Jedno letadlo, jedna linka. Od pondělí budou ČSA provozovat jen spojení do Paříže

Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSAAirbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA

V provozu je nadále jen linka do Paříže.

105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Iljušin

Kolik má ČSA ještě pilotů (všech šarží)? 12 ?

zdydy

Tak TVRDÍK tenkrát pěkně vytuneloval ČSA když z celé flotily zbylo jedno letadlo a ještě pronajaté. Neměl by už sedet v teplákách za katrem.

Polaris

Aniž bych hájil Tvrdíka, argumentujete jako jednoduchý a notně zaseklý kolovrátek. Tvrdík skončil už tak dávno, že spojovat ho se současným tragickým stavem společnosti, je úsměvné. ČSA měly na problém zaděláno už dávno předtím, už i jen jejich chováním k zákazníkům. V mé rodině jsme pravidelně a často cestovali tři lidé. Všichni jsme nakonec přišli o nemálo bodů z věrnostního programu, chování lidí na call centru bylo prostě tragické, mně osobně došla poslední kapka trpělivosti, když mě přinutili při posledním krátkém přeletu doplatit jakousi absurdní částku za 3/4 kg nadváhy, protože to navazovalo na let s jinou společností. Tak snad… Číst vice »

Josef

Já s vámi souhlasím. Ale až na to zavazadlo s nadváhou. Je to tak aerolinkama nastavený a basta. Letíte- souhlasíte. Jestli ne- tak proč nebrat 1 kilo a něco .. a pro vás madam, když na mne děláte ten kukuč, třeba dvě kila. Nějak se dohodnem.

Air Traveller

no, ale tvrdik stal celkem jednoznacne u zacatku techto patalii – nesmyslnou expanzi dostalmcsa do kolen.

to, co nasledovalo, byly uz jen nevyhnutelne dopady.

Cestovatel z Vysočiny

Zajímalo by mě, kolik peněz do toho stát celkově nasypal, aby nakonec zbylo jen tohle. Ostuda je slabé slovo.

Josef

Stát nasypal? To myslíte od kdy? Díky za upřesnění.

Polaris

Řekl bych, že slovo “celkově” implikuje, že za celou dobu, co musel jakýmkoli způsobem podporovat ČSA.

Air Traveller

jaký stát … by .. měl .. sypat.. kam?

Polaris
Air Traveller

toto je článek z května 2020 .. kdy se mluvilo o lecejakých věcech.

níácméně, nakonec čsa žádnou podporu nedostala. takže – ano, fakta si nastudujte. vy.

Jirka

To se jako s jednim letadlem a jednou linkou uzivi? management? mandatory vydaje? Asi neumim pocitat 🙁

Air Traveller

pocitat umite. ale spatne na to koukate – musite na to koukat porad jako “spolecny podnik” – csa a smart wings porqd funguji dost dohromady.

Tom

Proto ten servis stál už několik let za prd. SW nízkonákladové lety a ČSA vysoké ceny letenek s nízkonákladovým servisem.

Hold kdo chce tak se mu daří.

Tady SW má poměrně úspěch,ale majitel se o ČSA nestará jak by mohl. Umírněně řečeno.

Kaleidoskop

To mě taky napadlo

Bjorn

V článku jsem to nedočetl a ani tady to nikdo nezmiňuje. Jedna linka 4-krát týdně… Co se bude dít s letounem po zbytek toho času? Snad nebude stát na zemi, to by bylo docela drahá záležitost. Takže tipuji, že si ho pod své křídla berou SmartWings? Ví někdo?

Xaver

Toho času bude dále létat pro SW. Na zemi stát rozhodně nebude :))

Air Traveller

ale zminuje. pisu to dole. bude delat to, co delalo nyni – letat linky smartu

Josef

No právě, ale to tady místní srdcaři nechtějí (nemůžou) pochopit. Prostě zrušit!

Air Traveller

zrušit… a proč by se to mělo rušit? nění to věc šimáněho, jestli si čsa nechá jako „hračku na hraní“ a živit ji ze svýho .. nebo ji zruší?

nebo vám čsa nějak vadí? nebo ..?

Josef

Nechtěl pochopit ironii. Naopak nerušit a v rámci možností rozvíjet značku ČSA. Jak pravidelné linky, tak ty jejich výdělečné chartery. Já to jinak nevidím. Sedět dlouhodobě na“dvou židlích“ mi nedává smysl.

