Jediná vnitrostátní letecká linka končí, LOT přeruší lety do Ostravy
Bombardier Dash 8 Q400 společnosti LOT v Ostravě při vzletu do Prahy. Foto: Radim Kobližka / LKMT Spotters
LOT se vrací k přímým letům mezi Prahou a Varšavou bez mezipřistání v Ostravě.
S LOT bych neletěl. Pro mne symbolem bezpečnosti je stále Lufthansa. Sorry jako.
a vzal jste v potaz treba incidenty a havarie sklupiny LH a LOTu za poslednich, rekneme 10 let? Na pocty mrtvych vede vase LH dost podstatne teda ….
Nikdo Vas prece nenuti… Vase volba…
Děkuji MS kraji za konec dotací volovin na obloze. Unuckův vlhký sen byl zahozen tam, kam patří. Doufám, že se Podstawka toho chopí lépe a nenechá kecat Unucku do dopravy
Nechopi ….
Lety byly pozastaveny a né úplně zrušeny, LOT stále prodává letenky na zimní letový řád
Neni tu někdo z Ostravy ? potřeboval bych potvrzení… abych se ještě mohl proletět.
Možná bude mezipřistání u policejní uzávěry před Ostravou.
Pokud si z hlediska bezpečnosti letu uvědomíte, že start a přistání jsou nejrizikovější faktory celého úseku, tak při letu kolem 30 minut se pohybujete na hranici největšího rizika.
To máte v zásadě pravdu. Nicméně ještě větším ohrožením na životě, než start a přistání, je dojetí na letiště tágem, autem nebo snad i autobusem.
A vlak jezdí přes Studénku (pádací most, vozové hradby)…
A vůbec nejnebezpečnější je narodit se. Je vědecky prokázáno, že ve 100 % případů to dřív nebo později způsobuje smrt.
Mínusáři mě nezajímají vaše tága, vlaky, narození, ale pouze konstatuji fakta, která jsou v letectví známá a nezpochybnitelná.
Děkujeme za Váš názor, posíláme klíčenku!
chtěl jsem to využít ale díky Hamáčkovo milicím to nejde, tak doufám že v červnu to obnoví
no jo čekal jste čekal až jste dočekal
vyhozeny peníze.. Moravskoslezský kraj má asi dost peněz když takhle štědře dotuje každého dopravce co tam létá.Takhle štědře ani z daleka nedotuje žádné jiné tuzemské letiště.
Pražské letiště odpouští nováčkům letištní poplatky, to taky není úplně málo
Ano, ale…jednak to dělají prakticky všechna letiště, že podpoří vznik a zahájení linky (podívejte se třeba na schéma podpor, které má Vídeň, abychom zůstali u nejbližšího konkurenta PRG) a hlavně, PRG to dělá to ze svého. Což je zásadní rozdíl.
Jak říkáte, dělají to skoro všechna letiště, jsou mezi nimi i taková jako Ostrava, která si to ze svého nemůžou dovolit, tak pomáhají samosprávy, resp. vlastníci letiště (např. letiště Pardubice)
Tak pokud jsou vlastníci kraje (nebo města), tak jsou to naše peníze (z našich daní). Což by ani tak nemuselo být špatně za předpokladu, že by podpora skutečně dávala smysl a záruku rozvoje dané letecké linky, tj. sloužila by obslužnosti kraje a přinesla nárůst turistického ruchu a investic. Problémem Ostravy jsou ale poněkud megalomanské plány a vize o tom, co všechno by se mohlo létat, které dle mého nejsou v souladu s reálnou poptávkou a potenciálem regionu. Jen pokud jde o Varšavu, tak při původně plánovaných 5 frekvencích týdně potřebujete oslovit trh zhruba 700 cestujících týdně, tj. kolem 33 000-36… Číst vice »
Megalomanské plány 30 k pax? A ty vaše výpočty také trochu kulhají. Pokud je to „jen“ mezipřistání v OSR, a létá to ATR7, pak bych čekal tak WAW do/z OSR 20-25 pax z OSR. To je 40-50 denně a 200-250 týdně, neboli 10-12k ročně. Neplánoval bych LF 100% a navíc, že letadlo přiletí z WAW, v OSR všichni vystoupí a do PRG povezou jen vzduch. Vzpomínám si, že PRG-OSR létala několikrát denně, stejně jako se postupně rozlétalo BRQ až na 4 frekvence denně. Letenky samozřejmě nebyly úplně LC, ale pro ty, kteří spoj využívali, to často platil zaměstnavatel. Oproti lince… Číst vice »
Lety přes OSR byly od začátku jen dočasné řešení, takže to nechme stranou. Na linku do WAW měly být nasazovány DH8 nebo E170/175 s kapacitou 76, resp. 70/75 cestujicich, tj. nabídka sedaček od 140 do 152 na rotaci. Takže tech 30000+ ročně je vcelku logické, má-li mít linka slušnou a ekonomicky únosnou obsazenost. A pokud jde o megalomanské plány, tak už tady byly plány na AMS, HEL, nějakou dobu se létala DXB, kde zahučely miliony podpory…
U regionálních linek je úplně běžné, že létají s l/f 60-70%. Navíc je úplně běžné v celé Evropě, že se regionální doprava dotuje. O úspěchu feederu rozhodují daleko víc časy, návaznosti a počet denních spojů, než cena. Klidně může létat i poloprázdné, business klidně připlatí a baťůžkáři tím stejně létat nebudou, stejně to bude letenka nejmíň někde na 4k. U toho, jak je to nastaveno, vidím problém hlavně v jediné frekvenci denně. To je nezajímavé, je třeba aspoň ráno a večer. To by platilo i pro AMS. HEL bych viděl tak nanejvýš LCC a DXB se už asi vyčerpalo. Kdo… Číst vice »
Ach jo. Já se chtěl taky prolétnout a hlupák čekal na lepší počasí na konci března a oni to mezitím vše zavřeli. Tak snad se v létě vrátí
Ještě to létá necelé dva týdny.
