Jedno letadlo, jedna linka. Od pondělí budou ČSA provozovat jen spojení do Paříže
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
V provozu je nadále jen linka do Paříže.
V provozu je nadále jen linka do Paříže.
Kolik má ČSA ještě pilotů (všech šarží)? 12 ?
moc zajímavé,si tohle po letech přečíst…
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/posledni-ziskovy-sef-csa-tvrdik-umel-jen-utracet.A091025_184453_eko-doprava_vel
Tak TVRDÍK tenkrát pěkně vytuneloval ČSA když z celé flotily zbylo jedno letadlo a ještě pronajaté. Neměl by už sedet v teplákách za katrem.
Aniž bych hájil Tvrdíka, argumentujete jako jednoduchý a notně zaseklý kolovrátek. Tvrdík skončil už tak dávno, že spojovat ho se současným tragickým stavem společnosti, je úsměvné. ČSA měly na problém zaděláno už dávno předtím, už i jen jejich chováním k zákazníkům. V mé rodině jsme pravidelně a často cestovali tři lidé. Všichni jsme nakonec přišli o nemálo bodů z věrnostního programu, chování lidí na call centru bylo prostě tragické, mně osobně došla poslední kapka trpělivosti, když mě přinutili při posledním krátkém přeletu doplatit jakousi absurdní částku za 3/4 kg nadváhy, protože to navazovalo na let s jinou společností. Tak snad… Číst vice »
Já s vámi souhlasím. Ale až na to zavazadlo s nadváhou. Je to tak aerolinkama nastavený a basta. Letíte- souhlasíte. Jestli ne- tak proč nebrat 1 kilo a něco .. a pro vás madam, když na mne děláte ten kukuč, třeba dvě kila. Nějak se dohodnem.
no, ale tvrdik stal celkem jednoznacne u zacatku techto patalii – nesmyslnou expanzi dostalmcsa do kolen.
to, co nasledovalo, byly uz jen nevyhnutelne dopady.
Zajímalo by mě, kolik peněz do toho stát celkově nasypal, aby nakonec zbylo jen tohle. Ostuda je slabé slovo.
Stát nasypal? To myslíte od kdy? Díky za upřesnění.
Řekl bych, že slovo “celkově” implikuje, že za celou dobu, co musel jakýmkoli způsobem podporovat ČSA.
jaký stát … by .. měl .. sypat.. kam?
Začít můžete například zde, ať získalte alespoň základní fakta:
https://zdopravy.cz/myty-a-fakta-o-statni-pomoci-smartwings-kdo-skutecne-zachranil-csa-a-nahraje-podpora-babisovi-48322/
toto je článek z května 2020 .. kdy se mluvilo o lecejakých věcech.
níácméně, nakonec čsa žádnou podporu nedostala. takže – ano, fakta si nastudujte. vy.
To se jako s jednim letadlem a jednou linkou uzivi? management? mandatory vydaje? Asi neumim pocitat 🙁
pocitat umite. ale spatne na to koukate – musite na to koukat porad jako “spolecny podnik” – csa a smart wings porqd funguji dost dohromady.
Proto ten servis stál už několik let za prd. SW nízkonákladové lety a ČSA vysoké ceny letenek s nízkonákladovým servisem.
Hold kdo chce tak se mu daří.
Tady SW má poměrně úspěch,ale majitel se o ČSA nestará jak by mohl. Umírněně řečeno.
To mě taky napadlo
V článku jsem to nedočetl a ani tady to nikdo nezmiňuje. Jedna linka 4-krát týdně… Co se bude dít s letounem po zbytek toho času? Snad nebude stát na zemi, to by bylo docela drahá záležitost. Takže tipuji, že si ho pod své křídla berou SmartWings? Ví někdo?
Toho času bude dále létat pro SW. Na zemi stát rozhodně nebude :))
ale zminuje. pisu to dole. bude delat to, co delalo nyni – letat linky smartu
No právě, ale to tady místní srdcaři nechtějí (nemůžou) pochopit. Prostě zrušit!
zrušit… a proč by se to mělo rušit? nění to věc šimáněho, jestli si čsa nechá jako „hračku na hraní“ a živit ji ze svýho .. nebo ji zruší?
nebo vám čsa nějak vadí? nebo ..?
