Jednohlasně schváleno. Zastupitelé otevřeli cestu k dotovaným letům z Ostravy
Boeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště Ostrava
Bez problémů prošel zastupitelstvem Moravskoslezského kraje plán na zahájení dotací na linky z mošnovského letiště do Vídně, Mnichova a Varšavy.
Částku 800 milionu Kč bych podělil počtem zatupitelů, kteří toto schválili a dal jim to k úhradě, aby poznali aspoň trochu honotu těch peněz, které obyčejným pracujícím lidem sebrali z výplaty, aby je pak páni zastupitelé takto rozhazovali.
Pro představu o akceptavatelnosti ceny letenky uvedu svoji zkušenost, kdy jsem se vracel v pátek z jednání v Římě a z Vídně jsem chtěl využít tehdejší leteckou linku do Ostravy. Naběhla mi cena cca 400 Euro a let byl vyprodaný.
ta cena byla proto, ze ten let uz byl plny.
vetsina lidi ten let koupila za podstatne nizsi cenu.
Promluvil člověk, který si nikdy letenku na tento let nekupoval…. Ceny okolo 4500 CZK dva měsíce předem a problém vůbec sehnat volné místo podle požadovaného datumu mohu jen potvrdit…
Kladu si otázku , jak by podobné hlasování zastupitelů dopadlo , kdyby byly zastupitelé v pozici podnikatelů. Tj. kdyby se jim podobný krok povedl , profitovali by z něho finančně i po skončení svého volebního období. No a kdyby nepovedl , byly by nuceni alespoň část ztráty doplatit ze svého . Pak by se teprve vidělo , kdo z nich tomuto modelu skutečně věří. Ale rozdávat z cizího…. to jde politikům hodně dobře.
Letecké spojení s významným přestupním letištěm vítám. Když vyletím v půl šesté ráno z Ostravy, mohu být v deset dopoledne v plné práci v Amsterodamu, Frankfurtu, Paříži, Bruselu, Londýně… A stejně nazpátek: v pět odpoledne vypnu počítač a do půlnoci jsem doma. Tohle žádný vlak, bus, taxík, auto nenahradí. Ale mám jednu obavu: Vídeň, Mnichov i Varšava jsou co do přestupů zaměnitelné a mohou se navzájem kanibalizovat. Jedna taková linka se v Ostravě jistě uživí. Kdysi jsme tu měli dvě a vytížené byly jen zkraje týdne. A teď z nuly na tři? To mně s odpuštěním zavání nepoučitelným unuckovským optimismem.… Číst vice »
Souhlas, je zásadní rozdíl mezi Varšavou/Vídní a Londýnem/Frankfurtem, opravdu tomu výběru nerozumím… Jinak holt MSK zvolil pokračování řad 810 a 460 na kolejích + dotování leteckých linek, zatímco jiné kraje volí spíš lepší vlaky/busy… Někdo šikovný by to klidně mohl použít ve volební kampani, byť to asi většinu voličů moc nezajímá…
Vždy, když čtu takový zvrhlý nesmysl, tak si říkám, na co vlastně ty gubernie potřebujeme.
Výtečné! Musí lidem zaplatit za to, aby k nim někdo lítal 😀
Furt tady píšete že Katowice, Krakow…..Každá zeď se dá zbourat, jen to chce chtít. Je fakt, že ta Vídeň se mi nezdá a moc šancí tam nevidím, ale můžu se mýlit. MUC dobrý a snad se to chytne. WAW jsem z počátku nefandil, ale byli lidi, kteří mě argumenty dokázali změnit pohled na věc. Co si ale myslím (a nejen já) že prostě do Ostravy má lítat linka z Prahy. 3x denně tak jak to bylo vč. overnight. Prostě ráno odstatruje do prahy éro, kterým poletí lidi jak do Prahy na jednání apod, tak ti co poletí dál. Polední linka… Číst vice »
Letenka za 1200 – 1600 Kč není realistická, pokud by to nelétal někdo, kdo má cost base jako ultra LCC… Ale toho zase není možné dosáhnout letadly typu ATR 42/72, Dash 8 nebo Embraer 170/175.
