Ten perex (Přestavba potrvá přes tři roky) je nějaký nepřesný. V textu je zmíněno dokončení na podzim 2026. ŘSD uvádí 29 měsíců, což je jsou dva roky a pět měsíců. Pořád mi to přes tři roky nějak nevychází 🙂
Jiří Urban
7 měsíců
Chápu, že to vypadá jako kosmetická úprava, ale doplnění chybějícího odbočovacího pruhu od Labe doleva do centra a podchody umožní mít na okruhu zelenou v obou směrech jak na Brno tak od Brna což kapacitu křižovatky zvýší úplně zásadně. Nyní se zelená v těchto směrech pouze střídá.
Vyhozené veřejné finance za kosmetickou úpravu stávající křižovatky. Několikrát zmíněná předchozí varianta se tvářila pro nás denní uživatele mnohem praktičtější a efektivnější než toto polořešení. Podchody pro cyklisty a pěší opravdu zvýší maximálně náš komfort když jedem na kole, ale hlavní problém je kapacita silničního provozu ve všech směrech tj.po okruhu a mezi centrem a Moravským předměstím.
Ačkoliv jsem spíše odpůrce finálního řešení, tak reálně těch pár krátkých bypassů udělá poměrně dost. Nejvíce znát bude bypass od Labe doprava k FN, kde nyní bude výrazně vyšší propustnost, což dál ovlivní i pravý rovný pruh směr Brno, protože nyní při červené se tato část ucpe, celé se to tam štosuje a díky tomu ve finále projede výrazně méně vozidel v přímém směru. Dál ti cyklisti + chodci pod zemí, to máte další prodloužení intervalů, opět nějaké drobné zvýšení propustnost. Nicméně všespásné to není, ale až jednou budeme mít třeba Severní tangentu a Jižní spojku, tak toto řešení bude… Číst vice »
Levák Bob
7 měsíců
Je prima vidět, že aspoň někde se podchody budují a ne jen ruší.
Martin Š.
7 měsíců
Hradec Králové dělá rekonstrukci křižovatky alá 70. léta 20. století v 20. letech 21. století. Hezké. 🙂
Protože rekonstrukce alá 21. století byla zavrhnuta jako příliš drahá, přestože tahle “úsporná” a v zásadě nic neřešící varianta je skoro dvakrát dražší.
Třeba tady: https://hradecky.denik.cz/zpravy_region/mileta-do-hry-se-vraci-megaprojekt-20171111.html Hlavní směr pod zemí, mnohem více zelených ploch, mimoúrovňové křížení s chodci a cyklisty, ale mnohem kratšími podchody pouze pod prstencem a to vše za odhadovaných 330 milionů. Ale Hradec řekl: “Ne, to je moc drahé.” a vymyslel aktuální prakticky nic neřešící “úspornou variantu”, která ovšem stojí hodně přes půl miliardy a přitom je úplně ve všem horší. Kdyby to aspoň bylo jediné selhání tohoto typu v okolí Hradce, ale bohužel není. Pár kilometrů odsud stojí další “úsporná varianta”, tentokrát křižovatka dvou dálnic v podobě kruhového objezdu a dokonce se chystá úplně nové podobné zvěrstvo – kruhák… Číst vice »
Ten „turbokruhák“ na Rašínově bude fakt super. Jenže to je tím, že vedení města prosazuje tzv. Jižní spojku která by, jak se slavné vedení města vyjádřilo, měla sloužit i jako objízdná trasa pro odklon z D11 nebo D35. A pochybuju že Kuklenám moc uleví, spíš ještě více zatíží oblast Labské II.
Ale máme tady KO s vodotryskem která úspěšně slouží jako dopravní špunt.
Ale chybí tam nějaká pořádná kotasovina jako u slavné Koruny.
Milan Dvořák
7 měsíců
Bude zajímavé sledovat, jak se v průběhu rekonstrukce přirozeně zatíží alternativní objízdné trasy a jak ten nápor zvládnou. V HK investovaly nemalé peníze do „inteligentního“ systému řízení křižovatek, tak snad se osvědčí. Po dokončení stavby vidím největší přínos pro cyklisty a pěší. Jinak málo muziky za hodně peněz, ale to už zde bylo v komentářích zmíněno mnohokrát…
Inteligentní na něm není nic. Zmizela zelená vlna na okruhu, stejná firma co to postavila sama městu vyhodnotila, že se průjezdnost zlepšila o 15-18%. Reálně je to jen o kamerách a pokutách… Čtvrt miliardy v riti…
Průjezdnost se skutečně nepatrně zlepšila, ale ne díky „Ynteligentním“ semaforům, který se často chovají fakt dost chaoticky (a o x krát omýlané zelené vlně pro IZS si mohou nechat jen zdát).
Zlepšení je díky snížení transitní dopravy přes město, díky vybudování úseků D11 směr Jaroměř a hlavně D35 směr Olomouc
Ale když V Lipkách najedu na okruh směrek k FN tak mi teď pravidelně skáče červená ať jedu jakoukoliv rychlostí. Předtím stačilo jet cca padesátkou a všude byla zelená. Něco podobného je i v protisměru a navíc u toto přechodu stačí že si chodec zmáčkne tlačítko a brzdí se málem i očima.
Ten perex (Přestavba potrvá přes tři roky) je nějaký nepřesný. V textu je zmíněno dokončení na podzim 2026. ŘSD uvádí 29 měsíců, což je jsou dva roky a pět měsíců. Pořád mi to přes tři roky nějak nevychází 🙂
Chápu, že to vypadá jako kosmetická úprava, ale doplnění chybějícího odbočovacího pruhu od Labe doleva do centra a podchody umožní mít na okruhu zelenou v obou směrech jak na Brno tak od Brna což kapacitu křižovatky zvýší úplně zásadně. Nyní se zelená v těchto směrech pouze střídá.