Nechtěl pochopit ironii. Naopak nerušit a v rámci možností rozvíjet značku ČSA. Jak pravidelné linky, tak ty jejich výdělečné chartery. Já to jinak nevidím. Sedět dlouhodobě na“dvou židlích“ mi nedává smysl.
aaa. mea culpa… občas to čtu na mobilu … a ono se to na mobilu zobrajue dost nepřehledně… omlouvám se .)
Tady se zřejmě odhalil pan Sůra
v čem jsem se odhalil?
1) zejména, že nezabanujete již dávno Air Travellera
2) “pisu to dole”
Vlevo dole? sorry, kdybych měl mazat každého všeználka typu air traveller, nedělám nic jiného.
Tak se omlouvám pane Sůro, měl jsem dneska blbej den…. Air Traveller mě tady rozčiluje svým arogantním až trollím chováním. Hezký večer.
Já mám podezření, že je to bot redakce, aby tady rozdmýchával diskuzi…
Jistě, v době, kdy řešíme kompletní konec diskuzí, si budeme pořizovat bot.
jenze … ja to dole opravdu pisu 🙂
Jj…. reakce na Sten Mellera…. Vidím to. Ach jo. Vezmu si asi ňákej prášek
Heh .. jako že já jsem p. Sůra? 😀 nebo teda, že p. Sůra je já?
mohu si tohle dát do zlatého rámečku? 🙂 bo tohle je asi největší gól 🙂
Ano můžete
Tak omluva no…… jsem přetaženej z práce + vaše ego k tomu 🙄
Například bude létat do Hurghady. Jako linka Smartwings.
A nebude například létat v Izraeli?
Však se nebojte, brzy řady doplní druhá A320. A šup s ní také do Tel Avivu.
A ty A220 kam?
Ještě nedávno měl Smartwings objednaná letadla v USA. Tvrdili, jak je nutně potřebují…
Jeden majitel, různý přístup.
Ten rika co se mu hodi do kramu, vlastne i dela.
Nyni bude v kurzu kompenzace za uzemneni MAX, coz se vlastne docela hodi nez letadla samotna.
a co je na tom nepochopitelného? maxy měly přijít i jako náhrady olítaných NGček …
jak to souvisí s čsa?
Pořád tady pindáte, že QS je ČSA a obráceně. Tak si to v té makovici dejte konečně dohromady.
Předpokládám že tedy dojde zároveň k přejmenování společnosti z Czech Airlines na Czech Airline 🙂
Hledejte na to pozitiva, jedno letadlo, jedna linka – to se nebude nikomu plést.
Není to tak dlouho, co ČSA měly pouhých cca 15 letadel a byly tak veřejností označovány ne za aerolinky, ale za aeroklub. Z dnešního pohledu to však byla léta hojnosti! To, čeho jsme dnes svědky, je funus v přímém přenosu. Nebylo by férovější i důstojnější ČSA rovnou zrušit, než z nich dělat takovýto paskvil?
v době, kdy čsa měly 15 letadel, je nikdo za aeroklub neoznačoval.
Vy jste snad Troll, tohle neni mozny.
cemu nerozumis?
Vam
Takže zrušit? Jak jednoduše se to napíše? Že?
Proč?
A není moc, Antone Pavloviči?
Tento článek je nepovedený pokus o vtip. Jedno letadlo u ČSA, to je přece nesmysl. Náš národní dopravce. Přitom není 1. dubna.
narodni dopravce? co to je?
Ano, co to je? V této době. Před co já vím, nebylo na výběr. Každá zemička měla „národního dopravce“, bylo to věc cti dané země. Byl bych radši hrdý jako Čech na stát jako takový, ne kam mne jaká třeba soukromá aerolinka zaregistrovaná mimo Česka dopraví. Na výběr je.
to tolik neprožívejte… 🙂 vemte si, že „národní dopravce“ rakouska patří němcům … národní dopravce šývacarska patří .. němcům … (skoro) .. a taky z toho nemá nikdo osypky.
institut vydržovaných národních dopravců, které byly jenom „černou dírou“ na peníze … dávno skončila.
proberte se.
Asi tomu nerozumím, ale proč muselo jít to druhé letadlo do šrotu? Vždyť nebylo tak staré, ne? Díky za odpověď
Revize? Stáří nerozhoduje, servisní cykly jo.
melo pred velkou udrzbou, a nimdo nechtel ani to letadlo … a nikomu se nechtelo cpat penize ani do revize
Plus doporučení techniků. Jestli dobře neprodat tak do šrotu.
Smutně rozkradené aerolinka.Ale většina ředitelů to myslela vždy dobře ale pro sebe…
kdo a co tam rozkradl?