Ano. Aby mohla letenka stát 1200-1600 Kč, musel byste lítat plným 737-800. Ale ten za tuto cenu na této trase nenaplníte. Smiřte se s tím, že kde jezdí vlak za 3-4 hodiny nebo méně, letadla končí. Je to tak i jinde v Evropě.
LOT WAW-KTW 1170Kč zpáteční letenka. Vlakem 2:48 min.
LOT WAW-WRO 1820Kč zpáteční letenka. Vlakem 4:41min.
LOT WAW-GDN 1884Kč zpáteční letenka. Vlakem 2:54 min.
737-800, nebo A319/A230 pro 150 PAX si nemyslím, že by nebylo reálné obsadit.
I kdyby jsme se pohybovali na horní hranici 1600Kč za zpáteční letenku tak by to spousta lidí využila.
Navíc když už kraj něco dotuje, tak mi příjde smysluplnější podpořit tu linku Praha Ostrava než třeba Vídeň Ostrava.
Tu Prahu využije více lidí.
Prahu už moc lidí nevyužije, protože síťovost ČSA nevygeneruje dostatečnou poptávku. Podobný problém nastane či může nastat i ve Vídni, a to i se zřetelem na daleko lepší pokrytí Austrianu. Jediný smysluplný hub je Mnichov, kde LH dokáže nabídnout dostatečný počet destinací. Ještě lepší by byl FRA, moc nerozumím tomu, proč není tento v zadání. Pokud jde o cenotvorbu, pak jednodenní RT jsou u LH dost drahé, na ty je v regionu nejlepší LOT, ale obávám se, že pokud do OSR skočí Němci a Rakušáci, tak Poláci vycouvají s WAW. Ale hlavně budou peníze na prvním místě, takže pokud stejná… Číst vice »
No, vzhledem k tomu, že jsou v regionu nadnárodní firmy, které nemají problém dneska posílat jednotlivce (střední manažery) do Krakova nebo Vídně taxíkem, který stojí víc než ta letenka, tak tisíc korun řešit nebudou.
Zajisté, já také nijak nezmiňuji KRK a VIE, ale KTW, které jsou z Ostravy o 20 minut jízdy dále, než OSR. Už existuje nabídka v KTW ranních letů LH/LO s pozdním návratem i téhož dne. A to je relevantní konkurence pro OSR už teď. A není pravda, že velké firmy, či bohatí podnikatelé nehledí na cenu a zvláště ti, kteří létají trochu častěji nebo pravidelně.
Já tím nijak nehodnotím potenciál jakékoliv linky. Jenom uvádím reálný příklad „ze života mezinárodní korporace“ v Ostravě. Velké firmy fungují tak, že v určité pozici máte na něco nárok a hotovo. Většinou mají nasmlouvanou agenturu, která zařídí letenky. A skutečně peníze za jednotlivou letenku (v nějakém schváleném rámci) neřeší. Kamarád v jiné nadnárodní firmě si kupuje letenky sám a s trochou snahy se dostane s Lufthansou s třídou byznys na nižší cenu, než když zadá asistentce koupit letenku v ekonomické třídě, protože ta to odešle do smluvní agentury, a dál to neřeší. A to je stejně jako v příspěvku výše… Číst vice »
Jasně, už vidím zahraniční cestující, jak si kvůli 30-40€ budou nadšeně v Katovicích půjčovat auto, aby se mohli projet 100km po dálnici.
Ale já fakt nic nepsal o zahraničních cestujících. Nicméně ostravské letiště také neleží u Trojhalí nebo na Kuřim rynku, takže zahraniční cestující bude řešit dopravu z Mošnova. A možná se bude dost divit, pokud se na to nepřipraví.
Na co by se měl připravovat? Vezme tágo jako kdekoliv jinde.
Z osobní zkušenosti mohu potvrdit, že přesně tohle dělají úplně běžně i třeba bohatí Dánové, pokud cestují v počtu 2-4. Chce to vidět i kousek dál, než jen na špičku svého nosu…
Praha tady byla a fungovalo to dobře i přes značně předražené letenky. Bohužel u Prahy narazíte na základní problém – s kým? Travel service dělá i z ČSA v podstatě charterovou aerolinku, takže nabídka běžných destinací je hodně tristní. Žádný jiný síťový dopravce v Praze není a jakmile chybí code share, tak ceny vylítnou do astronomických částek.