Air Traveller

aaa. mea culpa… občas to čtu na mobilu … a ono se to na mobilu zobrajue dost nepřehledně… omlouvám se .)

Iljušin

Tady se zřejmě odhalil pan Sůra

Iljušin

1) zejména, že nezabanujete již dávno Air Travellera
2) “pisu to dole”

Iljušin

Tak se omlouvám pane Sůro, měl jsem dneska blbej den…. Air Traveller mě tady rozčiluje svým arogantním až trollím chováním. Hezký večer.

Karel

Já mám podezření, že je to bot redakce, aby tady rozdmýchával diskuzi…

Air Traveller

jenze … ja to dole opravdu pisu 🙂

Iljušin

Jj…. reakce na Sten Mellera…. Vidím to. Ach jo. Vezmu si asi ňákej prášek

Air Traveller

Heh .. jako že já jsem p. Sůra? 😀 nebo teda, že p. Sůra je já?

mohu si tohle dát do zlatého rámečku? 🙂 bo tohle je asi největší gól 🙂

Iljušin

Ano můžete

Iljušin

Tak omluva no…… jsem přetaženej z práce + vaše ego k tomu 🙄

Jana

A nebude například létat v Izraeli?

Já, kdo jiný

Však se nebojte, brzy řady doplní druhá A320. A šup s ní také do Tel Avivu.

David

A ty A220 kam?

Miloš Zikmund

Ještě nedávno měl Smartwings objednaná letadla v USA. Tvrdili, jak je nutně potřebují…
Jeden majitel, různý přístup.

David

Ten rika co se mu hodi do kramu, vlastne i dela.
Nyni bude v kurzu kompenzace za uzemneni MAX, coz se vlastne docela hodi nez letadla samotna.

Air Traveller

a co je na tom nepochopitelného? maxy měly přijít i jako náhrady olítaných NGček …

jak to souvisí s čsa?

RHood

Pořád tady pindáte, že QS je ČSA a obráceně. Tak si to v té makovici dejte konečně dohromady.

Aleš K.

Předpokládám že tedy dojde zároveň k přejmenování společnosti z Czech Airlines na Czech Airline 🙂

Ala

Hledejte na to pozitiva, jedno letadlo, jedna linka – to se nebude nikomu plést.

Zdeněk

Není to tak dlouho, co ČSA měly pouhých cca 15 letadel a byly tak veřejností označovány ne za aerolinky, ale za aeroklub. Z dnešního pohledu to však byla léta hojnosti! To, čeho jsme dnes svědky, je funus v přímém přenosu. Nebylo by férovější i důstojnější ČSA rovnou zrušit, než z nich dělat takovýto paskvil?

Air Traveller

v době, kdy čsa měly 15 letadel, je nikdo za aeroklub neoznačoval.

David

Vy jste snad Troll, tohle neni mozny.

Air Traveller

cemu nerozumis?

David

Vam

Josef

Takže zrušit? Jak jednoduše se to napíše? Že?

Josef

Proč?

Roman osobně

A není moc, Antone Pavloviči?

král j

Tento článek je nepovedený pokus o vtip. Jedno letadlo u ČSA, to je přece nesmysl. Náš národní dopravce. Přitom není 1. dubna.

Air Traveller

narodni dopravce? co to je?

Josef

Ano, co to je? V této době. Před co já vím, nebylo na výběr. Každá zemička měla „národního dopravce“, bylo to věc cti dané země. Byl bych radši hrdý jako Čech na stát jako takový, ne kam mne jaká třeba soukromá aerolinka zaregistrovaná mimo Česka dopraví. Na výběr je.

Air Traveller

to tolik neprožívejte… 🙂 vemte si, že „národní dopravce“ rakouska patří němcům … národní dopravce šývacarska patří .. němcům … (skoro) .. a taky z toho nemá nikdo osypky.

institut vydržovaných národních dopravců, které byly jenom „černou dírou“ na peníze … dávno skončila.

proberte se.

Ondra

Asi tomu nerozumím, ale proč muselo jít to druhé letadlo do šrotu? Vždyť nebylo tak staré, ne? Díky za odpověď

Y.K.

Revize? Stáří nerozhoduje, servisní cykly jo.

Air Traveller

melo pred velkou udrzbou, a nimdo nechtel ani to letadlo … a nikomu se nechtelo cpat penize ani do revize

Josef

Plus doporučení techniků. Jestli dobře neprodat tak do šrotu.

