Jedna z největších zakázek SŽ v historii. Chystají se úpravy koridoru Praha – Břeclav kvůli ETCS

V Adamově byly osazeny dva nové mosty. Pramen: Správa železnicV Adamově byly osazeny dva nové mosty. Pramen: Správa železnic

Plány počítají s velkou proměnou řady stanic, dokumentace nijak neřeší možné zavedení rychlosti 200 km/h.

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

Njn., na 200 musí být další zakázka, co by pak ty chudinky firmy dělaly?

Elb

Žádná dvoustovka tam nebude.

Jaaa

To je ještě horší zpráva.

Tomáš Záruba

Jo a pokud jde o ty předjízdné, tak bych byl spíš pro to se na nějaké násilné vkliňování delších kolejí do (cca) stávajících stanic za cenu milionu kompromisů např. co do počtu kolejí nebo šířky stanice, vysouvání zhlaví do oblouků s dopady na stabilitu GPK a popř. snížení rychlosti atd. byl pro to, aby vznikly výhybny úplně nové. Nemá přece smysl snažit se násilně skloubit do jedné lokality v zásadě protichůdné požadavky osobky a nákladky, teď už nejde o to, aby to měl pod osobním dozorem příslušný výpravčí. Prostě tam, kde je nějaký kus rovné koleje (nebo velkého poloměru), přidat… Číst vice »

vladki

Prosím, informujte neznalé. Jak souvisí etcs a (polo)perony? A o jake benefity k etcs se jedná.

Z laického pohledu mi připadá že etcs je všechno jenom ne univerzální. Trať s nejstarším etcs se musí předělat dřív než se etcs vůbec zacne pořádně používat. Vlak s nejstarším etcs (pendolino) ho musí dostat znova. S takovou se etcs na vedlejší tratě nikdy nedostane, protože se bude furt dokola modernizovat na koridoru.

A to už nemluvě o (nasich) národních specialitach, co trať to unikát.

Martin H.

ETCS v zásadě univerzální je. Co je na trati teď, téměř nemá na instalaci ETCS vliv a poloperonizace už vůbec ne. Co se pendolin týká, nenechte se mýlit, v době jejich vzniku v podstatě v dnešní podobě neexistovalo, proto se musí stávající dřevní verze nahradit. Cena by zdaleka nemusela být tak vysoká, kdyby u nás nevznikla loby složená z politiků a hamižných firem.

Y.K.

On totiž není problém v ETCS, ale v tom jak se na trať to ETCS nainstalovalo (kopírovalo vlastnosti původního nic moc zabzař). Teď někomu došlo, že to vlastně kopírovat nemusí a chtějí to překopat. Takže není chyba v ETCS, ale v tom co někdo chtěl (parametry).

Pendolino je trochu jiný případ.

Martin H.

Tak nevím, ale je tady v té diskuzi vůbec někdo, kdo ví, že je ETCS v úseku Brno – Česká Třebová normálně zapnuté do provozu? I když pravděpodobně jediným dopravcem, který ho v současné době využívá je Metrans. A v relativně krátké době přibudou ještě ČD, protože aktivace ibalginů je na spadnutí, esa už z velké části aktivovaná jsou a retrofity do panterů běží. Takže jen zaškolit personál a může se jezdit. Žádné stavební úpravy kvůli aktivaci ETCS v podstatě nejsou potřeba. Jediné co potřeba je, je upgrade staničních zabezpečovacích zařízení v tom úseku…

Jaaa

Víme. A taky víme, že ty bláboly o „největší složitosti pod sluncem“ jsou jenom bláboly zakrývající „bude to stát nejvíc pod sluncem“:

Martin H.

No, řekl bych, že to dost lidí nějak nepochopilo. To, že je naše infrastruktura jeden obrovský tunel je jasné už velmi, velmi dlouho…

Hoermalmeister

Sice o tom vím, ale je určitě vhodné to znovu zmínit 👍

Petr

tohttps://zdopravy.cz/dokument-problemy-s-etcs-ma-resit-pracovni-skupina-manazeri-se-sesli-u-kolare-182639/… takže pracovni skupina přišla na to, jak se vyhnout datu 01.01.2025 🤔👍

Tukan

Přestavovat Blansko a Rájec bude mít smysl až s výstavbou 3TK mezi Blanskem a Rájcem. Opravdu doufám, že to #mynic za obrovské peníze zrekonstruuje a o 10 let později zjistí, že vlastně chcou stavět třetí kolej a bude se stavět znovu. Blanenské nádraží je funkčně naprosto v pořádku, jenom je celkem nesmyslně umístěný podchod, ale to není důvod k přestavbě celé stanice.
Jestli chcou v každé prdeli stavět nádraží za 800 miliónů (jako v Adamově), tak to potěš koště.