Z tohoto pohledu je Varšava mnohem zajímavější, protože LOT zde nabízí letenky v podstatě do celého světa. Díky relativně špatnému spojení jižního Polska s Varšavou by část cestující používala tyto spoje i pro samotný let do Varšavy.
Já pořád říkám, že Praha je už jen pro pražáčky…
A proto tu je samy chachar, slovak, ukacko, ty senochrupe!
Travel Service nebrat, to jsou diletanti (myšleno manageři. Piloty a letušky vynechávám). Nikdy v životě jsem s TVS/SW neletěl a nikdy v životě nepoletím. Doufám, že si to někdo od těch diletantů aspoň přečte. Konec reklamy a teď k tématu. Linku PRG-OSR už nerozlítá nikdo, ta už je bohužel pohřbena. Ale stále si stojím za svým, že by byla využívána. Dám jeden příklad, který jem asi před dvěmi měsíci zažil. Jeli se k nám podívat dva manageři z jedné německo-švýcarské firmy. Ten ze švýcarska letěl z Basileje do Drážďan s EASY a ten z německa jel audinou do Drážďan a… Číst vice »
vlhke šoto-sny?
S tím končením letadel bych byl opatrnější. Např. Madrid – Barcelona vlakem od 2:30 h, letadlem 1:15 h, přímých vlaků cca 30 denně, přímých letů cca 25 denně.
Problém bude v tom, že zrovna ve Španělsku obecně je vlak mnohem dražší než u nás. Tak rychle to zvládnou navíc jen AVE rychlovlaky, jedna zláteční jízdenka BCA – MDR kolem 1500 Kč a víc. A to Španěla vyjde levněji už to letadlo.
nejen ve spanelsku. vlaky jsou venove srovnatelne s letadlem prakticky v cele “zapadni” evrope.
Já bych využíval letadlo ova-praha i za 4000-4500 a věřím že nejsem jediný, když ta letadla lítala víceméně plná a už dva měsíce dopředu nešlo koupit letenku. Ale to by nebyly čsa, aby nezrušili linku s vyprodanými letadly a zaváděli linku, kde je obsazenost 35%…
to, ze to letadlo bylo plné, ještě neznamená, že bylo výdělečné. Letadlo s 35% obsazeností může být ziskovější, než plné letadlo.
letenku Praha – OStrava za 4000? to jsem na vás zvědavý. klidně se vsadím, že byste byl jediný.
Vždyť než se skončilo s lítáním mezi prahou a ostravou, tak kolik si myslíte, že ty letenky stály (jen tak samotné bez dalšího pokračování z prahy a bez slev)? I přes 5 000, když už teda bylo volno !
Prostě by to chtělo si to vyzkoušet na vlastní kůži než tady psát nějaké náhlé domněnky…
ano, ty letenky prg-osr tak drahe byly.
kolik myslite, ze bylo lidi, kteri to opravdu leteli jen jako prg-osr nebo zpatky.
odpovim vam – nula nula nic.
Já tím musel předloni jednou, narychlo odpoledne OSR -PRG, večer zpátky. Stálo to kolem 10.000 Kč. Ale obesně ČSA mělo to specifikum, že tarif OSR – PRG se v plné palbě překlopil do ceny návazné letenky.
Je marné se přít s člověkem, který tuhle linku nikdy jako cestující nevyužil, neví jaké tam jsou ceny a jak se počítá celková cena… Hlavně že všechno ví, všude byl a odpovídá si sám 🙂
No tak v jaké situaci se nacházejí při tom hlasování – nalili spousty peněz do letiště kam nic vlastně nelítá a pokud by ho zavřeli, tak to voličům nevysvětlí. Proto budou lít peníze dál i když to nemá žádný smysl.
Počet cestujících roste každým rokem i když pravidelné linky nelétají. Díky charterové dopravě. Cargo taky roste. Staví se opravny letadel, lakovna atd…
Zde není důvod pro zavírání.
Ta Varšava do dvou hubů by určitě stačila.
