Jeden nestačí. Budějovický dopravní podnik chce koupit dalších šest hybridních autobusů

Hybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCBHybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCB

V Budějovicích už od jara 2020 jezdí hybridní autobus Volvo 7900LAH v barvách bruselského dopravního podniku STIB.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Výkon elektromotoru napovídá že se snad ani nejedná i vůz z kategorie mild-hybrid (aspoň v případě osobních automobilů mají stroje řazené do této kategorie výkon několik málo kilowattů…
Zajímalo by mě jakou kapacitu má úložný systém aku+kapacitory (krátké hledání nic nenašlo) a zda bus ujede aspoň několik set metrů výhradně na elektřinu… to podle mně je lepší kriterium.

Roman Soudný

Mild-hybrid je všechno, co má místo startéru el. motor rovnou na klice a chcípe tomu motor i za jízdy.

Jiří Kocurek

Mechanicky je mnohem lepší ho na klikovce nemít, aby mohl pracovat od nulových otáček a pohánět přímo kola, ikdyž spalovák stojí.

Roman Soudný

Pak už to je ale normální hybrid. Mild-hybrid je prostě jenom velký startér na klice který umí pohnout autem ze stoje (jako když začnete startovat se zařazenou jedničkou bez vyšlápnuté spojky) a častější vypínání motoru.

FrantaM

Mám takový pocit, že spíš musí než chtějí. Stejně jako ostatní dopravní podniky.

Honza

Skoda, ze to nejsou aspon pluginy hybridy, pres noc/o prestavkach by mohli neco nasosat.

Roman

By se mi libilo neco jako ted ma Honda ci Nissan – ze hlavni pohon je pres elektromotor a spalovak dobiji kdyz je potreba. Pak uz se da hrat jen s velikosti baterky. 70-80kWh baterka v cene cca pul mice a vahou nejakych 600-700kg by se v autobuse schovala jako nic.

SYN

= dieselelektrický pohon s akumulátorem navíc… i u aut by takto mohly být dělané „střední“ hybridy.

Roman Soudný

U aut se to moc nevyplatí, tam agregát zabírá příliš místa a hmotnosti. U autobusů a kamionů už by to jakž takž smysl mohlo mít.

Kubrt

Existují už v ČB – na základě zkušeností s poměrně dlouhodobým provozem toho Volva – nějaké poznatky o tom, za jak dlouho se náklady na hybridní pohon vrátí v úspoře paliva?

rudlafara

Jenže teď to jistě Volvo nevyhraje a místo toho bude mít designové „skvosty“ s také „lepším“ interiérem od SOR Libchavy….. :-).

Roman Soudný

Mají v SORu vůbec hybrid? Vím, že jeden kdysi jezdil v Praze, ale ten nakonec zkonvertovali zpátky na konvenční autobus.

Marek Kubík

Myslím si že nikoliv a DPP měl dva kusy SOR NBH 18.

-mm

Volvo už autobusy pro Evropu bohužel ani nevyrábí

Marek Kubík

Produkce městských vozů pro Evropu má pokračovat, ale v Egyptě.

Jiří Kocurek

Zalekli se Regionovy a vzdali to? 😀

Pavel Vavříček

Spíš Iveco nebo Solaris

VojtaDrevik

SOR nemůže. Autobus musí mít 18 metrů s maximální odchylkou 1%…SOR má 18.75

P_V

Má to start stop?

SYN

Dokud není aku plný tak nemá cenu motor zastavovat ne?

Roman Soudný

U start-stopu stačí 7 vteřin a už se vyplatí. U mild-hybridu se šetří každým vypnutím.

Vasek

Mají Budějovice v plánu další rozšíření trolejí? Naposledy došlo pouze k napojení vozovny.

Tomáš B.

O nových trolejích nevím, ale podle minulého článku by se z 15tky mohla stát trolejbusová linka, kdy část cesty (z Výstaviště na Polikliniku Jih) pojede na baterky.

Tomáš Škrov

Maximálně Dlouhá louka (až bude obchvat a severní spojka, do té doby to blokuje ŘSD), případně nový most k Nemocnici. A i tohle je málo pravděpodobné a půjde se spíše cestou rozšíření parciálních trolejbusů.