Granja

No prostě rýpat se pořád v jednom a tom samém, kdy se něco někde vylepší, aby se to v další etapě vylepšilo ještě více. Mezistaniční úseky zůstanou dvoukolejné a alespoň bude o důvody víc i v dalších letech konstatovat, že alespoň částečné převedení nákladní dopravy je v ČR sci-fi, jak to ostatně bylo konstatováno před několika dny. Chce to prostě nové koleje, zdvoukolejnění a zrychlení vybraných odklonových tras a začít stavět VRT.

Alibaba

V Blansku jsou u budovy nízká nástupiště, což je v současnosti nedostatek. Mohlo by se to řešit tak, že se udělá vysoké nástupiště jen u té koleje před budovou a z koleje se udělá zárodek trojkolejky.

Tomáš Záruba

No jo, no. Prostě ze skříně vypadly další „nedodělky z devadesátek“ typu (polo)peronizace. Jednou to přijít muselo, tak snad ať to aspoň máme už jednou pro vždy za sebou.

Kdyby tak v rámci toho vznikly paralelní rychlé spojky (nejen) na tříkolejce nebo pořádné liché předjízdné někde kolem Kolína. Neřkuli husté oddíly aspoň v okolí zhlaví. Já vím, jsem si trochu zapřeháněl. 🙂

Dušan

Víte sám moc dobře, že poloperonizace byla v 90-kách naprosto standardní metoda řešení vybraných stanic – a určitě to pořád i dneska vychází levněji, než plná peronizace, ale dneska je problém v tom, že minimálně nasazení ASVC vyžaduje buď a) plnou peronizaci (= zdravíme Brno-Havl. Brod – Kolín) nebo b) zabezpečené úrovňové přístupy na peron (červená světla – zdravíme Olomouc-Uničov) – takže celou 260-ku si dneska můžeme z ASVC rovnou škrtnout, stejně jako třeba celý 2.koridor nebo takový problémový úsek Praha – Kralupy – Děčín. Dalším důvodem je pak mmch. pokračující DOZ-izace – absence výpravčích ve stanicích a pak taky… Číst vice »

Tomáš Záruba

Že to byl tehdy standard je právě ten problém (a právě viz to, že už v 50. letech se to dělalo jinak). Ale já narážel hlavně na ty úplně neperonizované stanice.

P.S.: Odb. Hradec nad Svitavou pořád nic…? 😉

Granja

Srdečně pozdravuje i Bzenec přívoz.

Dušan

Tady se bez problémů shodneme – jinak by měla vzniknout Odb. Banín:
https://mapy.cz/s/lucelofude

Tomáš Záruba

Tohle k tomu přihodit (plus narovnání Opatova, rektifikaci jihu Svitav), a máme 160 km/h od muzlovského tunelu do Třebové (Zádulky). 😉

https://mapy.cz/s/negugonano

Jaaa

Zbláznili jste se? Kopat do svahů? Kdo to kdy viděl!

Tomáš Záruba

Pro mě za mě klidně třeba vrtat. 😉

Petr

No ten nejvetsi kostlivec je v tom, ze nam napric republikou vede jenom jedna pouzitelna trat (s primhourenim jednoho oka). Soucasna trat pres Brod je pro osobku pomala a pro nakladku sklonove nevhodna. Ano, asi by slo ty vyluky trochu optimalizovat, ale opravy a udrzbu bude potreba delat porad. To neskonci tim, ze se dodela co se zanedbalo v devadesatkach.
Dost by pomohla VRT Stredni Cechy.

Tomáš Záruba

Tak to samozřejmě jistěže.

Granja

To ani ne. Byl jste v šíleně úzkých mantinelech.

Sova

„Úpravy stanice Blansko“? Děláte si legraci?!

