Jedny z nejhorších rychlíků čeká proměna. ČD nasadí do Děčína lepší vagóny
Lokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Rychlíky mezi Prahou a Děčínem, dosud složené téměř výhradně z východoněmeckých vozů často ještě s koženkovými potahy a osmi místy
Proč tam nemůže jezdit celotýdenně CityElefant?
(když už tam jezdí o víkendech)
Myslím, že na podobný typ rychlíku s poměrně častými zastávkami a velkou výměnou cestujících je zdvojený Elefant ideální vozidlo.
No,nechci papouškovat,ale včera mě to také napadlo,ešus není špatné řešení…My se stále díváme kamsi do zahraničí,pořád chceme nějaké nové vagony,nikdo ani neví jaké-a přitom něco také dobrého máme už doma….
Nejlépe tam nasadit „lazareťáky “ Bdmtee,také z býv.NDR.Tišší chod díky kotoučovým brzdám,vyšší povolená rychlost 160 km/h,bezpečné předsuvné dveře,za jízdy blokované…Tak nevím,co byste ještě všichni chtěli,najednou jste moc nároční !! V baráku také klimatizaci nemáte a najednou byste ji chtěli na kdejaké lokálce.
Bdmtee jsou jedny z nejhorších vozů, co existují.
Tak žádný zázrak to pravda není,část vozů ale už prošla rekonstrukcí na řadu Bdmpee-zcela jiné sedačky,pohodlné,navíc jinak uspořádané.K vidění jsou např.v DKV Brno na Os Brno-Staré Město u Uh.Hradiště.Zcela jiné svezení,kdyby se opatřili determálními foliemi na okna,záclonkami,rychlost vyhovuje,CZE,bezpečné předsuvné dveře,i když nastupování do vozu a hlavně vystupování je dost nebezpečné…..
Doufejme,že se cestující dočkají též solidních vagónů na trati Praha-Cheb,přes Ústí nad Labem!
Tam už nějaké klimatizované mr..y jezdí.
Proti děčínské větvi tam jezdí většinou solidní vozy.
Pokud za „solidní vozy“ považujete i ty prehistorické (skoro 25 roků staré) první rekonstrukce velkoprostorových vozů se sedačkami s pevnými nesklopnými loketními opěrkami mezi sedadly (s otočnými stolky), proti nimž je i „elektrické křeslo“ luxusem a vzorem pohodlnosti, pak máte pravdu – ale je pravda, že občas tam jede i něco lepšího (například rakouské „kombinačky“).
Sedačky těchto vozů nabízí velmi zdravé sezení, ty vozy mají sice půl století a skoro čtvrt od modernizace, ale i tak jsou to dost kvalitní a komfortní vozy, milionkrát lepší, než Béčko z roku 1984 na červení kožence.
Miliónkrát lepší byla ta Béčka.
No tak snad na těch pěti párech ještě zůstanou pohodlná Béčka.
Co je to platné, když se vozy stejně moc nečistí. Na REx Praha-UL-Cheb (a opačně), a i určitě někde jinde, jsou stěny WC špinavé, že se dá po stěnách v tom svinčíku malovat. Hlavně, že jsou „vylepšeny“ tapetami alá koupelna i s ručníkem… To je fakt hnus !!
Dokud nebude vysokorychlostní trať, případně přeložka mimo zajížďku do Hněvic a údolím Vltavy, nespasí tuhle trasu proti dálnici ani nové vozy, ani třeba Jančura. Jen se obávam že, než se dokončí studie a různé vyřizování, tak přijde teleport.
Myslím si, že s jízdní dobou 1 hod 10 min trať Ústí – Praha v konkurenci dálnice není vůbec ztracená, byť by to mohlo být lepší. A zastávkové rychlíky, o nichž je článek, nízkou obsazeností rozhodně netrpí.
