Jen 30 centimetrů. ČVUT testuje v Praze nejnižší protihlukovou clonu v Evropě
Testovací protihluková clona v Hloubětíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Praha se může pochlubit jedním dopravním unikátem. Odborníci z Fakulty stavební ČVUT instalovali na úseku tramvajové tratě mezi zastávkami Nový
No nevím, jestli má cenu stavět „stěnu“, díky které se sníží hluk o 5 decibelů…
Decibel je logaritmická jednotka, takže snížení o 5 decibelů z 74 na 69 je sakra hodně velký rozdíl. Doporučuji si o decibelu něco vygooglit.
PS. Kdysi dávno konstruktéři u nás ve fabrice řešili odhlučnění motoru, a po hodně velkém laborování a zkoušení se jim podařilo snížit hlučnost o 2 decibely. Nedokážete si představit, jakou z toho měli radost a jak to oslavovali.
Decibel je logaritmická jednotka, takže snížení o 5 decibelů je dosti znatelné. Doporučuji si něco o tom nastudovat, viz google.
Tak to se nebojím, že někdy bude. Víte, o kolik penízků by se připravila betonová lobby? Už před mnoha lety vyrobili protihlukový peron ve Šťáhlavech u Plzně. Funguje bezvadně, je tam snad víc, jak 10 let a kde najdeme další? Co nízké protihluky v Praze Hlubočepích? Kolik mají následovníků? Ale až osmimetrové zdi, těch je jak nas… a rodí se další, často i do lesa nebo přímo proti kopci.
„Co nízké protihluky v Praze Hlubočepích? Kolik mají následovníků?“
Asi nic: jde údajně o nějakou anglickou záležitost, která je snad patentovaná, takže by její větší využívání asi stálo nějaké finanční prostředky – navíc je dost blízko profilu vozidla, což je prý podle podle „bezpečáků“ nevhodné kvůli obtížné možnosti úniku z kolejiště. Ale upřesnit by to raději měl nějaký s věcí lépe seznámený odborník.
Ještě tím pokryjte pražce a bude to super…
Odhlučnění pražce je realizováno na jiné úrovni
A co teprve kdyby ta PHS byla „negativně“ zešikmená, vysoká celých cca 5cm nad TK*), co nejblíže styku kola a kolejnice a přiléhající i k boku kolejnice?
*) Mimo průjezdní profil, je-li tam na to místo, doufám. Teoreticky by tam dle mého „miniprůzkumu“ být mohlo. :o)
Kdyby se to podařilo nasadit i na železnici, bylo by to super. Navíc nízké stěny mohou být součástí systémů které oddělí automobilovou a tramvajovou dopravu.
Na „velké“ železnici byly jen o něco vyšší stěny instalovány v Praze – Hlubočepích. Od té doby se jinde kolem tratí přesto stále instalují kilometry klasických vysokých stěn. Nedávno se ve Vysočanech, v místech kde trať 231 prochází kolem bývalého ČKD, instalovaly snad osmimetrové stěny. Samozřejmě se na nich záhy vyřádili vandalové – sprejeři. Proto je každá rekonstrukce v blízkosti obcí v tomto směru pro okolí i cestující pohromou.
Namestek generalniho reditele szdc nejezchleb drive pusobil ve firme ktera.ty vysoke protihlukovky vyrabi…
Milan: Tak jsem se sel dneska na tu „gumovou nadheru“ podívat a je to na jedné straně asi 3m a na druhé tak 6-7m max. Celá trať je hotová pěkně zastávky trvání koberec namisto původních panelů. Zbývá odrážet par metru tratě trávník kobercem. ALE velmi me zarazilo ze na zastávku „Nový hloubetin“ prakticky nikdo nesáhl- jen se zalataly díry u obrubníku a nic víc stejne jako chodník z ze teto zastávky podle plotu vozovky k zastávce „Vozovka Hloubetin“ kde je ta zastávka krásné opravena včetně chodníků jako zastavky po cele délce trasy.. celkově daně území velmi výrazně prokouklo – na… Číst vice »
Super! Tak doufám, že to vyjde.