Kámo

A pro jistotu zavedeme na delší dobu nic kolejní provoz 😭

Tomāš

Znamená to tedy, že s ETCS ve výhradním provozu nebude možné jezdit před dokončením těchto stavebních úprav? Nebo se jen přidají „benefity“?

Y.K.

To myslím neříkají, alespoň myslím, ale jeví se mi to tak, že to zase celé rozdrbou a nebude to do výhradního provozu hotové (výluky zabzař atp.).

Jsem trochu v šoku, že nad těmi benefity nedokázali uvažovat v rámci zřízení ETCS v první vlně, když omezení musela být notoricky známá (třeba to, že s kilometrovým oddílem to moc zvýšení propustnosti nepřinese a je to plýtvání drahým potenciálem ETCS).

a8n

Takže měli radši zabzař v půlce životnosti vyhodit a dát tam za těžké prachy nové, na kterém by se dalších 10 let jezdilo maximálně stovkou? Navíc dost potřebných úprav vyplynulo právě až z pilotního provozu.

Y.K.

Proč by měli? Třeba by do každého kódovaného KO přidaly ještě navíc nějaké počítače náprav které by pro návěstidla a LS neměly žádný význam, ale ETCS se údaje mohly předávat podrobněji.

Třeba v Metru to tak úplně normálně funguje celou jeho existenci (a dělalo to AŽD), že jeden oddíl mezi návěstidly je rozdělen na několik oddílů pro vlakový zabezpečovač. Tedy i ESA to určitě umí.

Ehm, pilotní provoz probíhal asi před 15 nebo kolika lety a moc se mu nedalo, to je jeden z velkých problémů ETCS u nás.

JTeubnerova

Ano, zase vyhazují peníze. Úvalama přes devítiobloukový most stejně nikdo 200 v hodině nepojede. A zrušení přejezdu v Českém Brodu půjde těžko, žádný tam není. Nejbližší je v Liblicích. Co takhle alespoň zvednout zadek a jít se tam podívat?

adamgolias

Myslíte v Liblici? u Českého Brodu? Ja asi něco zaspal , kde tam je přejezd? ve smeru na Kolín je nejbližší za Poříčany ( Hořany) ve směru na Prahu snad až Úvaly. Nebo kecám?

Klondajk

Třeba ho napřed postaví a pak zruší. U nás je možné všechno.

rudlafara

Opět, pokolikáté již buzerace cestujících na koridoru…..

Ondra

A mezitím ČT informuje o tom, jak je Švestková dráha plně automatizovaná..

Martin z topírny

Reklamní masáž kanceláře „Chrchleho“, kterému poklonkuje a dodává kšeftíky pan Svoboda…

Dušan

„I když je na trati několik úseků, kde se několik let mluví o zavedení rychlosti 200 km/h, dokumentace to nijak neřeší.“ To není asi úplně pravda, protože v ZTP se píše: Zabezpečovací zařízení bude koncipováno již pouze pro výhradní provoz vozidel vybavených mobilní částí ETCS L2, v souladu s metodickým pokynem pro projektování ETCS ve výhradním provozu s benefity (tj. s počítači náprav, s minimálním rozsahem světelných návěstidel) a v případě rychlostí vyšších než 160 km/h též podle Pokynu PO 9/2020 Pokyn generálního ředitele ve věci doplnění požadavků na železniční zabezpečovací zařízení pro tratě s traťovou rychlostí do 200 km/h… Číst vice »

Granja

To zkrácení jízdních dob na těchto 2 úsecích fakt pomůže natolik, že lidé se do vlaků jen pohrnou a cargo si z důvodu snížení propustnosti nijak nepolepší.

none

Znamená to, že bude koridor opět ve stavu, že budou výluky a zpoždění a nebo už udělají jízdní řády, co s tím budou počítat?

Petr

Jak „opět“? Kdy naposled nebyl?

Tomáš Záruba

Asi před 5 lety rok-dva.

adamgolias

loni
a hned dva roky plné náhod nespolehlivostí, busů a odřeknutých os vlaků. výsledek? jízdní doba na 21km je o 7 až 3 min delší než před reko. ( dle časove polohy v jř)
tam , kde dvě soupravy 471 byly nacvaknute po strechu v 15h z ko , je nyni tolik lidi , ze kdyz nahodou jede jedna souprava tak se do ni cestujici vejdou v sedě.
tak jeste parkrat takova vyluka a ve vlaku bude jezdit jen pruvodci
Kolín -Poříčany.

