Jediná linka na zimu. SkyUp začíná létat z Pardubic do Kyjeva, ředitelka chce odebrat lety Ruzyni
Boeing 737-800 ukrajinské společnosti SkyUp Airlines. Foto: SkyUp
Letiště Pardubice zažívá jediný týden za posledních několik měsíců, kdy má ve svém letovém řádu alespoň dvě pravidelné linky. Dnes
…..“Kyjev, to ti je tak krásné město“…….Jaroslav Dušek, Pelíšky:-)))
Titulek tohoto článku mě krásně pobavil. Děkuji za krásný vtip. Už se těším jak se budou tvářit “seriózně samozřejmě” šéfové skutečných letišť:-))) až si tento titulek přečtou. Ať žije letiště duchů a vyhozených peněz daňových poplatníků. Na Ruzyni se už asi třesou strachy :-)))) Švejk by si liboval.
Tak nejenom v Praze, ale Vídeň se take třese…a což teprve linka na ruský venkov do naprosto neznámé Kalugy…to budou mít pardubičáci suuuuper hub:). Nápady paní ředitelky Šmejkalové jsou opravdu těžko uvěřitelné…no a proto také x let letiště zeje prázdnotou, přestože má veškeré zázemí v podobě stovek parkovacích míst a super terminálu. Ted´tam mohou opravdu vystavovat obrazy a dělat z toho galerii tak jako dříve, opět je tam pusto a prázdno. Jen tak dál….síla.
Možná by pomohlo to letiště přejmenovat na Prague East – Pardubice, podobně jako Charleroi se nazývá Bruselem, Beauvais Paříží, Girona Barcelonou atd. Přitom tato města jsou také ve vzdálenosti okolo 100 km. Cizinci totiž nemají ponětí o nějakém letišti v Pardubicích a při hledání letů do Prahy zadávají jako destinaci Prague – všechna letiště, pak jim vyhledávač potenciálně levnější lety do Pardubic nenabídne.
A pokud jde o dotace, tak s nimi souhlasím pouze ve formě sníženého letištního poplatku např. na symbolickou jednu korunu, v žádném případě zasílání desítek milionů korun, jak se to běžně děje.
Souhlasim s vami, I kdyz Prahu nemám rád. Každý cizinec sleduje pouze Prahu. Stejně jako Londýn. Taky každý leta na Stanstead, a ten je 150 km daleko od centra Londýna. Kdyby do jména implementovali Prague, problém je částečně vyřešen. Pak už jen dostat na misto někoho, kdo rozumí bussiness, a dokáže získat pořádné zakázky.
Naprostá většina cestujících nemá nejmenší zájem se plácat z PED do Prahy bud´možnými přistavenými autobusy z letiště na Černý most a obráceně, anebo busem na vlak a dále Praha. Když se to sečte, včetně čekání na spoje, prodlevy, možná zpoždění, apod. tak se lety z/do PED prostě časově nevyplatí. A dopravci to ví velmi dobře. Takže změna názvu opravdu nepomůže…
Prague East Pardubice zni hodne dobre, pokud jsem se dival, pokud jsem se dival, letiste PEP zatim neexistuje. Sup sup, at jim zustane.
Co si o sobě ta ředitelka myslí? že bude všem poroučet kam budou létat? Je to věc každé aerolinky, kam chce létat a kam ne, a ne věc nějaké ředitelky.
Bylo by nejlepší, kdyby slavná paní ředitelka, co nic nedokázala, přestože na místě sedí již 4 roky, byla co nedříve odvolána. Pardubice zejí katastrofální prázdnoutou a ředitelka vymýšlí jen samé chujoviny jako třeba nesmyslnná ruská Kaluga….to je příšerné.
přesně tak. Kaluga… kdyby aspoň v těch destinacích byla trochu schopnější. chtělo by to nějaký hub, třeba MUC, FRA, nebo něco podobného. A když už teda do Ruska, tak třeba do Moskvy, ale ne nějaká Kaluga, o které nikdo nikdy nic neslyšel.
Já si myslím že i ty lowcosty v Praze mají vliv na ceny letenek nelowcostu. Bez nich by tam ty ceny napálili takový za které by prostě radši letěl i člověk co si radši připlatí s tím lowcostem.
A proč si myslí že jim do těch Pardubic neposlaly ty linky všechny tři. Protože prostě chtěj létat do prahy a ne do Pardubic
Zatím mají tři a půl hodiny zpoždění už při příletu.