Posílení či doplnění taktu vlaků z a do Vídně by také přišlo vhod.
Dříve odjížděl v takových 5:09 vlak na Budapešť s přestupem do Vídně v Břeclavi.
Stejně tak večer se po 23 vracel.
To je to co zde chybí…
A doladit spojení na Katovické letiště…
Moc by mně zajímalo, jak soudruzi radní zdůvodnili veřejný zájem v tomto případě. Bez tohoto zdůvodnění je jejich rozhodnutí nepřezkoumatelné a tudíž nezákonné. Klidně mohou být stíhání za porušení povinností při správě cizího majetku.
Jediný smysl by měla linka do Varšavy pro obchod´áky. To se dá ještě pochopit. Ovšem paraelně Vídeň a Mnichov za 800 mega??? Lot Varšavu potom samozřejmě neotevře. Mistři v utrácení peněz ostatních, je to hrůzné. Dotace ano, ale s mírou a ne takto…to je silně přehnané. PENÍZE TĚCH PÁNŮ TO NEJSOU, ŽE? Pokud by byly, nepochybuji o naprosto jiném výsledku.
Když kouknu např. na EC Sobieski tak ten zmakne Ostrava-Wien za 2hod a 40mimut. Dále máme ranní EC Moravia, denní EC Polonia a ten večerní EC Sobieski… A oni místo toho aby se zlepšila dopravní obslužnost v kraji tak zadotují letadlo do Vídně, když to je vlakem 2hod a 40minut… Fakt, to hlava nebere.
Ano vlak je docela rychlý, v tom s Vámi souhlasím. Ale spoléhat se na spoj, který před příjezdem do Ostravy má za sebou 5 hodin jízdy (Polonia) nebo dokonce 8 hodin (Sobieski) a doufat, že se na to letiště do Vídně dostanu opravdu včas. No nevím.
Každopádně ano, obecně podpora linky do Vídně mi příjde vzhledem k vzdálenosti docela zbytečná, Ten Mnichov a Varšava má alespoň nějaký smysl.
Ale to se dá naplánovat tak, že vyjedu ráno vlakem s dostatečnou časovou rezervou, poběhám po vídni a až se bude blížit odlet letadla, tak se vydám na tamní letiště. Prostě mi připadne hloupé dávat letadlo tam, kde existuje přijatelná alternativa. Určitě by se dalo vymyslet plno jiných možností, jak využít volné prostředky mnohem efektivněji, když už se takhle vyhazujou.
Až mám teď pocit, že si tu vídeň prosadil zas nějaký papaláš – vlivný jednotlivec – jak už jsme si na tyhle manýry zvykli v rámci MHD Ostrava i příměstské dopravě…
proc by nekdo proboha behal po vidni? tyhle linky jsou staveny na to, ze v sest vyletim z ostravy, v sedm jsem v prestupnim uzlu a chytim ranni odletovou vlnu, ktera me dostane domcele evropy a poloviny sveta. v podstate to umoznuje, ze v sest vyleti z (napr. ) ostravy a v pul desate jsi ve vetsine evropy. odlety na zapad (amerika) jsou navic taky vesmes v dopolednich az polednich hodinach. jak bys tohle stihal tim svym vlakem? (ona ta snaha rozlitat nejaky tranzitni linky z ovy neni nesmyslna – tohle je presne , co ostrava potrebuje. ale dotovat to…… Číst vice »
Využil jste někdy ve svém životě mošnovské letiště? Než se na to letiště dostanu, než odletím, než doletím, tak už jsem s té vídni dávno jiným způsobem – ono je strašně jednoduché napsat „v šest vyletím“ aniž byste si někdy zkusil zdejší realitu, jak se na to letiště vůbec dostat. Za sebe po 13 letech pravidelného lítání můžu konstatovat, že cokoliv jiného, než že mě tam někdo zaveze, je časově i cenově naprosto nevyhovující. A obávám se, že pokud se tohleto nezmění, tak nové letecké linky nepřinesou vůbec nic.