Ježek

Jako v jiných oblastech národního hospodářství je železnice přímo ukázkovým případem tzv. dobývání renty. To jest, nic nového, žádný zřetelný a logický posun, ale státem podporované a legalizované vysávání peněz. A když se udělá to, zjistí se že ne a začne se znova a tak pořád dokola, jen se slova mění a peníze tečou. Po 30 letech od velkého listopadového čehosi, už to musí vidět úplně každý.

gwann

Ano, mohlo by byt lepe.

ALE: zak dobre jako dnes, jsme se nikdy nemeli. A tu hruzu konce realneho socialismu, ten smrad a zahnivani, tu vyrobu Skody 120 vs. Co se vyrabelo na zapade…. to opravdu snad nikdo normalni nemuze chtit zpet. Vzdyt se nedaly koupit ani boty…v zime nebyla sul a v lete cukr….

Takze jdete s tou nostalgii za komunisty nekam kde slunce nesviti

mgr.pavel

A i na té železnici je za tu dobu hodně velký posun.

Kolik tehdy jezdilo příměstských vlaků? Jak často rychlíky? Jaké kvality tehdy byly vlaky? Znal socík termíny jako integrovaný dopravní systém anebo „takt“?

El Barto

S taktem pozor, stále jsou lidi podle kterých jde o největší zlo na železnici a pár náhodných výstřelů za den je prý lepší dopravní koncept.

mgr.pavel

Jo, jasně, lidé s myšlením z dob komunismu holt ještě nevymřeli.

Michal M

Socík znal intervalovou dopravu. Což prý není takt, protože takt je intervalová doprava plus systémová návaznost v uzlech. 🙂

adamgolias

no , třeba v Libni , tam je přestup na městskou linku otázka náhody

jal

Zárodky IDS v podobě platného dlouhodobějšího cest. dokladu byly třeba v Ostravě na souběžných trasách linek ČSAD a DPO.

Takt se objevil relativně nedávno, ne ihned po 89.

a8n

Opravdu jen relativně, už tu je minimálně 21 let (samozřejmě nebyl hned všude).

adamgolias

no dnes je to nutnost. ve městě s 6 t obyvateli bylo 4800 prac míst. tedy prac síla byla dodana z okolnich vesnic. dnes je nejvetsi zamestnavatel penny market a to 15 zamestnancu. kazde rano se dve tretiny mesta odstehuje do prahy .to by tehdejsi Em475 po hodině nezvladly. a dopoledne? osmička , pak v 9:20 a v 11:04 , to byly dalkove os odnekud z ostravy do prahy a pak od 12h po hodine.

rudlafara

Nikdo!!!! Nechce návrat socialismu, to je jen asi Váš výplod. Jen bychom rádi žili jako v 21 století. 30 let stálé buzerace cestujících včetně využívání vozů, co nám tu naštěstí zanechala doba Vámi kritizovaná (poprávu) tomu bohužel nenapovídá. Pamatuji si plány koridoru v 90 letech a plány na jeho dokončení….je rok 2023 koridor je stále v rozpracovanosti, rychlost trapná, poruchy na denním pořádku, některé žst stále z dob „zlatého“ komára, přejezdů jako máků, tunely zmizely v nenávratnu atd…. Jen 30 let zpoždění, buzerace, provizórií a proinvestoavný „majlant“ do stále stejných neschopných firem….. Nezmiňuji podvody při rozdělování dráhy (zdefraudovaná nádraží ve… Číst vice »

gwann

Na vas vyplod lze reagovat jen poukazem na logickou nekonzistenci. Na jednu stranu hejtite dosyp do CD, ktery mel kompenzovat vnitrni dluh na vozidlech a nedostatecne financovani provozu a na druhou stranu hejtite zbyvajici stara vozidla. Nehodlam vse svadet na komary a polistopadova praxe je mnohdy k placi…jen to TGV se zacalo budovat v 60. Letech. My v 60. Letech porad masivne uzivali parni loko a meli „par“ km pod draty. Ten dluh jsme umazali jen zcasti – a je to nase nehynouci ostuda. A take pomnik nasemu neefektivnimu reseni veci. Krade se vsude – a nemuzeme vse svadet jen… Číst vice »

jal

Nostalgie nenostalgie, trochu dějepisu:
Hlavním zahraničním trhem se stala Velká Británie, kde se například v roce 1987 prodalo téměř 17 tisíc škodovek řady 105/120