Martin

Smutně rozkradené aerolinka.Ale většina ředitelů to myslela vždy dobře ale pro sebe…

Air Traveller

kdo a co tam rozkradl?

Aleš

Myslíte si, že pokud ČSA kupovaly plátek citrónu za 28 korun, že celá marže zůstala cateringové firmě?

Sten Meller

Proc neletaji do Parize denne? Pariz by se navic dala otocit za ten den rovnou trikrat. Po dohode s Air France by mohla letadla OK poskytovat AF alespon feeder z Prahy a Francouzi by tak mohli sva letadla vyuzit na jinych linkach a nemuseli v Praze ani nechavat stroje/posadky pres noc.
Letat ale ctyrikrat tydne do CDG mi moc logicke neprijde.

Air Traveller

k dohode musi byt dva … proc by se af delila s csa o prijmy? nejaky novy druh dobrocinnosti? ono zrovna momentalne aerolinky nemaji problem s nedostatkem letadel …

navic csa lita do parize ctyrikrat denne nejspis proto, ze v jine dny to letadlo lita jinde, to vas nenapadlo? (napovim, leta pro qs …)

Tomáš

Tak ja nevim, v aerolinkach uz nejakou dobu letam a neznam snad ani jednu ktera by nemela problem s nedostatkem letadel a personalu. A letadlo moc nikde jinde neleta. Hurghada uz neni..

Air Traveller

ale leta – leta linky a lety smartwingsu.

Venca

Po hadráku další vyprázdněná značka

Karel

„Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková na dotazy týkající se konce linky do Hurghady nereagovala.“

Nejneprofesionálnější tisková mluvčí, která zamrzla v 90. letech.
Roky budovaná tragická reputace SW je taky její práce, jako vedoucí komunikace.
Ukázka toho, jak jeden člověk dokáže mařit práci stovek kolegů.

Air Traveller

myslite si, ze kdyby melo vedeni sw pocit, ze mari reputaci swg, ze by ji davno nevyhodili?

a co byste jako cekal, ze vam rekne?

David

Treba jenom cekal ze se vyjadri profesionalne a na urovni. Ale to by se muselo nejdriv aplikovat na urovni cele SW

Air Traveller

a proc by se mela vyjadrovat ke kazde blbine?

mate snad pocit, ze u jinych aerolinek, kde konce , omezeni a upravy letovych radu jsou na dennim poradku, to take porad nekdo nekam vytrubuje?

co je tezkeho pochopit na tom, ze proste se swg rozhodl, ze csa do hurgady litat nebude, a misto toho bude litat to same letadlo pod hlavickou tvs … co k tomu jeste chybi za informace? vzdyt se nic nemeni, jen na letistni ceduli misto “ok” bude “qs”.

Honza

Haha, pravda, u CSA nemuze byt omezeni a zmeny na dennim poradku, kdyz litaji jen jednu linku, a to 4x tydne :-)))

Jinak vlastne nechapu, proc to udrzuji pri zivote…

Air Traveller

uprimne … ja to taky nechapu… 😉 ale verim, ze driv nebo pozdeji se to ukaze…

Ala

Třeba se jim ten byznys ještě rozjede a za pár let mohou začít skupovat konkurenci…

Air Traveller

njn, vecny kolobeh prirody… novinari lacnici po informacich a mluvky odmitajici informace podat.

musi byt frustrujici, ze pokazdy, kdyz se neco deje, je dotycny zodpovedny na dovolene…

David

Pan Vesely letel z Recka taky z dovolene?

Karel

Arogantnímu vedení SW byla reputace dlouho úplně ukradená. Začali se o ní zajímat až ve chvíli, kdy se dožadovali státní pomoci a zjistili, jak je jejich firma neoblíbená.
Majitelé jsou ale stará generace a o to, jak dělat pozitivní PR se nezajímají, viz výše, takže ani nedokáží odvodit odpovědnost, že je to práce právě paní Dufkové, která roky poškozovovala image firmy, hlavně tedy svojí nečinností.

Ti mladší ve firmě to sice vědí, ale nikdo si netroufne na ní veřejně poukázat, protože paní Dufková je s vedením jedna ruka.

Air Traveller

vite o tom, ze uspech firmy se nemeri uspechem jejiho pr iddeleni, ale vykonem, prijmy a zisky? a ze tady si smart nemuze stezovat?

99,999% jejich cestujicich je nejaky tisiovy mluvci smrtwingsu naprosto ukradeny.

