Jediná na světě. České dráhy prodávají Esmeraldu
Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid

České dráhy ojedinělý motorák vyhodnotily jako nevhodný pro muzeum.
České dráhy ojedinělý motorák vyhodnotily jako nevhodný pro muzeum.
Ještě bych pochopil, ji prodávat s kasandrou, ale kdo ji koupí bez řídícího vozu, který k ní neodmyslitelně patřil? Být muzejník, chtěl bych jí jedině s řídícím vozem kvůli kapacitě na historických vlacích, ale takhle si nedovedu představit, kdo by ji mohl chtít a k čemu? Typické vozidlo ČD to sice není, ale to nikdy žádný prototyp, který se nestal sériovým výrobkem, tak to by mě zajímalo, podle čeho se takové prototypy určují, jestli je anebo není potřeba je zachovat.
Pokud umí řídit po kabelu 810, tak je ideálním kupcem Kžc !!!
Nutně potřebuje jednu soupravu, než udělají reko 813 s ETCS.
Až na to, že 810 po kabelu nelze řídit.
Kdyby se vzal opancéřovaný kabel a jedna žíla by se použila jako lanko v bowdenu, tak by to možná šlo 🙂
Ideální pro zástavbu pohonu z Enyaqu. Vznikne BEMU za pár korun… 😉
Kyklopa zachraňují z popela a tohle mají kompletní a ohrnují na tím nos.
Kyklop ale má reálné využití na Okruhu.
Přesně…je to prototyp…unikát…škoda jí….třeba ji někdo odkoupí…jestli ne,fakt škoda
Ten Kyklop ale taky prošel dlouhou odyseou. A taky byl původně na sešrotování, než ho začli z toho popela zachraňovat.
A je to výhodné = Je nynější obnova Kyklopa výhodnější, než by byla údržba za těch pár let?
Esmeralda byla tehdy populární jihoamerická telenovela. Kasandra byla taky nějaká telenovela.
Úžasné.
Teta Kasandra byla ve včelce Máje. Jinou kasandru neznám, ale telenovely normálně nesleduju.
Proto taky ten název. Esmeralda protože 812 je zelený jako ta holka. Kasandra je další seriál.
Nedá se to vykuchat a přezbrojit nějakou Regínu, ať vyjede stoupání?
Dá.
Sice teoreticky dá, ale schvalovat se to bude za jaké peníze?
Co všechno by se kuchalo? Přecijenom jsou to podobné vozy, vlastně prototyp a série, tipuju že většina papírů by byla copypaste.
Asi takhle – pokud je motor a převodovka stejná, tak přehazování nemá žádný smysl.
A pokud by byly jiné, tak se to musí vypapírovat znova.
Vhodný by byl, jen se nechce. Nebo někdo má zájem…
A jako „vagon“ by ji na cyklohráčku provozovat nešlo?
Šlo. Ale moudré rozhodnutí by to nebylo.
Jezdila skvěle. I s Kasandrou to byl drak. Svižné rozjezdy. Nikdy jsem nepřišel na to, co tam bylo jinak oproti lemroidní sériím RN…
Asi byla načipovaná 😁. Hlavně ať už zmizí z kolejí, takové střepy tam nemají co dělat.
vy jste fakt jak kolovrátek
Ovšem pokud jezdila. Což nebýval zrovna častý jev. Spolehlivostí zrovna neoplývála
Ve skodovce by vám dali! … Zabavit se prototypu, to je ta největší hovadina. Proto taky Maj v depozitáři tolik zajímavých prototypu, byť jen v jednom exempláři
Však si to může škodovka nebo kdokoliv jiný, kdo sbírá kuriozity, koupit. Podle mě je úplně v pořádku, pokud se muzeum ČD bude zaměřovat na ty nejmasovější a nejtuctovější vozy, které utvářely a utvářejí jejich tvář. A to je třeba regionova, ne tohle.
Kovošrot….
Právě proto že To byl jen jeden prototyp!!! Proto si myslím jej zachovat! Dopadne to jako se vším, za pár let se někdo probudí, že zbavit se toho byla blbost. Lidi se z dřívějška nikdy nepouci!
Vám někdo v tom zachování brání?
Je to jen čistě můj názor, 100 lidí, 100 názorů
ačkoliv jsem fandou klidné jízdy a větru ve vlasech (ano, kvůli zpackané modernizaci jezdím na výlety už skoro výlučně jen autem, kde si mohu otevřít okna a nemusím se potit jak prase před porážkou), tak se divím, že se někdo vůbec pozastavuje nad tím, že tento vrchol kýče nemíří do muzea. samozřejmě chápu, že regionova má v muzeu své místo, ale tento paskvil pls zaparkovat v třebový, postříkat a zapomenout.
Tak končí – aspoň doufám – tato komedie.
Zlo prohrává a dobro žije.
Vám, šotouši, vidím, se slza v oku blyští,
že chodí to tak pouze na jevišti.
.
.
.
Je marné žehrat, modliti se zdrávas.
Vše záleží jen na vás, na nás
(Pohlédne do řad vlevo.)a hlavně teda na vás!!!