Jaaa

V tehdejším objemu prodejů to bylo nic. Auta pro chudáky.

adamgolias

ja asi bydlel jinde…ne že bych byl sympatizant se soudruhy , fronty na banany mi ale nevadily a oceňuji ,,bezstarostny život,, . nikdo po mě nic nechtěl , školy mi zaplatili , ve dvě padla ,

Romanero

Poslat k soudu a nechat je to zaplatit. Takhle není možné se chovat, tohle nás všechny bude stát zbytečné miliardy – na vozidlech, které to nevyužijí, na předražených instalacích a dotacích.

vjkm

A až bude hotovo, někdo si vzpomene, že bude třeba prodlužovat staniční koleje a bude další megaakce.

A schopnost SŽ předělávat zcela nová zařízení je úchvatná (v rámci tohoto projektu se určo předělají Poříčany), pak se škudlí na kozině. A to se vyplatí.

A k tomu to krásné hospodaření typu něco postavíme a teprve potom si na to půjčíme.

My si vybavíme 50 drezín a milí malí dopravci, trhněte si.

rudlafara

Ano podesátě předělávat Poříčany!!! To už je evergreen.

Tomáš Záruba

Tak třeba tam ty OPř aspoň dodělají nakonec postupně všechny. :-DDD

Granja

A pak tu trať přeložíme a Poříčany tak budou stanicí na jiné trati z níž na tu hlavní zůstanou jen spojky.

Beny

Ta drážní kreativita s názvy jako nulový grafikon, nickolejný provoz a provoz s/bez benefitů je prostě úžasná 😆

Happy

Njn. Když 2 posledni ministři dopravy byl/je esencí neschopnosti… Už dávno mělo být do toho chlívku silně kopnuto. Tohle je parodie, jenže pěkně drahá…

Jouda

Ať už si nás nějaký větší stát vezme pod sebe, jako třeba nějaký německý, polský region a tak podobně. Protože my jako samostatný stát, ať už tam jsou jakékoliv loutky víc a selháváme . Naprosto všude, kam se člověk podívá . Pak se nám ministr zabalí do Izraelské vlajky a je vymalováno i venku. My prostě potřebujeme , aby nás někdo vedl a to dost nekompromisně, jinak je to jedna bota za druhou.

Beny

Jeďte se podívat i ven za hranice 😉

El Barto

Volání po diktatuře zvenku, to je teda gól. Váš nick je zřejmě nomen omen.

Johnny Cash

To bych právě nechtěl. Pořád doufám, že se určité věci naučíme dělat sami a lépe. Jinde to lépe nefunguje. O tom jinde se navíc dovídáme jen A, ale B nám nikdo nechce říct.

rudlafara

Ono by stačilo, abychom přestaly krást a vymýšlet zlodějiny. Od daňových zákonů, až po rekonstrukci infrastruktury. Ale bohužel to je zálak našeho bohatství. Chudá země bohatých lidí….na práci tu již nikdo není, každý se živí tímto….a takto si tu žijeme. Je tu fajn….plné silnice Superbů a v silnicích díry jak v rovníkové Africe. Na dráze Vectrony a RailJety a rychlost 120-160 a hodinová zpoždění. Holt Česká republika.

adamgolias

…já nekradu

rudlafara

To věřím…

Tom

Promiňte, nechtělo by to na SŽ udělat komplexní pořádek a vyměnit tam lidi? Už od laického pohledu je to tam prohnilé ze všech stran.

Johnny Cash

Ministr dopravy to pořád baští nebo už se nasytil?

mgr.pavel

Tak co taky čekat od ministra dopravy z ODS, že.. Tomu jsou vlaky u zádele.

X 1

Ono když se podíváte do historie, tak jaksi všem ministrům dopravy byla nějaká doprava u zadele.

