Jednání o státní pomoci Smartwings neskončila, připustilo ministerstvo
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings
Ministerstvo dopravy dál jedná o státní pomoci společnosti Smartwings. Ministryně financí Alena Schillerová i ministr dopravy Karel Havlíček přitom o
Je mi líto zapšklých nepřejících diskutujících. Kdysi stát nalil do ČSA přes firmu Osinek naše milióny. A to jen kvůli neschopnosti tehdejšího vedení, ne kvůli zásahu zvenčí. Na to se jaksi již nepamatuje. Teď je v problémech SW a ne vlastní chybou. 20 let v plusu. To není v letecví zas tak časté. Je mi líto těch, co přejí SW krach.
To není o zapšklosti. Jednání té firmy je značně nestandardní. Prohlásili že každý měsíc platí 100-150 milionů kvůli koronaviru a přišli s tím že chtějí 2,5 miliardy. Po vlně odporu dali slevu a chtějí skoro miliardu. Ale na co, vždyť tolik peněz kvůli kovidu nezaplatili, spíš jde o to že díky spojení Šimáně, Vik, Babiš využili příležitosti jak vydělat.
A normální hospody a malé firmy, ty svoje zaměstnance propustí, protože jim stát nepomohl.
Je to jenom zapšklost. Je tady česká firma odvádějící daně v ČR a k tomu zaměstnává naše lidi. Pokud trh převezme Ryanair, tyto daně se budou platit do irského rozpočtu a zaměstnají se zde lidi z ciziny. Byla by to lose lose situation a někteří z toho mají škodolibou radost. Přeji SW ať toto ustojí.
Pro Nestranný pozorovatel – jestli Smartwings jsou tak zadluženi až téměř k hranici pro vyhlášení insolvence, tak provozní dotace pro Smartwings nebude znamenat nic pozitivního ani pro zaměstnance Smartwings, a ani pro daně do státního rozpočtu. Tím chci říct, že důvodem mého prozatimního odporu jako občana pro jakkékoliv provozní dotace pro Smartwings či jiné zadlužené firmy je, že bych počkal, až si utáhnou opasky věřitelé firmy Smartwings, kteří se DOBROVOLNĚ rozhodli jít do kšeftu s firmou Smartwings. Proč já si mám NEDOBROVOLNĚ utahovat opasek, aby formou zvýšených daní byly zaplaceny chyby dospělých lidí – např. irských pronajímatelů letadel pro Smartwings?… Číst vice »
Pro Nestranný pozorovatel – já si nepřeji krach firmy x nebo firmy y. A souhlasím, že pokud nějaké firmě vznikla škoda rozhodnutím vlády ČR, tak firma má dostat náhradu škody z našich daní. Pouze se mi nelíbí postoj některých lidí jaksi napojených na Smartwings, kteří nás, veřejnost, oblbují a nic konkrétního neslibují za požadované miliardy dotací. „daňoví poplatníci=navalte prachy pro Smartwings a neptejte se k čemu budou … držte huby“ A také se mi nelíbí utajování ze strany Smartwings, protože jestli nynější zadlužení Smartwings je skoro na insolvenci, tak si neumím představit jak se vyhnou insolvenci na podzim, až bude… Číst vice »
Když jsou zisky,majitelé-miliardáři si je nacpou do kapes,když jsou ztráty tak chtějí, aby to zaplatili daňoví poplatníci kteří často žijí z ruky do huby!
Když obyčejný člověk vydělává, odevzdává daně, sociální, zdravotní. Když se člověk ocitne v nouzi že už nemá prachy nebo nemůže vydělávat, jde na sociálku pro podporu. To Vám nevadí?
A mimochodem, je to že ty peníze rovnou dostane, ne že se stát jen zaručí, že je bude splácet.
Pro Pitr – máte tam 2 chyby – firmy ze svého příjmu sníženého o náklady platí daň 19%. Člověk ze příjmu platí daň PLUS sociální pojištění.
Příklad:
a) s.r.o. kde se příjmy sníží o náklady na dojížení zaplatí z příjmu 30.000 sníženého o náklady na dojíždění daň 5,5 tisíc Kč.
b) zaměstnanec, kde si dojíždění platí ze své kapsy ze svých zdaněných peněz, tak tento člověk zaplatí z hrubé mzdy 30.000: daň 4 tisíce PLUS sociální pojištění 9,5 tisíce, takže čistého člověk dostane 22,5 tisíc Kč a z tohoto musí člověk zaplatit dojíždění do zaměstnání
Nejde mi tady o nějaký výpočty nějakých rozdílů – zacházíte už někam kam je to zbytečné. Šlo mi o princip.
Pro Pitr – jo, tak! To už trollové ze Smartwings začali být líní číst?
Princip je jednoduchý – žádnou podporu v nezaměstnanosti si s.r.o. nepředplácí, zaměstnanci ano – ti platí velkou pálku na sociální pojištění, které slouží právě i vyplácení podpory v nezaměstnanosti.
Tak hlavně nejsem ze smartwings (ale chápu že odpůrci jako vy, si to nechtějí připustit, že někdo má odlišný názor). A jestli chcete hrát tuto hru, tak letecký společnosti platí zase odletový taxy, příletový a plno dalších poplatků.
Pro Pitr – opět srovnáváte nesrovatelné. Jestli firma platí za služby letiště služby letiště, tak je to podobné jako když se platí spotřební daň za naftu, mýto za dálnice a silniční daň.
Pro srovnání: za odvedenou daň člověk od státu nic nedostane přímo zpátky, akorát je na trní, jestli kdejaký zbrklý ministr rozháže miliardy vybraných daní a pak mi zvýší daně, takže mi v peněžence zbyde ještě míň
Jmenuje se to odvody za zaměstnance ne odvody zaměstnance. Cítíte ten rozdíl?