Stejně jako nic nepřinesly nové vlakové koleje až na letiště, když tam jezdí vlak jednou za tři hodiny a ještě úplně jindy, než když lítají letadla :-/
A co tak vzít auto. Z okolí to je do půl hodiny. Parkování za 70Kč/den. Případně taxi za pár stovek. Navíc zde bohatě stačí být 45 min. před odletem.
Hlavně si to ale můžete zkusit do Vídně v opačném směru. Ve většině případů to znamená doletět, půjčit auto a pak 3 hoďky po dálnici. Zpátky pak ještě nějaká rezerva, natankovat, vrátit auto. Takže i u Vídně, která je hodně na hraně, už je časová úspora hodně znát.
poběhám po vídni a až se bude blížit odlet letadla, tak se vydám na tamní
kolik má váš den hodin? Když se potřebujete dostat ráno někam a večer zpátky, tak na nějaké běhání po Vídni opravdu čas není.
Ano, klidně mě mínusujte za to, že se raději projdu po vídni, než se nechám vozit autobusem okružní vyhlídkovou jízdou po ms kraji nebo budu čekat tři hodiny na vlak, abych se na to mošnovské letiště vůbec dostal, abych tam pak další tři hodiny čekal, protože nic nenavazuje na nic 😉 Jo aha zaparkovat auto nebo taxi? Díky nechci, za tu cenu si raději koupím druhou letenku z katowic nebo si do tej vídně zajedu autem až na letiště sám 😉 Využil někdo z mínusujích to letiště vůbec, když jste tak chytří??? Ono to fakt není jenom o těch leteckých… Číst vice »
Ale nikdo vám nevyčítá procházení se po Vídni. Pokud jedete jednou dvakrát do roka někam na dovolenou, tak to jde. Pokud ale někam lítáte dvakrát tříkrát měsíčně někam služebně, tak si nemůžete dovolit takhle plýtvat časem, protože byste nic neudělal.
Ale udělal. Bylo by fajn nehodnotit lidi jen podle sebe, ikdyž uznávám, že to jde těžko, když „já umím všechno nejlíp na světě“ – prostě jsou lidi, co si umí organizovat život efektivně, ať to nějaký ostravský dopravák pobírá nebo ne 😉
Poběhám po Vídni… Tyhle linky nejsou určeny pro turisty, ale pro business klientelu!
A v Ostravě je denně 160 business klientů (tedy kapacita jednoho B737), kteří potřebují někam letět, ale nemůžou těch 1800 Kč k ceně letenky zaplatit ze svého a potřebují, aby jim to dotoval kraj?
turistu pro víden je tam jeste min, nez lidi, co to maj jako pracovni cestu.
proc hned B737? tohle je exemplarni pripad linky pro letadla jako CRJ-200/700/900, Pripadne nektery z embraeru, A220 a podobné regionální jety / propy.
Boeing tohle samozrejme nikdy nezaponí.
Problém je v tom, že malé letadlo neznamená malé náklady, naopak, náklady ma sedačku jsou relativně vysoké, takže nelze očekávat, ze na CRJ nebo podobný typ budou letenky za low cost ceny. Pro obchodní klientelu to asi problém není, ale kolik takových cestujících vygeneruje MSK na denní bazi? U BRQ do Mnichova to z hlediska obsazenosti nebyla žádná hitparáda a to si troufám tvrdit, ze JMK má mnohem větší potenciál poptávky ze strany business klientely.
ano, na sedacku jsou samozrejme vyšší, než u plně naloženého dreamlineru, ale v absolutním čísle je nižší.
nicméně – nikdo neřeší cenovku segmentu OSR- MUC/VIE/WAW, ale cenovku letenky do finální destinace.
a pokud AF/KLM dává bez problémů PRG via AMS/CDG zbytek evropy za 3500 – 4500 zpátečku dva, tři tejdny před odletem (i později) , není důvod, aby stejná cena nebyla OSR – VIE/MUC/WAW – zbytek evropy. Tím spíš, že OS/LH tak nějak bývají většinou levnější na stejném páru, než KLM/AF (mimochodem, speciálně KLM řadu letů líta malými Embraery).
o dálkovkách nemluvě.