Z Ústí do Prahy je to ještě přijatelný. Ale z Litoměřic, kde bydlim neznam nikoho kdo by jezdil do Prahy vlakem. A že tam pracuje půlka města. Každý radši autobusem, nebo se 2-4 lidi skládaj na auto. Vlakem jezdí jen pár režijkářů, mezi které patřím i já. Pokud neni zácpa, nebo nehoda trvá to z Litoměřic do k záchytnému parkovišti na Letňanech u metra cca 35min, oproti 1h a 20 min vlakem s přestupem v Lovo. Podobně co vím tak volí dalnici i Roudnicko. Naopak výhodné jsou zastavkove rychlíky do a z Prahy pro lidi z Hněvic a Štětí. Slušná… Číst vice »
Ano, s tímto komentářem nelze než souhlasit. Při přestupu z děčínských rychlíků na například Litoměřice z toho železnice bohužel vůbec dobře nevychází.
A ony snad nejezdí z Litoměřic i nějaké vhodné autobusové k vlakům do Bohušovic nad Ohří?
Nez prijedu busem z Ltm do Bohusovic a prestoupim na rychlik do Prahy, je autobus „na pul“ ceste do Prahy. Bohusovicky bus sice jezdi az z Pokratic, ale Litomerice se daji dobre projit i pesky, pripadne vezmu auto na parkoviste u bus.nadru za 10,-Kc/24hod. Vlak z hornaku do Lovo nebo z mesta pres Vsetaty opravdu nemuze konkurovat autobusu. Ani cenou (Busline 90,-)
vlaky složené z modernizovaných vozů, které mají například klimatizaci, zásuvky na dobíjení – jo není nadto kdyžto vše funguje
v létě jsme vlezli do rychlíku kde klima nefungovalo, tak jsme šupem v příští stanici vystoupili, protože okno otevřít nešlo a všude plno, děs.
bmz234 a moderních vozu je málo,situace se vleče několik let.Třeba nakupovat nové vozy a jednotky,smlouvy na 5 let tomu jen škodí.
Dobytčáky pro vás, nevděčníci…
Jednička samozřejmě zůstane stejná, pravěká. Nebo ještě lépe, bude nahrazena vozem ABmz.
Jednička by, v případě řazení ABmz, měla asi problém jen ráno v úseku řekněme Hněvice – Holešovice. Odpoledne si myslím, že by v pohodě stačila. Jako chápu, že představa je taková, že tam bude člověk sám, max. ve dvou, jenomže ten prázdný vůz se pak tahá dost zbytečně a nějaký příplatek, v ceně v jaké je, to moc nepokryje. Ale je to můj názor. A pokud tam nechají stará Áčka, tak si zase plno lidí rozmyslí kam si raději sedne.
Na R11 by to chtělo bistro vůz, člověku přece jen po 6,5 hodinách jízdy vyhládne 🙂
Takze vystavka bude putovni? Statni loterie? Aktualne sedim v EC 276, na odjezdu z Budapesti 17 minut zpozdenem. Zpozdeni bude uz jen narustat, neb na chvostu vezeme 2 vozy rady B. A to je ten propagovany slavny Metropolitan, pohodlne a tychle cestovani mezi metropolemi! 😀 Tak uz vidim, jak se bude dodrzovat razeni na nejakych vnitrostatnich R do Decina… 😀
Na konci vlaku EC 276 jsou dva posilové vozy úplně nad plán řazení, které tam poslali ČD, aby měli všichni cestující kde sedět, protože se očekává v úseku Brno – Praha velké množství cestujících. Ale podle vás by bylo lepší tam ty vozy nedat a nechat lidi stát.
To je jistě chvályhodné, ale ještě před cca 5 lety za podobné situace (dlouhý víkend) to CD řešily tak, že ta koprivova B-cka připojovaly až v Brně. Zpoždění tak nebylo od rána a bylo menší.
Kde na trase Budapešť – Břeclav vadí rychlost 140 km/h místo 160 km/h? Nehledě na to, že i na Slovensku jede hodně cestujících a ty vozy se budou hodit. Příště by asi podle vás bylo lepší tam žádné vozy nechat, udělat to jako soukromí dopravci, vyprodat vlak a nechat ostatní cestující na peróně.
Vadi v useku Breclav – Praha, nebot obe B s nami jedou I z Breclavi, odpojeny nebyly. Takze kraceni zpozdeni opravdu nehrozi… 🙁
A bylo by větší zpoždění z titulu 140 km/h BV-BM, nebo z titulu přivěšování v Brně (včetně případného vlivu posunu na jiné vlaky)? 🙂
Vy jste úplně mimo realitu, jednak není rozdíl, pokud vlak jezdí 140/160, protože taková rychlost není všude a ještě to je malý rozdíl, jednak taková rychlost začíná až v Českou státní hranicí a hlavně zpoždění způsobuje když mu deset minut na nádraží připojují vozy..