A okresová pohraniční stráž na letišti si vás rovnou odvede, nebo jsou vyhlídkové lety ve výjimkách? 😀 Člověk už se v tom nevyzná.
rozkaz zněl jasně….
do sousedního okresu nesmí projet…..
tentokrát ani ten bez kožené brašny 😀
a zřejmě to ani moc lidem nevadí, jsou spokojení, to jsme to dopracovali
Však on neprojede, leda by hranice okresů protínala RWY 😉
a Hamáčkovy milice??
Taky jsem chtěl s dětmi. No tak nic.
To těžko. Nevrátí.
Zítra má Evropská unie představit, jak bude vypadat cestování v létě.
Tak to som zvedavý 😀
Žádné nebude.
Jestli chcete bez kontroly do Rakouska, tak Zadní Zvonková nebyla minulý týden hlídaná.
Ten vnitrostátní úsek linky byl nadšenci dost vytížený, ale když už po znemožnění zahraničního cestování vláda zakázala i to vnitrostátní, tak se asi nelze divit…
zahranicni cestovani znemoznene neni.
ani dnes.
To jim nevysvětlíš.
Nechápu těch 9 mínusů co jste dostal. Samozřejmě že za hranice můžete, konkrétně do PL s negativním testem (stačí antigenní) a vládní formulář kde zaškrtněte „vycestování z ČR“
Zapomněl jste na drobný detail, že do Polska lze i s testem vstoupit pouze z nezbytných důvodů.
U svého příspěvku se omlouvám za nepřesnou formulaci – mezinárodní cestování nebylo znemožněno pouze naší vládou, ale všemi vládami kolektivně. Záměrně jsem zvolil slovo „znemožnění“, nikoliv „zákaz“, protože nutnost testování tam i zpět a další přiblblé podmínky, které se mění každé tři dny, cestování sice nezakazují per se, ale prakticky ho znemožňují.
Moje malá dcerka si celý loňský rok při každém pohledu k nebi, když tam viděla letadlo, přála taky letět letadlem. Tak dostala od Ježíška letenky na jediný let, kam se dalo z Prahy letět bez jakýchkoli problémů i v tento čas – do Ostravy.
5. 2. jsme letěli, dcera nadšená, v Ostravě jsme si chytili doubledecker, a jeli vlakem zpátky. 6 hodin kvůli pádu trolejí v Pardubicích. Ale i tak to byl super výlet. Takže díky LOTu a MS kraji, že to vydržel a pomohli tak splnit dcerce sen 🙂
Tak.zo ke super a preju to Vam i ji 👌
Čekal snad někdo, že to v téhle době dopadne jinak …. ???
Ale jo to je docela logické ,je to sice rychlejší než vlak ,ale s odbavením a nutnosti cestovat z centra Prahy na letiště ,pak projít odbavením a zase po přistání v Mošnově nutnost dojet do centra je na tom vlak stejně a je levnější.Jen ten vlak by to měl v roce 2021dávat tak do 1,5 hodiny ,ne za 3 a něco.Jinak určitě skončila doba linek např.Praha -M.Lázně vrtulákem ,to už se nikomu nevyplatí ,ještě tak Praha-Poprad ,ale i tak lůžkem přes noc ve vlaku víc na pohodu.Dále zase logicky skončila doba rychlíků např Praha -Burgas a pod. ,jet dvě noci… Číst vice »
Jste blázen za hodinu a půl by to sotva dalo TGV natož pendolino, já do Ostravy z Prahy jezdím vlakem alespon 4krat do roka a rekord byl tu trasu zajet za 3h 20minut
Paříž – Lyon 1:52 nejkratší čas. Vzdálenost cca 465 km. Průměrná rychlost je něco kolem 250 km/h. Ostrava – Praha je 356 km. Prostou trojčlenkou 85 minut. Takže pod 90 minut je to nereálné a to z toho důvodu, že rozjezd a zastavení se nezkracuje.
