Jediná Regionova, která nepatří Českým drahám, prochází omlazením pro provoz na Šumavě
Jednotka 814.501 v barvách GW Train Regio. Foto: ČMŽO - elektronika
Jednotku čeká kompletní proměna interiéru a exteriéru.
Jednotku čeká kompletní proměna interiéru a exteriéru.
a má to vůbec cenu tenhle werk ještě znova rekonstruovat??
Jede to po lokálkách občas z kopce závrantých 80, tak to musí mít klimatizaci – ne jako Honecker jezdící 160 po korydoru.
Tak 810 také mají, 814 také, soutěže vyhrávají,co víc si přát ?
Kdy začne jednotka vozit cestující ? V článku to nějak chybí. Popravdě ne že bych se těšil, spíše naopak. Už jsem jí tu viděl tak před půl rokem a nevěřícně zíral
Kdepak jste jí viděl Vy odborníku?
Hořice na Šumavě – při křižování. Mám i méně kvalitní foto
Vlajková loď.
už si jen pořídit 810, humanizovat je a to bude vlajková loď 😉
Jak chcete humanizovat co je už z podstaty antihumánní. 🙂
Vyprat závěsy a přidat USB zásuvky 🙂
A klimu.
To by šlo 🙂
A přesně pro Vás GWTR přišel se zázrakem jménem řada 816 😁
Viděl bych v tom docela nebezpečný precedent…
Co si kraje objednají, to mají..
Byl to docela křáp proti Regionovám ČD. Oprava je určitě plus.
reginy taky nic moc…topení se tam sr…lo už když byly nové a trvá to dodnes
GW train vlastnily i 810tky. Mají je ještě nebo už vyřazeno?
Na Šumavě jezdí 2 nebo 3 816 což je jejich modernizace.
GWTR mají tuším jednu 810 a několik rekonstruovaných 816. Obvykle slouží jako záloha, nebo na trati Číčenice – Prachatice – Nové Údolí v létě ve složení 816 – vagon na kola – 816. Takže je možné, že bude jezdit 814, aby i tento spoj byl nízkopodlažní.
Vím že jezdí večerní do Krumlova a ranní z Krumlova. A pak právě Číčenice-Volary, aktuálně i sólo.
Unikátní konfigurace. Klimatizace a dají se i okna stáhnout. Oproti zbytku s čím jezdí, komfortní vozidlo !
😁
no,to je dost blbá kombinace
To tušíte pěkný kulový tedy.
Mají pro provoz v KH kraji
Viděl jsem je letos v Bečově nad Teplou a v Kraslicích. Tam jezdí, pokud vím, ve školní dny jako posily. Mají tam i vlečňáky.
Třeba 810.602 je možno stále potkat na trati Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem jako zálohu v případě že nejezdí 816
Vyhozené peníze
Jak zgenerálkovat Regionovu? Podpálit, co zbyde prodat do šrotu a koupit něco nového… .-)
Můžete koupit jsem pro.
Nemám koncesi .-))
Na nákup koncesi myslím potřebovat nebudete 😛 😀
K čemu mi bude šrot když nemám koncesi na převoz smetáků? Já na rozdíl od vás mám ekonomické myšlení. :-)))
jaký mělo smysl prodat 2 sprintery AŽD a nechat si regionovu (a následně ji opravovat)?
nebylo by vyhodnější mít více sprinterů a zbavit se regionovy
čím více řad tím huře se to udržuje a shání díly
Prodat můžete jen to, co chce někdo jiný koupit.
Nemyslim to z hlediska prodeje
Ale provozu, přece jen je to jeden jediny kus
Sprinterů mají okolo 15
Po odprodeji 2 Sprinterů AŽD jich momentálně mají 13 (9 na Šumavě a 4 na Karlovarsku).
Tak sprinteři jsou navíc , proto se prodaly . Tahle Regina je spíš jako záložní nebo na školní spoje , kde jede za 24 hodin jen jeden pár spojů . A na Šumavu přijdou novější stroje ,pokud se tedy podaří dohodnout s krajem na financích . Pokud ne zůstanou sprinteři .
Co se týče té dohody s krajem na financích: jak se to momentálně vyvíjí?
dohoda na financích, umožňuje to smlouva? To je podle mě i lehce napadnutelné..vyhrát smlouvu s horšími vlaky za nejnižší cenu a pak v průběhu chtít vyšší cenu za lepší vlaky..
Tak to by muselo být napadnutelné i v případě nasazení 845, se kterými se zpočátku taktéž nepočítalo, neboť 845 mají také vyšší spotřebu než 818.
Tak to opravdu netuším
Taktéž předpokládám, že modernizace strojů pro depo Volary může být zahájena v okamžiku, kdy budou kompletně hotové stroje pro depo Klatovy.
Každopádně bych velice rád, kdyby se dopravce s JčK na financích dohodl. Neboť zpět do RegioSprinterů se šumavským cestujícím chtít nebude.