Johnny Cash

Na férovku: měl jsem větší očekávání než od superministra.

rudlafara

Každý ministr je poplatný své straně a hlavně je to vzorek každého z nás….na co dělat (pracovat, výmýšlet atd…) když peníze jdou na účet i bez toho (princip fungování lidí v „Dlážděné“) a proinvestuje li se, i stavební firmy se umí „zavděčit“, že? 🙂 . Pane kde žijete…jsme v čechách…

rudlafara

Takovej „Supík“ (sen všech českých domácností i když jezděj jen 2 km na nádraží) na pár let s kartou na palivo, to se to vymýšlí…a daňový poplatník to platí….

adamgolias

no ministr , jehož stranická kvalifikace je mluvčí , zůstane jen u mluvení. zvláštní , že tak důležité posty jsou obsazovány takovými nýmandy – doprava : Stránský ( odborník na všechno , turista , reditel chko , … ) říman ( pouhopouhý nevzdělaný žvanil ) bárta ( 🤣 , omyl voličů ,) řebíček ( protekční kmotr) … ,zdravotnictví : opet stránský , rath ( no koment) , david ( snilek z kolinske psychiatrie) ten soucasny ,nejak mi neuhnizdilo jmeno toho zbytecneho cloveka v hlave , toman ( proslaveny zejmena maskotem , ktery ho v leccem prevysoval) … … … a… Číst vice »

rudlafara

Mno chybí Vám tam odborník Tik Ťok….odborník z velké stavební firmy……také velký „hit“.

adamgolias

toho jsem vynechal zaměrně , přeci jen se mi zdálo že v oblasti silnic to byl odborník

Petr

To nepomuze. Celou organizaci vymenit.

Magu

To som zvedavý, kde zoženiete dostatok odborne spôsobilých ľudí? V tejto diskusii? :-)))

Petr

No to je samozřejmě dobrá otázka. Ale myslím, že je reálnější dostat kvalitní lidí do nové instituce než do toho SŽ chlíva. Taky to asi není samospásný řešení, protože problém není čistě jenom v SŽ.

Granja

Stačí jeden co se tam dostane a pak se to opět řetězí v rámci známostí a kamarádství.

Granja

A jste si naprosto jistý, že ty odborně způsobilé lidi je zájem těch, co to ovlivňují, k tomu pustit?

Neodrážet Nespouštět

Výborně, první zakázka kde se ETCS od jediného správného dodavatele začíná likvidovat ještě před tím, než se na něm začne jezdit. Hlavně doufám, že je to tentokrát vypsané technologicky neutrálně a že ta zakázka obsahuje servis a upgrady. Jinak zase skončíme s předraženým AŽD odpadem, který nebude nikdy fungovat.

Facepalm

No ale víte, kolik za to bude novejch Pozorvlaků s rozesmátým Vydlabajou?

Johnny Cash

A švestkových mis.

Brumla

Vyhozené peníze a jedeme dál

mgr.pavel

Ten poslední odstavec je slušný alibismus ze strany #mynic.

Je nějaký závazek provozu pod ECTS k 1.1.2025(*), Dobrá Správa vypíše hodně moc pozdě zakázku nutnou pro to, takže už teď je jasné, že se nestíhá, a na otázku proč to nevypsala dřív plácá mluvčí nějaké nesmysly o 90.letech.

Nu, typická SprŽel..

(*) neřeším zde reálnost či užitečnost toho termínu. Jen SprŽel jej má dodržet, pokud je závazný. Ale chápu, že termíny jsou pro SprŽel stylem „již brzy“.

LKB

Opet v tomto zameru neresi prepnuti celeho useku na stridavy proud. Cili zase je to polovicaty postup resici pouze cast potrebne agendy, ach jo. Cili na severu v doposud stejnosmernych usecich Praha – Svitavy (?) budou dve vyluky misto jedne a zbytecne vyssi naklady…

Johnny Cash

Provoz pod 3kV bude s benefitem nebo bez?

Twix

Mě tam zajímají ty stanice, dočkají se plné peronizace, nebo to s tím nesouvisí? V té první větě jsou vyjmenované vesměs samé poloperonizované stanice, plus tedy Úvaly a Český Brod, kde se nová nástupiště dělala nedávno. A v té druhé větě o rekonstrukci nástupišť jsou Letovice a Březová, které pokud vím nemají ani tu poloperonizaci. Jaký je cílový stav?