Takže vlastně cestující budou spokojeni. Dostanou kompenzaci vyšší než byla cena letenky. Zdá se, že SkyUp jsou stejní amatéři jako ta Šmejkalová.
Ano, to je 150 EUR kompenzace dnes.
Nedostanou. Resp. někteří dostanou, někteří ne.
Vzhledem k tomu, že Sky Up je ukrajinský dopravce (čili non-EU), a navíc i letiště je non-EU, týká se kompenzace pouze letů z EU ven.
Čili ti, co tímto spojem přiletěli do Pardubic, nedostanou nic.
Ti, kteří poletí zpět z Pardubic do Kijeva (a zpoždění bude na příletu do Kyjeva nad 3 hodiny) dostanou.
No to jsem měl na mysli, ty odlétající samozřejmě…Ti co přilétají, mají smůlu….
Možná je obsazenost taková, že je ty kompenzace moc netrápí…
Už vidím jak tam čekám na let do Kyjeva, kde nestíhám přestup do Bangkoku (ta čůza co to tam vede v TV říkala že tak mohou lidé toto spojení využívat).
Jen taková poznámka – původně měly SkyUp zažádány o práva na linku z Kyjeva do Karlových Varů (a také je dostaly). Nakonec se nejspíše rozhodli, že jako alternativní letiště pro Prahu jim poslouží lépe ty Pardubice.
Tak jistě, Šmejkalová jim to nepochybně dala za hubičku, jinak by to tam mohli celé kompletně zavřít….Nový terminál a nikde nikdo, síla, že ?
Pokud je 100 $ za zpáteční letenku, pak je to velmi konkurence schopná cena.
„Otevírá se nám mezinárodní hub. Nezveme jenom naše klienty, aby se letěli podívat na Ukrajinu a na různá krásná města. Přes Kyjev se navíc dostanete do celého světa. Je to mezinárodní tranzitní letiště,“ – Toto mi prosím niekto vysvetlite. To sa akože mám trepať do Pardubíc aby som som letel na „neprestupnej“ letenke do Kyjeva, kde by som sa musel znova zacheckovat, hladal hotel do môjho odletu alebo nedajbože zmeškal let ktorý by mi „nadväzoval“ 3 hodiny po mojom prílete kvôli meškaniu? Keď môžem letieť cez Kyjev na jednej letenke s FlyUIA z Prahy alebo Viedne? Ja naozaj nechápem kde… Číst vice »
Taky to v Pardubicích tak vypadá…finanční propady, nikde nikdo…holt super management….kdy bude ten neschopný ansábl konečně odvolán????
Chlapče, on taky každý nebydlí přímo v Praze nebo západně od ní.. ona to myslela pro lidi, kteří nepotřebuji se “trepať” na debilní Venca Flaška AirPort.
Samozřejmě bez přímé návaznosti letu je to dost složité , ale pro lidi z regionu Pardubic-Hradce využitelnost reálná.
Navíc do 100 metru od haly můžeš parkovat neomezeně zadarmo jak dlouho chceš.
Ale bez té chuti aerolinek to fakt nepůjde. Jedině zkusit stopovat 🙂
Nebo zastávka na znamení 😀
Jo a jeste pouziti SkyUp jako priskoku do KBP pro pokracovani dale, zminene pani Smejkalovou, je nesmysl kvuli tomu ze SkyUp ma imrvere zpozdeni a nebo lety rusi uplne. (Vlastni zkusenost)
Já mám zase zkušenost dobrou, do/z Gruzie jsem sledoval historii letů a nějaké výrazné zpoždění jsem nezaznamenal kromě toho že trackery měly popletená čísla letů takže ukazovali permanentní offsety o několik hodin zatímco ve skutečnosti to létalo správně. Rozhodně daleko lepší než Wizzair, jak přístupem k zákazníkovi tak interiérem letadla.
SkyUp ma uz delsi dobu napsane na Facebooku, ze na jejich prilety do Pardubic bude navazovat autobus, ktery pasazery odveze na Cerny Most.
Ano, přímo před halou stal včera tento bus.
Zarazilo me teda to 3,5 hodinové zpoždění.. na Cerny Most to trvá po D11 cca 60 minut autobusem
Důvod proč SkyUp létá do Pardubic je ten, že nesmí do Prahy. Pokud by to omezení neplatilo, tak do Pardubic létat nebudou.
proč by skyup nesměl do prahy?
naopak , získal povolení nejen pro pardubice, ale i pro prahu a karlovy vary.