Nesouhlasím s jakoukoli pomocí od státu,… kdokoli jiný přijde, bude to pořád lepší, než tento dobytčák na kolečkách s jedním motorem. Miliardáři sice nemají peníze pod postelí, ale mají čim ručit. Tímto bych celou kapitolu SmartWings ukončil a Buzz vítej v ČR
Já bych byl pro určitou výši provozní dotace pro Smartwings. Za podmínky, že bude jasně definován cíl této dotace (=co za ty prachy „dostaneme“ my daňoví poplatníci).
Samozřejmostí je, že jestli cílem by bylo že Smartwings (ČSA) zajistí spojení Prahy s méně frekventovanými evropskými městy (Kyjev, Madrid, Stockholm,…), tak ten cíl musí být reálný … tj. je-li SmartWings zadlužený až nad míru, tak dotace nepřinese nic pozitivního, akorát by oddálila finální řešení situace Smartwings.
Lézt dobrovolně do letadel některých leteckých společností je v podstatě pokus o sebevraždu. Ti co se v letectví skutečně pohybují tak vědí o čem je řeč …. Na druhou stranu chápu obavu těch nezasvěcených, že by se letos tak jako každý rok nedej Bůh nepodívali k moři do Burgasu.
A jak souvisí pohled zákazníků o služby těch či oněch zákazníků s tématem článku? Zákazník má právo se rozhodnout jestli DOBROVOLNĚ utratí peníze nebo ne.
Přece tématem článku, že NEDOBROVOLNĚ mají VŠICHNI OBČANÉ utratit peníze na obdarování Smartwings zhruba ve stylu: „daňoví poplatníci=navalte prachy pro Smartwings a neptejte se k čemu budou … držte huby“
Opet dalsi zavadejici lez. Skupina SW prodelala audit IOSA myslim ,ze to bylo letos zacatkem roku. S vybornym vysledkem. Audit provadi inspektori EASA a jsou to doslova lidi noname. Nelze je nijak ovlivnovat a ani si to nemuzou dovolit. Prave naopak. Po incidentu s jednim motorem byl ten duraz na hodnoceni kvality a systemovosti daleko vyssi z jejich strany. Hodnotit firmu na zaklade trech clanku v bulvaru svedci o kratkozrakem pohledu a jak rikate NEZASVECENOSTI pane Petr 😉
Pane Poslanec, zda se mi, ze zadny poslanec nejste a jste identita vytvorena PR skupiny SWG. Nutno uznat, ze se snazite.
Rekneme ze vlastnim licenci a o letani se zajimam 🙂 kdyz vam to takhle staci. V nasem poslaneckem klubu se toto ozehave tema samozrejme resi taky. Musim ale priznat , ze primarne jde o to vytriskat z toho volebni hlasy. O samotnou podporu / nepodporu nikomu nejde. Jsem ale jedinej zastance SW v nasem fetka klubu.
„nasem fetka klubu“
Trapný pokus z pera PR Smartwings. Takhle si přízeň populace opravdu nezískáte, stejně jako hromadným mínusováním zdejších komentářů.
No jasně že to kývač. Trollí taktika je postavena na vzájemném doplňování se různých „typů trollů“, kdy každý má trochu jinou roli. Jednak jsou primitivní trollové a pak jsou jako „objektivnější“ trollové kteří píší mix pravdu a blbosti. Smyslem těch primitivů je, aby polopravdivé názory od těch „objektivnější“ nešlo tak snadno prokouknout. Prostě princip fungování „obecního vola“ po jehož projevech snáze polopravdy uniknou odhalení. Podobně jako to fungovalo ve skořápkách = není to „skořápkář“ proti hráčům. Ale je to organizovaná skupina zhruba jako ve filmu „U mě dobrý“. Tj. mezi „hráči“ jsou spolupracující poskoci, kteří jakoby vyhráli nad skořápkářem a… Číst vice »
Neustále všude píšete že SW má dluhy v řádech miliard z minula. O jakých dluzích z minula prosím tedy mluvíte a které se netýkají pravidelných splátek leasingu dle platnych smluv? Sám dobře víte, že o dluzích v řádech miliard se v účetní závěrce nepíše
Vzhledem k rozsáhlé míře oblbování veřejnosti, které předvádí lidé nesnášející společnost Smartwings bych si rád ověřil, že jste napsal pravdu. Děkuji.
???
Franto, a co těch asi 30 kontraktorů ve 6 mesíční výpovědní době, co jim neplatí? A co nevyplacený stabilizační bonus pro kapitány spoločnosti? Tak to popočítame, 6 měsíců x 30 kontraktorů x 13000 € x 26,5 = 62 mega + stabilizační bonus může být odhadem celkem taky cca 50 mega. To máme více než 100 miliónů korun pouze pro členy posádky. Miliarda to není ale za 100 mega tě klidně někdo zahrabe pod zem. Máš jěště nějaký dotaz?
Měl bych dotaz komu z minula dluží SW v řádech miliard.
Vzhledem k rozsáhlé míře oblbování veřejnosti, které předvádí lidé nesnášející společnost Smartwings bych si rád ověřil, že jste napsal pravdu.
Ty nevíš po sobě číst? ptal ses „O jakých dluzích z minula prosím tedy mluvíte a které se netýkají pravidelných splátek leasingu dle platných smluv?“ Tak jsem ti napsal. Pokud chceš vidět ty ostatní vyběhni k juranovi o pár pater a zeptej se.
Co (?kdo?) je to „juran“?
