Jen 30 centimetrů. ČVUT testuje v Praze nejnižší protihlukovou clonu v Evropě

Testovací protihluková clona v Hloubětíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTestovací protihluková clona v Hloubětíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Praha se může pochlubit jedním dopravním unikátem. Odborníci z Fakulty stavební ČVUT instalovali na úseku tramvajové tratě mezi zastávkami Nový

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
To

No nevím, jestli má cenu stavět „stěnu“, díky které se sníží hluk o 5 decibelů…

pingl

Decibel je logaritmická jednotka, takže snížení o 5 decibelů z 74 na 69 je sakra hodně velký rozdíl. Doporučuji si o decibelu něco vygooglit.

PS. Kdysi dávno konstruktéři u nás ve fabrice řešili odhlučnění motoru, a po hodně velkém laborování a zkoušení se jim podařilo snížit hlučnost o 2 decibely. Nedokážete si představit, jakou z toho měli radost a jak to oslavovali.

Jiří Karoub

Decibel je logaritmická jednotka, takže snížení o 5 decibelů je dosti znatelné. Doporučuji si něco o tom nastudovat, viz google.

MichalS

Tak to se nebojím, že někdy bude. Víte, o kolik penízků by se připravila betonová lobby? Už před mnoha lety vyrobili protihlukový peron ve Šťáhlavech u Plzně. Funguje bezvadně, je tam snad víc, jak 10 let a kde najdeme další? Co nízké protihluky v Praze Hlubočepích? Kolik mají následovníků? Ale až osmimetrové zdi, těch je jak nas… a rodí se další, často i do lesa nebo přímo proti kopci.

železničář v důchodu

„Co nízké protihluky v Praze Hlubočepích? Kolik mají následovníků?“
Asi nic: jde údajně o nějakou anglickou záležitost, která je snad patentovaná, takže by její větší využívání asi stálo nějaké finanční prostředky – navíc je dost blízko profilu vozidla, což je prý podle podle „bezpečáků“ nevhodné kvůli obtížné možnosti úniku z kolejiště. Ale upřesnit by to raději měl nějaký s věcí lépe seznámený odborník.

vagonář

Ještě tím pokryjte pražce a bude to super…

Nadšenec

Odhlučnění pražce je realizováno na jiné úrovni

R.L.m.

A co teprve kdyby ta PHS byla „negativně“ zešikmená, vysoká celých cca 5cm nad TK*), co nejblíže styku kola a kolejnice a přiléhající i k boku kolejnice?
*) Mimo průjezdní profil, je-li tam na to místo, doufám. Teoreticky by tam dle mého „miniprůzkumu“ být mohlo. :o)

K.S.

Kdyby se to podařilo nasadit i na železnici, bylo by to super. Navíc nízké stěny mohou být součástí systémů které oddělí automobilovou a tramvajovou dopravu.

Milan

Na „velké“ železnici byly jen o něco vyšší stěny instalovány v Praze – Hlubočepích. Od té doby se jinde kolem tratí přesto stále instalují kilometry klasických vysokých stěn. Nedávno se ve Vysočanech, v místech kde trať 231 prochází kolem bývalého ČKD, instalovaly snad osmimetrové stěny. Samozřejmě se na nich záhy vyřádili vandalové – sprejeři. Proto je každá rekonstrukce v blízkosti obcí v tomto směru pro okolí i cestující pohromou.

Jiri Tyr

Namestek generalniho reditele szdc nejezchleb drive pusobil ve firme ktera.ty vysoke protihlukovky vyrabi…

Johnny Gomez

Milan: Tak jsem se sel dneska na tu „gumovou nadheru“ podívat a je to na jedné straně asi 3m a na druhé tak 6-7m max. Celá trať je hotová pěkně zastávky trvání koberec namisto původních panelů. Zbývá odrážet par metru tratě trávník kobercem. ALE velmi me zarazilo ze na zastávku „Nový hloubetin“ prakticky nikdo nesáhl- jen se zalataly díry u obrubníku a nic víc stejne jako chodník z ze teto zastávky podle plotu vozovky k zastávce „Vozovka Hloubetin“ kde je ta zastávka krásné opravena včetně chodníků jako zastavky po cele délce trasy.. celkově daně území velmi výrazně prokouklo – na… Číst vice »

Martin1

Super! Tak doufám, že to vyjde.