Jančurovy vlaky prohloubily loni ztrátu i dluhy, tržby přesáhly miliardu

Vlak RegioJetu. Autor: RegioJetVlak RegioJetu. Autor: RegioJet

Expanze společnosti RegioJet Radima Jančury, která je největším soukromým osobním železničním dopravcem ve střední Evropě, se promítla i do hospodářských

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
coudy

p Sůro je to od vás ubohé to mazání příspěvků ale tím PRAVDU NEDOKÁŽETE a jen se ztrapnujete místo toho aby ste tu lživou větu smazal. Chováte se jak nějaký soudruh který má vždy pravdu a když ji nemá tak díky své moci maže nepohodlné příspěvky nebo zablokuje přispěvatele.

coudy

Děkuji za vaši odpověď
Doma si pak zjistím jak jsou na tom soukromý dopravci ve Švycarsku.

coudy

Když by ste hned odpověděl tak k tomuhle nemuselo vůbec dojít a tím se vám ještě jednou omlouvám

coudy

Rhätische Bahn největší soukromá železniční společnost ve Švýcarsku…
tu asi neuznáte že… 😉

coudy

Ve Švýcarsku je velký počet licencovaných dopravců (KTU). KTU se v železniční dopravě také nazývají soukromé železnice. KTU tvoří podstatnou část švýcarské železniční sítě. Používaný termín Privatebahn – soukromá dráha v konečném právním důsledku znamená, že dráha je vlastněna veřejnou správou jako je federální vláda, kantony a obce.

Petr.R

sice umím lépe rusky než anglicky, ale privat bych přeložil, že tu dráhu někomu pronajímají-kraj státu? Podle mně není privat-soukromník.

Grossák

Vyjasněte si, co je soukromé a co veřejné vlastnictví. U nás také někteří nesprávně nazývali trať do Koutů nad Desnou soukromou, ačkoli ji vlastní svazek obcí. A Arriva je podle některých soukromý dopravce, ačkoli ji vlastní německý stát.

coudy

Asi v tom Švýcarsku to mají jinak a považuji to za soukromé nikoliv státní.

Bery

Nevim tedy o co tu slo, ale nebylo by lepsi misto mazani vysvetlit jak se veci maji ? Pripadne o tom vest diskusi ? Jen se ptam… Cenzury jsme si uzili myslim dost.

Bery

Rozumim. Ptal jsem se proto, ze mazani prispevku (nejen zde, ale vseobecne) je vzdy velmi citlive tema. Mazani vulgarit, spamu, atd. chapu. U tech lzi je to vzdy otazka, zda je to umysl, nebo neznalost. Co treba to vzit obracene… jako inspiraci na dalsi clanek, kde bude prave to srovnani soukr. dopravcu porovnano a vysvetleno ? 😉
Jinak to, ze se vetsinou neshodneme… prave od toho jsou diskuse. Pokud budeme mit ve vsem shodu, tak nebude o cem diskutovat. 😉

coudy

K tomu odpovím i já.
Jednalo se o to jestli RJ je největší soukromý dopravce v železniční dopravě ve střední Evropě. Když by p. Sůra odpověděl tak jak odpověděl v 16,51 tak to nemuselo dojít až do tohoto extrému, za který se p. Sůrovi znova omlouvám.
Též jsem odpovídal p.Petrovi. R (příspěvek v 16,14) a dle wiki doplnil státy střední Evropy a i to bylo smazáno ( nevím proč) odkaz byl též i v jiném příspěvku.

coudy

p.Sůro jak jsem psal když by jste odpověděl na příspěvek od Pavouka tak to bylo vyřešeno hned.
To že jsem pak psal bylo tím že jste se vůbec nevyjádřil a tím nemyslím k mým příspěvkům.
A co bylo tedy špatně když jsem odpovídal p.Petrovi. R a doplnil tam ty státy?

