Tramvajovou vozovnu Hloubětín pošle v sobotu k zemi 126 kilogramů trhaviny
Vozovna Hloubětín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Po dlouhých letech posuzování a zvažování možností se tuto sobotu dopoledne naplní osud 70 let staré remízovací haly vozovny Hloubětín.
Plánovaná hala opět šeď, bez nápadu. Proč není střecha aspoň zatravněná? Stále se hovoří o přínosech zelených střech pro klimatické podmínky ve městě, ale když má dojit k realizaci, bez potíží je schválena šedá, betonová obluda. O to horší, že investorem je město, které by mělo jít ostatním příkladem.
Projektant se nebojí,ale investor to tak chce.
Mne se libi tramvajova vozovna v Liberci. Je barevna a prosvetlena. Nikdo nerekl, ze tramvajova vozovna, menirna nebo jina technologicka stavba musi vypadat nudne a nemuze mit nejaky design. Treba podolska vodarna v Praze je taky technicka stavba a je to zaroven architektonicky skvost.
Koho se projektant skutecne boji je IPR. Po jednani s nimi jednoho prejde veskera invence.
Obyč střecha v Praze musí odolat zatížení 65 kg/m2. Teda alespoň nepočítám s tím, že by tam sněžilo jako na horách, teyd přes půl metru sněhu. Zlená střecha je nějakých 300 kg/m2 navíc. Plus těch 65 kg/m2 provozního zatížení. To znamená asi 6násobné zatížení nosníků, sloupů, základových patek. To nebude za tutéž cenu.
Na webu ČTK (www.ceskenoviny.cz) se odpočítává čas do odstřelu. Podle něj by to mělo být v 11.10 hod.
Co mne stále ale udivuje, je pojetí zeleně. Jakoby se projektanti báli sázet stromy, stromořadí, převažují plochy asfaltu, plochy zpevněné. Je to o to zarážející, že dnes se konečně dochází k tomu, že potřebujeme dostat krajinu do co nejpřirozenějšího stavu – tedy zastíněnou, aby se neohřívala, s co největším množstvím vysoké zeleně, s funkcí zachycovat vodu, CO2 atd. Např. už jen ta prakovací plocha by mohla být pojata aspoň tak, aby byla dvě parkovací místa a ta vždy dodělena stromem s plochou zeleně po celé délce kolem auta, ulice ze všech stran by měla být lemovaná stromořadím a to tak,… Číst vice »
Určitě by to byla nesrovnatelně výhodnější investice než dotace na elektromobily. No snad se tam časem aspoň něco vysadí.
To je vám taková ostuda za plánovaná hala, jako od Kotase..
Škoda té původní zajímavé stavby – ale vizualizace té nové vypadá také zajímavě, takže bude-li i funkční, ostuda to určitě nebude.
Proč myslíte že to bude ostuda? Naopak si myslím, že je to lepší jak kdyby tam plácli obyčejnou obdélníkovou halu, jakých je v komerčních zónách plno (např. Horní Počernice).
Naopak, je to přesně ta obdélníková hala, jen má trochu cik cak střechu, jinak je to obyčejná plechovka
V trojůhelníkové nebo kruhové hale by se vozovnovalo dost blbě. Ona i ta tramvaj má zhruba tvar obdélníku.
Jen doplnění: projektantem nové haly je Metroprojekt.
Metroprojekt je projektantem i vozovny v Plzni a ta tu mela kladne ohlasy pokud se nepletu.
Ano, když to srovnám s tou plzeňskou, tak to ke přímo do očí bijící. Ty nová vozovna vypadá jako nějaká stará hala, dejte vizualizací,v reálu to bude ještě mnohem horší..