Protože letecká dohoda stanovuje, že na jedné trase mohou být pouze dva dopravci. PRG-KBP létají ČSA a Ukrainian.
Mimochodem – nevím jak je to teď, ale letenky s UIA se daly loni koupit už kolem 1100 czk/RT (nejnižší možná cena) a pokud ten SkyUp začíná na 100 USD tak je na dvojnásobku. UIA létá z Prahy a je to síťová aerolinka s garantovaným přestupem v Kyjevě.
momentálně nejlevnější UIA z praglu do kijeva kolem 5k CZK na celou zimu, včetně jara.
To byly letenky kupované 10 měsíců dopředu a už tento tarif UIA zrušily…
Jo je to lowcost tarif – zrovna tam koncem měsíce letím, zpáteční za 1100 Kč
aaaa, kijev není lvov :))))
asi jsem fakt přepracovaný :))
díky.
Letenky na tyto lety vychazí cenově lépe na SkyUp, např. Kiwi je o cca 20% dražší.
Kiwi je vždy dražší než koupě na stránkách aerolinky.
Protože kiwi necílí na přímé lety a nějakou provizi mít musí.
To je jasné. Ale udivuje mě, že to někoho překvapuje. 🙂
„kiwi je o cca 20% dražší“
Kiwi je nějaká aerolinka? nebo .. proč srovnáváš ceny aerolinky s kiwi? .)
protože se nám tady rozmohl takový nešvar… já osobně bych od podvodníků, kteří „prodávají“ batožinu k letence, která ji již obsahuje od aerolinky, nekoupil ani slanou vodu…
Protože na stránkách PED je nabídka od Kiwi. A tvůj argumenet „Kiwi je nějaká aerolinka?“ tak se ukaž a porovnej to s jinou aerolinkou.
Co chcete porovnávat? Na webu mají nabídku od Kiwi, protože argumentují tím, že Kyjev je přestupní hub a Kiwi jako jediní ty přestupy nabízí. Cena je to vždy nadsazená a jejich garance přestupu je pochybná a dost omezená. V praxi to funguje tak, že přestup stihneš a pak to přeplatíš, nebo přestup nestihneš a pak se s nimi dohaduješ a záleží na koho narazíš a co z něj vyrazíš. Co vůbec nechápu je, že se najdou experti, co kupují letenky od Kiwi i na přímé lety. Je to tam vždy s příplatkem a jste pak odkázáni na jejich pochybnou podporu…
Není jediný důvod porovnávat Kiwi s nějakou aerolinkou.
Kiwi je dost pochybná záležitost, který má poněkud problematickou historii (podvody s cenami), a jehož garance je v podstatě něco jako dnes slibovat investici s 50% zhodnocením (slovo „pochybné“ je tady spíš pochvalou, je to dost nebezpečná věc). Je to jen past na lidi, co neví, jak kupovat letenky.
a co má PED na webu .. je úplně jedno.
Ono to úplně jedno není, méně znalého to tam navede a jde o nezanedbatelný rozdíl, na to jsem chtěl poukázat.
Respektive proto , abych měl zakázku , měl by někdo mocný zasáhnout a zakázku mi přihrát. Úplně se mi otočila hlava , když jsem četl názor paní Šmejkalové. Než nějaké direktivy seshora by se mělo jít úplně jinak. Vlak Pardubice-centrum Praha je hodina. Tudíž hodně dobrý čas. Proč tedy nepracovat na zlepšení železničního napojení pardubického letiště , nebo alespoň nezavést nějakou autobusovou linku z nádraží na letiště v době odletů /příletů leteckých linek ?
K pravidelným letům (i od nich) je zavedena pravidelná přímá linka k žst. Pardubice – hl.n. Čas jízdy cca 10 minut. Cena jízdenky u řididče 25,- Kč + 20,- Kč zavazadlo (jde to i levněji, pokud máte k dispozici papírovou jízdenku nebo pardubickou kartu. Na nádraží se dá dostat taky taxikem za 89,- Kč. Myslím si, že vlakem to rychleji nepůjde i kdyby se podařilo vybudovat úplně ideální kolejové napojení přímo do kolejiště Pce hl.n. (a po stávajících kolejích úvratí přes Rosice už vůbec ne)
No vidíte , to jsem nevěděl. Asi nebylo správně prezentováno , když se tato informace ke mě nedostala :-).