Nevyplaceny byly jen bonusy na které nebyl narok. Jo kdo nepracuje nežere
… ty musíš být podnikový právník 🙂 hele, no nevím, můj právník má na to jiný názor, uvidíme jak pak rozhodne soud až to tam podám, každopádně bez ohledu na to zda dostanou Vychcané křídla peníze z kasy nebo ne, při rychlosti soudů, si svou pohledávku uplatním asi až u insolvenčního správce, SWG nemá šanci tento armagedon ustát a Šimáně s Vikem to vědí, to jsou staří vychcaný podvodníci. Prošel jsem už několika krachy leteckých společností a závěr má stejný scénář, vydojit a vytunelovat poslední cash, nadělat dluhy a firmu zavřít a pak vesele podnikat dál s jinou firmou a… Číst vice »
A napíšete nám pak jak jste u soudu pochodil? Děkuji
To Fesoj: Bohužel se pletete… SWG skutečně v nedávné době prošla auditem IOSA a nutno podotknout, že s výborným hodnocením. Pokud nevíte, co IOSA je, tak pak chápu, že Vám pan Poslanec připadá jako troll. V dnešním světe letectví je na audit IOSy brán poměrně velký zřetel a jeho výsledku je přikládána celkem velká váha a zdaleka ne každý tímto auditem projde.
https://www.airlineratings.com/news/what-is-iosa-why-is-it-important-and-who-has-it/
Představte si pane uznemuzu, ze vím, co to je IOSA audit. Já jsem jen namítal, ze pan Poslanec je identita SWG. O auditu IOSA jsem nepsal vůbec, ale vůbec nic.
ale IOSA audit nedelaji zamestnanci EASA…..
Když budou létat pouze na jeden motor,… víte kolik ušetří ? Co na toto řekl audit ?
To Petr: sice Váš koment není úplně k tématu článku, nicméně bych na něj rád zareagoval. Nevím, jak moc je přímo Vaše osoba spjatá s letectvím, nebo dokonce se skupinou SWG, nicméně si myslím, že osočovat někoho s tím, že se pokouší někoho zabít, mi přijde přinejmenším lehce přes čáru, pokud beru v potaz, že jste normálně smýšlející člověk, který si je vědom toho, co kde veřejně říká. Pokud jste už toto nakousl, mohl byste, prosím, vysvětlit, proč tomu tak je, a uvést konkrétní případy? Protože bez nich je to jen prosté tlachání o ničem. A pokud tu chcete začínat… Číst vice »
Pochybení jednotlivce by to bylo kdyby se od toho společnost distancovala, takto je to i pochybení celé společnosti….
Co tak vlézt do SmartWings a letět jen s jedním motorem,… to je pohádka,….
Když chceš jako miliardář záruku za úvěr, nemusíš se poníženě doprošovat státu, stačí zajít do banky a zastavit svůj majetek.
https://www.unimex-group.cz/cs
Doufám, že nějaká úroveň podpory vznikne a dobře to dopadne. ✈️
Kupte si u nich letenku, poslete jim penize, zalozte sbirku na hithitu, sbirejte vicka, jak racite uznat za vhodne. Ale nenutte ostatni vytahnout penize z kapes a nacpat je do teto cerne diry – polocinskeho polomafianskeho aeroklubu bez majetku a bez spetky jakehokoliv prozakazbickeho pristupu. Preji Vam hezky den.
Vy jste doopravdy negramotni?? Kde jste vzal ze SW chce po nekom penize? Uz vic jak dva mesice deklaruji, ze chteji pouze zaruku. Kolovratek hadr. Vam plati kolik za tuto kampan a podsouvani lzi a nesmyslu???!
Když chtějí záruku a nezaplatí tak kdo to zacvaka ? Ta firma nic nevlastní , čím by rucila . Poptávku vykryji jiní dopravci i vezmou stávající personál , většinou. Kromě managementu , a to asi není na škodu. Za miliardu jde zachránit , nebo vytvořit , mnoho jiných pracovních míst a to i pro hůře uplatnitelné borce z 0K . Za milion chci chodník , za sto míčů kousek cesty a že miliardu slib že zaplatí ? Ať
majitele čerpají klasickou státní covid podporu nebo , pokud tomu tolik věří , sáhnou do strozoku .
Nejdrive se nastudujte podminky pro Covid programy at ze sebe zase nedělate blbce
Myslim, ze placeny diskuter jste tady vy, pane poslanec. Pravdepodobne v ramci pracovni doby u SWG. Doufam, ze vam zaplati prescasy, jak je u vas zvykem…
Zaručíte se mi u banky na 6 mega hypo? Je to jenom záruka, žádný peníze po vás samozřejmě nechci, tak by to měl být pouze administrativní krok, ne :D?
Je vidět, že jste gramotný, tak se určitě dohodneme, ne?
no vidite a ja ze svych dani zas nechci platit treba cesky drahy ktery vubec nevyuzivam nebo platy politiku… a mam na vyber?
Pro Poletucha15: Ano, máte na výběr: volby.
Klidně zvolte ty politiky, kteří slíbí že skončí dotace pro dotovanou veřejnou hromadnou dopravu .
Akorát je třeba počítat s tím že holt citelně zhoustne doprava na silnicích = víc osobáků. A bude větší problém zaparkovat = víc osobáků.
Ale kdyz tu jde o princip toho, ze si nemuzu vybirat stejne jako si nemuzete vybirat ja.
To ze se neco nelibi Vam, neznamena ze se to nelibi i ostatnim a naopak…
Pokud mam ja na vyber volby, tak pro Vas dozajista plati to samy.
Jistě, klidně odhlasujte „pečené holuby rovnou do pusy“ nebo desítky miliard do firmy, která utajuje kolik peněz dluží.
