrk je obvykle potřeba sypat i pod sebe na výlukách, jinak štěrky prakticky nejezdí. Písek prakticky nejezdí, na to co jezdí stačí těch pár Tallsů nebo modernější vozy (jezdí například do Řetenic).
Navíc vozit kamenivo ve Wapkách nedává moc smysl z hlediska využití objemu vozů. Jen jako nouzovka, ale jsme zpátky u toho, jaká je poptávka po takových přepravách.
A to musí i ty nejlepší vozy prodávat za cenu šrotu?