Snad máte pravdu.
Vyhozené veřejné finance za kosmetickou úpravu stávající křižovatky. Několikrát zmíněná předchozí varianta se tvářila pro nás denní uživatele mnohem praktičtější a efektivnější než toto polořešení. Podchody pro cyklisty a pěší opravdu zvýší maximálně náš komfort když jedem na kole, ale hlavní problém je kapacita silničního provozu ve všech směrech tj.po okruhu a mezi centrem a Moravským předměstím.
„problém je kapacita silničního provozu“
Se vyřeší zákazem dovozu i exportu spolu s nařízením soběstačnosti. S úctou, Mao Ce Tung, překovejte pluhy na čerstvé železo, když nemáte rudu.
Já vím, že tomu nerozumím, ale mně přijde ta křižovatka skoro stejná jako před přestavbou. Co vyřeší pár krátkých bypassů?
Ačkoliv jsem spíše odpůrce finálního řešení, tak reálně těch pár krátkých bypassů udělá poměrně dost. Nejvíce znát bude bypass od Labe doprava k FN, kde nyní bude výrazně vyšší propustnost, což dál ovlivní i pravý rovný pruh směr Brno, protože nyní při červené se tato část ucpe, celé se to tam štosuje a díky tomu ve finále projede výrazně méně vozidel v přímém směru. Dál ti cyklisti + chodci pod zemí, to máte další prodloužení intervalů, opět nějaké drobné zvýšení propustnost. Nicméně všespásné to není, ale až jednou budeme mít třeba Severní tangentu a Jižní spojku, tak toto řešení bude… Číst vice »
Je prima vidět, že aspoň někde se podchody budují a ne jen ruší.
Hradec Králové dělá rekonstrukci křižovatky alá 70. léta 20. století v 20. letech 21. století. Hezké. 🙂
Protože rekonstrukce alá 21. století byla zavrhnuta jako příliš drahá, přestože tahle “úsporná” a v zásadě nic neřešící varianta je skoro dvakrát dražší.
Kde se dá dočíst o té zavrhnuté variantě?
Třeba tady: https://hradecky.denik.cz/zpravy_region/mileta-do-hry-se-vraci-megaprojekt-20171111.html Hlavní směr pod zemí, mnohem více zelených ploch, mimoúrovňové křížení s chodci a cyklisty, ale mnohem kratšími podchody pouze pod prstencem a to vše za odhadovaných 330 milionů. Ale Hradec řekl: “Ne, to je moc drahé.” a vymyslel aktuální prakticky nic neřešící “úspornou variantu”, která ovšem stojí hodně přes půl miliardy a přitom je úplně ve všem horší. Kdyby to aspoň bylo jediné selhání tohoto typu v okolí Hradce, ale bohužel není. Pár kilometrů odsud stojí další “úsporná varianta”, tentokrát křižovatka dvou dálnic v podobě kruhového objezdu a dokonce se chystá úplně nové podobné zvěrstvo – kruhák… Číst vice »
Ten „turbokruhák“ na Rašínově bude fakt super. Jenže to je tím, že vedení města prosazuje tzv. Jižní spojku která by, jak se slavné vedení města vyjádřilo, měla sloužit i jako objízdná trasa pro odklon z D11 nebo D35. A pochybuju že Kuklenám moc uleví, spíš ještě více zatíží oblast Labské II.
Ale máme tady KO s vodotryskem která úspěšně slouží jako dopravní špunt.
Zde i s vizualizací: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/projekty-u-krizovatky-mileta-v-hradci-se-zadrhly.A151130_2208956_hradec-zpravy_pos
Máme štěstí že jdeš kolem.
Ale chybí tam nějaká pořádná kotasovina jako u slavné Koruny.
Bude zajímavé sledovat, jak se v průběhu rekonstrukce přirozeně zatíží alternativní objízdné trasy a jak ten nápor zvládnou. V HK investovaly nemalé peníze do „inteligentního“ systému řízení křižovatek, tak snad se osvědčí. Po dokončení stavby vidím největší přínos pro cyklisty a pěší. Jinak málo muziky za hodně peněz, ale to už zde bylo v komentářích zmíněno mnohokrát…
Inteligentní na něm není nic. Zmizela zelená vlna na okruhu, stejná firma co to postavila sama městu vyhodnotila, že se průjezdnost zlepšila o 15-18%. Reálně je to jen o kamerách a pokutách… Čtvrt miliardy v riti…
Průjezdnost se skutečně nepatrně zlepšila, ale ne díky „Ynteligentním“ semaforům, který se často chovají fakt dost chaoticky (a o x krát omýlané zelené vlně pro IZS si mohou nechat jen zdát).
Zlepšení je díky snížení transitní dopravy přes město, díky vybudování úseků D11 směr Jaroměř a hlavně D35 směr Olomouc
Jak kde, třeba od Rašínovy tř. na Antonína Dvořáka většinou projedu na zelenou vlnu úplně v klidu.
Ale když V Lipkách najedu na okruh směrek k FN tak mi teď pravidelně skáče červená ať jedu jakoukoliv rychlostí. Předtím stačilo jet cca padesátkou a všude byla zelená. Něco podobného je i v protisměru a navíc u toto přechodu stačí že si chodec zmáčkne tlačítko a brzdí se málem i očima.