To je marné, oni tyhle konsekvence vůbec nepobírají. Já třeba jsem byl označen hned za turistu jen tím, že místo sedění na terminálu ve vídni a čekání na letadlo raději využiju ten čas jinak a projdu se po městě… Automaticky jsem se stal turistou, pro kterého není ještě neexistující linka ostrava-vídeň určena 🙂
Označen za turistu jste byl zřejmě proto, že cestujete jako turista. Pro naprostou většinu obchodních cestujícíh je klíčový čas. Pokud někdo jezdí pravidelně na obchodní jednání do regionu, tak si nemůže dovolit strávit celý den cestou. Většina jednání se dá zvládnout za den, což znamená jet ráno tam, večer zpět. Maximálně jet den předem odpoledne tam a po jednání zpět. Trmácet se na hbf a následně se trefit do čtyřhodinového intervalu vlaku, následně taxíkem z nádraží je absolutní nesmysl. Většina lidí si prostě půjčí ve Vídni auto a jede rovnou do cílové destinace, což ale cestu komlikuje a prodlužuje, takže… Číst vice »
Přesně chápete cenu za čas práce, bohužel jste jeden z mála. Cena (náklady) za čas práce manažera střední kategorie, odborného poradce, aplikačního technika je několik tisíc Kč za pracovní den, jeho přínos může jít i do desítek tisíc. Pokud má ten den proflákat na Mariahilfestrasse a v Pratru, tak to je sakra drahá dovolená. Ale je-li někdo OSVČ, pak ať si svůj čas tráví tak, jak mu finanční úřad dovolí.
Jak zaseklý gramofon pořád dokola a bez jediné osobní zkušenosti. Pak to tu vypadá, jak vypadá…
Špatně jsem to napsal, 2x denně MUC, 2x denně VIE pokaždé letadlem pro 40 lidí dá dohromady 160 lidí tedy z 85 % obsazený B737. Já vím, že tam bude létat nějaké ATR nebo něco podobného. Jen zpochybňuji, že ta business klientela v počtu 160 lidí musí být dotována krajem…
Jenomže tady nejde o to někomu dotovat cestování, ale zde vůbec byla možnost letět. ČSA tady celé roky lítaly, ale díky jejich neschopnosti ztratily většinu návazných destinací a více méně přišly o pozici síťového dopravce. Vy výsledku z linky samy vycouvaly, když se zbavili ATR.
Bohužel pro zahraniční dopravce je rozlétávání regionálních letišť velkou neznámou, proto je potřeba rozjezd podpořit a eliminovat tak riziko dopravce.
Pokud budou ceny letenek na rozumné úrovni, nevidím důvod, proč by nezačala lítat přes HUBy běžná klientela. Ve spádové oblasti Mošnova žije okolo 2 mil obyvatel, kteří už poměrně velkou poptávky vytvoří.
Jenže já nejsem turista, já se potřebuju dostat do vídně na jiné letadlo. Ale než se dostanu na mošnovské letiště veřejnou dopravou nebo než najdu/zaplatím šílenou cenu za parkování, tak už jsem dávno ve vídni jinak/rychleji/levněji. A pokud raději někdo bude čekat tři hodiny na terminálu než aby se prošel po městě, tak to je jeho mínus – rozhodně nejsem automaticky turista tím, že místo sedění a čumění někde na sedačce v hale se raději projdu, to máte špatný pohled na věc, pane odborníku…
Tak to mi prosím vysvětlete. Jezdíte někam služebně a máte čas strávit celé dny cestou a k tomu řešíte 70Kč za den parkování? Nemyslíte, že je to trochu šetření na nesprávném místě? 😉
http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-parkovani/
Je poměrně hloupé se tady ohánět parkovištěm za 70 Kč na den, když jste si nikdy nevyzkoušel tam zaparkovat auto. Za posledních 6 let se mi ještě nestalo, že by tam bylo volno !!!
Teda, když budu chtít chytat ve Vídni polední odlet kamkoliv, tak když budu spoléhat na EC Polonia, to abych si zrovna koupil letenku i na večerní let do stejné destinace. Tady spousta lidí nechápe, že ta linka není určená pro návštěvníky Vídně.