Anonym

Třeba v Nymburce teď Dobrá Správa vybudovala fungl nové nízké nástupiště, ještě se lesknou novotou…

Jaaa

Teď jsem zrovna tamtudy jel a tak zfušovanou stavbu jsem teda na dráze dlouho neviděl. Nástupiště nízká, panely křivé, podpěry se propadají… Prostě další vyhozené peníze.

rudlafara

To neva, je proinvestováno…to je potřeba. Nikdo nic nekontroluje a když, tak se přihmouří očko (za všimné) a klucí z UA, Mongolska, Bulharska atd….odvedou svůj standard (uměj tak, tak číst a psát). Co bychom chtěli….?

Dušan

Viz ZTP:
V železničních stanicích Zaječí, Vranovice, Blansko, Skalice nad Svitavou, Svitavy, Dlouhá Třebová, Přelouč, Řečany nad Labem, Záboří nad Labem, Český Brod a Úvaly bude v rámci samostatné části doprovodné dokumentace navržen cílový stav konfigurace
těchto železničních stanic (prodloužení užitečných délek kolejí pro vlaky délky 740 m, zajištění plné peronizace vč. splnění veškerých podmínek TSI, atd.), jejichž rekonstrukce nebude dokončena do roku 2030. Navržené úpravy do cílového stavu nebudou součástí záměru projektu.

A ještě k té 200-ce:
Železniční stanice Přelouč, Řečany nad Labem a Záboří nad Labem budou navrženy tak, aby výhledově umožnily zvýšení traťové rychlosti nad 160 km/h.

Tomáš Záruba

Přelouč, jo? Vždyť tam je limitních 150 z jedné a 160 z druhé strany. I kdyby na té přeložce samotné bylo reálných třeba 170, tak v rámci přechodu na 140/150 v ranžíru už zrovna to osobní nádraží na limitních 160 klidně zůstat může. A Záboří je nejspíš podobný příběh. Doufám aspoň, že nikdo neplánuje tu přeložku z dob elektrizace do Kojic přetrasovávat novým zářezem na 180 nebo tak něco. A na té kolínské straně asi tak podobně. 🙂 Snad jen u těch Řečan to není až takový nesmysl, i když oblouk kolem Trnávky na 200 asi nebude a ten o… Číst vice »

VTT

A jak chtějí prodlužovat Úvaly? Na jednu stranu je hustá zástavba až k trati a na druhé straně Klánovický les, což je rezervace.

jal

Co je tam na nástupištích špatně? Na jiných tratích žluté obdélníky našroubovali bez problémů i se starými nástupišti.

Nebo mají na té trati vozidla čtečky balíz takových rozměrů, že drhnou o nástupiště? : – )

Johnny Cash

Letovice a Březová nejsou dodnes peronizované.

platamond

Protože Letovice měly být dávno hrazeny (spolu se zastávkou) novou zastávkou Letovice město. Bohužel dnes jsou Letovice, jako pohraniční přechodová stanice, zásadní míso na trati. Březová je spíše kandidát na zrušení pro os vlaky.

Vladimír Bílý

Jj, jestli se nalejí miliardy do Březové, tak to bude slušný pomníček.

Gregyros

v Letovicích to nejede vyřešit jednoduše, v centru je sotva místo na zastávku, autobusový terminál tam nenarvete

Tomáš Záruba

Spíš kandidát na náhradu „výhybny“ nástupišti ve skutečném centru osídlení o km severně.

MirekP

Mě by spíš zajímaly Úvaly, které jsou pár let komplet nové.

Johnny Cash

…rušení řady přejezdů. Proč ne všech?

rušňovodič Peter

Časová a finančná náročnosť.

Johnny Cash

Takže nějaký jiný Nekola v roce 2100 prohlásí, že to v roce 2030 zbenefitovali nedůsledně, jako se dnes vymlouvá dotyčný na 90. léta a všechno se bude muset dělat znovu se zaváděním ETCS L3 nebo L4, které do té doby vymyslí. Tak to opravdu nevymyslíš.

Chocal

Je nějaká povinnost rušit přejezdy při zavádění ETCS?