Jak jedinou větou ze sebe udělat naprosto nekompetentní osobu:
„Spíše bych pražskému letišti odebrala lowcostové dopravce“ – to jako politička chce přikazovat soukromému dopravci odkud či kam má létat? Ale fuj..
„.. a centralizovala je na regionální letiště“ – _centralizovat_ z jednoho místa na více různých menších? Nespletla si paní slova? Centralizace by byl opačný proces.
, která zatím v uvozovkách zejí prázdnotou,“ – no když postaví letiště v místě s malou poptávkou, tak co se diví?
RHood ti to vysvětlí … je študovaná .. a už několik let dělala v aerolinkách, takže je epxertka a má vždycky pravdu 🙂
No to je jak paní Dufková, taky dělá pár let v aerolinkách a představte si že by najednou řídila letiště.
Nechápeš funkci tiskové mluvčí…
Když pohlédeneme na mapu naší republiky, zjistíme, že Pardubice jsou položeny centrálněji, než Praha. Je odsud přibližně stejně daleko do Prahy jako do Olomouce, do západních a jižních Čech jako na jižní Moravu. Tudíž je pardubické letiště pro podobné linky jako ta do Kyjeva nanejvýš vhodné, obzvláště při přetížení letiště Praha-Ruzyně.
No jistě, pro nás z jižních Čech jsou Pardubice naprostý luxus. Sto kilometrů navíc přece nikoho nemůže rozhodit. Tedy samozřejmě jen do doby, než všechno začne lítat do Budějovic….
„…centralizovala je na regionální letiště…“
Paní ředitelka by měla používat jen ty cizí slova, jejichž významu opravdu rozumí. Centralizovat rozptýlením do regionů je oxymoron. Česky nesmysl.
Používání cizích slov je vždycky rizoto. Může se stát, že skončíte katastrálním fiakrem.
Ta toho nalítala (hlavně s přestupem v Kyjevě) takže je na cizí slova přebornice.
Začněte u sebe a nastudujte si definici regionu. 😉 I LKPR lze v jistém smyslu označit za regionální letiště, takže se tam může klidně centralizovat.
Podle mne může zažít letiště v Pardubicích v příštích letech navzdory svému vedení krátkodobě velice zajímavý rozvoj a to hlavně z dosavadního důvodu rychlého růstu počtu cestujících v Praze a brzkého dosažení kapacitních limitů. Přeci jen díky častým vlakům trvá cesta z letiště v Pardubicích jen o trochu déle než z letiště v Praze. A o to jde pokud cestující tvoří ze 75pct. v Praze cizinci… Navíc tu je i malý bonus Pardubic v lepší dostupnosti vlakem pro cestující z Moravy… No a pokud nebudou zprovozněny Vodochody – což minimálně ještě chvíli potrvá – je téměř jisté, že dopravci se… Číst vice »
tohle je nádherná ukázka ono „přání otcem myšlenky“ 🙂
Aerolinky jsou zjevně zcela opačného názoru, jinak by už do PED už dávno létaly.
Ale on hovoří o budoucnosti, ne o minulosti.
mam obavu, ze je to jedno
vetsi rozmach pardubic nastane jen v pripade, ze by opravdu zrealizovali myslenku “zakazeme lc litat do prahy”
pokud toto nenastane, tak tam smysluplne nikdy nic litat nebude
Uvažování aerolinek bude spíše ve smyslu – nezískali jsme vhodný slot v Praze? Tak se na to vybodneme.
Kdyby dopravci chtěli létat do Pardubic, Brna, Ostravy nebo snad na Ceske Budejovice International Airport, tak už tak dávno je (nebo mají v Budějicích zamluvené sloty). Jenže nechtějí. A to nechápe ani ten chytrý pražský radní nebo co to bylo za ouřada co chtěl leteckou dopravu rozhodit do krajů, aby všichni nelétali jen do Prahy a taky ten co tvrdil, že kvůli nové ranveji se budou muset rušit školky a školy …
Ten radní se jmenuje Hlubuček a „skvěle“ reprezentuje hnutí STAN sociálním inženýrstvím, kterým co nejvíce škodí infrastrukturnímu rozvoji Prahy. Nejde jen o snahy zmařit plány letiště, ale on stejně tak blokuje dostavbu zdymadla na Vltavě, 100 let se tam počítá s dvěma komorami a teď jsme už v situaci, kdy tam jsou doslova dopravní zácpy a hrozí nějaké neštěstí. Také pán slyšel o tom, že lodě jsou jedním z největších zdrojů znečištění, tak teď vyhrožuje majitelům lodí, že nezakotví u nábřeží v majetku města, pokud nebudou mít nový ekologický motor, vtip je v tom, že u říční dopravy jde o… Číst vice »
Ty jeho nápady s Ruzyní až příliš okatě kopírují zájmy Penty.
