Jediný soukromý osobní železniční dopravce v USA expanduje, začal jezdit do Miami

Soupravy pro Brightline vyrobil Siemens ve svém závodě v Sacramentu. Foto: BrightlineSoupravy pro Brightline vyrobil Siemens ve svém závodě v Sacramentu. Foto: Brightline

Společnost All Aboard Florida rozšířila od soboty provoz svých vlaků pod značkou Brightline mezi Fort Lauderdale a Miami. V USA

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alexandr

Zajímavý projekt na to, že vznikl v automobilistické Americe. Za úřadování Baracka Obamy měla mezi Miami a Orlandem vzniknout vysokorychlostní trať. Projekt šel zřejmě k ledu. Celkově osobní železniční doprava v USA je na tom bídně. Státní firma Amtrak je na pokraji krachu, ostatní dopravci více či méně fungují. Mrkněte se na Wiki, v odkazu je seznam provozů příměstské konvenční železnice v USA. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_commuter_rail_systems_by_ridership Ve velkých městech funguje železnice celkem dobře, v malých provozech (<5000 cestujících za den) žádná sláva. Typický rozsah 7 párů v pracovní dny, o víkendu nic. Ve špičce každou hodinu, mimo špičku nepravidelně. Pokud se náhodou… Číst vice »

Oskar Štejfa

Je super, že Američani začínají objevovat vlaky. Když se nabídne komforní spojení, tak rádi jedou. To, s čím jezdí Amtrak, je ostuda…

MartinLT

Opravdu je All Aboard Florida jediný soukromý železniční dopravce v USA? Například v okolí Chicaga provozuje osobní dopravu také společnost Metra. Dále mezi Minneapolis a Rice jezdí soukromá linka Nortstar. Mezi Santa Fe a Belenem v Novém Mexiku pendluje New Mexico Rail Runner Express. Dále v Kalifornii jezdí, v myslím že v okolí Los Angeles a San Francisca osobní vlaky společnosti Caltrain. Nebo se jedná jen o jakési dceřinky nebo obchodní značky Amtraku?

K.S.

Nejsem sice až takový odborník na dráhu v USA, ale to kolem velkých měst, bývá místní dopravní podniky. V caltrainu má možná něco Kalifornie a New Mexico Rail Runner Express, vypadá také na společnost vlastněnou státem.

Jan

Prý i infrastruktura je soukromě investována. A jsou přidány koleje ke stávajícím původním.

Daniel

Troufám si odhadnout, že pokud tu trať protáhnou až do Orlanda, tak půjde o poměrně ziskovou záležitost i s náklady na infrastrukturu. Pokud spojujete poměrně velké aglomerace, které jsou relativně blízko u sebe a v cestě není složitý terén, tak to může vycházet hezky. Obzvláště když jedinou konkurencí je auto/ resp. autobus. Navíc i díky chování mladých američanů, kteří jsou daleko otevřenější veřejné dopravě, většinou nové light rail projekty v různých amerických městech překonávají původní očekávání pokud jde o počet cestujících. Tady sice nejde o light rail, ale potenciál to má očividně dobrý.

Asdf

A tak dlouho jsme se smáli železnici v USA, až nás předběhli…
Jen by mě zajímalo, jestli si All Aboard staví svoje vlastní koleje, nebo nějak spolupracuje s jedním z nákladních dopravců.. Jak známo, v USA železnice funguje zcela jinak než v Evropě a koleje vlastní nákladní dopravci a díky tomu není neobvyklé, že vedle sebe vedou dvoje koleje stejným směrem, přičemž každé vlastní někdo jiný.
Navíc koleje pro nákladní dopravu rozhodně nejsou stavěné na 200 km/h. Takže buď musí jít o modernizaci, nebo o novostavbu.

Martin V.

A po čem jezdí státní Amtrak? Má vlastní koleje, nebo jezdí po cizích „nákladních“? Úsek Miami – West Palm Beach se celkem kryje s tím, co je v mapě Amtraku, ale dál na sever nejede Amtrak po pobřeží, ale doprostřed Floridy a teprve později se dělí směry na Tampu a Orlando. Takže ta naznačená trasa Brightline dál do Orlanda na 125 mph bude nejspíš z větší části novostavba.

Asdf

Amtrak vlastní jen cca 1200 km Severovýchodního koridoru mezi Bostonem a DC, jinak si pronajímá kapacitu od nákladních dopravců, kteří mají zákonem uloženou povinnost část své kapacity poskytnout Amtraku.

K.S.

Martin V.:
Proč myslíte? 160 se tam jezdilo už hodě dávno a jestli je trať rovná, tak to třeba nějak dají.

železničář v důchodu

A jako už tradičně v (nejen) tomto médiu chybí u textu to nejdůležitější: mapa se znázorněním trasy …

Jan

No osobní vlaky v Americe nemají moc podporu. A za Trumpa už vůbec ne, chtěl nějaké zajimavé projekty z dob eko Obamy zrušit.
Ovšem, co se týká nákladní dopravy by se Evropa mohla učit. Zajimavé, že podíly jsou tam přesně naopak.

Ten_z_Bíliny

No nevím, ale na 4 vozy jsou potřeba dvě 5000hp lokomotivy? To mi nepřijde moc ekonomické

Petr

Jsou trochu slabší – 4000 HP a je předpoklad, že budou doplněny další vozy.

petr.r

taky jsem si toho nejdříve všiml a chtěl jsem napsat, jestli v americe se může používat řídící vůz a tlačit vlak.