Jediná na světě. České dráhy prodávají Esmeraldu

Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: RopidEsmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid

České dráhy ojedinělý motorák vyhodnotily jako nevhodný pro muzeum.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrabec na střeše

Kyklopa zachraňují z popela a tohle mají kompletní a ohrnují na tím nos.

Sáček

Esmeralda byla tehdy populární jihoamerická telenovela. Kasandra byla taky nějaká telenovela.

Jan Soukup

Úžasné.

Jan Sova

Nedá se to vykuchat a přezbrojit nějakou Regínu, ať vyjede stoupání?

Jan Soukup

Dá.

Petr Novotný

Vhodný by byl, jen se nechce. Nebo někdo má zájem…

Vendelin

A jako „vagon“ by ji na cyklohráčku provozovat nešlo?

Jan Soukup

Šlo. Ale moudré rozhodnutí by to nebylo.

Happy

Jezdila skvěle. I s Kasandrou to byl drak. Svižné rozjezdy. Nikdy jsem nepřišel na to, co tam bylo jinak oproti lemroidní sériím RN…

Libor

Asi byla načipovaná 😁. Hlavně ať už zmizí z kolejí, takové střepy tam nemají co dělat.

Petr

Ve skodovce by vám dali! … Zabavit se prototypu, to je ta největší hovadina. Proto taky Maj v depozitáři tolik zajímavých prototypu, byť jen v jednom exempláři

Eman

Však si to může škodovka nebo kdokoliv jiný, kdo sbírá kuriozity, koupit. Podle mě je úplně v pořádku, pokud se muzeum ČD bude zaměřovat na ty nejmasovější a nejtuctovější vozy, které utvářely a utvářejí jejich tvář. A to je třeba regionova, ne tohle.

Libor

Kovošrot….

Petr

Právě proto že To byl jen jeden prototyp!!! Proto si myslím jej zachovat! Dopadne to jako se vším, za pár let se někdo probudí, že zbavit se toho byla blbost. Lidi se z dřívějška nikdy nepouci!

Jan Soukup

Vám někdo v tom zachování brání?

poťouchlík

ačkoliv jsem fandou klidné jízdy a větru ve vlasech (ano, kvůli zpackané modernizaci jezdím na výlety už skoro výlučně jen autem, kde si mohu otevřít okna a nemusím se potit jak prase před porážkou), tak se divím, že se někdo vůbec pozastavuje nad tím, že tento vrchol kýče nemíří do muzea. samozřejmě chápu, že regionova má v muzeu své místo, ale tento paskvil pls zaparkovat v třebový, postříkat a zapomenout.

BND 30

Tak končí – aspoň doufám – tato komedie.
Zlo prohrává a dobro žije.
Vám, šotouši, vidím, se slza v oku blyští,
že chodí to tak pouze na jevišti.
.
.
.
Je marné žehrat, modliti se zdrávas.
Vše záleží jen na vás, na nás
(Pohlédne do řad vlevo.)a hlavně teda na vás!!!

Jarda79

Když pominu, že celkově by se ČD neměly věnovat nostalgii, tak je vtipné že Esmeralda není vhodná do muzea, ale x zamračených samozřejmě ano, protože na nich někteří vlivní šotouši z ČD rádi jezdí.
Aneb do nostalgie se hodí „jen něco“.
Tak jako kdyby sběratel známek děla sbírku podle toho, že tahle známka je hezky barevná, dám si jí 5*

glum

můžete prosím přiblížit v čem je podle vás bardotka srovnatelná s tímto kýčem?

Petr

714 001 byl taky kýč? A tak tak unikla autogenum!!

Hoermalmeister

Esmeralda je bez Kasandry tak trochu k ničemu… 810 na steroidech, bez nízkopodlažního ŘV to nemá ani poloviční cenu, ale chápu, že pro ČD má stále využití

Frantisek X

Přesně tak. Jenže vezměte teď dětem ze Hráčku vůz s atrapou řízení… Někdo to může ještě provozovat místo 810, ale co z toho.

fabec

Na Šenovku dobrá…

PedrosVozomixos

Nedivil bych se, kdyby ju někdo koupil a uvedl do provozního stavu, ale kde na to vzít. Nikdo snad nekradem.

Ladislav Boháč
Xxx

Esmeralda před Rakovníkem ještě jezdila na Moravě.

tiborgic

To rozhodně ne. Nejdříve byla v Rakovníku a až pak na Moravě

Jan Kavan

V čem byla jiná od série Regionov?

Kubrt

Byl to sólo motorák, s dvěma kabinami.

Svět_bez_kolejí_bude_lepší

V tom že je ještě hnusnější než klasická regína… Jednou jsem s tím jel a zážitek naprosto otřesný!

Pavel

Není průchozí. A je to v podstatě 810 s jinou kastlí.

Pan průvodčí

Řekněme spíš nástupce tehdejších 811.082 a 494 v modernějším designu.

Jiří Švácha

Nebyl to náhodou takovej vývojovej „mezistupeň“ mezi šukafonem a regínou?

Xxx

Ano, byl.

Petr

A plno věcí v elektrické části, notabene i Bp

Jiří Švácha

Haló zdejší šotouši kdepak jste? Máte konečně možnost koupit si šrot opravit ho a provozovat. (pro nechápavé dělám si prču…)

Pavel Vavříček

Já si myslím, že ji fakt někdo koupí, když je to unikát. Na prodej je i Máša

Jiří Švácha

Tak proč by ne. Pravda je že pro šotojízdy by to bylo fajn. Je to taková „šukoregína“.

Pan průvodčí

Tohle zprovoznit by stálo těžký prachy v řádu milionů. Esmeralda je od roku 2020 nepojízdná. To by musel bejt nějakej hodně zazobanej šotouš – filantrop.
Ehmmm… Alberte ? 😂

Jarda

co s ní je, že v řádech milionů?

Pan průvodčí

Převodovka ZF a porucha řízení, prakticky nefunkční řídící systém, atypický motor Liaz M1.2C na který nejsou ND a v neposlední řadě po těch letech oprava a kompletní revize ,,vzduchoviny“.

Zrzek

Atypický motor hm, tam bude jen jinak ovládané vstřikovací čerpadlo a řídící systém jde napasovat z Reginy a s tou převodovkou to bude podobné.

Petr

Nutné nemusí být pojizdny

Pražák

Bohatý šotouš je protimluv.

Ares

Unikát pro šotouše. Krakena taky žádnej šotouš nezachránil.

Vendelin

Ale nějaká iniciativa tehdy byla, byť trochu naivní.

Jan Sova

Krakena byla škoda, měla to koupit nějaká odborná škola na venkovní výuku místo betonových učeben…. Třeba by uvnitř byly dílny se svěráky a bruskami….

vladki

Máša není unikát. Na Slovensku jezdí princezen (263) víc.

O.K.

Máša je unikát ne? Ty první dvě princezny jsou od těch sériových trochu jinačí, jestli se nepletu. Jesrli stojí za “záchranu”, to neposoudím.

David

Nic jste nepochopil, šotozabavu musí vždy platit někdo jiny, ideálně z eráru. A základní částka na kde co je miliarda.

Petr

Plno jiných vozidel je v Chomutově taky nepojizdnych! Ale stojí tam a jsou zachována

Pražák

A co brání sotoušům vyhlásit sbírku, koupit to a nechat to opravit? Lidé se dokážou složit na kde co. Anebo je to o tom, že jsou všichni šotouši přesvědčení, že jim má jejich hobby platit někdo jiný? Ideálně stát?

Frantisek

Třeba na to ještě někdo sežene dotaci na ETCS a wifi …