obrazok-zdopravy

Jediná na světě. České dráhy prodávají Esmeraldu

Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: RopidEsmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid

České dráhy ojedinělý motorák vyhodnotily jako nevhodný pro muzeum.

Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Ještě bych pochopil, ji prodávat s kasandrou, ale kdo ji koupí bez řídícího vozu, který k ní neodmyslitelně patřil? Být muzejník, chtěl bych jí jedině s řídícím vozem kvůli kapacitě na historických vlacích, ale takhle si nedovedu představit, kdo by ji mohl chtít a k čemu? Typické vozidlo ČD to sice není, ale to nikdy žádný prototyp, který se nestal sériovým výrobkem, tak to by mě zajímalo, podle čeho se takové prototypy určují, jestli je anebo není potřeba je zachovat.

Vojtech

Pokud umí řídit po kabelu 810, tak je ideálním kupcem Kžc !!!
Nutně potřebuje jednu soupravu, než udělají reko 813 s ETCS.

El Barto

Až na to, že 810 po kabelu nelze řídit.

vbb

Kdyby se vzal opancéřovaný kabel a jedna žíla by se použila jako lanko v bowdenu, tak by to možná šlo 🙂

M.Z.

Ideální pro zástavbu pohonu z Enyaqu. Vznikne BEMU za pár korun… 😉

Vrabec na střeše

Kyklopa zachraňují z popela a tohle mají kompletní a ohrnují na tím nos.

vbb

Kyklop ale má reálné využití na Okruhu.

Iss

Přesně…je to prototyp…unikát…škoda jí….třeba ji někdo odkoupí…jestli ne,fakt škoda

mluno

Ten Kyklop ale taky prošel dlouhou odyseou. A taky byl původně na sešrotování, než ho začli z toho popela zachraňovat.

Leinad

A je to výhodné = Je nynější obnova Kyklopa výhodnější, než by byla údržba za těch pár let?

Sáček

Esmeralda byla tehdy populární jihoamerická telenovela. Kasandra byla taky nějaká telenovela.

Jan Soukup

Úžasné.

mluno

Teta Kasandra byla ve včelce Máje. Jinou kasandru neznám, ale telenovely normálně nesleduju.

Leinad

Proto taky ten název. Esmeralda protože 812 je zelený jako ta holka. Kasandra je další seriál.

Jan Sova

Nedá se to vykuchat a přezbrojit nějakou Regínu, ať vyjede stoupání?

Jan Soukup

Dá.

vbb

Sice teoreticky dá, ale schvalovat se to bude za jaké peníze?

Leinad

Co všechno by se kuchalo? Přecijenom jsou to podobné vozy, vlastně prototyp a série, tipuju že většina papírů by byla copypaste.

vbb

Asi takhle – pokud je motor a převodovka stejná, tak přehazování nemá žádný smysl.
A pokud by byly jiné, tak se to musí vypapírovat znova.

Petr Novotný

Vhodný by byl, jen se nechce. Nebo někdo má zájem…

Vendelin

A jako „vagon“ by ji na cyklohráčku provozovat nešlo?

Jan Soukup

Šlo. Ale moudré rozhodnutí by to nebylo.

Happy

Jezdila skvěle. I s Kasandrou to byl drak. Svižné rozjezdy. Nikdy jsem nepřišel na to, co tam bylo jinak oproti lemroidní sériím RN…

Libor

Asi byla načipovaná 😁. Hlavně ať už zmizí z kolejí, takové střepy tam nemají co dělat.

krtek

vy jste fakt jak kolovrátek

tiborgic

Ovšem pokud jezdila. Což nebýval zrovna častý jev. Spolehlivostí zrovna neoplývála

Petr

Ve skodovce by vám dali! … Zabavit se prototypu, to je ta největší hovadina. Proto taky Maj v depozitáři tolik zajímavých prototypu, byť jen v jednom exempláři

Eman

Však si to může škodovka nebo kdokoliv jiný, kdo sbírá kuriozity, koupit. Podle mě je úplně v pořádku, pokud se muzeum ČD bude zaměřovat na ty nejmasovější a nejtuctovější vozy, které utvářely a utvářejí jejich tvář. A to je třeba regionova, ne tohle.

Libor

Kovošrot….

Petr

Právě proto že To byl jen jeden prototyp!!! Proto si myslím jej zachovat! Dopadne to jako se vším, za pár let se někdo probudí, že zbavit se toho byla blbost. Lidi se z dřívějška nikdy nepouci!

Jan Soukup

Vám někdo v tom zachování brání?

Petr

Je to jen čistě můj názor, 100 lidí, 100 názorů

poťouchlík

ačkoliv jsem fandou klidné jízdy a větru ve vlasech (ano, kvůli zpackané modernizaci jezdím na výlety už skoro výlučně jen autem, kde si mohu otevřít okna a nemusím se potit jak prase před porážkou), tak se divím, že se někdo vůbec pozastavuje nad tím, že tento vrchol kýče nemíří do muzea. samozřejmě chápu, že regionova má v muzeu své místo, ale tento paskvil pls zaparkovat v třebový, postříkat a zapomenout.

BND 30

Tak končí – aspoň doufám – tato komedie.
Zlo prohrává a dobro žije.
Vám, šotouši, vidím, se slza v oku blyští,
že chodí to tak pouze na jevišti.
.
.
.
Je marné žehrat, modliti se zdrávas.
Vše záleží jen na vás, na nás
(Pohlédne do řad vlevo.)a hlavně teda na vás!!!