Dopadneme jako v roce 1953 při měnové reformě = což de facto bylo zdanění se sazbou cca 95% = ze stokoruny člověku zbyla pětikačka.
Popelucho lžete! Do ČD žádné Vaše peníze nejdou. Stát si u nich objednává službu, kterou platí! Stejně jako u Regiojetu, Leoše atd. za dopravní obslužnost (většinou rychlíky dle požadavku MD)
Až stát vypíše výběrko na leteckou linku Ostrava-ČB může být Vaše společnost SW první v řadě, kdo se nabídne, že ji zajistí. A pokud vyhraje, může, čerpat prostředky z této objednávky.
„Když je jeden z akcionářů miliardář, nemá doma peníze pod postelí a nemůže je kdykoliv vytáhnout“ tak tohle je doslova na přes hubu.
Pokud chce zachránit svoji obchodní společnost, tak prostě musí okamžitě prodat nějaký svůj jiný majetek. Že miliardář je taková chudinka, aby nemohl v řádu týdnů uvolnit nějaký kapitál? Když přijde matka samoživitelka na sociálku, tak jí úřednice také řekne ať nejprve prodá televizi a ledničku a pak teprve může čekat nějakou pomoc od státu. Pánové Viku a Šimáně, odeberte se na smetiště dějin. Nikdo vás tu nepotřebuje.
Ale vždyť on nepotřebuje žádný majetek prodávat a uvolňovat kapitál. Jemu stačí se tím majetkem zaručit za půjčku, kterou mu banka ochotně dá. Jenže podnikání v letectví je momentálně rizikové a proto Šimáně a Vik chtějí, aby riziko nesl stát.
no tak vzhledem k tomu, že pánové již vyvedli své bizjety do jiných firem, tak asi sami tomu podnikání v QS nevěří…
Odpojeni bizjetu bylo v planu a SW na tom pracoval dle informaci ktere mam od prvopocatku. Lezelo to na uradu nekolik let . S aktualnim stavem to nic spolecneho nema 😉 nez neco zacnete podsouvat overte si fakta 🙂
Tohle jim nevysvetlite Jim se to jen hodí do konspirace
Pro Pepa – když teď Smartwings prodali sesterské firmě některé letadla – ty menší Cessna, tak proč akcionáři Smartwings neručí těmito menšími letadly za úvěr pro Smartwings?
Komu prosím dluží SW miliardy korun? Máte k tomu nějaký zdroj?
Vzhledem k rozsáhlé míře oblbování veřejnosti, které předvádí lidé nesnášející společnost Smartwings bych si rád ověřil, že jste napsal pravdu.
Jak víte ze je tam prodali?
A jak víte ze v případě státní pujcky by s nimi nerucili?
Toto vše jsou pouze tanečky a divadlo pro veřejnost. SWG neskončí, nepadne. Prostě pánove to zkoušeli a zkoušejí dál, jak se dostat k „levnějším“ penězům a pitomec má být stát. To bylo breku😭 na začátku. Nedáte a skončíme. Vše musí být vyřešeno nejpozději do konce května, nebude a končíme. Posledně, dva týdny a když nedáte, tak konec. Jsou to dva týdny a nic. Přemýšlím, kam by se ještě dalo napsat a požádat o podporu. Jo, ještě by to mohli zkusit např. na SKYTEAM. Líbí se mi nový Pilát. Má to v rukou vláda. To je podnikatel jako lusk.👏
Kolik za toto divadlo plati vam? 🙂 sedet u kompu cely den a chrlit obvineni, urazky, podavat lzive informace neni jen tak zadarmo preci 🙂 😉
Nejsem prodejní „děvče“. A jsem rád za vaši reakcí, která potvrdila, že vás mohu zařadit do skupiny diskutujících s nižší úrovní vyjadřování. Tak jenom doufám, že máte, co k práci v poslanecké sněmovně a hlasujte tak, jak vám nařídí strana, pane Poslanče s velkým P.
Tak jestli to nedelas za prachy tak ses nakej ubozak bez zajmu a asi i bez prace. Pac tohle neni normalni 😉
Dela to v zajmu ochrany svych penez. Tak jako nekteri dalsi. Na rozdil od placenych trolliku z QS a koblizku, kteri asi maji strach, ze jiz nikdy nepoleti do BOJkovic na dovolenou, klidne i na jeden motor…
😀 😀 😀
Bohužel s každým dalším příspěvkem potvrzujete, že úrovni vyjadřování spadate do skupiny lidí trpících primitivností. A nemusíte se obávat, vaše osobní, primitivní a sprosté invektivy mě neodradí se svobodně vyjadřovat. A děkuji za optání, mám se dobře.
Tak urcite 😉
Tadyhle Poslanec se právě přiznal,. že to za ty prachy dělá 😀 😀
Vzdyt to neni zadny poslanec, ale identita vytvorena SWG. Mozna frau Dufkova osobne
Ne to bude nějaký manažerský troll z flight ops offisu, mluvčí půjde vařit kávu Viki když přesunou dotace a půjčky spolu s Cessnami pod novou firmu. Ale tíhletí páni by padli na hubu, zas dělat obyčejného pilota za ,pro ně, almužnu, tedy pokud něco seženou plus cestou nahoru do manažerských výšin šlapali po tolika lidech, že v našich končinách jsou skoro nezaměstnatelní. Říká se tomu karma, a oni to vědí, tak nyní se budou být jako lvi aby si zachránili prdel. Stále se moc nelétá tak sedí v kanclu a vypisují na fóra a fejsbúky.