Všichni volí toho estébáka, co dává děckám jízdné skoro zdarma až skoro do 30 let věku a pak se všichni diví, že jsou plné vlaky. Jen si pěkně užijte plody své volby. ANO, bude líp.
Podle me by bylo lepsi nasadit vsechny vozy ve stejne kvalite. Kde je vzit, je starost dopravce. Prece jen na to maji rozsahly aparat a je to hlavni predmet jejich podnikani. Opravdu me nedojima, ze pripojuji posilove vozy. Neni to zadna charita, MD je proplati. A to ve stejne vysi, jako ty kmenove, v uplne jine kvalite. Pokud se v Breclavi odpojuji (to je pro me nova informace), je to jen dobre, pak se muze vyssi rychlost ke kraceni vyuzit.
Pěkný nesmysl. Ministerstvo proplatí pouze to, co si objedná. N tomto vlaku si objednává tuším 8 vozů. Takže ty další už ČD neproplatí. Držet nové vozy na posily se opravdu nevyplatí, když je použijete 5 do roka. Ostatně to je přesně vidět u soukromých dopravců, ti žádné zálohy ani posily nedrží vůbec.
v jiné diskuzi by vám řekli, že se to nikdy nestane, aby čd zapojily vagon o nižší rychlosti než je lokomotiva. Jela 380?
V jiné diskuzi se řešilo, že podlá vás na koridorové vlaky připojují vozy na 120, což se neděje, vždy na 140 a že ten rychlostní rozdíl je dost mizivý, opět lžete. Na to jste odpověděl, že to je přece to samé a že je to špatně, na to že v podobném případě jezdí váš žlutý bůh se slabou lokomotivou na 140 pravidelně jste pak již neodpověděl.
A ty béčka z Děčína hned přesuneme do Budějovic, my jich tu máme přeci málo 😁😁
Tak bulharský VIPky si vozí zadek v expresech, prodělávajících triko, protože je přeci obří problém zastavit v Benešově a odlehčit tak tím příměstským i rychlíkovým spojům. A VIPky z Bulharska by se potento. A pokud se někomu něco nelíbí, může jít pěšky nebo jinou alternativu, no ne? 😀
Ve vyspělých zemích dálková vrstva neodlehčuje příměstskému vlaku.
Jistě. Expres z jižních Čech nemá co odlehčovat vymetáku od denních pendlerů.
Tak už by se mohlo něco dělat i s rychlíky Brno – Bohumín a Brno – Šumperk. Tam se také zastavil čas…
Máte pravdu R12 by si taky zasloužila alespoň jedno Bmztko na každý druhý spoj.
Budou. V úterý, čtvrtek a na podzim.
Mohl bych se Vás vážný uživaleti X 1 zeptat na jaký komentář odpovídáte???
Jiříku, reauguji na Váš příspěvek. Jen jsem hledal logiku ve Vašem návrhu. Proč každý druhý spoj? Proč ne každé. A vůbec, nebylo by lepší mít na trase něco lepšího vcelku? Jako Rx? Jsem hanák jak poleno a linku Brno – Ol – Šumperk využívám dost často. A proto mě vždycky mrzí, že vypadá jak vypadá. Je to kulturní šok přijet z Německa nebo Rakouska. Do Brna nebo Olomouce se dostanu celkem komfortně ale pak přesednu a propadnu se do hluboké totality a hlavně randálu. Vážený Jiří nechtěl jsem se Vás dotknout ale odpovězte mi. Co dělají námi placení Olomoučtí krajští… Číst vice »
Ve všem s vámi souhlasím, ale oni nám na R12 stejně výhledově do 5 let nedají nic jiného.😐 Protože podle ČD nelze nahradit alespoň polovina vagónů, buď všechny nebo žádný. A vůbec na co chceme klimatizaci, když Béčka mají super okna.🤔👍
Zase bych to tak špatně neviděl. Do prosince bude jezdit na vybraných spojích těch 41 zakoupených Bmz od ÖBB = (pravděpodobně) 41 vyřazených Béček, plus je objednáno 50 nových vozů od Siemens, tudíž dalších 50 Béček někde vypadne, respektive posunou se na pozici Béček vozy o něco málo vyšší kvality.