Přeju téhle lince úspěch. Rozhodně to dává větší smysl, než Budějovice a i ta Ostrava. Pardubice jsou hodinu vlakem od Prahy, pro nás Severomoraváky jsou mnohem přístupnější než Praha a ceny z logiky věci budou nižší než v Praze.
neverte tomu… prazaku se moc kodrcat do pardubic chtit nebude.
a to hlavne dokud pardubice nebudou nabizet neco, co praha nema. o ostraaci a okoli uz jsou nauceni jezdit do katowic.
mimocoem, ta hodina vlakem pardubice v podstate pro prahu diskvalifikuje
Myslím si, že Pardubické letiště je oproti Praze pro obyvatele na východ od Prahy (včetně východní části Prahy a i pro centrum tam moc rozdíl není) daleko lépe dostupné, než Ruzyně.
pokud se budeme bavit o pražácích, tak v podstatě jediný, kdo to má skutečně blíž, jsou lidi cca od palmovky po černý most.
zbytek je rychleji na ruzyni.
Možná, ale dále ceny za parking (nenažraná Praha vs zdarma nebo téměř zdarma v PA). Pak možná ceny letenek.
No ale v PA defacto není nabídka kam letět, tak se ani nemlže ukázat, kudy vývoj půjde, tak možná časem..
nenažraná praha? no .. ano, v porovnání s pardubicemi ano.
v porovnání s jinými letišti v evropě je praha mezi nejlevnějšími.
Zdaleka ne, má cenu z Prahy jezdit i do Katovic, Krakova nebo jinam protože to vyjde o pár tisíc levněji než letět z Ruzyně. Takže Pradubice oproti tomu budou kousek za Prahou.
ano, pár kolenovrtů, co kvůli „pár“ korunám pojedou do katowic kvůli ušetřeným pár stovkám, se najde.
ale nedělal bych si iluze, že jich bude nějaké signifikantní množství .)
ceny z logiky věci nižší. ..
No, vzhledem k tomu, kolik faktorů ovlivňuje cenu letenky, tady žádnou neprůstřelnou logiku a jistotu nižší ceny nevidím.
Logika je jednoduchá. Pardubice se mohou podbízet hlavně cenou. Kdo z nich bude lítat, když budou dražší než Ruzyně?
Realita provozu v Pardubicích a v Praze ukazuje, že ta vaše „logika“ zjevně nefunguje 🙂
Protože se z regionu skoro zatím nelítá, když pominu Karlovy Vary s Pobedou, Pardubice se Sky-Up a Rynair z Brna.
Nelítá, a přitom by to mohl být takový sukces, dle té vaší „logiky“ 🙂 Vzdávám, končím, myslete si, že máte pravdu a celý okolní svět jen nevidí ten potenciál k obchodnímu úspěchu.
Mají se dle vás „podbízet cenou“, tedy například místo té pražské cca pětistovky odletové taxy to dávat zadarmo (aby to mělo nějaký měřitelný vliv na cenu letenek)?
Pak ale musíte říct, kdo to zaplatí (zadotuje). Pražské letiště má úspory z rozsahu. Pardubické letiště musí mít náklady na 1 pasažéra obrovské.
A dojíždění ukrajinských gastarbaiterů či zájezdy k moři nepovažuju za věc hodnou dotování.
To sice ne, nicméně odletová taxa za cestujícího v pardubicích je cca o 50% nižší, než v praze…
To je jasné, kdo to zadotuje. My pardubáci, aby tahle lady mohla plácat nesmysly.
Bohužel to je zbožné přání – ona je to hodina čisté jízdy z Pardubic hl.n. Další hodina je čekání na bus a cesta na nádraží a čekání na vlak, který vás sice vyklopí na hl.n., ale pokud náhodou bydlíte jinde než na Václaváku, je to ještě nejmíň půlhodina v MHD. To nevypadá na úplnou hitovku. To tak leda možná kdyby fakt jezdil „airport express“ přímo z letiště ve vazbě na (potenciální) přílety/odlety – ideálně po koridoru směr PRG, ale i OVA/ZLÍN/BNO.