A dáte nám pak vědět jak jste dopadl u toho soudu? Děkuji
…když tak přemýšlím, možná to tam ani nepodám, protože dokud rozhodne soud, vychcané křídla tu už nebudou, platit zbytečně soudní náklady a pak v konkursním řízení dostat drobné, protože firma nic nevlastní a případná státní podpora zmizí v tunelu. Ale vím o minimálně o dvou bývalých kolezích co již mají podané tak vás mohu informovat ale soudruh Vik nebo podnikový právník vám určitě řekne na nějaké poradě. Hlavně nezapomeňte že příští týden máte focení. Tak hlavně úsměv ať je ta fotka pěkná, taková rozlučková, ať je na co vzpomínat.
Plna huba kecu, jak se budete soudit a najednou zpatecka….asi vam nikdo nic nedluzi, jen remcate
Jo,jo přesně jenom remcám ….. a nikdo nic nedluží, máš pravdu. Nezapomeň se hlavně usmívat na té rozlučkové foto, hlavně do první řady a v uniformě a pak si ji nech podepsat Vikem a Šimáně, doufám že bude přát počasí, a také že každý zaměstnanec dostane foto s dopisem od pana generálního s pěkným slibem, se kterým si pak generální vytře prdel, a nebo se budou fotografie rozdávat poslancům když budou schvalovat dotace? s nějakým pěkným dárkem aby věděli jaké tlačítko mají stisknout když se bude hlasovat….doporučuji firemní odznáčky, ty vocasy a nějakou tu propisku. hlavně něco levné…takové jednomotorové
“Pisete-byvaly kolegove” takze asi uz chapu Vase vyjadrovani….
Chlapče ty musíš mít velký problém
Kdopak Vam co udelal?
Jinak hodně mne fascinuje Vikovo prohlášení: Na dotaz, zda se ČSA dožijí sta let Vik odpověděl, že to je v rukou vlády.
Ne že bych byl příznivcem naší vlády, ale vláda opravdu nemůže za případný krach ČSA, protože zbytky ČSA úspěšně likvidují pánové Šimáně a Vik.
Takto by to mohl tvrdit úplně každý, krachují, protože nabízím mizernou kvalitu a bezpečnost (například let na jeden motor nebo škrtnutí ocase v Egyptě, roztržení pláště a po mezipřistání vesele pokračujeme do Prahy!), vysoké ceny, neustálá zpoždění , kdy vlastní novější letadla pronajmou do zahraničí a sami vozí koupáky ve šrotech z východu.
Když už metáte vlastní dojmy, tak pokud odmítáte letět s aerolinkou která měla tailstrike, tak to si nezalétáte, protože to se stává pořád.
http://www.avherald.com/h?search_term=tailstrike&opt=0&dosearch=1&search.x=0&search.y=0
Doletět s proraženou pneumatikou do cílové destinace je preferovaný a správný postup. Letoun se odlehčí o spálené palivo, mají dost času si vybrat vhodnou dráhu a podiskutovat.
Let na jeden motor byl bezpečnostní incident o tom žádná.
Bejla je Nicky. Jen zmenil profil 🙂
Vyhodili je dveřmi, tak tam vlezli oknem – kvůli 900 000 000 Kč z našich daní to zkouší dál. To nejsou drobné jako pro ostatní podnikatele. Tomu říkám lobbing..Tak schválně, kdo přijde na nějakou silnější lobovací a PR aktivitu, která ještě nebyla Šimáněm a spol. v posledních týdnech použita? Podnikatelské riziko má nést stejně pekař nebo hospodský či provozovatel aerolinek a kompenzace by měla být v obvyklé výši jako u jiných odvětví. Třeba Škodováci takový PR nemají a jsou a budou na tom ještě hůř, i když zaměstnávají podstatně více lidí, také specialistů..Tam investují do inovací.Podporují charitativní projekty, mají nadační… Číst vice »
Pletete si obor pane, pokud Vás zajímají více auta, proč ne, jen si o nich musíte jít diskutovat na příslušný web.
To byla celkem jasná komparace, takže to sem patří.
Jenze Skodovka mohla vyrabet, nikdo ji nenutil zavrit vyrobu, rozhodli se sami.
Navic prodej aut se rozbehl celkem brzy, ale letectvi je porad na nule…tudiz srovnavate obory, ktere byly postizene naprosto rozdilne
to jsou ale frajeri, jsou ochotni se sami podilej na zachrane vlastniho majektu. ja bych jim dal aj vic…
Zachraňovat svůj majetek je přirozená věc.
Ano, ale ze svého!
Také tomu odpovídá vaše finanční gramotnost rozdávat peníze, které nejsou vaše 😀 stejně tak Šimáňovo představa podnikat s cizích peněz 😀
„Když dnes Lufthansa přijde na bankovní trh, že chce půjčku 100 tisíc eur, tak s ní vyrazí dveře.“ To řekl pan Šimáně v rozhovoru pro Zdopravy.cz. Tak moc je letectví momentálně rizikové, a proto chce, abychom mu na ten hazard přispěli my všichni.
Když už podpořit, mel by to byt obchod neco za neco, neboli, kdyz SW, a zda se podle zdejších diskuzi, ze i jejich zaměstnanci, chtějí od státu pojistku proti krachu, měli by za to taky platit pojistné. Uměl bych si představit dan ze zisku firmy 95% a prirazku 20% k odvodum na sociální pojištění placenym zaměstnanci.
To je neuvěřitelné. Každopádně si mohou najít práci jinde, tak to funguje všude. Spousta lidí z letectví je v zahraničí. Také by mohli využít báze jiných dopravců v PRG.