Pevně věřím, že se do několika let se nahradí alespoň většina Béček.
Počet vlaků i cestujících roste, počet co jeden nový, to Béčko dolů, je dost směšný, do teď přišlo už taky nějakých jednotek, OBB vozů, modernizací a Béčka nějak rapidně nestahují, jen se objevují jinde a ve větším množství..
Radní nedělají nic. Oni mají limuzíny. To jen teď budou ještě tak tři dny dělat, jako že se můžou přetrhnout. Taky jste si už mohl zvyknout. 😛
Pokud to bude jako letos na Ex1, tak polovinu z těch souprav budou stejně tvořit špinavé polorozpadlé B. Nebo ty Bmz atd. budou mít údržbu v Děčíně?
Máte pravdu, Ex1 je letos v katastrofalním stavu (až na Prahu a Pernera).
To je ale proto, že lepší vozy jsou na linkách, které objednává stát, na komerční dopravce se objevuje kde co, když jsou vozy na opravě, modernizaci, tam nikdo s nikým smlouvu nemá, že se moderní vůz nesmí nahrazovat B.
Podle této teze to vypadá, že R17 neobjednává stát. 😀
A přitom na těch béčkách jsou takový nálepky, nejdou moc přečíst, ale odhaduju, že je tam napsaný, že tenhle předpotopní dobytčák objednává ministerstvo dopravy.
Úplně nepochopení, stát si tam objednává rychlíky, to jest Béčka, kde je na Budějovice Ex nebo Rx, tam se kmenová souprava dodržuje, Béčky je maximálně posílena.
Měli by to točit soupravy od chebských 6stovkových RX.
Spíše by bylo na čase obměnit vozy na lince R17 a R11 …
R11 by mohli dát bmz234 místo bd třeba, ale jsem spokojený s řazením.
🙂 i vy fantasto…
Na 17 za nedlouho proběhne dlouhá nickolejná výluka uprostřed tratě, takže tam bude muset jezdit hodně velký počet vozů, který je zajistit novými asi utopie, hádám že na obou linkách budou nové vozy podmíněny i infrastrukturními stavbami, tedy Plzeň-Budějovice a velká přeložka u Votic.
Posledni odstavec se v textu opakuje 2x.
Díky za upozornění, už ne.
Paráda, za mě jsou velkoprostorové vozy 1000x lepší (ideálně Bpee nebo Bdmpee). Tak teď ještě na Budějovice.
Autobusové uspořádání mi naprosto nevyhovuje, když velkoprostorové, tak aspoň ve čtyřkovém uspořádání Bdpee231
A mě zase autobusové uspořádání vyhovuje mnohem více než čtyřky. A proto je z mého pohledu Bdmpee ideální.
Když při svých cestách vlaky stále zjišťuji, jak ve velkoprostorových vozech cestující obsazují jako první místa téměř výhradně ta ve „čtyřkách“ (takže pro mě tam už často místo nezbývá), tak asi se svou oblibou leteckého uspořádání k většině cestujících nepatříte: „letecké dvojky“ bych já bez donucení akceptoval jen v případě, že tam budu sedět sám, a že to také bude nějaká novější a pohodlnější rekonstrukce než to, co vzniklo v 90. letech minulého století.
Velkoprostorové vozy jsou sice super, ale jenom přes den. V noci je interiér enormně přesvícený.
Štěpán: Praha – České Budějovice se změní od prosince v souvislosti s nástupem Regiojetu na trasu.
To musí být „bejt“ taky „dobrej matroš“, co „hulíte“ 😀 Pozor, přichází Mesiáš s miliardou v mínusu.
ApolloXI.: Hlavně očekávám, že při příchodu konkurence zlepší vozový park ČD. Ten jeden spoj co bude jezdit Regiojet to nevytrhne. Ale trasa Praha – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov má potenciál Zajímavé bude, kdy SŽDC začne řešit výraznější narovnání trati a hlavně elektrifikaci v úseku České Budějovice – Český Krumlov s napojením letiště u Českých Budějovic.
Za mě Bdmpee233 👌, Bdpee231 jsou skoro samé čtyřky, žádné soukromí.