Myslíte si, že pokud ČSA kupovaly plátek citrónu za 28 korun, že celá marže zůstala cateringové firmě?
Proc neletaji do Parize denne? Pariz by se navic dala otocit za ten den rovnou trikrat. Po dohode s Air France by mohla letadla OK poskytovat AF alespon feeder z Prahy a Francouzi by tak mohli sva letadla vyuzit na jinych linkach a nemuseli v Praze ani nechavat stroje/posadky pres noc.
Letat ale ctyrikrat tydne do CDG mi moc logicke neprijde.
k dohode musi byt dva … proc by se af delila s csa o prijmy? nejaky novy druh dobrocinnosti? ono zrovna momentalne aerolinky nemaji problem s nedostatkem letadel …
navic csa lita do parize ctyrikrat denne nejspis proto, ze v jine dny to letadlo lita jinde, to vas nenapadlo? (napovim, leta pro qs …)
Tak ja nevim, v aerolinkach uz nejakou dobu letam a neznam snad ani jednu ktera by nemela problem s nedostatkem letadel a personalu. A letadlo moc nikde jinde neleta. Hurghada uz neni..
ale leta – leta linky a lety smartwingsu.
Po hadráku další vyprázdněná značka
„Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková na dotazy týkající se konce linky do Hurghady nereagovala.“
Nejneprofesionálnější tisková mluvčí, která zamrzla v 90. letech.
Roky budovaná tragická reputace SW je taky její práce, jako vedoucí komunikace.
Ukázka toho, jak jeden člověk dokáže mařit práci stovek kolegů.
myslite si, ze kdyby melo vedeni sw pocit, ze mari reputaci swg, ze by ji davno nevyhodili?
a co byste jako cekal, ze vam rekne?
Treba jenom cekal ze se vyjadri profesionalne a na urovni. Ale to by se muselo nejdriv aplikovat na urovni cele SW
a proc by se mela vyjadrovat ke kazde blbine?
mate snad pocit, ze u jinych aerolinek, kde konce , omezeni a upravy letovych radu jsou na dennim poradku, to take porad nekdo nekam vytrubuje?
co je tezkeho pochopit na tom, ze proste se swg rozhodl, ze csa do hurgady litat nebude, a misto toho bude litat to same letadlo pod hlavickou tvs … co k tomu jeste chybi za informace? vzdyt se nic nemeni, jen na letistni ceduli misto “ok” bude “qs”.
Haha, pravda, u CSA nemuze byt omezeni a zmeny na dennim poradku, kdyz litaji jen jednu linku, a to 4x tydne :-)))
Jinak vlastne nechapu, proc to udrzuji pri zivote…
uprimne … ja to taky nechapu… 😉 ale verim, ze driv nebo pozdeji se to ukaze…
Třeba se jim ten byznys ještě rozjede a za pár let mohou začít skupovat konkurenci…
On ten seznam věcí, ke kterým sw SWG nevyjádřily, je poměrně už dlouhý. Ale je to samozřejmě jejich boj.
njn, vecny kolobeh prirody… novinari lacnici po informacich a mluvky odmitajici informace podat.
musi byt frustrujici, ze pokazdy, kdyz se neco deje, je dotycny zodpovedny na dovolene…
Jsou firmy, kde si člověk bez mluvčích vystačí a poslání dotazu je víceméně formálním splněním povinnosti umožnit druhé straně prostor k vyjádření.
Pan Vesely letel z Recka taky z dovolene?
Arogantnímu vedení SW byla reputace dlouho úplně ukradená. Začali se o ní zajímat až ve chvíli, kdy se dožadovali státní pomoci a zjistili, jak je jejich firma neoblíbená.
Majitelé jsou ale stará generace a o to, jak dělat pozitivní PR se nezajímají, viz výše, takže ani nedokáží odvodit odpovědnost, že je to práce právě paní Dufkové, která roky poškozovovala image firmy, hlavně tedy svojí nečinností.
Ti mladší ve firmě to sice vědí, ale nikdo si netroufne na ní veřejně poukázat, protože paní Dufková je s vedením jedna ruka.
vite o tom, ze uspech firmy se nemeri uspechem jejiho pr iddeleni, ale vykonem, prijmy a zisky? a ze tady si smart nemuze stezovat?
99,999% jejich cestujicich je nejaky tisiovy mluvci smrtwingsu naprosto ukradeny.
Zajímá to třeba zaměstnance.