Petr.R

jestli máte v autě navigaci, tak střední evropa je česko. slovensko.madarsko.polsko. Klikněte na mapu a tam se Vám to ukáže.

jal

Díky za ukázku, jak se dá i nepříznivá zpráva podat tak, že je optimistická.

Petr.R

stačí fotka a lidi to hned nakopne k dobré náladě.

zzz

O jake ztrate je rec? Je to zaporna EBITDA nebo jen zaporny EBIT? Jestli jde o ucetni ztratu po uplatneni odpisu, tak se vubec nejedna o zadnou tragedii.

Mirek

Bohužel i EBITDA, stačí se do těch čísel podívat. Jsou vyvěšeny na justici.

Pavouk

Je-li WestBahn soukromá, je-li Rakousko střední Evropa a pokud zůstal počet cestujících za rok 2017 minimálně stejný jako 2015, tak jsou ve střední Evropy minimálně stejně velcí dopravc. Viz např. tisková zpráva: https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20171211_OTS0103/der-halbstundentakt-der-westbahn-ab-dem-ersten-tag-ein-erfolg Pak by informace “ která je největším soukromým osobním železničním dopravcem ve střední Evropě,“ nemusela být tak zcela pravdivá.

DP

podle mě se střední Evropou berou všechny státy které přešli ze socialismu ke kapitalismu, což je bez Rakouska či Švýcarska , ale za socialismu nás učili , že všechny doženeme a předeženeme , tak snad s pomocí RJ či ČD se tomu tak stane 😉

železničář v důchodu

Rakousko rozhodně střední Evropou je také, a nebýt existence SRN, asi by tam logicky patřilo i Bavorsko – vnímat dřívější dělení Evropy na „východ“ a „západ“ po skoro 30 letech od pádu „železné opony“ jako důvod pro posun „střední Evropy“ někam do „Asie“ je nesmysl, a tím spíše, kdyby účelem bylo jen zlepšit Jančurovi „image“!

Nekdo

no oni ty postnacistické státy nám vůbed velmi rádi podsouvají a do zblbnutí, že jsme postkomunistické státy, jen aby se zapomělo na jejich nadšené vítání Ády… takže jim to opakujme zpět, co že jsou oni zač.

Petr.R

Já jsem četl článek a tam je napsaný, že RJ má největší expanzi, přeloženo, že má největší růst cestujících. O co Vám jde?

coudy

Tak si to přečtěte ještě jednou.
Expanze společnosti RegioJet Radima Jančury, která je největším soukromým osobním železničním dopravcem ve střední Evropě, se promítla i do hospodářských výsledků firmy.
Možná tomu po přečtení porozumíte.

Petr.R

no a co?

raddie

Že tím „největším soukromým osobním železničním dopravcem ve střední Evropě“ asi není s. Jančura 🙂

Petr.R

ale má největší expanzi, jestli je největší nás nezajímá

coudy

Někoho to zajímá když vás ne.

Petr.R

a není to jedno, nějaký prvenství není vyhra, důležitý je, že cestující jsou spokojeni.

Johnny Gomezz

tohle by se Radimovy mohlo hodit – novinka z rumunské Astry která bude brázdi západorumunské koleje: https://www.facebook.com/mixstudio.ro/videos/2097232127258016/

Indian

Kdybyste mazal vulgarity, tak bych to pochopil. Z mé zkušenosti, ale mažete zejména to, kde vás upozorním na věcné nedostatky.

Dedek

Muj prispevek postrada smysl po te,co jste si pane Sura smazal komemtar,na ktery jsem reagoval. Ale stojim si za tim,ze jste naprosto zbytecne vztahovacny!

Petr.R

Máte předvídat a nemáte psát blbosti.

soukromnik

Poslední ránu mu zasadí FlixBus. A to je dobře.

To

Za normálních okolností bych všemi deseti podporoval českého podnikatele, ale v případě pana Jančury se o podnikání moc hovořit nedá a o férovosti už vůbec ne. Takže ať se flixbus projeví.