Když pominu, že celkově by se ČD neměly věnovat nostalgii, tak je vtipné že Esmeralda není vhodná do muzea, ale x zamračených samozřejmě ano, protože na nich někteří vlivní šotouši z ČD rádi jezdí.
Aneb do nostalgie se hodí „jen něco“.
Tak jako kdyby sběratel známek děla sbírku podle toho, že tahle známka je hezky barevná, dám si jí 5*
můžete prosím přiblížit v čem je podle vás bardotka srovnatelná s tímto kýčem?
714 001 byl taky kýč? A tak tak unikla autogenum!!
Za léta, co bydla deponovaná v Telči jsem nepochopil, co na ní v Brně vidí?
Jo tahle známka se nepovedla, tu dám na podpal. (Nebo třeba různé přetisky, které tvořily přechod od nějakého systému k jinému, do té kategorie by asi patřila Esmeralda.) Samozřejmě správný sběratel má hlavně to typické, ale nejcennější kusy sbírky (které se pak ukazujou na výstavách) jsou právě takové rarity, které se třeba omylem vytiskly v malém počtu kusů. Nebo u známek nebyly oblíbené a moc se nepoužívaly (jako třeba známky se Zemanem).
Esmeralda je bez Kasandry tak trochu k ničemu… 810 na steroidech, bez nízkopodlažního ŘV to nemá ani poloviční cenu, ale chápu, že pro ČD má stále využití
Přesně tak. Jenže vezměte teď dětem ze Hráčku vůz s atrapou řízení… Někdo to může ještě provozovat místo 810, ale co z toho.
Na Šenovku dobrá…
Nedivil bych se, kdyby ju někdo koupil a uvedl do provozního stavu, ale kde na to vzít. Nikdo snad nekradem.
Fotky z roku 2007 jsou zde: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_812,912.php
Esmeralda před Rakovníkem ještě jezdila na Moravě.
To rozhodně ne. Nejdříve byla v Rakovníku a až pak na Moravě
Vlastně máš pravdu. V Pars Šumperk. Jinak opravdu šla z výroby rovnou do Rakovníka. Stejně tak první Regionovy a naposledy Regiofoxy.
V čem byla jiná od série Regionov?
Byl to sólo motorák, s dvěma kabinami.
V tom že je ještě hnusnější než klasická regína… Jednou jsem s tím jel a zážitek naprosto otřesný!
Není průchozí. A je to v podstatě 810 s jinou kastlí.
Řekněme spíš nástupce tehdejších 811.082 a 494 v modernějším designu.
Nejde pouze o design ale také o pohonné ústrojí. 811 měly trakční výkon původních 155 kW a převodovku Praga 2 M 90.91-I, 812 měla 242 kW a převodovku Voith.
Nebyl to náhodou takovej vývojovej „mezistupeň“ mezi šukafonem a regínou?
Ano, byl.
A plno věcí v elektrické části, notabene i Bp
Haló zdejší šotouši kdepak jste? Máte konečně možnost koupit si šrot opravit ho a provozovat. (pro nechápavé dělám si prču…)
Já si myslím, že ji fakt někdo koupí, když je to unikát. Na prodej je i Máša
Tak proč by ne. Pravda je že pro šotojízdy by to bylo fajn. Je to taková „šukoregína“.
Tohle zprovoznit by stálo těžký prachy v řádu milionů. Esmeralda je od roku 2020 nepojízdná. To by musel bejt nějakej hodně zazobanej šotouš – filantrop.
Ehmmm… Alberte ? 😂
co s ní je, že v řádech milionů?
Převodovka ZF a porucha řízení, prakticky nefunkční řídící systém, atypický motor Liaz M1.2C na který nejsou ND a v neposlední řadě po těch letech oprava a kompletní revize ,,vzduchoviny“.
Atypický motor hm, tam bude jen jinak ovládané vstřikovací čerpadlo a řídící systém jde napasovat z Reginy a s tou převodovkou to bude podobné.
Nutné nemusí být pojizdny
Bohatý šotouš je protimluv.
Unikát pro šotouše. Krakena taky žádnej šotouš nezachránil.
Ale nějaká iniciativa tehdy byla, byť trochu naivní.
Krakena byla škoda, měla to koupit nějaká odborná škola na venkovní výuku místo betonových učeben…. Třeba by uvnitř byly dílny se svěráky a bruskami….
Máša není unikát. Na Slovensku jezdí princezen (263) víc.
Máša je unikát ne? Ty první dvě princezny jsou od těch sériových trochu jinačí, jestli se nepletu. Jesrli stojí za “záchranu”, to neposoudím.
Nic jste nepochopil, šotozabavu musí vždy platit někdo jiny, ideálně z eráru. A základní částka na kde co je miliarda.
Plno jiných vozidel je v Chomutově taky nepojizdnych! Ale stojí tam a jsou zachována
A co brání sotoušům vyhlásit sbírku, koupit to a nechat to opravit? Lidé se dokážou složit na kde co. Anebo je to o tom, že jsou všichni šotouši přesvědčení, že jim má jejich hobby platit někdo jiný? Ideálně stát?
Třeba na to ještě někdo sežene dotaci na ETCS a wifi …