A kolik je na Ostravsku takových lidí, kteří by běžně létali s přestupem ve Vídni? Kolik a jak velkých letadel by vlastně naplnili, aby ty lety mohly být aspoň trochu ekonomické za ještě přijatelné ceny? Naplnili by denně aspoň (ex)kunovický L-410 Turbolet?
To doufám mají zmapované na kraji, pokud chtějí do toho strkat prachy. Co si pamatuji z dob CCA, tak SAABy 2000 byly vždy zaplněné tak z 2/3 (cca 20 osob). Ovšem toto jsou dnes zcela irelevantní data, dnes bych očekával větší poptávku. Na druhou stranu si myslím, že snaha o 3 linky současně je kontraproduktivní a budou si krást cestující i všechny dotované spoje navzájem.
Podle mě je letání do Vídně hodně zbytečné – Varšava by určitě měla mnohem větší smysl, a i místo Mnichova bych asi preferoval spíše Frankfurt nebo jiný vzdálenější hub, kam už cestovat po zemi trvá příliš dlouho. Ale nejsem ani ten, kdo o tom rozhoduje, ale dokonce ani ten, kdo by mu mohl (a chtěl) radit …
Hodnotím to pozitivně. Snad se výběrové řízení podaří dotáhnout do úspěšného konce. Z příspěvků diskutujících je vidět, že nechápou souvislosti.
Píše diskutující s přezdívkou Laik.
Jaké souvislosti ? Budete tak laskav, a poučíte nás, hloupé laiky ? Jak byl zdůvodněn veřejný zájem u tohoto výdaje ?
Smutné. Pan Unucka svou iniciativou zcela zklamal. Přidat v regionální dopravě pár autobusů v jednotlivých oblastech to ne. Přidat pár vlaků aby JŘ na jednotlivých tratích měly adekvátní nabídku to ne. Zabývat se ranně večerními okrajovými spoji to ne, stačilo aby na sebe navazovaly. TO ne. Pro jednotky!!! potřebných manažerů by stačilo vyslat do Katowic limuzínu nebo do Prahy když je to dál a mírně přeženu i vrtulník. Pro lidi nic. Jen vzdušné zámky. Plnící stanice na Hranečníku na vodík. Jízdní řád přizpůsobený plnění a podle toho to bude vypadat. Stejně jako v jiných případech na plyn a kdy se… Číst vice »
Pak si soudruzi bouchli šána a šli dom po dobře vykonané práci. Vede to komunistická ANO a socialistická ODS a schopný manažer na dopravě v čele, to se hned pozná…
Plány 3. pětiletky Závodu Letiště Ostrava byly splněny na 120%, vzhůru do 4. pětiletky rozlétávání, za 800 míčů. Krajské výbory očekávají splnění plánů v podobném duchu. 😀
Už existující spoje z Ostravy do Vídně protáhnout na vídeňské letiště by bylo levnější a ekologičtější.
Neuveritelny 😀
Jen jedna poznámka .. „umístit trvale letadlo“ .. na tohle tam nikdo bázovat letadlo nebude. spíš se tím myslí „overnight“ letadla, ale to je něco jiného – s umístěním letadla trvale nemá smysl.
Když se ty lety do MUC a VIE dobře poskládají, dá se tam to letadlo bázovat. Denně udělá 2x MUC, 2-3x VIE, to je nějakých 18 hodin provozu. Ale nesmysl je, aby za bázování letadla pro 40 cestujících (tedy velikosti jednoho jedenáctimetrového autobusu nebo poloviny kapacity jednoho rychlíkového vagónu) dával kraj 200 mil. Kč/rok, tedy 1800 Kč za každou letenku a podpořil tím najěkých 100 tisíc cestujících za rok. Za těch 1800 Kč ujede autobus 45 km, denně by se daly autobusy za totéž navýšit o nějakých 13500 km, tedy třeba 20 autobusů pro celodenní provoz pro kraj navíc, které… Číst vice »
nesmysl. zádná normální aerolinka vám nebude bázovat letadlo v takovýhle zadeli, mimo vlástní bázi, kvuli takovehle absurdnosti.
tady dává smysl (pokud uz chteji delat takovehle rozsombo) vecer prilet do ostravy (z MUCU, z VIE ) a ráno odlet do hubu. cokoli v průbehu dne jsou vicemene vyhozený peníze.