Johnny Cash

Ne, správná železnice má mít přejezdy. Nikdy se to jinak nedělalo.

rudlafara

Mno trať HB-Brno, tam jich moc není….to stavěly Taliáni za Hitlera, né?

mgr.pavel

Povinnost to není. Možná tato analogie vám to názorně vysvětlí. Bydlíte na ulici, kde je třeba vyměnit rozvody plynu, elektřiny, kanalizaci a optiku pro net. Přijede jedna firma, rozkope silnici, měsíc vás otravuje zákaz vjezdu, a s velkou slávou vymění trubky pro plyn. Položí nový asfalt, starosta stříhá pásku, velká sláva. Za pár týdnů slyšíte chlapa se sbíječkou, prý oprava kanalizace. Opět zákaz vjezdu, rozkopaná silnice a tak dále. Po čase opět starosta slavnostně stříhá pásku, jak z nějaké dotace zaplatili blablabla. Super, zas můžete vjet autem před dům. Teda jen šest dní, než začnou kopat elektriku. Opět zákaz, no… Číst vice »

gwann

Neni nad to ten asfalt, podkladove vrstvy a vykop platit 4x. A kdyz bagr neco jeste poskodi, je jeste veseleji.

A bohuzel presne tak se site u nas opravuji. Stoji nas to neslutecne prachy, protoze tohle si daji do regulovane castky za distribuci media. Takze to muze stat cokoliv, zaplati to odberatel vzdy

Johnny Cash

No a když se třeba za 50 let podaří zvýšit počet nákladních vlaků na koridoru díky L3, tak šraňky budou otevřeny jen 10 minut během hodiny? Na koridoru nemají přejezdy co dělat. Zrovna ten v Letovicích směrem na Kunštát v oblouku. To je výživa pro náklaďáky a autobusy.

Tomáš Záruba

Co všichni s tím L3 máte? L2 s krátkými oddíly umí „limitně totéž“ a navíc umožňuje nenakládat na stranu provozu další náklady na „bezpečný konec“.

adamgolias

vy to známe v Kolíně?

Granja

A přitom by to šlo při myšlení (já vím, bolí to) na budoucnost. Pokud nemám peníze např. na plnou peronizaci, kolejiště udělám jako to kdysi zmákli na Slovensku v Rožňavě. (Lze vidět i po přiblížení na mapách cz.) Tam nebude problém dodělat podchod a poslední nástupiště, kde je pro něj ponecháno místo a v konečné fázi pak zrušit to provizorní, úzké, mezi 1. a 2. kolejí. Když byl použit mozek už tehdy, za společného státu, proč to nejde dnes?

Leštění

Zrovna tohle je stavba, která klidně déšť let počká ada se to udělat až tratdozije a bude se muset rekonstruovat

Micky

Tohle plánování v ČR nefunguje. Termín zahájení stavby není dodržen a všemožně se odkládá.

Gwann

A je úžasné, že optimalizace pro ETCS se vypisuje v podobě teprve projektu rok před zavedením výhradního provozu.

Už za ten termín výhradního provozu co se nesplní, jakkoliv byli dopředu upozornovani, že se to nestihne, by si vedení dobre spravy zasloužilo vyhazov.

Už kvůli zbytečnému tlaku na pořizování etcs do vozidel, který díky urgenci bylo nejspíš dražší než by jinak být muselo. Pendolino s ETCS, které se prakticky nikdy nepouzilo a musí se znova vybavit by se taky mohlo zopakovat…

Martin D

Takže v roce 2025 začne výhradní provoz s tím, že ETCS bude z důvodu rekonstrukce ve výluce. Takže stav se proti dnešku, kdy je od Opatova po Kolín také ve výluce, jen nepatrně rozšíří. A až se úpravy někdy v roce 2030 dokončí, tak už možná budou mouchy vychytaný.

55p

Tak výluka není nedodržení termínu 😃

noerf

Je skvělé, že SŽ ani ne rok po skončení dlouhé výluky Česká Třebová – Brno, plánuje další opravy tratě, znamenající omezení provozu.

Micky

Na druhou stranu mohlo to být ještě horší. Rekonstrukce rozkouskovat na malé úseky a mt výluku nepřetržitě 10 let.

Vladimír Bílý

Přesně tak. Na poměry SŽ je to, že se loni podařilo udělat při jednom údolí Svitavy, Orlice i dálniční most u Svitav, výborný výsledek! A věc za kterou je třeba SŽ drobně pochválit…

Johnny Cash

No co, na rok se to zase zavře a zavede se opět VPS.

mgr.pavel

Přece byste po nich nechtěl, aby v rámci jedné rekonstrukce a vpodstatě kompletní přestavby celé tratě, aby tam udělali dvě věci, ne?

(sarkasmus, pro jistotu, aby si to n2jak7 zam2stnanec SprŽel nevzal jako závazek)