Ty, kteří se snaží dělat profesionálně svojí práci, ale kvůli neschopnosti jedné osoby, která tu svojí práci nedělá nebo nezvládá, pracují u firmy, před kterou si veřejnost, medía i lidi z oboru uplyvávají.
Kdyby dělala paní Dufková svojí práci stejně dobře a profesionálně, jako například obchoďáci SW, tak tu dneska mohla být relativně oblíbená letecká společnost.
Info přímo od zdroje? Nebo od stolu? Fakt by mne více zajímalo. Tedy ne jen JPP.
Nečekáte, že sem napíšu jména lidí ze SW, kteří si to myslí, že ne?
….protože paní Dufková je s vedením jedna ruka.
Což je logické, když je jejich mluvčí. Jinak by si ji tam přece nedrželi.
Jste si vědom, jak funguje pracovní pozice s názvem „tiskový mluvčí“? Určitě ne tak, že si může říct, co chce. Dostane dotazy, dotazy přepošle dále, vrátí se jí odpovědi, ty sdělí světu. Přijde-li dotaz při nějakém živém vysílání nebo při přepadnutí „teď nám to řekneš“, buď neví a odkáže se na tiskovou zprávu, kterou za tímto účelem vytvoří obdobně jako ony odpovědi na dotazy, a nebo vybere univerzální odpoveď, kterou má pro tento účel naučenou.
Oddělení přeposílání, jak s oblibou říkám některým tiskovým oddělením, funguje tak ve státních organizacích. V řadě korporací má mluvčí velkou volnost a ví, co může a nemůže. Samozřejmě práce mluvčího není jen o odpovědích na dotazy, ale také aktivním vytvářením pozitivního obrazu firmy atd. A je také poměrně odrazem vedení a jejich zájmu na obrazu firmy u veřejnosti.
V tom se dohadovat nebudu, v tom máte určitě více zkušeností než já. Já na tiskové mluvčí narážím prakticky jen v „mém“ oboru, a tam bohužel narážím na to, co píšu výše. Občas mi přijde, že jsou to snad roboti…
Poslední věta: To beze sporu.
Paní Dufková je ovšem trochu více, než jen tiskový mluvčí, již několik let je i členem dozorčí rady Smartwings.
Vážení ! Už za pana Tvrdíka, tehdy miliardová firma ČSA , šla pomalu ke dnu a dnes je to výsměch kdysi úspěšné firmy, přesně podle přísloví, kdo chce moc nemá NIC !
a kdo je tady ten, kdo “chtel moc”?
ČSSD prostřednicvím p. Tvrdíla, bývalého lampasáka
Neplet bych do toho jen lampasáka Tvrdíka, ani jen politiku. A nezastávám se ani jedněch. To aby bylo jasno! Bylo to megalomanské rozhodnutí celého managmentu tehdejšího ČSA. Ano ,bylo to za luftjardy a v té době vládnoucí ČSSD. Velice špatná rozvaha rozvoje ČSA.
To už je komedie.
jeste, ze nejste fanousek
klm city hopper … ti maj sice posadky, maj letadla, ale neletaji jediny let … to je uplna komedie, ale jeste vetsi 🙂
Já jsem fanoušek leteckých společností, u kterých cena letenky odpovídá jejich kvalitě. A to není ani ČSA ani Smartwings.
Podle clik plusů musí ty ČSA a Smartwings lítat ale úplně prázdný. Zřejmě se řadíte do úplně jiné kategorie.
Jsem opravdu zvědavý, jestli tahle aerolinka bude pokračovat v dalším století.
jako jestli vydrzi dalsich 73 let?
….v jejím dalším století.
Co takhle: ČSA- Travelservice? No a po nějaké době jen zase ČSA? Co ty na to odborníče? Šlo by to? No museli by na tom ty co chodí v černejch kvádrech s bílou košilkou a vozí si zadek v ne více než rok starým Meďouru trochu zapracovat. No já vím… jen pokud si to bude žádat „firma“.
a nebo třeba čsa zavře a bude jenom smartwings… no bože. vždyť je to jedno.
ve vší úctě, ale mít tady orgasmus nad čsa, jenom proto, že existujou 75 let… a dostávat hysterák z toho, že třeba v dohledné době skončí .. je jak v mateřské školce.
ano, jsem cynik. čsa byly super. ale když tu nebudou, nestane se vůbec nic.
Myslím že existují o něco déle… Ale v tomhle oboru se na nostalgii moc nehraje..