Třeba Slováci nenaříkají a pracují pro Austrian nebo jiné letecké společnosti bázované ve Vídni..
beija… ty seš… kouknul ses kolem sebe? Všude se omezuje, zeštíhluje, propouští… kde asi vzahraničí chceš teď v letectví sehnat práci? Halooo… budíček!!!
Vy asi moc ekonomice nerozumite , ze?
Ne, mě podle vašich teorií z minulého článku platí nepřátelé SW.
Takze jeste k negramotnosti trpite i schizofrenii. Hmm pekny 🙂
No máte to tu pěkně zorganizované 😉
Nekrmit troly bylo myšleno na Poslance, ne na Vás.
Nekrmit troly.
Vzdyt je to provokater
Argument o chudácích zaměstnancích a návazných oborech: Smart Wings je ostudou Česka! Neubližuje jen Čechům, koupákům, cesťákům a personálu. Je tím prvním a i posledním, co vítá cizince, když do Česka cestují. Je produktem i českých zaměstnanců, kteří v pokleslé firemní kultuře otrocky pracují, klientů, kteří opakovaně se Šimáně & spol. svěřují s životy, bezpečím, zdravím, časem i opakované zničenými cestovními plány. Letectví je jeden z mála oborů, kde stačí se nadřít leteckou angličtinu a je pak jedno, kde a pro koho zaměstnanec pracuje – viz. kohorty Evropanů v Zálivu, Číně a jinde ve světě. Přesto, anebo právě proto, odborníci… Číst vice »
O je to ta pakultura ve firme? Bossing mobing? Muzete uvest konkretni priklad,jmena,oddeleni?
Mene IT personalu mene marketingu… proste z 2.500 zamestmancu se to ponizi na 1700 a pojedou dal
Už byl popsán jeden drsný příklad týkající se letecké bezpečnosti a zastrašování dříve na fóru. Psychologicky se to týkalo i toho, aby piloti, co z ČSA přišli do Smartwings, drželi hubu a poslouchali a makali, letecká bezpečnost sem/letecká (ne)bezpečnost tam. V ČSA se na leteckou bezpečnost dbalo poměrně více.
Ok,ale co dalsiho? Pisatel zminoval systematicky bossing…. co jina oddeleni? Takovehlee komentare jsou dost zavadejici.
hloupoučké zametání pod koberec, stejně jako poukazování na 61999 letů na dva motory. copak to v té své pokroucené firemní „kultuře“ nedokážete pochopit, že už jste prostě za čárou a poukazováním na průšvihy jiných se z toho nevyvlečete, ani to nebude zapomenuto?
Je to cele zavadejici a lzive co tady pisete. Kam na to chodite proboha? 😀 😀 chrlite obvineni. Ono pod rouskou anonymniho nicku si troufate co? To se do dobre osocuje. Jestli vite o konkretnim pripadu tak bez na policii frajere. Ale na to uz koule nemas, pac je to cely nesmysl co tady furt dokola meles. Kolik ti za to plati??
A hlavně se nelítalo pres normy! Zkuste se zeptat planovacu QS… nebo vsech tech CC, FC a planovacu co odesli a nemohli to snaset.
Vždyť Vy nezvládáte ani napsat mobbing, Vy jméno a oddělení!
Jedno lmotorový let šéfpilota, lživá PR paní Dufková, nevyplacené odskodnění, nevydané potvrzení pro pojišťovny, chronické sekyry, chronická přistání nejen na Ruzyni v rozporu s nočním klidem a další a další lapsy a harakiri nevznikají mir nichts dir nichts!
České a ani československé a ani stredoevropské letectví nikdy nezažilo horší leteckou společnost!
I jednomotorový let praskl díky standardně fungujicímu maďarskému a rakouskému ŘLP! Český ŘLP už byl natolik infikovaný toxicitou SW, že by tutlal ohrožení 200 crew a pax jako Dufková a spol. a i nyní regulátor i PČR „do ztracena“.
Přesně tak a zřejmě dosud nebyl vyšetřen. ÚCL docela pružně reaguje na paragraf 106 o svobodném přístupu k informacím, tak bude dobré zjistit, jak vyšetřování dopadlo nebo zda ještě po cca roce stále probíhá. Mluvilo se i o trestném činu.
Já bych UCL nepopoháněl. Ať je z nečinnosti pak doložitelné, že ÚCL působí pro zájmy SW a v případech krytí a napomáhání trestným činům strpěním, by mohlo jít až o zločinné spolčení.
Pokud bychom ÚCL příliš popoháněli, mohli by máknout a indícii oslabit.
Pavle vypadá to ze vam ta alobalova cepicka asi netěsní
Akorát že celý jednomotorový let nepraskl a byl obecně znám kvůli vyhlášení PAN PAN PAN na území ČR. Nejhorší doba československého letectví byly ČSA kolem 60 – 80 let. https://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_%C4%8Cesk%C3%BDch_aerolini%C3%AD#1960%E2%80%931993
70.léta byla obecně v celém světě nejhorším obdobím co se týče bezpečnosti. Boom km/počtu cestujících nebyl tehdy vyvážen dokonalostí techniky.
Proč když SW tak nenávidíte sem denně píšete? Nebo si myslíte že si tu Andrej čte?
Protoze za to berou prachy. Mysli si , ze tim neco ovlivni. Ale 99% naroda netusi ze existujou stranky zdopravy. Takze jsou to vyhozeny prachy.
A proc sem pise agitka SWG a ma pokyny tady minusovat…
Pro Fesoj … klidně ať si lidé angažovaní pro Smartwings dělají co chtějí. Ovšem totálně nesouhlasím, aby naši zaměstnanci – ministři Schillerová a Havlíček – bezhlavě/bez rozmyslu hospodařili se svěřenými penězi. DEMISI obou!!!!!!!!