Petr

Proč? Budeme pak jezdit hůř a dráž

Petr.R

myslíte, že flixbus půjde na železnici? Já si myslím, že flixbus se vytratí stejně jak přišel, včera jsem pozoroval dva autobusy flixbus.cz a ten řidič moc nebyl spokojený, stará setra a více vypadalo, že je strhaný a ani nepustil lidi předníma dveřama, zato arivva předníma, zadní výstup, řidič usměv, taktéž RJ, ten měl ještě stevardku.

Indian

Všichni dopravci by měli uvádět osobokilometry, neboť to je objektivní údaj o jejich výkonu. Je to mimochodem námět pro vaši redakci, aby z dopravců ty informace vymámila, když už o tom píšete. A co se týče ČD, tak tisková zpráva z 2.8.2018 uvádí, že „…za 1. pololetí 2018 celkem 89,435 milionu cestujících, kteří ujeli 3,928 miliardy kilometrů.“ Předpokládám, že 3,928 jsou právě miliardy osbkm (redakce by musela ověřit u tiskového mluvčího, pokud by to chtěla uvádět v článku – já si můžu dovolit ten luxus, se jen domnívat:-). Tisková zpráva z 7.11.2016 uvádí, že za 9 měsíců byl výkon 5… Číst vice »

HK

To jo… RJ by si v tom případě asi polepšil, vzhledem k charakteru linky, nicméně hlavně by to byl zajímavý údaj…

To samé by mělo rozhodovat i při přidělení kapacity dráhy, kdy se jinak řeší jestli někde zkrátit interval, aby lidi co jezdí 20-30 km čekali o 10 minut méně, přitom to ničí dálkovku kde třeba podobný počet lidí jede těch kilometrů desetinásobek .

Elb

Lidé, co jezdí těmi osobáky, které bývají často plnější, než takový dálkový vlak, hlavně u Leoše a Rj na Brno, se ale na silnici a do vlaků s menším intervalem už asi moc nevejdou, pokud se stojí i ve zdvojeném Slonu..

Petr.R

Za chvilku EU dá nařízení, že ve vlaku se nebude smět stát, jak se to stalo v autobusech.

Elb

To je řešení jak z říše LSD..

Karel

Tak tomu nerozumím. Celou dobu, co Jančura podniká na železnici, tak tvrdil, jak mu stoupají zisky a jak vydělává každý rok více a více. Na rozdíl od státních drah, které jsou podle jeho tvrzení stále víc a víc ztrátové a daňový poplatník to musí doplácet. A najednou je v takových ztrátách ? To si pane redaktore vymýšlíte…….

Petr.R

kupoval lokotky.

Dedek

Jste moc vztahovacny.

To

1) Jestli autorovi přijde 7,5 % na kompenzacích málo, tak to pak jo… kolik to bude od letošního září? 15-20%?

2) „masivního nárůstu“ se dosahuje velmi lehce, pokud začínáte od nuly… když jeden rok převezete 1 člověka a další roky 2 lidi, je to nárůst o neskutečných 100%!

Ta čísla ukazují na skutečnost, že osobní železniční doprava nikdy nemůže být výrazně zisková – nevydělává nikde na světě. Vydělat lze pouze ježděním těch nejvytíženějších relací, a to ještě stěží a za získání peněz z „kompenzací“.

babilon

1) A záleží na tom? Je to přece dotace pro studenty, nikoliv pro dopravce. Dopravci to mají na starosti jenom proto, aby nemusely běhat na úřady miliony studentů, ale jenom desítky dopravců.

Elb

Pro někoho, komu jdou peníze přímo z jízdenky a čím větší sleva pro studenty, tím více peněz pro onen subjekt, je takové tvrzení trochu sporné..

babilon

Ten subjekt (RJ) má z jedné jízdenky pořád stejně bez ohledu na to, jestli s ním jede dospělý za plné jízdné nebo student za čtvrtinové.

raddie

Ale může se díky dotaci výrazně změnit počet těch prodaných jízdenek. A tady na tom už dopravce profituje. Pokud vynecháme různé fígly s kilometrovým jízdným a třídami.