Karel

Zajímá to třeba zaměstnance.
Ty, kteří se snaží dělat profesionálně svojí práci, ale kvůli neschopnosti jedné osoby, která tu svojí práci nedělá nebo nezvládá, pracují u firmy, před kterou si veřejnost, medía i lidi z oboru uplyvávají.
Kdyby dělala paní Dufková svojí práci stejně dobře a profesionálně, jako například obchoďáci SW, tak tu dneska mohla být relativně oblíbená letecká společnost.

Josef

Info přímo od zdroje? Nebo od stolu? Fakt by mne více zajímalo. Tedy ne jen JPP.

Karel

Nečekáte, že sem napíšu jména lidí ze SW, kteří si to myslí, že ne?

Granja

….protože paní Dufková je s vedením jedna ruka.

Což je logické, když je jejich mluvčí. Jinak by si ji tam přece nedrželi.

Igor Mauricio

Jste si vědom, jak funguje pracovní pozice s názvem „tiskový mluvčí“? Určitě ne tak, že si může říct, co chce. Dostane dotazy, dotazy přepošle dále, vrátí se jí odpovědi, ty sdělí světu. Přijde-li dotaz při nějakém živém vysílání nebo při přepadnutí „teď nám to řekneš“, buď neví a odkáže se na tiskovou zprávu, kterou za tímto účelem vytvoří obdobně jako ony odpovědi na dotazy, a nebo vybere univerzální odpoveď, kterou má pro tento účel naučenou.

Igor Mauricio

V tom se dohadovat nebudu, v tom máte určitě více zkušeností než já. Já na tiskové mluvčí narážím prakticky jen v „mém“ oboru, a tam bohužel narážím na to, co píšu výše. Občas mi přijde, že jsou to snad roboti…

Granja

Poslední věta: To beze sporu.

jkjk

Paní Dufková je ovšem trochu více, než jen tiskový mluvčí, již několik let je i členem dozorčí rady Smartwings.

Lhotsky

Vážení ! Už za pana Tvrdíka, tehdy miliardová firma ČSA , šla pomalu ke dnu a dnes je to výsměch kdysi úspěšné firmy, přesně podle přísloví, kdo chce moc nemá NIC !

Air Traveller

a kdo je tady ten, kdo “chtel moc”?

Jirka

ČSSD prostřednicvím p. Tvrdíla, bývalého lampasáka

Josef

Neplet bych do toho jen lampasáka Tvrdíka, ani jen politiku. A nezastávám se ani jedněch. To aby bylo jasno! Bylo to megalomanské rozhodnutí celého managmentu tehdejšího ČSA. Ano ,bylo to za luftjardy a v té době vládnoucí ČSSD. Velice špatná rozvaha rozvoje ČSA.

Hodně štěstí

To už je komedie.

Air Traveller

jeste, ze nejste fanousek
klm city hopper … ti maj sice posadky, maj letadla, ale neletaji jediny let … to je uplna komedie, ale jeste vetsi 🙂

Hodně štěstí a zdraví

Já jsem fanoušek leteckých společností, u kterých cena letenky odpovídá jejich kvalitě. A to není ani ČSA ani Smartwings.

Josef

Podle clik plusů musí ty ČSA a Smartwings lítat ale úplně prázdný. Zřejmě se řadíte do úplně jiné kategorie.

Martas

Jsem opravdu zvědavý, jestli tahle aerolinka bude pokračovat v dalším století.

Air Traveller

jako jestli vydrzi dalsich 73 let?

Martas

….v jejím dalším století.

Josef

Co takhle: ČSA- Travelservice? No a po nějaké době jen zase ČSA? Co ty na to odborníče? Šlo by to? No museli by na tom ty co chodí v černejch kvádrech s bílou košilkou a vozí si zadek v ne více než rok starým Meďouru trochu zapracovat. No já vím… jen pokud si to bude žádat „firma“.

Air Traveller

a nebo třeba čsa zavře a bude jenom smartwings… no bože. vždyť je to jedno.

ve vší úctě, ale mít tady orgasmus nad čsa, jenom proto, že existujou 75 let… a dostávat hysterák z toho, že třeba v dohledné době skončí .. je jak v mateřské školce.

ano, jsem cynik. čsa byly super. ale když tu nebudou, nestane se vůbec nic.

Ales

Myslím že existují o něco déle… Ale v tomhle oboru se na nostalgii moc nehraje..