Pirati utoci ! Pomoooc ! Bojim bojim 😀 😀
Je docela smutne, jak sem z QS chodi porad primitivnejsi lidi. S madarem nebo atatem alespon slo diskutovat. Ale tohlr je fakt dno, horsi nez na novinkach…
jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá… neurážej spoluobčany primitive. Buď diskutuj na téma, nebo se uklidni
Za to berete prachy akorat vy. Vas plati SWG, kdo by asi platil lidi s opacnym nazorem. Jim se Jen nelibi dotovat SWG z penez danovych poplatniku.
Cte to Mara Prchalovi lidi. Andrejko se velmi boji o preferrnce, uz jsme to videli u myta. Takze nebudeme zticha, kdyz Andrejkovo podrztasky chteji utopit miliardy penez v aeroklubu jeho kamarazu z pezetek…
Agitka SWG do rana zdarne minusuje…
Spíše mi připadá, že kdosi najal několik dalších „údajně nestranných občanů-daňových poplatníků“. U některých jde skoro hned poznat že jde o najaté kývače/hejly. Jiní mají v popisu práce se tvářit více nestranněji, ale po opětovném pročtení je vidět že akorát hledají argumenty, aby odůvodnili předem zformulovaný závěr…. tj. vytoužený závěr: „daňoví poplatníci=navalte prachy pro Smartwings a neptejte se k čemu budou … držte huby“
budu citovat, mohu? …“Letectví je jeden z mála oborů, kde stačí se nadřít leteckou angličtinu a je pak jedno, kde a pro koho zaměstnanec pracuje – viz. kohorty Evropanů v Zálivu, Číně a jinde ve světě.“ ….co to máš za matroš? Víš ty vůbec co obnáší taková výběrová řízení na pilotní funkci?
Vik zkresloval údaje již několikrát.. Napišme IATĚ , ať raději prověří pilota, co letěl na jeden motor přes půl Evropy a nevměšuje se do vnitřních záležitostí České republiky.
To je neskutečný lobbing, ale co by Šimáně a spol. neudělal pro !pouhých! 900 000 000Kč z našich kapes.
A kupříkladu medici nic za práci v nemocnicích v době koronaviru nedostanou a samoživitelky mají prodat lednici..To by bylo dobré napsat poslancům, panu Babišovi a Havlíčkovi a paní Schillerové.
A Ministerstvo průmyslu a obchodu zapomnělo zmínit využití programu Antivirus firmou Smartwings. I jiní podnikatelé musí vystačit s „drobnými“ ze státní pomoci.
IATA neni organem vyšetřovacím. Od toho jsou urady jako je UZPLN. A ten mimochodem tento pripad stále vyšetřuje.
Jasně, byl by lepší ICAO a ÚCL, ale je dobré to připomenout ( jedním z cílů IATY je také napomáhat vytvoření jednotného světového systému bezpečné, pravidelné a hospodárné letecké dopravy;). A jen tak mimochodem, kolik lidí na ÚCL je i nyní zaměstnanců Smartwings? Nemám momentálně přehled..
Tak už máte napsáno dopisy do IATA a poslancům a členům vlády nebo jste jen žvanil, co kecá a nekoná? Pošlete odkazy ať si Váš výtvor můžou přečíst i ostatní.
Jinak IATA rozhodně neřeší a neprověřuje pilota, na to jsou asi jiné orgány, třeba UCL, UZPLN ……
Občanská povinnost byla z mé strany v tomto případě splněna. 😉
Tak pak se pochlub vysledkem
Takže troll …..
Když nemá miliardář peníze pod postelí, jestlipak už se zkusil kouknout do krabice od vína?
Podle me to firma prezije i bez ststni pomoci
Teda to bych si netroufl říct, ani kdybych do jejich účetnictví viděl 🙂
Jen bude ta firma vypadat jinak. Mene letadel,mene pilotu steawardu ucetnich, pozastaveny nabor novych lidi a chartery je zachrani. Pravidelne linky jsou letos totalni blbost,nikdo proste litat nebude anebo nemuze (statni restrikce).
Jo, jo. Zůstane jim ta maketa B787 ve vestibulu.
Vy tedy vidíte do jejich účetnictví a všch interních dokumentů? Víte tedy, že splácí své závazky včas a neskončí náhle v konkurzu? A že je zachrání chartery, protože letní sezona bude silná jako ta předchozí? Na pravidelné lety státní restrikce ano, ale na chartery ne?
Skutečně by mě zajímalo, jakým způsobem jste na to přišel – máte k dispozici nějaký audit nebo analýzu? Na pomoc mám celkem jasný názor, ale jestli bez ní přežije nebo ne, to netuším a rád bych věděl, co vás k tomu vede.
Tak bohuzel uz nemaji zadna letadla. Bizjety vyvedli ven do ruznych s.r.o. a jedine posledni dopravni letadlo, ktere vlastnili jiz taky zastavili…
Nemas chlapče dobré informace. Nesmíš koukat jen na jeden zdroj
Tak která letadla jsou ve vlastnictví SWG?
Jak je zrejme z celeho sveta tak penize dosli vsem leteckym spolecnostem. Emirates , Lufthansa a dokonce i te nejlepsi aerolince Ryanair. Zadna aerolinka pri dnesnich cenach letenek zadnou vatu nema. Zastaveni provozu na dva mesice je pro vsechny aerolinky likvidacni. Financni pomoc nebo alespon zaruka za uver je naprosto na miste . A jestli to chapu spravne tak SW zadny cash po nikom nechce.
Díky za normální komentář. Lidé jsou v diskuzích pod články o SW jako kolovrátek.