Petr.R

jistě a jančura jestli bude větší zájem, tak připojí astry. Třeba v autobusové dopravě podnikají dost dopravců právě pro ty dotace a kompenzace, třeba jak se dováží autobusy z francie, tak ty jezdily jenom na dotace s děckama a proto jsou v dobrým stavu a ještě mají vzadu tu cedulu.

Bery

Jak se to vezme… z tohoto pohledu ano, ale na druhou stranu ta dotace prilaka vice cestujicich, takze je to prinos v trzbach i pro toho dopravce.

Rado

To
Jsou dopravci, co mají na kompenzacích 100%.

Marty-t2

Je jasné, že Regiojet to bude mít z hlediska financí stále napjatější. Na jedné straně úvahy o expanzi vlaků (četl jsem o Berlínu, Budapešti, Polsku…), na druhé straně přituhující konkurence a na další straně možná více nervóznější banky. Přitom zvuk značky mezi lidmi je dobrý. Tak proč toho nevyužít a nefinancovat další rozvoj vydáním akcií obchodovaných na burze ? Kdy jindy než teď – na vrcholu ekonomického cyklu a dokud je značka v oblibě ?? Že by jen strach aby pak konkurence díky povinnému zveřejňování finančních výkazů neviděla plánovačům Regiojetu až moc pod prsty ?!

MiniInvestor

IPO (první veřejná nabídka akcií) znamená důkladný ekonomický „striptýz“ a naředění podílu současného majitele. A pak každý kvartál podrobný reporting a zodpovídání se akcionářům a mnoho dalších „radostí“ … S poslední větou souhlasím.

Tomas

Já bych se jako majitel bál hlavně toho, že mi pak do řízení budou kecat další lidi. Mít 100% vlastní firmu nebo jen nějaký podíl v akciovce je nebetyčný rozdíl.

Petr.R

já bych se bál vytunelování.

MiniInvestor

To snad ne, ale třeba převzetí za pomoci vypůjčeného kapitálu (leveraged buyout) by teoreticky mohlo být nastat ….

noerf

S dvěma linkama oproti ČD a osmina tržeb je docela zajímavý poměr. Akorát, že nové lokomotivy Traxx a vagony Astra byli pořízeny v letošním roce. A pochybuji, že záloha byla větší než 30 % ceny.

Dušan

ad Jan Sůra:
Dá se někde zjistit, kolik RGJ odvede v ČR ročně na daních ? Já jen, že to bude asi víc než těch 75,6 milionu korun co dostane na kompenzacích:-))

Bery

On zjevne nemyslel kolik odvede, ale kolik zaplati, protoze DPH sice odvadi, ale zaplatit to musi koncovy zakaznik, tedy zde cestujici. RJ je zde pouze zprostredkovatel. Totez plati u odvodu… odvadi se za zamestnance, tedy jsou z prijmu zamestnance.
Ten dotaz zjevne znel na to, kolik Regiojet zaplati na danich jako firma a proti tomu kolik vyinkasuje na kompenzacich.

noerf

Jan Sůra: V tom máte pravdu, na druhou stranu letos pořizuje Regiojet dalších 16 vagonů Astra, což znamená dalších cca 400 milionů investici a náklady okolo 250 milionů na rekonstrukci cca 24 vagonů.
Nicméně zadlužení Regiojetu v porovnání s výší tržeb je nižší, což je přiznivější poměr než u ČD, kde je zadlužení vyšší než tržby (včetně dotací od státu a krajů).

To

nutno dodat, že se ovšem jedná o dvě páteřní linky napříč ČR s největším pohybem lidí.

Michal

A nejsou ty linky náhodou tři, Antone Pavloviči?