Onen Vámi zmiňovaný Airport express by ovšem neměl mít podobu rozhrkaného městského autobusu, ale moderního dálkového busu s pohodlím korespondujícím letecké dopravě – s WC, klimatizací, pohodlnými sedadly (pochopitelně ne ve verzi „sardinky“). Pro směry OVA, ZLÍN, BRNO bych autobusový AIRPORT EXPRESS neviděl tak optimisticky, neboť Pardubice s těmito městy nemají dálniční spojení, a jízda po přecpaných, co chvíli opravovaných silnicích 1. třídy je někdy doslova horor, zcela jistě by na těchto trasách často docházelo k výraznému zpoždění. Zde by bylo namístě využít spíše vlakové spojení a návazné spojení autobusem z pardubického hlavního nádraží na letiště.
Airport Express na cca 3 km? To je dobrej fór. Ukrajinci co přiletí z Kyjeva nebo letí do Kyjeva to dojdou pěšky a ostatní si najdou MHD co jezdí co 15 minut.
původně jsem měl rozepsanou stejnou reakci, jako vy…
… ale mám pocit, že off má na mysli „airport expresy“, které by z perníkova jezdily do prahy, brna, zlína, ovy apod… 🙂
je videt, ze pani smejkalova je zena na svem miste.
jak proboha takova slepice, ktera zrejme o letecke doprave nic netusi (dobra, mozna nekdy letela letadlem) muze ridit letiste?
To, že se o ženě, a je to jedno v jaké pozici je nebo co dělá vyjadřujete jako vidlák a primitiv je jedna věc. Předtím než jste napsal výše uvedené se podívejte na pracovní profil této ženy. Linkedin doufám znáte. Nemusí být skvělá, úžasná, úspěšná, ale o airline byznysu toho bude vědět daleko více než Vy.
pokud někdo prohlásí , že „linky by se měly odebrat praze“, a že „spojením skyupem získaly pardubice přístup na mezinárodní hub“ … tak o letectví fakt neví nic.
bez ohledu na to, co má v CV nebo na linked inu
Asi tak. Já tedy na to linkedinu paní Šmejkalové nic dechberoucího nevidím. Paní Šmejkalovou neznám, tak jí nebudu hodnotit, třeba to s tím odebíráním letů Praze nemyslela úplně tak, jak to z článku vyznívá. Nicméně, myslím že nejsem jediný, který ze svého okolí zná řadu lidí, kteří zastávají různé i poměrně vysoké funkce, ale ve skutečenosti jejich schoopnosti té funkci neodpovídají.
Pane, bohužel KBP pro klienty letiště PED hub je. Může se vám to nelíbí, ale je to fakt. Apropos, SkyUp nemusí mít CS spolupráci s žádnou airline na 6F za KBP. Dokonce ani nemusí mít interline, určitě víte, co to je, podle toho jaké tady u skoro všech příspěvků mudrujete. Kiwi.com Vám prodá vše.
samozrejme, ze vím, co je to interline 🙂 ale to v podstatě nic neznamená.
kiwi prodá vše, ale bez garance přestupu. totéž, jako bych si koupil letenku s skyup do kijeva a pak třeba na uia dál do světa. vyjde to na stejno 🙂 takže pointa spočívá v čem?
Pointa? Asi v tom, že jste uvedll k osobě ředitelky AP PED, že pokud spojením SkyUp získalo PED a jeho klienti přístup na mezinárodní hub, tak o letectví tak nic neví. Bohužel a pravděpodobně k Vaší nelibosti, klienti PED tímto přístup na mezinárodní hub získaly.
dobře, myslete si to dál.
tak dobre, mozeme sa tu chytat za slovicka…ano, let na hub sice ziskali ale je im to h*vn* platne.
To už je na výstavbu druhé přistávací dráhy. 🙂
Já bych sice taky rád viděl lowcosty v Pardubicích, protože by tam byla šance na nižší ceny. Ale ty kecy o „odebíraní“ čehokoliv jsou nechutné. Letos budeme slavit 30 let od roku 1989, a někteří lidi by pořád chtěli něco nařizovat proti trhu.
On pan Kolovratník má pořád nějaké výstřelky. Myslím, že je to věc každé společnosti kde chce přistávat, když si to zaplatí,
to je pravda.
vzhledem k mizivemu zajmu by spolecnosti musely nastavit cenu od koruny.