Jsou jako kolovratek protoze jsou zaplaceni na objednavku aby skodili SW. To uz je jiste 🙂
Co to pořád melete s tím zaplacením? Jediní zaplacení jsou tu mínusáři od SWG a pár zaměstnanců, kteří zde přispívají. SW žádá buď záruku za úvěr nebo samotný úvěr, takže ano, žádá případně i cash.
Pane poslanec, píšete, ze Ryanairu došly peníze? Mohu poprosit o zdroj této informace? Nedávno bylo publikováno, ze mají 4mld Euro?
Cerna dira QS bohuzel zase natahuje pracky do nasich kapes…
Já rozhodně nejsem velkým příznivcem Smartwings, ale netřeba je nazývat černou dírou. To prostě neni fér. Za celou svou existenci nikdy žádnou pomoc od státu nedostali. Ta společnost se vypracovala z nuly sama. Kromě snad jednoho roku byli pořád v zisku, což v této branži rozhodně neni lehký. Nemám rád business model Smartwings, chtěl bych národního dopravce s dálkovkama, prémiovým produktem, úrovní, etc. Ale buďme fér. Oni opravdu za tuto krizi nemůžou (stejně jako jiný aerolinky), nechtěj kompenzaci škody, ale jenom záruku za úvěr. A na důkaz toho že firmě věřej jsou tam akcionáři ochotný taktéž poskytnout peníze v paritě… Číst vice »
No ale když ta záruka nevyjde, plati to cele stát. Asi se dá předpokládat, jak to dopadne. Ale vidím posun v tom že by stát aspoň měl lidi v dozorčí radě. Na oko jako dobrý, ale dá se tušít že tam budou jako loutky. Ale snaha se cení.
No přesně asi tak. Jediný co mi na tomhle celém kolotoči vadí je ,že se konverzace pořád točí okolo financí,vlastnictví a statusu firmy. Ale nejvíce je mi líto zaměstnanců SW a dalších ,v oboru, navazujících profesích a firmách. V tomhle odvětví je spousta specializovaných pracovníků s dlouhodobým a náročným výcvikem a všichni tihle lidé by měli být to proč by mělo dojít k záchraně SW. Piloti, technici , inženýři atd. to budou mít těžké najít v případě krachu SW jinou práci v Česku nebo v zahraničí.Pracovní trh v letectví bude podle mého na další 3 roky přeplněn a levnější bude… Číst vice »
ano, třeba na kpt. Veselého, nebo ty, kteří zdvořile roky odmítají vyplatit kompenzace podle směrnic EU. nebo letušky, které si QS nabírá jako brigádnice pouze na sezónu, nebo na piloty, které již letos vyhodil. oni to nejsou žádní svatoušci, spíš se k zaměstnancům chová jako FR a zaměstnanci k platícím zákazníkům taky stejně jako u FR…
Naprostý souhlas. Každopádně někteří obyčejní pracovníci jsou srdcaři, ale prostě vedení ( v čele s panem Vikem a oligarchou Šimáněm) nastavilo byznysový model tak, aby firma jela na co největší zisk na úkor letecké bezpečnosti (sic!!!) a nízkého komfortu pro cestující. Špatná pověst jim nevadí, neb podivným koncem Holidaya Czech Airlines (kvůli žalobám ze strany TVS/dnes Smartwings) získali monopol na dovolenkové lety, neb málokterá CK má odvahu oslovit jiné letecké dopravce. Někde na jiném fóru zaznělo, že SW CK nějakým způsobem vydírá..
Pro JuggoVuggo – kromě „lítosti“ – jaké konkrétně navrhujete řešení, aby nepřišlo o práci těch několik set pilotů a šéftechniků Smartwings?
Co třeba kdyby vyhození zaměstnanci založili vlastní aerolinky – na zelené louce – bez všech pozitivních/negativních názorů na Smartwings. Kdyby uvěřil že nejde o podfuk tak kdyby vydali dluhopisy, tak pár tisíc Kč bych této aerolince asi půjčil.
Slovenská Go2Sky funguje. K 1.1.2019 měla Go2Sky bilanční sumu 12 milionů EUR to je zhruba 300 milionů Kč, takové peníze na rozjezd by se snad daly sehnat zčásti ze zdrojů zaměstnanců a zčásti pomocí dluhopisů, ne? http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/show/6756843/552
Myslíte si, že na založení letecké společnosti stačí cca 300 milionů?
Podívejte se sám – odkaz na výroční zprávu Go2Sky jsem napsal. Evidentně takové peníze stačily pro Go2Sky.
Předpokládám, že ve srovnání s dřívějším obdobím kdy vzniknul Go2Sky, nyní citelně pokleslo půjčovné za letadla.
A je podstatně levnější letecké palivo, cena klesla o více než polovinu.
Pro Jirka… v řadě bych souhlas s Vaším konstatováním, ale nechápu proč nelogicky skočíte na návrh řešení. Přece zaručit se za někoho znamená, že jsem si jistý, že záruka se nebude realizovat … Kdybych věděl, že já jako ručitel budu platit, tak to už rovnou se můžu s těmi penězi rozloučit. U Smartwings je hlavní problém v tom, že v minulosti se u nich sešlo několik ekonomických ztrát (rozhádaní akcionáři, problémy s části najmutých letadel, arogantní pohrdání zákazníky). A už z minulosti bylo zřejmé, že s ohledem na obrat tahle firma má miminim vlastního majetku (skoro vše si najímá) a… Číst vice »
Jake ma prosim SW dluhy? Neustále pisete ze SW ma dluhy v radech miliard z minula. O jakych dluzich z minula prosim tedy mluvite a které se netýkají pravidelných splátek leasingu dle platnych smluv?