Opět peníze vyhozené oknem. Čas na rozlétání linek a možnost stát se letištěm č.1 v celé spádové oblasti byl díky panu Tošenovskému promrhán (tuto úlohu již přebralo letiště Katowice). Létání do Vídně i do Polska nemá hlavu ani patu (a o té ekologii jak již bylo řečeno ani nemluvě), bude to stejně k ničemu jako předchozí pokus. To ať raději dotují četnější vlakové spojení do/z Vídně/Katowic a tam pak třeba skrz nějaké partnera přepravu od vlaku na letiště.
Zcela obecná poznámka – proč proboha pořád propagujeme a chceme podporovat letiště v zahraničí? Notabene taktéž dotovaná. Nebo si snad někdo myslí, že Poláci nedávají veřejné peníze do letišť a linek?
Tanner_ bohatý to kraj.
Létat do Vídně je zločin na životním prostředí.
I na veřejných financích…
Asi jako jet do obchodu autem
O tom si ovšem každý rozhoduje sám. Tady jde o veřejné peníze, vybrané nedobrovolně na daních.
Vy jste jako kafemlejnek 🙂
Spotřeba paliva modernich letadel je cca 3 litr na cestujícího a 100 km letu…z ekologického hlediska srovnatelné autem.
Tak to aby svatá Gréta Švédská přestala chodit do školy, a chodila demonstrovat i ve čtvrtek.
Technická: hned v první větě 🙁 zasupitelem, místo zastupitelstvem… A když už píši, tak ještě zbývá u článků s jedním komentářem přeložit 1 Comment.
A něco k článku: Pro kraj je životně důležité letecké spojení. Musím se tomu jenom smát… Doteď nic nelétá a nic se neděje. Do konce už do Vídně i létalo a světe div se, zájem nebyl…
Jenom Vy všichni odborníci na leteckou linku OSR-WIE…Tato linka skutečně lítala, ale skončila pro krachy jejich dopravců. Když lítala CCA, linka byla oblíbená a využívaná. Pak CCA zkrachovala a linka byla na čas přerušena. Pak se linka poměrně rychle rozjela znovu pod křídly Danubewings. Ale protože nebyli schopni dojednat codeshare s Austrian Airlines, tak tam nebyla žádná návaznost, linka vynechávala, bez zajištěného přestupu ve Vídni, v OSR pouze odbavení do WIE a pak dál nic. Nakonec linku „přerušili“, jako že jednají o nových časech a mezitím zkrachovali…Nezájem lidí začal až ve chvíli, kdy druhý dopravce si počínal jako amatér, který… Číst vice »
Ona samotná snaha kraje něco rozlítat i za cenu dofinancování není úplně marná, ale teď tam nelítá nic a najednou budou 3 ranní linky do VIE, WAW a MUC. To si myslí, že se to naplní? Navíc ve všech třech destinacích je hub aerolinky ze Star alliance, tak přece stačí jedna, ne? Pokud seženou někoho na Vídeň a Mnichov, tak pochybuji, že se do takového dobrodružství Lot pustí, navíc když hrozí riziko, že bude kanibalizovat svoje spoje z KTW.
Linka CCA byla oblíbená a využívaná a přitom společnost CCA zkrachovala… takže buď ta linka tak využívaná nebyla a nebo se letenky prodávaly příliš levně, aby tím někdo létal, ale přitom to tu společnost neuživilo…
Jenže CCA nekrachla kvůli lince OSR-VIE. Celý holding zkrachoval a Daneš Zátorský (majitel) byl i vláčen různě po soudech, ale asi mu nic nepřišili.
Linka s CCA nebyla využívána, protože neměla ve vídni žádné návazné spoje. Ve spojení s jinou aerolinkou byly už letenky neúměrně drahé – 80000-10000 za letenku, což už je moc i na business cestující.
CCA mělo code-share s Austrianem, několikrát jsem takto letěl. Jakmile krachli, tak na tuto linku nastoupil Danubewings a tito neměli code-share s nikým.
Negativní hodnocení příspěvku není na místě, diskutující má pravdu!