Tramvajovou vozovnu Hloubětín pošle v sobotu k zemi 126 kilogramů trhaviny

Vozovna Hloubětín. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVozovna Hloubětín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po dlouhých letech posuzování a zvažování možností se tuto sobotu dopoledne naplní osud 70 let staré remízovací haly vozovny Hloubětín.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dushan

Plánovaná hala opět šeď, bez nápadu. Proč není střecha aspoň zatravněná? Stále se hovoří o přínosech zelených střech pro klimatické podmínky ve městě, ale když má dojit k realizaci, bez potíží je schválena šedá, betonová obluda. O to horší, že investorem je město, které by mělo jít ostatním příkladem.

Poolman

Projektant se nebojí,ale investor to tak chce.

A.R.

Mne se libi tramvajova vozovna v Liberci. Je barevna a prosvetlena. Nikdo nerekl, ze tramvajova vozovna, menirna nebo jina technologicka stavba musi vypadat nudne a nemuze mit nejaky design. Treba podolska vodarna v Praze je taky technicka stavba a je to zaroven architektonicky skvost.

Poolman

Koho se projektant skutecne boji je IPR. Po jednani s nimi jednoho prejde veskera invence.

Jiří Kocurek

Obyč střecha v Praze musí odolat zatížení 65 kg/m2. Teda alespoň nepočítám s tím, že by tam sněžilo jako na horách, teyd přes půl metru sněhu. Zlená střecha je nějakých 300 kg/m2 navíc. Plus těch 65 kg/m2 provozního zatížení. To znamená asi 6násobné zatížení nosníků, sloupů, základových patek. To nebude za tutéž cenu.

František Josef I.

Na webu ČTK (www.ceskenoviny.cz) se odpočítává čas do odstřelu. Podle něj by to mělo být v 11.10 hod.

Ušatá

Co mne stále ale udivuje, je pojetí zeleně. Jakoby se projektanti báli sázet stromy, stromořadí, převažují plochy asfaltu, plochy zpevněné. Je to o to zarážející, že dnes se konečně dochází k tomu, že potřebujeme dostat krajinu do co nejpřirozenějšího stavu – tedy zastíněnou, aby se neohřívala, s co největším množstvím vysoké zeleně, s funkcí zachycovat vodu, CO2 atd. Např. už jen ta prakovací plocha by mohla být pojata aspoň tak, aby byla dvě parkovací místa a ta vždy dodělena stromem s plochou zeleně po celé délce kolem auta, ulice ze všech stran by měla být lemovaná stromořadím a to tak,… Číst vice »

MildaIV

Určitě by to byla nesrovnatelně výhodnější investice než dotace na elektromobily. No snad se tam časem aspoň něco vysadí.

Poudy

To je vám taková ostuda za plánovaná hala, jako od Kotase..

železničář v důchodu

Škoda té původní zajímavé stavby – ale vizualizace té nové vypadá také zajímavě, takže bude-li i funkční, ostuda to určitě nebude.

KubiqCZ

Proč myslíte že to bude ostuda? Naopak si myslím, že je to lepší jak kdyby tam plácli obyčejnou obdélníkovou halu, jakých je v komerčních zónách plno (např. Horní Počernice).

Pan Tograf

Naopak, je to přesně ta obdélníková hala, jen má trochu cik cak střechu, jinak je to obyčejná plechovka

Jiří Kocurek

V trojůhelníkové nebo kruhové hale by se vozovnovalo dost blbě. Ona i ta tramvaj má zhruba tvar obdélníku.

Poolman

Metroprojekt je projektantem i vozovny v Plzni a ta tu mela kladne ohlasy pokud se nepletu.

Poudy

Ano, když to srovnám s tou plzeňskou, tak to ke přímo do očí bijící. Ty nová vozovna vypadá jako nějaká stará hala, dejte vizualizací,v reálu to bude ještě mnohem horší..