Asi tak . Hlavně půjde o náhradu za mrkve na Budějovické trati .pokud to kraj schválí ale nevidím do toho .
O náhradu za ř. 845? Já myslel, že za řadu 818.
A otázkou je, jestli ty nové stroje budou moci být nasazeny ihned od nového GVD, tj. 10.12. Neboť s jejich pořízením se asi čeká do rozhodnutí JčK. Měl jsem za to, že se o tom jedná už od léta, tak by dávno už mělo být rozhodnuto.
Čím méně sprinterů, tím lépe. Regionova je v tuto chvíli reálně asi to nejlepší, co GWTR pro jižní Čechy má (Plzeňské RS1 nepočítám). 654 a 845 jsou něco příšerného a čím dříve se těchto krámů zbaví, tím lépe.
Dále mají na Šumavě též 816 a 810.
Nezapomeňme též na 2 jednotky ř. 817. Momentálně (od 4.10.) je jako důvod dosavadního nenasazení do provozu uvádí nadbytečnost. Předtím byl jako důvod uváděn špatný technický stav.
Jedna 817 nemá ani lak
Koncem ledna 2021 probíhaly zkoušky ř. 817, jeden den do Nového Údolí, druhý den na trati 198.
A od té doby se to s nimi nikam nepohlo?
Přesně tak, od té doby stojí a ani nevím, zda s nimi ještě počítají.
Ono se vůbec nikde nedá zjistit, jak se to bude s vozovým parkem na Šumavě vyvíjet dále. Na K-reportu diskuse na toto téma neprobíhá a na sociálních sítích také ne.
A proč by také mělo.
817 se snad vrací do Polska .
Kde se psalo nebo mluvilo o návratu 817 do Polska?
810 by byla nejlepší co ?
Stísněným prostorem a větratelností jsou ty původní na stejné úrovni, jako 845, ty GW 816 verze budou ale spíš lepší.
Akorát ty schody dělají pořád vyšší!
Zrovna na Vaše rady je určitě někdo zvědav
845 ..šrot a smrdí víc jak vetrieska
Kdo by si ksakru chtěl koupit RegioNovu? 😀
Kovošrot.
Muzeum kuriozit.
nikdo, max KŽC a dát do ní etcs, ale já mam na mysli to jake stoje si nechají přece je lepší mit zalohu stejny stroj, než atypicky
taktež co se tyče ND, je lepší mít meně řad ve vozovem parku než více
Opravdu dostane nove sedacky (napr. od borcadu), nebo se bude jednat pouze o precalouneni?
A udělají něco s tim podvozkem? Nebo to s vami bude mlátit jak v pračce? Na podvozek to hodne trpělo.
Co s podvozkem? Vyměnit asi těžko
no a kdyby se celý regiošuk posadil na nákladní plato? 😀
Jedině asi sešrotovat a koupit něco lepšího.
S pojezdem MV se nic moc nedá dělat. Je to všechno za zenitem a nepřinese to nic zvláštního. Pořád to bude kostitřas.
A co si představujete že s tím podvozkem lze udělat?
Uvést trať do normového stavu. Pak podvozek není třeba řešit.
Přesně tak.
Šotouši si myslí, že za poskakování auta na dírách ve vozovce může podvozek auta.
Za to, že veterán s loukoťovými koly poskakuje víc než moderní auta.
Pokud to s vámi za jízdy mlátí jako v pračce, to už je spíš problém špatného stavu trati než vozidla.
Podvozek, který byl mimo 810 použit koncepčně naposledy u předválečných vagonů s podvozky rybák se už těžko bude modernizovat.
Jediné, co to má společného s Rybákem je to, že se jedná o jednonápravový podvozek, jinak nic.
Jenže to není Reginova, ale Desná. Reginova je pouze obchodní název ČD, stejně jako RegioPanter se na Slovensku jmenuje jen Panter.
V životě tomu nikdo neřekne jinak než regionova, tak pojďme kvůli jednomu kusu slovíčkařit
A taky Helena Vondráčková…
Obávám se, že v případě Regionovy nemáte pravdu – dle mě ji takto pojmenoval výrobce, kterým je PARS (nova) Šumperk – https://www.cojeco.cz/motorova-jednotka-814 !
Ten odkaz nic takového ale nedokládá. Pars někde oficiálně i tuto jednotku pro Železnici Desná nazval Regionovou? To že se tomu tak říkalo neoficiálně je samozřejmě pravda a je to logické.
Nechci tady zabíhat do nějakého nesmyslného šotoflame slovíčkaření, ale každopádně označení Regiopanter používá i výrobce ve své oficiální prezentaci, včetně jednotek pro Slovensko.
A Taurus™ je také označení lokomotiv ES64U2 a ES64U4 společnosti ÖBB, ale začalo se tak neoficiálně říkat všem lokomotivám toho typu u všech provozovatelů.
Šotoušovina.
Tak tomu je. Že se tomu říká, jak se tomu říká je věc jinál
Mínusáři vědí houby.