Loni třeba SC 505: Praha hl.n. 9.40, Ostrava Svinov 12.36. Celkem 2 h 56 minut.
VRT nikdy nebude, zijeme v Cechii 😬😂…
EU to moc nedotuje a skoro bez dotaci do cehuni neumi 🤭…A pokud sleduju schodek statniho rozpoctu, stejne nna to mit nebudeme…Nezacalo se stavet doted, tak ted uz annni nezacnem 😭🤣
Ač nejsem nadšenec pro EU, v tomto se jí musím zastat. EU standardně dotuje dopravní stavby, zvláště ty, které jsou součástí TEN-T. My jsme byli už kritizováni za to, že stavíme dopravní stavby, které tam nepatří (třeba Praha ČB) a nestavíme ty potřebné, které tam jsou (třeba Brno Vídeň). Pokud by byl u předchozích vlád zájem VRTky na TEN-T směrech stavět, normálně by EU dotovala.
V tomto případě bych nehledal příčinu v Bruselu, ale v Praze.
praha – čb neni v TEN-T. ale asi se staví proto že je to potřeba pro vnitrostání přepravu – no a ta mapka až bude praha – mnichov to si počkáme tak půl století
Opak je pravdou, když jsme chtěli pozastavit Praha – ČB, EU nám přikázala pokračovat ve výstavbě.
Nicméně v TENT T samozřejmě není, ale berte v úvahu, že IV. koridor např. předělal kus železniční dopravy v Praze, prostě potřebujeme takové věci, bez ohledu na TENT T
„Téměř měsíc tak bude mošnovské letiště bez pravidelné osobní dopravy.“
Vypadá to, že linka OSR-WAW bude v provozu dále…
OSR-WAW lítat nebude, to je právě ta dohoda kraje s LOT, že se tato linka přeruší a s tím souvisí, že se nebude lítat ani PRG-OSR.
Asi myslíte po tom měsíci
Z pohledu nadšence velká škoda, nicméně bylo jasné, že to dřív či později přijde.
To je jedině dobře. Letecká doprava má fungovat na dlouhé vzdálenosti 1000+ kilometrů, nebo tam kde žádná jiná infrastruktura není (typicky různá souostroví).
Může být, až bude adekvátní železniční spojení
Do 1000km by byly vhodné horkovzdušné balóny.
A co je lepší? Letět komfortně max. 2 hodiny, nebo stát a trápit se na D1 která ti ovlivní cestu na hodiny?
Pardon, zapomněl jsem že cesta z OSR do PRG je dlouhá max. na 45 minut
Tak vlakem jsou to nějaké 3 hodiny, což vychází plusmínus stejně jako let včetně odbavení a transferů. Otázkou spíš je, proč se v roce 2021 nejezdí z Phy do Ovy pod 2 hodiny po VRT.
nekterym mamlasum greta uplne vymyla mozek 😀
Greta jim asi nakukala ekoteroristickej blud, že ta linka by neměla bejt prodělečná.
Letadlo 30 minut letu, vlak 3h 30 minut vidíte ten rozdíl, až se bude v ČR vlakem do Ostravy jezdit pod 2 hodiny tak se s vámi budu bavit
Než dojedeš na letiště, testy odbavení, let, pak z vesnice Mošnov nekam do civilizace, tak je to rychlejší vlakem.
Zrovna Svinov je dost na okraji, takže někomu to bude trvat 10 minut a jinému bezmála hodinu. A většině lidí přes půl hodiny. A z Dubiny to vyjde nastejno.
ulhan se nezapre
tzn. když potřebuji na Senovážné náměstí do NPIČR, a bydlím v Porubě, tak cesta byt-kancelář je letadlem 30 minut? zapomněl jste dobu letu dělit dvěma, a dobu jízdy vlakem násobit dvěma, aby jste to měl ještě lepší
Na letiště stačí přijít 5 minut před odletem?
Na nádraží jo.
Pendolíno – 2 h 56 minut.
Jenže vlak z centra do skorocentra. Letište-město (2*) aspoň 2 hod. navíc.
No jo, zdánlivě dobrá myšlenka, ale v praxi, jak byste chtěl řešit propojení tam, kde VRT prostě nebudou k dispozici? Tam bude vždy letecká doprava i na kratší vzdálenosti mít smysl. Když se člověk podívá do Programu rozvoje VRT v ČR, resp. na TEN-T koridory, tak jen železnice prostě smysluplně efektivní propojení regiónů nezajistí.