Jedna z největších staveb na silnicích I. třídy. ŘSD vypsalo tendr na obchvat Lišova
Předpokládaná hodnota zakázky je 1,259 miliardy korun. K zahájení stavby by mělo dojít v letošním posledním čtvrtletí.
Stavba dlouhá léta připravovaného obchvatu Lišova a Štěpánovic na silnici I/34 mezi Českými Budějovicemi a Třeboní se přiblížila. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve středu vypsalo tendr na téměř desetikilometrovou stavbu.
„Z hlediska nákladů se stavba řadí mezi ty největší, které realizujeme na silnicích I. třídy,“ řekl deníku Zdopravy.cz šéf ŘSD Radek Mátl. Předpokládaná hodnota zakázky je 1,259 miliardy korun. K zahájení stavby by podle Mátla mělo dojít v letošním posledním čtvrtletí. Ke stavbě ještě běží stavební řízení. Hotovo by mělo být v roce 2024.
Stavba se na Lišovském prahu napojí na čtyřpruhovou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat město Rudolfov. V místě napojení vznikne mimoúrovňová křižovatka.
Dál kolem Lišova a Štěpánovic bude silnice dvoupruhová. Na trase vznikne i přes 70 metrů dlouhý most přes Miletínský potok, ekodukt s lesní cestou a zhruba uprostřed i druhá mimoúrovňová křižovatka, která napojí Lišov a Štěpánovice.
Přeložka silnice, která slouží také jako přivaděč k dálnici D3, výrazně uleví městu Lišov i řidičům. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2020 městem denně projede 14 tisíc aut. Silnice přitom už dávno nevyhovuje současným nárokům. Mezi Štěpánovicemi a Lišovem je příliš úzká a nebezpečně se klikatí, což vede k častým dopravním nehodám.
ŘSD, které na stejné silnici aktuálně staví obchvat Dolní Lhoty (Stráž nad Nežárkou – Lásenice), počítá i s další kultivací tohoto hlavního tahu, který spojuje České Budějovice, Třeboň, Jindřichův Hradec, Pelhřimov a Humpolec. V roce 2025 pak má přijít na řadu úprava tří kilometrů u Třeboně.