Jarda79

Když pominu, že celkově by se ČD neměly věnovat nostalgii, tak je vtipné že Esmeralda není vhodná do muzea, ale x zamračených samozřejmě ano, protože na nich někteří vlivní šotouši z ČD rádi jezdí.
Aneb do nostalgie se hodí „jen něco“.
Tak jako kdyby sběratel známek děla sbírku podle toho, že tahle známka je hezky barevná, dám si jí 5*

glum

můžete prosím přiblížit v čem je podle vás bardotka srovnatelná s tímto kýčem?

Petr

714 001 byl taky kýč? A tak tak unikla autogenum!!

M.Z.

Za léta, co bydla deponovaná v Telči jsem nepochopil, co na ní v Brně vidí?

mluno

Jo tahle známka se nepovedla, tu dám na podpal. (Nebo třeba různé přetisky, které tvořily přechod od nějakého systému k jinému, do té kategorie by asi patřila Esmeralda.) Samozřejmě správný sběratel má hlavně to typické, ale nejcennější kusy sbírky (které se pak ukazujou na výstavách) jsou právě takové rarity, které se třeba omylem vytiskly v malém počtu kusů. Nebo u známek nebyly oblíbené a moc se nepoužívaly (jako třeba známky se Zemanem).

Hoermalmeister

Esmeralda je bez Kasandry tak trochu k ničemu… 810 na steroidech, bez nízkopodlažního ŘV to nemá ani poloviční cenu, ale chápu, že pro ČD má stále využití

Frantisek X

Přesně tak. Jenže vezměte teď dětem ze Hráčku vůz s atrapou řízení… Někdo to může ještě provozovat místo 810, ale co z toho.

fabec

Na Šenovku dobrá…

PedrosVozomixos

Nedivil bych se, kdyby ju někdo koupil a uvedl do provozního stavu, ale kde na to vzít. Nikdo snad nekradem.

Ladislav Boháč
Xxx

Esmeralda před Rakovníkem ještě jezdila na Moravě.

tiborgic

To rozhodně ne. Nejdříve byla v Rakovníku a až pak na Moravě

tiborgic

Vlastně máš pravdu. V Pars Šumperk. Jinak opravdu šla z výroby rovnou do Rakovníka. Stejně tak první Regionovy a naposledy Regiofoxy.

Jan Kavan

V čem byla jiná od série Regionov?

Kubrt

Byl to sólo motorák, s dvěma kabinami.

Svět_bez_kolejí_bude_lepší

V tom že je ještě hnusnější než klasická regína… Jednou jsem s tím jel a zážitek naprosto otřesný!

Pavel

Není průchozí. A je to v podstatě 810 s jinou kastlí.

Pan průvodčí

Řekněme spíš nástupce tehdejších 811.082 a 494 v modernějším designu.

El Barto

Nejde pouze o design ale také o pohonné ústrojí. 811 měly trakční výkon původních 155 kW a převodovku Praga 2 M 90.91-I, 812 měla 242 kW a převodovku Voith.

Jiří Švácha

Nebyl to náhodou takovej vývojovej „mezistupeň“ mezi šukafonem a regínou?

Xxx

Ano, byl.

Petr

A plno věcí v elektrické části, notabene i Bp

Jiří Švácha

Haló zdejší šotouši kdepak jste? Máte konečně možnost koupit si šrot opravit ho a provozovat. (pro nechápavé dělám si prču…)

Pavel Vavříček

Já si myslím, že ji fakt někdo koupí, když je to unikát. Na prodej je i Máša

Jiří Švácha

Tak proč by ne. Pravda je že pro šotojízdy by to bylo fajn. Je to taková „šukoregína“.

Pan průvodčí

Tohle zprovoznit by stálo těžký prachy v řádu milionů. Esmeralda je od roku 2020 nepojízdná. To by musel bejt nějakej hodně zazobanej šotouš – filantrop.
Ehmmm… Alberte ? 😂

Jarda

co s ní je, že v řádech milionů?

Pan průvodčí

Převodovka ZF a porucha řízení, prakticky nefunkční řídící systém, atypický motor Liaz M1.2C na který nejsou ND a v neposlední řadě po těch letech oprava a kompletní revize ,,vzduchoviny“.

Zrzek

Atypický motor hm, tam bude jen jinak ovládané vstřikovací čerpadlo a řídící systém jde napasovat z Reginy a s tou převodovkou to bude podobné.

Petr

Nutné nemusí být pojizdny

Pražák

Bohatý šotouš je protimluv.

Ares

Unikát pro šotouše. Krakena taky žádnej šotouš nezachránil.

Vendelin

Ale nějaká iniciativa tehdy byla, byť trochu naivní.

Jan Sova

Krakena byla škoda, měla to koupit nějaká odborná škola na venkovní výuku místo betonových učeben…. Třeba by uvnitř byly dílny se svěráky a bruskami….

vladki

Máša není unikát. Na Slovensku jezdí princezen (263) víc.

O.K.

Máša je unikát ne? Ty první dvě princezny jsou od těch sériových trochu jinačí, jestli se nepletu. Jesrli stojí za “záchranu”, to neposoudím.

David

Nic jste nepochopil, šotozabavu musí vždy platit někdo jiny, ideálně z eráru. A základní částka na kde co je miliarda.

Petr

Plno jiných vozidel je v Chomutově taky nepojizdnych! Ale stojí tam a jsou zachována

Pražák

A co brání sotoušům vyhlásit sbírku, koupit to a nechat to opravit? Lidé se dokážou složit na kde co. Anebo je to o tom, že jsou všichni šotouši přesvědčení, že jim má jejich hobby platit někdo jiný? Ideálně stát?

Frantisek

Třeba na to ještě někdo sežene dotaci na ETCS a wifi …